تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 6:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد یک ناوچه اسرائیل را با ۵ موشک هدف حمله قرار داده است.

خبرگزاری فارس: دومین ناوچه اسرائیل هدف موشک مقاومت قرار گرفت

به گزارش فارس، گردان القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی، اعلام کرد که با 5 فروند موشک یک ناوچه اسرائیل را هدف قرار داده است.

این دومین ناوچه‌ای است که از سوی مقاومت فلسطین هدف قرار می‌گیرد.

هفت روز از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه که به «ستون ابرها» شهرت یافته می‌گذرد. در این حملات از روز چهاشنبه تاکنون، بیش از120فلسطینی کشته و بیش از 900 نفر زخمی شده‌اند.

در همین حال، رسانه‌ها امروز از موج جدید حملات مقاومت به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند که در جریان آن یک صهیونیست دیگر کشته شد.

منابع اسرائیلی گفته‌اند بیش از 140 موشک به مناطق مختلف شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کرده است.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 8:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه هاآرتص از امضای توافقنامه آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین خبر داد که از ساعاتی دیگر اجرا می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، با امضای این توافقنامه‌ قرار است آتش‌بس از ساعاتی دیگر آغاز شود.

 

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، توافقنامه آتش‌بس امضا شده و از ساعت 12 امشب اجرایی خواهد شد.

 

از دیگر سوی، شبکه خبری سکای نیوز گزارش داد، مقام‌های حماس تاکید دارند این توافقنامه با پذیرش شروط آنها از سوی طرف اسرائیلی به امضا رسیده است.

 

این در حالی است که سخنگوی دولت صهیونیستی اعلام کرد، این توافقنامه هنوز نهایی نشده ولی آتش‌بس از امشب به اجرا گذاشته می‌شود.

 

این توافقنامه توسط طرفین اسرائیلی و فلسطینی با میانجیگری مصر در قاهره به امضا رسیده است.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 10:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درحالی که هوا چند درجه ای سرد شده است و در برخی نقاط ایران برف هم باریده، اما سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است تنها تا غروب فردا آسمان ببارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس نقشه های پیش یابی طی 24 ساعت آینده در سواحل شمالی، شمال غرب، جنوب، مرکز، شرق، برخی مناطق غرب، جنوب غرب، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود. در این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف است و در مناطق جنوبی تر با رعد و برق همراه است وخلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

به گفته او روز چهارشنبه ابتدا در غرب و جنوب غرب و سپس در مرکز کشور از مقدار ابرها کاسته می شود و از بعد از ظهر این روز در برخی مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق، سواحل شمالی، شمال غرب و به صورت پراکنده تر در شمال شرق کشور بارش ها ادامه خواهد داشت: از عصر روز پنج شنبه تنها سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش خواهد داشت و از روز جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور می شود.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی پخش اپیزود «تاوان» از مجموعه تلویزیونی«تقاطع» از شبکه سه سیما، مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به موضوعات پزشکی مطرح شده در این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: گاف‌های پزشکی یک سریال

«شهرام خرازی‌ها» منتقد سینما و مدیر گروه سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، اظهار داشت: این برای اولین بار نیست که رسانه ملی با ارائه اطلاعات کاملًا غلط پزشکی سبب تشدید، تثبیت و تقویت باورهای اشتباه بینندگان می‌شود. در اپیزود «تاوان» از مجموعه تلویزیونی «تقاطع» با زنی به نام خانم نیازی (لیلا برخورداری) مواجه می‌شویم که در پی مصرف قرص اکستازی دچار «ترمور» - لرزش عمومی بدن -  درست شبیه تشنج بیماران مبتلا به صرع می‌شود! در حالی که تابلوی بالینی لرزش ناشی از مصرف اکستازی به تظاهرات صرع شبیه نیست.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: سپس می‌بینیم که خانم نیازی در دوران بارداری قرص‌های اکستازی و ضدافسردگی مصرف می‌کند و مادرش (گیتی ساعتچی) وی را از مصرف قرص ضدافسردگی منع می‌کند. پخش چنین توصیه‌ای در قالب سریال سبب خواهد شد تا این نگرش در گروهی از بینندگان پدید آید که مصرف هر گونه قرص ضدافسردگی در دوران بارداری مضر و ممنوع است، همچنین برخی از مادران باردار دچار افسردگی ممکن است در مورد مصرف قرص ضدافسردگی خود دچار تردید شوند، در حالی که درمان افسردگی در دوران بارداری خاتمه نمی‌یابد و مصرف برخی از قرص‌های ضدافسردگی در این دوران کاملاً مجاز است.

خرازی‌ها در ادامه یادآور شد: در پی مصرف قرص اکستازی و ضدافسردگی در دوران بارداری، فرزند خانم نیازی دچار آسیب مغزی می‌شود که این آسیب مغزی در کمال تعجب هیچ‌گونه تظاهری در دوران نوزادی و تا سن هفت، هشت سالگی ندارد و بعدها در سنین مدرسه خود را به صورت صرع نشان می‌دهد، در صورتی که از نظر علمی آسیب مغزی مذکور زودتر از آنچه که سریال نشان می‌دهد و در سنین پایین‌تر تظاهرات خود را آشکار می‌کند، آن هم نه به شکل صرع.

دبیر اجرائی همایش کشوری سالانه «رسانه و سلامت روان» در ادامه اظهار داشت: برخی از آزمایش‌ها و اقدامات تصویربرداری که توسط پزشک معالج در این سریال درخواست می‌شود غلط و نامربوط است و از آن عجیب‌تر توصیه و اقدام به عمل جراحی بچه برای رفع آسیب مغزی ناشی از مصرف دارو در دوران بارداری است که توجیه علمی متقنی ندارد. تصویر هولناکی که این سریال‌ از دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی و اقدامات تشخیصی مثل گرفتن نمونه مایع نخاع و... پیش چشم می‌گذارد به وحشت و پرهیز مردم بالاخص کودکان و نوجوانان از این دستگاه‌ها و اقدامات دامن می‌زند. 

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در ادامه به فارس، گفت: سریال «تقاطع» تصویر بسیار بدی از صرع پیش چشم مخاطب می‌گذارد. سوار کردن موسیقی اضطراب‌زا و ترسناک روی صحنه تشنج پسربچه، این عقیده غلط را در ذهن برخی بینندگان می‌نشاند که مصروعین افرادی جن‌زده و خطرناک هستند و باید از آن‌ها پرهیز کرد.

خرازی‌ها تصریح کرد: بزرگ‌ترین اشتباه رایج در فیلم‌ها و سریال‌هایی که به صرع می‌پردازند، مهار فرد مصروع و گرفتن دست و پایش توسط اطرافیان و شاهدان در لحظه وقوع حمله تشنج است که متأسفانه به این سریال هم راه یافته است؛ به این ترتیب بسیاری از بینندگان به غلط یاد می‌گیرند در مواجهه با فرد مصروع دچار حمله، وی را مهار کنند که این کار گاه سبب آسیب و شکستن دست و پای فرد مصروع می‌شود.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: باعث تأسف است که این سریال مشاور پزشکی هم داشته است! رسانه ملی باید بیش از پیش مراقب باشد و اگر بر پخش چنین مجموعه‌های بدآموزی اصرار دارد، باید آن‌ها را در ساعات پایانی شب و با اعلام درجه‌بندی سنی پخش کند.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: عکس قدیمی از حضور امام خمینی(ره) در کربلای معلی در سال 1344 شمسی به همراه فرزند شهیدش حاج آقا مصطفی منتشر شد.

خبرگزاری فارس: عکس منتشر نشده امام خمینی(ره) در کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس، تصویری قدیمی از حضور امام خمینی(ره) در کربلای معلی در سال 1344 شمسی به همراه فرزند شهیدش حاج مصطفی خمینی(ره) منتشر شد.

 

 

در این تصویر امام خمینی(ره) همراه با محمد صادقی تهرانی، آیت‌الله سید محمد شیرازی (امام جماعت حرم حضرت سیدالشهدا)، حاج آقا مصطفی و حجت‌الاسلام سید محمود مرعشی نجفی دیده می‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه اخیر نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره، ضمن تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه‌گانه ایرانی به خاک ایران،‌ گفت‌ که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست نمی‌کشد.

خبرگزاری فارس: تعلق ابدی جزایر سه‌گانه ایرانی به خاک ایران/از حقوق هسته‌ای خود دست نمی‌کشیم

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست ‌سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه اخیر نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره را حاوی مطالبی مغرضانه و نادرست نسبت به جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

مهمان‌پرست گفت: تعلق جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به سرزمین جمهوری اسلامی ایران امری بدیهی و غیر قابل مناقشه است و اظهارنظرهای مغرضانه و ناآگاهانه تاثیری در واقعیت‌های موجود ندارد.

وی افزود: طرح اینگونه ادعاهای واهی در کنار دامن زدن به شایعات مربوط به تهدید تنگه هرمز که در شرایط کنونی منطقه با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، در تضاد با منافع ملت‌های منطقه و اقتصاد جهانی است زیرا همگان به خوبی می‌دانند که تفرقه افکنی و دخالت‌های نا‌به‌جای قدرت‌های خارجی، نظامی گرایی و به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی، مهمترین دلایل ناامنی و تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز نگرانی نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بی مورد و نابه‌جا دانست و افزود: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف و مسالمت‌آمیز و در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و اینگونه فضاسازی‌های منفی و ایجاد ابهام در افکار عمومی جهانی که با هدف اعمال فشار سیاسی و تاثیرگذاری بر روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 صورت می‌گیرد، قادر نخواهد بود ملت ایران را به دست کشیدن از حقوق مسلم خود مجبور سازد.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:استیضاح,مجلس,عقاب نیوز, | 10:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: این کمیسیون در جلسه امروز خود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش نرخ باروری را با حضور معاونین وزارت بهداشت و درمان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت ریاست جمهور مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
وی افزود: پس از بحثهای صورت گرفته پیرامون این مصوبه و علت ابلاغ آن برای اجرا، در نهایت مقرر شد که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون ویژه‌ای که در مجلس به منظور پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با رشد جمعیت تشکیل شده بررسی و مواردی که نیاز به قانونگذاری دارد مشخص شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته مواردی که در این مصوبه نیاز به قانونگذاری دارد بایستی از سوی دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و بار مالی آن در لایحه بودجه سال 1392 مدنظر قرار گیرد.
 
نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون اصل نود در ادامه دستور کار خود موضوع خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی را که پیش از این نیز در کمیسیون بحثهایی پیرامون آن صورت گرفته بود، با حضور مقاماتی از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
افضلی‌فرد با بیان اینکه لیست اسامی افرادی که با ارز مرجع کالا به کشور وارد کرده و به قیمت ارز آزاد در کشور به فروش رسانده‌اند توسط مقامات مربوطه به کمیسیون ارائه شده، افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون مقرر شد تا از این پس واردکنندگان خودرو، خودروهای خود را با ارز مبادله‌ای وارد و حقوق گمرکی آنان نیز بر اساس ارز مبادله‌ای محاسبه شود.
 
وی ادامه داد: همچنین تصمیم گرفته شد تا به منظور محاسبه سود بخش خصوصی، این خودروها با افزایش قیمت معقول در بازار به فروش برسند که البته میزان مشخصی برای افزایش قیمت این خودروها پس از محاسبه حقوق گمرکی درنظر گرفته نشده است.
 
وی افزود: در صورت تخلف در این روند، در مرحله بعدی در واردات خودرو به کشور عوارض بیشتری از شخص متخلف دریافت می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه هیئت‌رئیسه مجلس تا کنون پاسخ خود در ارتباط با شکایت تعدادی از نمایندگان را به کمیسیون ارائه نکرده است، تصریح کرد: طبق قانون، هیئت‌رئیسه تا یک ماه فرصت دارد تا پاسخ خود را به کمیسیون ارائه کند اما در این مورد فرصت یک‌هفته‌ای برای هیئت‌رئیسه مجلس در نظر گرفت شده است.
 
افضلی‌فرد اظهار داشت: کمیسیون اصل نود این تأخیر در ارائه پاسخ از سوی هیئت‌رئیسه را پیگیری می‌کند و در صورت عدم وصول نتیجه، طبق قانون، هیئت‌رئیسه استیضاح می‌شود و ممکن است تعدادی از اعضای هیئت‌رئیسه کنار گذاشته شوند.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 7:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از صراط، در ششم آذر ماه ۱۳۸۵، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، به شرکت ایرانسل اعطا شد.
 
در خصوص صاحبان این شرکت بزرگ اقتصادی می توان گفت: اپراتور تلفن همراه ایرانسل حاصل سرمایه‌گذاری مشترک گروه ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی به میزان 49 درصد و شرکت گسترش الکترونیک ایران با  51میزان  درصد سهام است.
 
طی چند سالی که از حضور ایرانسل در فضای ارتباطات کشورمان می گذرد ، فعالیتهای این اپراتور روز به روز در حال گسترش است و با ایده پردازهای خلاقانه هر روز بر میزان درآمدهای بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشورمان افزوده می شود.
 
ایرانسل برای افزایش هر چه بیشتر مشترکینش و به تبع رشد درآمدهایش، از راهکارهایی مثل ارائه سیم کارت های اعتباری و دائمی و همچنین فعالسازی طرح هایی چون: وایمکس ایرانسل، جشنواره های فصلی، طرح های تعرفه رنگی، شارژ شگفت انگیز، تخفیف گروهی و طرح های پیامکی بهره برده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 8:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: باراک اوباما، امروز در سومین مرحله از سفر آسیایی خود وارد کامبوج شد، اما از آنجا که وی در دو روز گذشته دیدارهای متعددی در تایلند و میانمار داشت، با خستگی در جلسه دیدار با رهبران کشورهای عضو آ سه آن حاضر شد.
 
 



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 5:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش ایسنا، دکتر هرمز محمودوند پزشک معالجی که به همراه چند تیم پزشکی کار درمان این خبرنگار را برعهده دارند افزود: صبح امروز مردی 40 ساله خبرنگار که سرپرستی یکی از روزنامه‎ها را در لرستان برعهده دارد؛ به دلیل 26 ضربه متعدد و عمیق در ناحیه سر و گردن، پیشانی و جمجمه، شانه، اندام فوقانی چپ و راست، قفسه‌سینه، اندام تحتانی چپ به اورژانس بیمارستان شهدای عشایر خرم‎آباد منتقل شد.
 
وی با بیان اینکه تیم اورژانس به محض ورود مضروب به اورژانس اقدامات احیا و کنترل موقت خونریزی را انجام داد، گفت: همزمان تیم جراحی و اتاق عمل آماده و بیمار توسط سه تیم جراحی عروق و تروما، جراح سر و گردن و ارتوپدی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
این پزشک متخصص گفت: در حال حاضر بیمار در اتاق عمل تحت جراحی قرار دارد، البته علائم حیاتی‎اش پایدار بوده و بعد از عمل با همکاری سرویس بیهوشی به بخش ویژه(ICU) منتقل می‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد واردات خودروهای تا حجم موتور تا 2300 سی‌سی، موبایل و رایانه آزاد شده است.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بخشی از کار پالایش اولویت‌بندی‌ها به پایان رسیده است، گفت: بر این اساس واردات این کالاها آزاد اعلام شده است.

او با بیان این‌که پالایش اولویت‌بندی‌ها هم‌چنان ادامه دارد، افزود: تا پایان هفته نتیجه‌ نهایی در این‌باره اعلام خواهد شد.

به گفته‌ کرمانشاهی در حال حاضر 10 اولویت وارداتی به سه دسته اولویت 1 و 2، اولویت 3 تا 9 و اولویت 10 تقسیم شده‌اند.

او با اشاره به این‌که واردات اولویت 1 و 2 طبق روال سابق در حال انجام است، گفت: واردات کالاهای اولویت سه تا 9 بر اساس پالایش نهایی انجام خواهد شد.

به گفته‌ کرمانشاهی تا زمانی که اوضاع ارز کشور به ثبات کافی نرسد، واردات کالاهای گروه 10 به طور کلی ممنوع است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ثبت سفارش برخی کالاها در یک مقطع کوتاه ممنوع و دوباره آزاد شد، گفت: پیش از این ابهاماتی توسط واردکنندگان مطرح می‌شد که چرا برخی کالاها در اولویت‌های متفاوت قرار گرفته‌اند به همین دلیل ثبت سفارش آنها متوقف شد تا تصمیم نهایی در این‌باره صورت بگیرد.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تیمی از دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی ژنی شده‌اند که بقدری بر ساعت بدن انسان تاثیر گذاشته که می‌توان از روی آن حتی زمان مرگ احتمالی فرد را تشخیص داد.
 
به گزارش ایسنا، محققان امیدوارند که این یافته‌ها بتواند در نهایت برای تشخیص زمان مصرف موثرتر دارو در بیماران سکته قلبی و مغزی و یا نظارت دقیق‌تر بر بیماران بیمارستانی مورد استفاده قرار گیرد.
 
این محققان بصورت اتفاقی زمانی که در حال بررسی پیشرفت بیماری آلزایمر و پارکینسون بودند، موفق به شناسایی این گونه ژنی شدند.
 
آنها به بررسی الگوهای خواب 1200 داوطلب سالم 65 ساله پرداختند که بطور سالانه از لحاظ عصبی و روانی خود را ارزیابی می‌کنند.
 
محققان موفق به شناسایی یک مولکول در نزدیکی ژنی موسوم به «دوره 1» شدند که به عنوان پایه از آدنین(A) یا گوانین(G) برخوردار بود.
 
گونه A با ضریب شش به چهار رایجتر بوده، از این رو از آنجایی انسانها از دو گروه کروموزوم برخوردارند یک انسان ممکن است با 36 درصد شانس برخورداری از دو A، 16 درصد از دو G و 48 درصد از A و G بطور همزمان مواجه باشد.
 
این پژوهش که در سالنامه Neurology منتشر شده، نشان داده است که افراد برخوردار از ژنوتیپ AA بطور طبیعی یک ساعت زودتر از دارندگان ژنوتیپ GG بیدار شده، در حالیکه افراد دارای AG دقیقا در یک زمان میانه از خواب بیدار می‌شوند.
 
آنها همچنین نشان دادند که افراد دارای ژنوتیپ AA یا AG بطور میانگین دقیقا پیش از ساعت 11 ظهر فوت کرده، در حالیکه دارندگان ژنوتیپ GG بیشتر پیش از ساعت 18 درگذشته‌اند.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 10:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: کارشناس نظارت بر مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بی قراری تهیج فعالیت جسمانی زیاد بدون احساس خستگی رفتار های خشن هذیان و توهم گرایشات و سواسی گشادی مردمک چشم بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون و از علائم فردی است که شیشه مصرف کرده است.

شیراز -اسماعیل فیروزی دوشنبهبه ایرنا افزود: شیشه یا آمفتامین یک محرک بسیار قوی شبیه به کریستال های بی بو و تلخ مزه است که به آسانی در آب و الکل قابل حل است.

وی گفت : شیشه با آزاد سازی دو ماده شیمیایی در مغز باعث برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی شده در مراحل اولیه مصرف ، باعث افزایش هوشیاری و از بین بردن گرسنگی و رفته رفته باعث ایجاد سرخوشی و نشاط شدید و سپس ایجاد بی قراری و رفتارهای عجیب و غریب می نماید.

وی افزود : در اثر مصرف شیشه ۵۰ درصد از گیرنده های دوپامین در مغز برای همیشه از بین می رود.

به گزارش ایرنا این کارشناس ادامه داد: گیرنده های سروتونین نیز با همین آسیب و شدیدتر روبرو خواهند شد که منجر به عوارض روانی شدید و پایدار مثل روان پریشی خواهد شد.

وی گفت: اعتیاد به شیشه صرفا جسمانی نیست و این ماده ایجاد وابستگی روانشناختی می کند که همین موضوع ترک مصرف شیشه را دشوار کرده و در حال حاضر مؤثرترین راه برای درمان اعتیاد به شیشه مداخلات شناختی رفتاری است.
کد مطلب :



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: خانواده راکتی «فجر» پاسخ سنگین جمهوری اسلامی ایران در جنگ ناهمطراز با دشمنان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: راکت‌های «فجر»؛ سیلی سنگین ایران در نبردهای نامتقارن

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، در میان انواع سامانه‌ها و تسلیحات متناسب با نبردهای نامتقارن (که در آن یکی از طرفین به لحاظ فیزیکی و کمی، نسبت به طرف دیگر برتری دارد)، سامانه‌های راکتی، ازجمله توانمندی‌هایی هستند که می‌توانند سرنوشت نبرد را تا حد زیادی مشخص کنند.

پس بی‌راه نیست که در جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به دکترین نبردهای ناهمطراز که در نیروهای مسلح تعریف شده، سرمایه گذاری خوبی در حوزه راکت‌ها صورت گرفته باشد.

در این گزارش سعی شده است تا به معرفی و مرور یکی از مهمترین خانواده‌های راکتی ایرانی با نام «فجر» بپردازیم، با این توضیح که علاوه بر این راکت‌ها، سامانه‌های دیگری نیز وجود دارد که در کنار اعضای این خانواده می توانند صحنه نبرد را نه تنها بر روی زمین و خشکی، بلکه در دریا نیز آنطور که جمهوری اسلامی می خواهد، تعریف کنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 2:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مخالفان در سوریه دست از سلاح بردارند امکان مطالبه از دولت سوریه برای شنیدن نظرات مخالفان و اجازه دادن به آنها برای بیان مواضعشان وجود خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: مخالفان سلاح را زمین بگذارند تا دولت سوریه حرفشان را بشنود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را یک واجب استثنایی دانستند و با تأکید بر مسأله مهم وحدت در دنیای اسلام خاطرنشان کردند: در موسم حج، وحدت، عظمت و تکثر دنیای اسلام عینیت می یابد که باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه فریضه حج ترکیبی از عناصر "عبادت"، "تضرع" و "حضور سیاسی و اجتماعی" است، خاطر نشان کردند: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دغدغه حجاج ایرانی صرفا معطوف به انجام صحیح اعمال حج بود در حالیکه این اجتماع بزرگ و استثنایی دربر گیرنده شاخص های مهم دیگری نظیر تکثر و عظمت و وحدت است که می تواند حرکت جدیدی در راستای انسان سازی، جامعه سازی و اتحاد اسلامی را شکل بدهد و این نگاه متعالی باید به حجاج غیر ایرانی نیز منتقل شود.

"اهمیت وحدت شیعه و سنی" نکته دیگری بود که رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دادند.

ایشان با بیان اینکه اختلاف میان شیعه و سنی مسئله ی جدیدی نیست و از گذشته نیز وجود داشته است، افزودند: اما در سالهای اخیر این اختلافات بطور غیر طبیعی افزایش یافته است که نشان میدهد تشدید اختلافات، به جامعه اسلامی تزریق و تحمیل می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای صرف تأکید بر وحدت و تفاهم میان شیعه و سنی را کافی ندانستند و تصریح کردند: برخی از این اختلافات ناشی از توهمات و شبهات است که این تصورات نادرست باید اصلاح شود و در عین حال منشأ بخش دیگری از اختلافات، رفتارهای غلط است که باید این موارد نیز به طور دقیق شناسایی و حل شود.

"گشودن گره های ذهنی سیاسی حجاج" نکته سومی بود که رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دست اندرکاران حج مورد تأکید قرار دادند.

ایشان از ناآرامی ها در سوریه بعنوان نمونه یکی از این گره های ذهنی یاد کردند و با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی در قضیه سوریه کاملا روشن است، افزودند: واقعیت مسئله سوریه این است که جبهه استکبار قصد دارد حلقه ی وصل زنجیره مقاومت در منطقه را که در همسایگی رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد، نابود کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، راه حل بحران سوریه را جلوگیری از تزریق سلاح به داخل این کشور خواندند و تصریح کردند: چنانچه در هر کشوری، مخالفان از خارج آن کشور به سلاح مجهز شوند، بطور طبیعی، نظام حاکم نیز با آنها برخورد خواهد کرد.

ایشان افزودند: اگر مخالفان در سوریه دست از سلاح بردارند امکان مطالبه از دولت برای شنیدن نظرات مخالفان و اجازه دادن به آنها برای بیان مواضع خود وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از خدمات ارائه شده به حجاج و همچنین تأکید بر تقویت روزافزون همکاری میان دست اندرکاران حج، خاطر نشان کردند: به هیچ حدی از پیشرفت در ارائه خدمات رفاهی و تبلیغی به حجاج قانع نباشید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثه ی مقام معظم رهبری در زمینه های فرهنگی، معنوی و بین المللی حج را بیان کرد.

در ادامه همچنین، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از عملکرد بخش اجرایی و عملیاتی حج امسال و نحوه ی رسیدگی به کاروانهای اعزامی ارائه کرد.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه سکه‌های پیش‌فروش شده ادامه دارد، گفت: اگر قیمت سکه بی‌ضابطه و غیرمنطقی افزایش یابد براساس قیمت‌های جهانی طلا، پیش‌فروش را آغاز می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: پیش‌فروش مشروط سکه/ با قیمت‌های فعلی پیش‌فروش نمی‌کنیم

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»  اظهار داشت: در حال حاضر تنها برنامه تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده در دستور کار قرار دارد بنابراین زمینه تزریق سکه به بازار هنوز وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده ادامه دارد، منتظر روند حرکتی قیمت بازار هستیم و اگر روند طبیعی کاهش قیمت‌ها یافت و حباب قیمتی وجود نداشت سکه به بازار تزریق نمی‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اگر قیمت سکه افزایش بی‌ضابطه و غیر منطقی یافت براساس قیمت جهانی طلا پیش‌فروش را آغاز می‌کنیم.

به گزارش فارس، بانک مرکزی در سال گذشته حدود 9.3 میلیون سکه را پیش فروش کرد و هم‌اکنون مراحل پایانی تحویل را پشت سر می‌گذارد. بر این اساس از مجموع سکه‌های پیش‌فروش شده حدود 305 میلیون سکه به ابزارهای جایگزین مانند اوراق گواهی سپرده، پته و خرید نقدی تبدیل شده و بیش از 6 میلیون سکه هم واگذار شده است.

به گفته مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با پیش‌فروش سکه حدود 65 هزار میلیارد ریال نقدینگی جمع‌آوری شد.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 9:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نتایج یک نظرسنجی در اتحادیه اروپا نشان می دهد یک سوم خلبانان یعنی یکی از هر سه نفر هنگام پرواز در کابین هواپیما خوابشان می برد.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی توسط اتحادیه خلبانان اروپایی ˈکوکپیتˈ در بین شش هزار خلبان کشورهای مختلف آن انجام شده و نتایج آن را امروز خبرگزاری اروپاپرس منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، 9 نفر از هر 10 خلبان نیز تایید کرده اند که هنگام پرواز در کابین خلبان بیش از حد احساس خستگی می کنند.

در این میان، چهار نفر از هر پنج خلبان آلمانی گفته اند که گاه از روی خستگی، دچار خطاهایی هنگام پرواز شده اند.

یک سخنگوی اتحادیه خلبانان اروپایی با اعلام نتایج نظرسنجی اظهارداشت:ˈبر اساس تجربیاتم، فکر می کنم این داده ها صحیح است.ˈ

اگرچه میزان سوانح هوایی در کل جهان، اندک و در اتحادیه اروپا، بسیار اندک است، اما بررسی جعبه سیاه هواپیماها پس از سقوط آن معمولا نشان می دهد عوامل انسانی بیش از دیگر عوامل در وقوع حادثه دخیل بوده است.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:نجف زاده,پرستویی,عقاب نیوز, | 6:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضور عزیزمان کامران نجف زاده در منزل جانباز ناصر افشاری باعث دلگرمی حقیر شد تا به همت ایشان بتوانیم فریاد صادقانه ناصر افشاری را به گوش مسئولین برسانیم.خوشحالم که این اتفاق با حضور کامران نجف زاده عزیز شکل گرفت چرا که بنده سالیان زیادی است که برنامه های ایشان را دیده ام و از صداقت و صراحت کلامشان احساس آرامش کرده ام چه در ایران و چه خارج از ایران.
 
 
 
تا باشد عزیزانی مثل کامران نجف زاده عزیز در بخش های مختلف سیما فعال باشند که باعث آرامش و دلگرمی همه خواهد بود.
 
با ارادت
 
پرویز پرستویی

منبع: وبلاگ کامران نجف زاده



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 7:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


به گزارش ایسنا، پرسپولیس با کسب سه امتیاز این دیدار ۲۰ امتیازی شد و به رده دهم صعود کرد.

نیمه نخست

دقایقی پیش از شروع بازی، اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه با فریادهای بلند خود شهاب گردان را مورد تشویق قرار می دادند. دروازه بان امروز سرخ پوشان هم با تکان دادن دست هایش به ابراز احساسات تماشاگران واکنش نشان می داد.

دقیقه ۵، این تیم مهمان بود که پرسپولیسی ها را غافلگیر کرد تا بازگشت گردان به دروازه این تیم چندان برایش خوش یمن نباشد. در این صحنه پیام صادقیان با یک شوت محکم و فنی دروازه میزبان را گشود. گردش توپ در این صحنه به گونه ای بود که هیچ کاری از دست گردان برنمی آمد.

دقیقه ۹، میثم نقی زاده از پرسپولیس با ناراحتی و احساس درد از ناحیه زانو به زمین افتاد و لحظاتی را در همان حال سپری کرد.

دقیقه ۱۱، در حالی که هادی نوروزی به سرعت راه دروازه ذوب آهن را در پیش گرفته بود، در میانه میدان با خطای بازیکن حریف متوقف شد که این مساله با اعتراض شدید هواداران پرسپولیس همراه شد.

دقیقه ۱۲، اصفهانی ها بار دیگر می توانستند گل زنی کنند اما گردان این بار توپ را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه ۱۳، کریم انصاری فرد در محوطه جریمه ذوب آهن صاحب توپ شد اما وقتی می خواست با ضربه سر توپ را از مدافع روبرویش عبور دهد، به زمین افتاد. در حالی که پرسپولیسی ها و هوادارانشان معتقد به پتالتی بودند، محسن ترکی، داور میدان با آنها هم عقیده نبود و رای به ادامه بازی داد.

یک دقیقه بعد، ذوب آهنی ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که این ضربه با اشتباه نورمحمدی و ضربه سر رو به عقب او به گل دوم ذوب آهن انجامید.

دقیقه ۱۸، پرسپولیس می توانست روی یک پرتاب اوت دستی به گل برسد اما مسعود همامی توپ را به خوبی دور کرد.

چند ثانیه بعد، انصاری فرد از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد اما ضربه محکم و دیدنی او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴، پرسپولیسی ها یا پاسکاری سریع و خوب خود، به دروازه ذوب آهن نزدیک شدند و در حالی که هادی نوروزی با دروازه بان تک به تک شده بود، خطای سعید عبدالله پور بازی را متوقف کرد. بازیکن ذوب‌آهن به دلیل این خطا با کارت قرمز مستقیم داور جریمه شد و از بازی بیرون رفت. هفت هوادار ذوب آهن که در گوشه سمت راست ورزشگاه نشسته بودند نسبت به این تصمیم ترکی اعتراض کردند.

یک دقیقه بعد، ضربه ایستگاهی حاصل از صحنه قبل را مهدوی کیا به سمت دروازه شلیک کرد اما همامی به زیبایی ضربه فوق العاده خوب او را مهار کرد.

دقیقه ۳۰، بار دیگر سرخ پوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما این فرصت هم برای آنها حاصلی در بر نداشت.

دقیقه ۳۱، همامی بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد. این بار او ضربه محکم نوروزی را دفع کرد که از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه اش شلیک کرده بود.

دقیقه ۳۵، نقی زاده می توانست با شوت راه دور تیمش را به گل اول برساند اما همامی او را هم ناکام گذاشت.

دقیقه ۳۶، مانوئل ژوزه پولادی را از زمین بیرون کشید و به جای او غلام رضا رضایی را به میدان فرستاد.

دقیقه ۳۹، نوروزی از داور کارت زرد گرفت تا پرسپولیسی ها هم از کارت های داور بی نصیب نباشند.

دقیقه ۱+۴۵، مهدوی کیا از روی ضربه ایستگاهی دروازه همامی را باز کرد تا یکی از گلهای خورده پرسپولیس را جبران کند.

نیمه دوم

پرسپولیسی‌ها در این نیمه هجومی‌تر ظاهر شدند و از همان دقیقه نخست به سمت دروازه ذوب‌آهن هجوم بردند.

دقیقه ۵۲: محمد نوری در میانه میدان صاحب توپ شد و آن را به هادی نوروزی رساند، او هم با دروازه‌بان تک به تک شد و همامی ترجیح داد تا با خطا روی این بازیکن و به جان خریدن یک کارت قرمز مانع گل شدن این توپ شود.

دقیقه ۵۸: دارکو بوژوویچ پس از اخراج همامی درون دروازه ایستاد و در حالی که مقابل او مهدی مهدوی کیا ایستاده بود تا ضربه پنالتی را بزند، توانست این توپ را دفع کند.

دقیقه۵۹: پرسپولیسی‌ها تلاش کردند تا از توپ برگشتی به گل برسند اما شوت کریم انصاری‌فرد از بالای دروازه به بیرون رفت تا پرسپولیس همچنان برای رسیدن به گل تساوی مقابل تیم ۹ نفره ذوب‌آهن تلاش کند.

دقیقه ۶۸: باز هم پرسپولیسی‌ها چشم به ساق‌های مهدوی‌کیا و هنر او در ضربات ایستگاهی داشتند. آنها در سمت چپ زمین ذوب‌آهن صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و این بار بوژوویچ توانست با نمایش خوب خود این توپ را بگیرد.

دقیقه۷۲: کریم انصاری‌فرد با یک ضربه سر ناامیدکننده مقابل دروازه ذوب‌آهن توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۷۵: پرسپولیس با چند پاس تک ضرب به دروازه ذوب‌آهن نزدیک شد و در نهایت محمد نوری توانست از برتری عددی تیمش در محوطه جریمه استفاده کند و با یک ضربه بغل پا دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

دقیقه ۷۷: باز هم پرسپولیس برای رسیدن به گل روی دروازه حریف حمله کردند اما محمد نوری این بار مقابل دروازه ذوب‌آهن مانند مدافع ظاهر شد و توپ را از مقابل دروازه بوژوویچ به بیرون کشید.

دقیقه ۲+۹۰: جواد کاظمیان چند مدافع ذوب‌آهن را دریبل کرد اما نتوانست ضربه آخر را به خوبی بزند و این توپ هم به نتیجه‌ای نرسید.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 6:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مونیکا زاپوتوزنی 45 ساله دوقلوهایش را از تخمک هایی به دنیا آورد که آنها را در سن 33 سالگی منجمد ساخته بود.
 
این زوج که سالها تحت درمان لقاح خارج رحمی (IVF) قرار داشتند فکر می کردند هرگز نمی توانند بچه دار شوند.
 
اما مونیکا سال گذشته باردار شد و دوقلوهای ناهمسانش به نام های مرسدس و گوادالوپ در ماه ژانویه و به روش سزارین به دنیا آمدند.
 
علاوه بر این اینکه این تولد بارقه امید را در دل نجات یافتگان از سرطان زنده می کند تا خودشان فرزندی به دنیا آورند.
 
این خبر برای زنانی نیز که مجبورند به خاطر شغلشان دیرتر صاحب فرزند شوند نیز خوشایند خواهد بود.
 
رکورد قبلی متعلق به زنی بود که توانست پس از هفت سال، از تخمک های منجمد شده صاحب فرزند شود.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مقاومت فلسطین یکی از ناوهای رژیم اشغاگر را با چندین موشک هدف قرار داد.

شبکه العالم اعلام کرد، گردانهای قسام با شلیک چندین موشک، یکی از ناوهای جنگی رژیم اشغالگر  را هدف قرار داد.

گفتنی است که در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان ، مقاومت توانست علاوه بر هدف گرفتن و انهدام ناو پیشرفته این رژیم که از دریا لبنان را هدف قرار می داد، ۱۴ دستگاه تانك پیشرفته مركاوا را که به دژ معروف بود، منهدم کند.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه غزه هیمنه این رژیم را فرو ریخت.

در جنگ کنونی نیز مقاومت فلسطین در غزه با شلیک موشکهای پیشرفته و هدف قرار دادن جنگده اف 16، هواپیمای بدون سرنشین و تاسیسات این رژیم در تل آویو، بار دیگر پوشالی بودن قدرت نظامی آن را به همگان ثابت کرد.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 12:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

برای تماشای فیلم کلیک کنید



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

واحد مرکزی خبر: ماموران مرکز اورژانس تهران هنگام انتقال زن بارداری به بیمارستان، به ناچار نوزاد وی را در آمبولانس به دنیا آوردند.

مدير روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در اين‌باره گفت: این زن صبح ديروز همراه همسرش از شهرستان ساوه به تهران می‌آمد که در مسیر بیمارستان لقمان در ترافیک سنگین خیابان آزادی به سمت خیابان جناح درد زایمان این زن آغاز می‌شود و همسرش موضوع را به اورژانس تهران خبر می‌دهد.

عباسی افزود: موضوع ساعت هشت و ۲۲ دقیقه به این مرکز اعلام و بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به این محل اعزام شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: ماموران این مرکز پس از به دنیا آوردن نوزاد این زن در آمبولانس، وی و نوزادش را در سلامت کامل به بیمارستان لقمان منتقل کردند.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

K-Lite Mega Codec Pack نرم افزاری است که توسط آن می توانید تمام فرمت های صوتی و تصویری را بدون مشکل در رایانه خود پخش نمایید. این برنامه با پشتیبانی از تمام کدک های صوتی و تصویری این قابلیت را به پلیرهای ویندوز شما اضافه می کند که بتواند تمامی فرمت ها را اجرا نماید. علاوه بر این این نرم افزار خود نیز دارای یک پلیر بسیار قوی بوده که از تمام فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. K-Lite Codec Pack یک ابزار ضروری و بسیار کاربردی برای ویندوز می باشد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:مهدی هاشمی,عقاب نیوز, | 11:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازداشت يكي از عناصر حلقه اول مهدي هاشمي رفسنجاني رسيدگي به پرونده وي را وارد مرحله حساس و مهمي كرده است و در همين حال، برخي جريان‌ها كه تمايلي به تكميل تحقيقات در مورد ابعاد اين پرونده را ندارند، دور جديدي از شايعه‌سازي را كليد زده‌اند.
به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، فرد بازداشت شده از عناصر موثر در فتنه 88 و جزو حلقه اول مرتبطين با مهدي هاشمي است و در پي بازداشت وي، امروز شايعه‌اي با اين مضمون مطرح شده است كه مهدي هاشمي تا يك هفته ديگر آزاد خواهد شد.

گفته مي‌شود فرد بازداشت شده اطلاعات جزيي از اقدامات مهدي هاشمي در جريان حوادث سال 88 در اختيار دارد و در تكميل ابعاد اين پرونده بسيار موثر خواهد بود.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، این مراسم از هفتم تا یازدهم محرم (۱۴۳۴ ه. ق) برابر با پنج‌شنبه ۹۱/۹/۲ تا دوشنبه ۹۰/۹/۱۷، به مدت ۵ شب، همراه با اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فلسطین، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌شود. همچنین هر شب قبل از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء، احكام شرعی توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شركت فرمایند.

برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:

ایام مراسم تاریخ قبل از منبر سخنران عزاداری
شب اول
پنج‌شنبه
۷ محرم
۹۱/۹/۲

دعای توسل: مهدی سماواتی

حجت‌الاسلام صدیقی میثم مطیعی
شب دوم
جمعه
۸ محرم
۹۱/۹/۳

مرتضی طاهری

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی محمود كریمی
شب سوم
شنبه
۹ محرم
 ۹۱/۹/۴
منصور نورائی حجت‌الاسلام پناهیان سعید حدادیان
شب چهارم
یكشنبه
۱۰ محرم
۹۱/۰۹/۵
سیدمحمد موسوی حجت‌الاسلام رفیعی محمدرضا طاهری
شب پنجم
دوشنبه
۱۱ محرم
۹۱/۰۹/۶

صادق آهنگران

حجت‌الاسلام عالی مهدی سلحشور



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد رضا رئوف شیبانی سفیر ایران در دمشق در گفتگو با خبرنگار مهر خبر داد که روز گذشته با برخی از خانواده های 48 زائر ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه به صورت تلفنی صحبت داشته است.
 
به گفته شیبانی در این گفتگو آخرین پیگیری های انجام شده برای آزادسازی اتباع ایرانی اطلاع رسانی شده و علاوه بر این در این گفتگو که در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام شده سلامت اتباع ایرانی به اطلاع خانواده های آنان رسیده است.
 
شیبانی خاطر نشان کرد: ما با توجه به سابقه گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه توسط گروه های مسلح اعتقاد داریم که آزادسازی این افراد در طی یک پروسه امکان پذیر است.
 
وی تاکید کرد: ما تجربه آزاد سازی 22 زائر ایرانی که از قبل در گروگان بوده اند را داریم که موفق شدیم از طریق ارتباط با کانال های ویژه آنها را آزاد کنیم و علاوه بر این 5 مهندس ایرانی و 3 کامیون دار ربوده شده نیز بر اساس همین پیگیری ها تاکنون آزاد شده اند.
 
سفیر ایران ادامه داد: توصیه ما به خانواده های اتباع ایرانی این است که با صبر و بردباری منتظر به نتیجه رسیدن تلاش های جهات ذیربط باشند تا هر چه زودتر شاهد آزاد شدن این عزیزان باشیم.
 
وی گفت: کانال های ویژه ای در جهت گفتگو با گروگان گیران تعیین کرده ایم و تا الان چندین دور گفتگو به عمل آمده و امیداریم نقطه نظرات به زودی به هم نزدیک شود تا شاهد آزادی اتباع ایرانی باشیم.
 
شیبانی اعلام کرد تا زمان کنونی و بر اساس اطلاعی که ما داریم کلیه زائران ایرانی در سلامت کامل هستند هر چند در رابطه با محل اسارت در شرایط سختی هستند اما خوشبختانه اطلاعاتی که ما داریم نشان می دهد که از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار دارند.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 11:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

آفتاب: مجلس شورای اسلامی نخستین جلسه خود را در ماه محرم با برگزاری مداحی آغاز کرد .  



در ابتدای جلسه روز یکشنبه حاج علی انسانی مداح اهل بیت(ع) به ذکر مصایب سید و سالار شهیدان پرداخت.

در میانه برگزاری مداحی در صحن علنی مجلس سید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی دچار تالمات روحی شد و از حال رفت.

به گزارش مهر،نمایندگان مجلس بلافاصله وی را به درمانگاه مجلس شورای اسلامی انتقال دادند.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از فردا اولویت 8 گروه‌های کالایی نیز مشمول دریافت ارز در اتاق مبادلات ارزی می‌شوند، گفت: بر اساس تصمیم جدید دولت، مبنای محاسبه ارز و تعدیل تعرفه‌ها در گمرکات به گونه‌ای خواهد بود که اجرای نرخ مبادله‌ای و تعدیل تعرفه‌ها، تغییری در محاسبه و پرداخت عوارض گمرکی نسبت به قبل صورت نگیرد.

حمید صافدل در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه جزئیات تصمیم‌گیری دولت برای تغییر در عوارض صادراتی ظرف روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: کمیته‌های کارشناسی در حال بررسی موضوع هستند که امیدواریم نتایج مناسبی برای صادرات کشور به دست آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص غربالگری کالاهای اولویت 8 برای دریافت ارز از اتاق مبادلات ارزی افزود: ظرف امروز و فردا، اولویت 8 گروه کالایی نیز از اتاق مبادلات ارزی، ارز دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سیاست دولت از ابتدا این بوده است که به اولویت‌های 3 تا 8 ارز مبادلاتی اختصاص دهد که بر این اساس با اضافه شدن اولویت 8 به دریافت‌‎کنندگان ارز از اتاق مبادلات ارزی، این وعده محقق می‌شود.

به گفته صافدل، البته اختصاص ارز به نرخ مبادله‌ای به اولویت 9 نیز در دستور کار دولت قرار دارد و بر این اساس، تصمیم بر این است که رویه اختصاص ارز به تمامی گروههای کالایی استمرار یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از گروههای کالایی اولویت 8 که در رده‌های ماده اولیه، کالاهای نیمه‌ساخته یا کالای ساخته شده قرار دارند، به تفکیک دسته‌بندی شده‌اند، ولی اختصاص ارز به آنها تغییری نسبت به قبل ندارد؛ چراکه در بین اولویت‌ها، مبنای اختصاص ارز، به نرخ مبادله‌ای است و تنها گروه 1 و 2 کماکان ارز مرجع می‌گیرند.

وی همچنین از تصمیم جدید ارزی دولت خبرداد و گفت: بر اساس تصمیم جدید دولت، مبنای محاسبه ارز و تعدیل تعرفه‌ها در گمرکات به نحوی خواهد بود که همزمانی اجرای اختصاص نرخ مبادله‌ای به کالاها با تعدیل تعرفه‌ها، باعث می‌شود که تغییری در محاسبه و پرداخت عوارض گمرکی صورت نگیرد.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:مرخصی,سربازان,متأهل,عقاب نیوز, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از افزایش 10 روزه مرخصی سربازان مناطق بد آب و هوا و متاهلان خبرداد.
 
سردار موسی کمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش 10 روزه مرخصی سربازان متاهل گفت: مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است.
 
وی با بیان اینکه مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه 4 ده روز اضافه می‌شود گفت: 30 روز مرخصی نیز در اختیار فرماندهان و مسئولان است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به سربازان داده می‌شود.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایام تعطیل جزو مرخصی سربازان محسوب نمی‌شود، خاطرنشان‌کرد: روزهای پنج‌شنبه دربرخی از یگان‌ها تعطیل است که بنابراین این روز نیز برای سربازان مشغول به خدمت مانند جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل به عنوان تعطیلات حساب شده و جزو مرخصی آنان محسوب نمی‌شود.
 
کمالی با بیان اینکه این قوانین به عادلانه‌تر شدن مرخصی سربازان در مناطق مختلف کمک کرده و در بسیاری از موارد روزهای مرخصی را افزایش داده در خصوص قوانین جدید مدت مرخصی سربازان نیز گفت: برابر مقررات قبلی مدت مرخصی کارکنان وظیفه در مناطق عادی 30 روز در سال و در مناطق بد آب و هوا 45 روز در سال بود که در این مقررات تفاوتی میان مرخصی افرادی که در مناطق بد آب و هوای درجه یک تاچهار خدمت می‌کردند، وجود نداشت.
 
کمالی ادامه داد: در قانون قبلی در مرخصی کسانی که در محل سکونت خود اشتغال داشتند و گاهی بعد از ساعت اداری به منزل می‌رفتند با کسانی که 100ها کیلومتر دورتر از محل سکونت خود خدمت می‌کردند، تفاوتی وجود نداشت.
 
به گفته کمالی در همین راستا به منظور عادلانه‌تر شدن مرخصی تغییراتی در مقررات صورت گرفت که بر اساس آن مرخصی کارکنان وظیفه مستقر در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی به ازای هر 45 روز 10 روز، مرخصی یگان‌های پدافندی و انتظامی مناطق مهم به ازای هر 30 روز 7 روز و مرخصی در مناطق عادی به ازای هر سال 12 روز است.
 
به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح مدت این مرخصی به ازای هر 100 کیلومتر دوری از محل زندگی نیز یک روز اضافه می‌شود و علاوه بر این برای مسافت‌های بین 300 تا 600 کیلومتر نیز یک روز و بیش از 600 کیلومتر دو روز و حداکثر سه بار در سال مرخصی اضافه می‌شود.
 
وی گفت: اگر محل سکونت سربازی 300 کیلومتر تا یگان خدمت‌ وی فاصله داشته باشد علاوه بر سه روز مرخصی که به خاطر مسافت دریافت می‌کند یک روز نیز به عنوان درراهی به وی تعلق می گیرد که این مرخصی حداکثر تا سه بار تا پایان خدمت قابل تکرار است.
 
کمالی با تاکید بر اینکه مقررات اعلام شده پیرامون شرایط مرخصی سربازان از مهرماه امسال اجرایی شده است به ایسنا گفت: مرخصی کارکنان وظیفه به ازای خدمتی که قبلا انجام داده‌اند برابر مقررات قبلی محاسبه می‌شود و اضافه خدمتی به آنان تعلق نخواهد گرفت.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:اینترنت,اعتباری,عقاب نیوز, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با تاکید براینکه در این سرویس اینترنت به صورت دانلود نامحدود عرضه نمی شود، گفت: اینترنت پرسرعت اعتباری براساس نیاز متقاضیان و به صورت حجمی فروخته می شود.
معاون شرکت مخابرات استان تهران از ارائه سرویس اینترنت پرسرعت پیش پرداختی توسط شرکت مخابرات این استان خبر داد و گفت: این سرویس پس از تعیین تعرفه نهایی عرضه عمومی می شود.

به گزارش مهر، صادقی با بیان اینکه تا پیش از این ارائه سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان تهران به صورت پس پرداختی و از طریق قبوض تلفن ثابت بود، اظهار داشت: این موضوع مشکلاتی را برای موجران در استفاده مستاجرانشان از این سرویس ایجاد کرده بود به نحوی که در بسیاری موارد دیده شده بود که مستاجران از اینترنت استفاده کرده و موجران ناخواسته مجبور بودند هزینه قبوض اینترنت آنها را پس از تخلیه منزل پرداخت کنند براین اساس سرویس اینترنت پرسرعت اعتباری از سوی مخابرات ارائه شده است تا پس از این مستاجران بتوانند با پیش پرداخت از اینترنت استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه در این سرویس اینترنت به صورت دانلود نامحدود عرضه نمی شود، گفت: اینترنت پرسرعت اعتباری براساس نیاز متقاضیان و به صورت حجمی فروخته می شود.

صادقی با اشاره به اجرایی شدن این سرویس در منطقه ۷ مخابرات استان تهران خاطرنشان کرد: فاز آزمایشی پیاده سازی این طرح به اتمام رسیده و پس از تعیین تعرفه نهایی قابل ارائه به تمام متقاضیان خواهد بود.

به گفته وی امکان واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت اعتباری برای تمامی متقاضیان قابل انجام است و با این وجود مشترکان می توانند با ضریب اشتراک ۱ به ۱۰ از اینترنت پرسرعت مخابرات تهران استفاده کنند و هزینه اینترنت خود را براساس حجم دانلود قبل از مصرف بپردازند.

معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران گفت: هم اکنون شرکت مخابرات استان تهران ۳۰۰ هزار کاربر اینترنت پرسرعت - adsl - پس پرداختی دارد.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:خرید,فروش,مسکن مهر,عقاب نیوز, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش تسنیم، وزیران عضو کارگروه مسکن تصویب کردند، نقل و انتقال اعیان واحد مسکن مهر و عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی که دفترچه فروش اقساطی آن صادر شده است، در صورت نداشتن بدهی معوق به بانک عامل و نداشتن بدهی معوق بابت اجاره زمین در اراضی دولتی پس از تائید وزارت راه و شهرسازی و طبق شرایطی امکان پذیر است.

 


شرایط نقل و انتقال مسکن مهر به این ترتیب اعلام شد که خریدار واجد شرایط مسکن مهر با فرم ج سبز باشد و پس از قرمز شدن فرم ج خریدار نقل و انتقال انجام می شود. همچنین نقل و انتقال مسکن مهر باید بین دو مالک مسکن مهر باشد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: به‌زودی تمام ترافیک طرح زوج و فرد تهران با دوربین‌های مداربسته به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و ورود غیرمجاز به طرح ترافیک هر ساعت یک بار جریمه در بر دارد.

خبرگزاری فارس: کنترل ترافیک زوج و فرد تهران مکانیزه می‌شود / جریمه ورود غیرمجاز هر ساعت یک بار است

جمال بذرافشان در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح ترافیکی در تهران با استفاده از دوربین‌های مداربسته، اظهار کرد: در مرکز شهر تهران ورود خودروهای شخصی که مجوز ورود به طرح ترافیک را ندارند با استفاده از دوربین‌های نظارتی و هوشمند کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: با ورود به طرح ترافیک دوربین‌ها پلاک خودروها را می‌خوانند و اگر راننده خودرویی مجوز ورود داشته باشد در حافظه سیستم ثبت است و عکس می‌گیرد و پایش و حذف می‌شود اما کسانی که مجوز نداشته باشند شماره پلاک خودروی آنها در سیستم اجراییات جریمه ثبت و منظور می‌شود و اگر بدون مجوز وارد طرح ترافیک شوند هر ساعت یک بار جریمه می‌شوند.

جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه در تهران از چند نوع دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک استفاده می‌شود، ابراز کرد: حدود 200 دوربین مربوط به طرح ترافیک است یعنی در تمام مبادی فرعی و اصلی ورودی شهر تهران به طرح ترافیک دوربین نصب شده است.

وی حضور فیزیکی پلیس در معابر را بی‌معنا دانست و تصریح کرد: طرح ترافیک تهران بدون حضور پلیس و به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و تمام خودروها که وارد طرح ترافیک می‌شوند قبل از ورود به محدوده، تابلو نصب شده و نشان می‌دهد که از اینجا به بعد کنترل به صورت مکانیزه است و رانندگان از این موضوع اطلاع دارند و مردم نیز توجیه هستند.

بذرافشان تصریح کرد: هر کس وارد طرح ترافیک تهران شود هر یک ساعت یک بار به دلیل ورود غیرمجاز جریمه می‌شود.

وی وضعیت تصادفات رانندگی تهران نسبت به سال‌های گذشته را بهتر خواند و ابراز کرد: تهران مدت دو سال است که رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی در کشور را دارد.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته در تصادفات درون شهری تهران 146 نفر نسبت به سال 89 کاهش کشته داشتیم و در هفت ماه نخست امسال از فروردین تا پایان مهر ماه نیز 87 فقره تصادف رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی درباره اجرای طرح زوج و فرد در تهران، اذعان کرد: این طرح در شعاع گسترده‌تر در تهران اجرایی شده است.

بذرافشان افزود: با توجه به آلودگی هوای تهران، ترافیک بخشی از این محدوده آلوده توسط نیروی انسانی اداره می‌شود که به‌زودی این منطقه آلوده نیز با دوربین‌های هوشمند به صورت مکانیزه کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات منطقه مذکور تهران انجام گرفته و مقدماتش فراهم شده است، خاطرنشان کرد: به‌زودی دوربین‌ها نصب می‌شود و عامل انسانی دیگر حضور نمی‌یابد.

جانشین فرمانده پلیس راهور تهران یادآور شد: با نصب دوربین‌های مداربسته در منطقه مذکور، کنترل ترافیک در طرح زوج و فرد تهران تماما با دوربین‌های مکانیزه انجام می‌شود.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح جزئیات فرمول جدید فروش بنزین به ایرلاین‌های داخلی در پروازهای خارجی از دلار مبادلاتی به‌عنوان مبنای قیمت‌گذاری فروش سوخت نام برد و گفت: این فرمول جدید از اول آذرماه اعمال می‌شود.
به گزارش مشرق، جلیل سالاری در گفتگو با مهر درباره جزئیات فرمول و قیمت گذاری فروش بنزین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی که در مسیرهای بین‌المللی تردد می کنند، گفت: با توافق سازمان هواپیمایی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، فرمول نهایی فروش سوخت به ایرلاین‌ها تعیین و به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه این فرمول جددی پس از تصویب ستاد هدفمندی به وزارت نفت ابلاغ شده است، تصریح کرد: بر اساس این فرمول جدید از اول آذر ماه سالجاری قیمت سوخت هواپیماهایی که در مسیرهای بین المللی تردد می کنند، به صورت شناور و تعادلی عرضه می شود.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه با تصویب و ابلاغ این فرمول جدید قیمت فروش بنزین به ایر لاین‌ها به صورت هفتگی تعیین و عرضه می شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی فوب خلیج فارس معیار اصلی تعیین قیمت بنزین ایرلاین‌های در مسیرهای پروازی بین‌المللی است.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه نرخ فوب بر مبنای دلار مبادلاتی تعیین خواهد شد، اظهارداشت: هم اکنون قیمت فروش سوخت هواپیماها مطابق با فوب خلیج فارس در کشورهای همسایه بین 1800 تا 2200 تومان است.
 
وی با بیان اینکه با وجود تصویب فرمول جدید هنوز فاصله قیمتی مناسبی بین قیمت سوخت هواپیما در داخل ایران در مقایسه با کشورهای همسایه است، تاکید کرد: توافق نهایی با شرکتهای هواپیمایی داخلی هم بای دریافت بدهی‌ها معوق انجام شده است.
 
رستم قاسمی هفته گذشته در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فروش سوخت به شرکتهای هواپیمابی گفته بودن: در حال حاضر قیمت سوخت در برخی از کشورهای همسایه بیش از 6000 تومان به شرکتهای هواپیمایی فروخته می‌شود.
 
وزیر نفت با اعلام اینکه از ابتدای آذر ماه سالجاری هر لیتر بنزین به هواپیماهای داخلی به قیمت 700 تومان پرداخت می شود، تصریح کرده بود: ان دسته از شرکت‌های هواپیمائی که قیمت جدید سوخت را پرداخت تکنند، عرضه سوخت ب آنها متوقف خواهد شد.
 
در همین حال مدیران برخی از شرکت‌های هواپیمایی از افزایش نرخ سوخت پروازهای خارجی به 2200 تومان خبر داده و معتقدند: رقم کل هزینه‌ ایرلاین‌ها در این مدت 60 درصد افزایش یافته است.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، گفت: همه موانع استخدام رسمی و تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی برطرف شد.
به گزارش مشرق، عبدالعلی تاجی در گفت‌‌وگو با فارس گفت: همان‌گونه که قبلا قول داده بودیم، موانع اعلام نتایج آزمون استخدامی در سراسر کشور، کمتر از یک ماه برطرف شد.
 
وی افزود: پیرو جلسه‌ای که روز گذشته ساعت یک با حضور معاونان منابع انسانی دستگاه‌های ملی و استانی برگزار شد، مقرر شد، همه اختیارات معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور راجع به نشر آگهی عمومی آزمون و تهیه سؤالات استخدامی و اعلام نتایج به خود دستگاه‌های ملی و استانی تفویض شود و این واگذاری اختیار ابلاغ شد.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: دستگاه‌هایی که آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند، موظف شدند سریعا نتایج آزمون را به برگزیدگان اطلاع داده و دستگاه‌هایی که نشر آگهی عمومی برای استخدام انجام نداده‌اند، سریعا آگهی کنند، تا علاقه مندان به استخدام در ادارات دولتی شرکت کرده و زمینه استخدام آنها فراهم شود.
 
*منتقل شده‌ها در سایت کامند ایران
 
وی افزود: در این جلسه تصویب شد، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در دستگاه‌های ملی و استانی به نیروی پیمانی و همچنین کارمندانی که از تهران به مراکز استان‌ها و یا از مراکز استان‌ها به شهرستان منتقل شده‌اند، سریعا انجام شود و از سوی دستگاه‌ها بر اساس فرمتی که به دستگاه‌ها اعلام شده، اسامی منتقل شده‌ها وارد سایت کارمند ایران شود و شناسه استخدام پیمانی افراد گرفته شود.
 
تاجی تاکید کرد: تعداد زیادی از کارمندان پیمانی در دستگاه‌ها وجود دارند که علاقمند هستند، تبدیل وضعیت شده و به کارمند رسمی تبدیل شوند. در این جلسه تصویب شد کارمندان پیمانی با حداقل 3 سال سابقه در مشاغل حاکمیتی تبدیل وضعیت شده و رسمی می‌شوند.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در مورد مفاد آراء 555، 200 و 244 هیئت عمومی دیوان اداری در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی، تبدیل نیروی پیمانی به رسمی به سرعت انجام شود.
 
تاجی تصریح کرد: همچنین اختیار لازم برای انتقال وظایف و پست‌های سازمانی از مراکز استانی به شهرستان‌ها و همچنین از مرکز کشور به استان‌ها واگذار شده است.
 
*رفع همه موانع استخدامی و تبدیل وضعیت شرکتی‌ها
 
تاجی تصریح کرد: همه موانع استخدام رسمی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی برداشته شد و اختیارات لازم به خود دستگاه‌های ملی و استانی واگذار شد.
 
تاجی در پاسخ به این سؤال که آیا با تصویب استخدام بودجه لازم برای این کار با توجه به محدودیت‌های بودجه سال جاری امکان‌پذیر است، گفت: در مسائل استخدامی دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دخیل هستند که مسائل مالی به معاونت برنامه‌ریزی مربوط است.
 
وی تاکید کرد: از طرفی هیئت دولت در مهرماه سال جاری مصوبه‌ای گذراند که معاونان رئیس جمهور برحسب مورد، اختیارات خود را به استانداری‌ها و دستگاه‌های ملی واگذار می‌کنند. همچنین همان طور که اختیار معاونت توسعه مدیریت به استان‌ها واگذار شده، اختیار وزیران در این زمینه به رؤسای دستگاه‌های استانی واگذار شده است.
 
تاجی گفت: برای استخدام دولتی آگهی عمومی، آزمون، مصاحبه و گزینش باید به سرعت انجام شده و کار استخدام سریع انجام شود.
 
تاجی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی ظرف چند سال گذشته که ممنوعیت استخدام رسمی بود، دچار خروج نیرو شده و جایگزینی نیروی جدید با خروجیها قابل حل است و برای تعدادی از دستگاه‌ها نیز ردیف بودجه جدید در لایحه بودجه سال 92 قابل پیش‌بینی خواهد بود.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:قمه زنی,عقاب نیوز, | 8:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسن موحدیان بعد از ظهرشنبه در جلسه هم اندیشی دستگاه های مرتبط دربرگزاری مراسم ماه محرم وصفر که در موسسه فرهنگی مکتب الزهراء مشهد برگزار شد، با اشاره به آگاهی بخشی به مردم در زمینه دین و عاشورا اظهار کرد: وقتی که مردم توسط هیئات مذهبی آگاه شوند درست انتخاب می کنند و اگر در جهل ونادانی باشند هنگام انتخاب به سوی باطل خواهند رفت.

وی از همه هیئت های مذهبی خواست تا در انجام کارهای شان با مسئولان هیئت های استان و سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگ باشند.

موحدیان همچنین در ادامه افزود: هیئت ها مراقب باشند برای همسایه های مساجد و خیمه های که در آن مراسم سوگواری برگزار می شود مزاحمت ایجاد نشود واز آنان خواست از بیرون گذاشتن بلند گوهای خود جدا خود داری کنند.

فرماندار مشهد همچنین در مورد بحث تغذیه شرکت کنندگان در مراسم از مسئولان هیئت ها خواست تا در رعایت بهداشت دقت زیادی داشته باشند و خطاب به آنان گفت: ما در شهر مشهد دو نفر کشته به دلیل وجود تب کریمه کنگو را داشته ایم پس بنابراین از شما می خواهم از ذبح دام در خیابان و شرایط غیر بهداشتی خود داری کنید.

وی همچنین بااشاره به نظر مراجع نسبت به مراسم قمه زنی این عمل را غیر قانونی دانست و اظهار داشت : در صورت مشاهده این عمل غیر قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: باید دهه اول محرم را به دهه آگاهی سازی مردم تبدیل کنیم و در صورتی که این اتفاق بیفتد مردم با هر نظر و گرایشی مکتب امام حسین (ع) را انتخاب خواهند کرد.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:استقلال,جریمه,عقاب نیوز, | 6:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، آرای کمیته انضباطی به شرح زیر صادر شده است:

 

* استقلال به پرداخت 51 میلیون تومان محکوم شد

 

بر اساس شکایت هادی زرین ساعد از باشگاه استقلال به خاطر مطالبه وجه، کمیته انضباطی، باشگاه استقلال را به پرداخت 48 میلیون تومان بابت اصل شکایت و سی میلیون ریال بابت هزینه دادرسی در وجه هادی زرین ساعد محکوم کرد. این حکم قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است.

 

* محرومیت یک جلسه ای برای اکبرپور، غفوری و کریمی

 

بر اساس گزارشهای داور و ناظر بازی تیم های استقلال تهران و نفت تهران در چهارم آبان ماه 91، تیم‌های استقلال و نفت هر کدام با سه و یک دقیقه تاخیر وارد زمین شدند و به همین دلیل نفت تهران به پرداخت سه میلیون ریال و استقلال تهران به پرداخت نه میلیون ریال جریمه محکوم شد. همچنین سیاوش اکبرپور و وریا غفوری در این بازی مرتکب تخلفاتی شدند که هر دو بازیکن به مدت یک جلسه از همراهی تیمشان محروم و پرداخت 2 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین یعقوب کریمی بازیکن تیم نفت تهران که مرتکب اهانت به داور و با تصمیم داور از زمین اخراج شده بود، یک جلسه از همراهی تیمش در مسابقات رسمی محروم و به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. آرای صادره قطعی هستند.

 

همچنین باشگاه استقلال در دیدار مقابل گهر درود در تاریخ 8 آبان با 4 دقیقه تاخیر وارد زمین شده و برهمین اساس به پرداخت 12 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است. رای صادره قطعی است.

 

* احکامی درباره تیم آلومینیوم هرمزگان

 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه آلومینیوم هرمزگان را به پرداخت مبلغ 94772828 ریال به انضمام هزینه رسیدگی به تناسب مبلغ خواسته شده یعنی 2 میلیون ریال در وجه بهمن طهماسبی محکوم کرد. رای صادره یک هفته پس از رویت قابل تجدیدنظر در کمیته استیناف است.

 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، دعوی مطالعه وجه ابوالفضل ابراهیمی از باشگاه آلومنیوم هرمزگان را به دلیل عدم ارائه مستندات لازم فاقد وجاهت دانسته و شکایت بازیکن را مردود می داند. رای صادره یک هفته پس از رویت قابل تجدیدنظر در کمیته استیناف است.

 

همچنین کمیته انضباطی بر اساس گزارش ناظر و داور بازی تیم های ملوان بندرانزلی و آلومینیوم هرمزگان در 10 آبان 91، اکبرمیثاقیان به دلیل تخلف کنار زمین از سوی داور بازی اخراج شد و به دلیل دخالت های مکرر در کار داوری، به پرداخت 10 میلیون ریال محکوم شد. همچنین در پایان بازی، بازیکنان تیم آلومینیوم با بازیکنان تیم ملوان دست ندادند و بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و به حالت اعتراض زمین بازی را ترک کردند که بر همین اساس تیم آلومینیوم هرمزگان به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. آرای صادره قطعی است.

 

در دیدار تیم های آلومینیوم هرمزگان و ذوب آهن اصفهان در 29 مهر 91 لوئیس سانتوس دروازه بان این تیم هرمزگان در دقیقه 80 تخلفاتی مرتکب شد. رفتار این بازیکن از سوی کمیته انضباطی غیرورزشی تلقی شده و نامبرده به مدت یک جلسه از همراهی تیمش محروم و به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. حکم صادره قطعی است.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 1:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه به کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه/ بارش برف در غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی به نوار غربی کشور از روز یکشنبه است که به تناوب تا اواسط هفته در کشور فعال خواهد بود.

بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود که در روز یکشنبه 28 آبان‌ماه بارش متناوب باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان باشد.

همچنین در روز دوشنبه 29 آبان‌ماه بارش مداوم باران و برف و گاهی همراه با وزش باد و کاهش دما در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، ایلام، مازندران، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و در استان‌های خوزستان، بوشهر و شمال استان فارس نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در استان‌های اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه و لرستان نیز بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:شهید,زخمی,سامرا,عقاب نیوز, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اسامی یک شهید و ۸ مجروح ایرانی حادثه انفجار ظهر امروز سامرا را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: اسامی یک شهید و ۸ مجروح ایرانی انفجار سامرا

مسعود اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در حادثه انفجار ظهر امروز سامراء سعید عسگرنیا، معصومه محب حیدری، قربانعلی کرم‌پور، رقیه کرم‌پور، یوسف شیعه، رقیه مازوچیان، مهدی باغبانی نارنجی و محمد دانش‌ورنیا مجروح شده اند.

وی گفت: مجروحان این حادثه در حال حاضر در بیمارستانی در شهر بلد بستری هستند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

به گفته اخوان همچنین در این حادثه «ریحانه دارکوش» شهید شده است.

به گزارش فارس، این انفجار ظهر امروز در مسیر بین سامراء و بغداد در ایست و بازرسی منطقه امامزاده سید محمد رخ داده است که طی این حادثه 8 نفر مجروح و یک نفر شهید شده‌اند.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 7:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: دختر ۱۱ ساله چینی به دلیل وجود توده‌ای شبیه به دست یک انسان در پشت کمرش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پزشکان چینی پس از معاینه این دختر از وجود این توده بر بدن او شوکه شدند چرا که شبیه به دست انسان است و دو انگشت هم دارد.

پزشکان این کشور معتقدند این توده متعلق به دوقلوی این کودک است که به طور کامل رشد نکرده و به این شکل در آمده است. بررسی بیشتر پزشکان نشان می‌دهد این توده شبیه به دست انسان است و بخش سرشانه و دو انگشت موجود در آن نیز مشخص است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، این پدیده شرایط نادری است که از هر پنج میلیون تولد یک انسان دچار این اختلال می‌شود. این پدیده نادر حتی می‌تواند در جمجمه نیز اتفاق افتد اما برای بار اول است که وجود آن در کمر گزارش شده است.