تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 


 
 
 
 
 
 
 
صبح امروز طي مراسمي برگزيدگان سي‌و دومين دوره رقابت‌هاي سراسري قرآن كريم كاركنان پايور و وظيفه و يازدهمين دوره مسابقه‌هاي دانشجويان ارتش جمهوري اسلامي ايران معرفي شدند.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،در آئين اختتاميه سي و دومين دوره مسابقه‌هاي قرآن كريم ارتش كه با حضور و سخنراني حجت الاسلام و المسلمين موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدعلي آل­هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و جمعي از مسئولين و فرماندهان برگزار شد، برگزيدگان اين دوره از مسابقه‌ها در رده­هاي كاركنان پايور، وظيفه و دانشجويان برادر دانشگاه­هاي ارتش به شرح ذيل اعلام شد:
 
در رده كاركنان پايور:
در رشته حفظ كل حسن رجبي رتبه اول، مجيد نصر اصفهاني رتبه دوم، عبد­اله صمديان رتبه سوم، عباسعلي خرسندي رتبه چهارم و سيد محمد علي شاه مرادي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ20 جزء به‌ترتيب محمدحسين قائمي،علي شجاعيان،مهرداد خليلي،پيام نصيري و احمد نادي يزدي حائز رتبه‌هاي اول تا پنجم شدند.
همچنين در رشته حفظ 15 جزء ابوطالب مرادپور رتبه اول، امين مومن‌زاده رتبه دوم، سيد محمد رضايي رتبه سوم، محمد كوثري نسب رتبه چهارم و محمد زنگويي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب محمدرضا فاخر،نصراله بازيار،مرتضي فيضي،بلال موحدي و رضا محمودي رتبه‌هاي اول تا پنج را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 5 جزء محمود عبدالهي،مصطفي عباسي، مصطفي خسروي، علي­اصغر كرمي و سجاد آذربور به‌ترتيب رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت تحقيق به‌ترتيب ابوالفضل قدياني و كيومرث حبيب‌زاده،يونس عرب­ جزي،محمدرضا احدي و مهدي سعادت اول تا پنجم شدند.
در رشته قرائت ترتيل به‌ترتيب سعيد محمودوند،سيدوحيدحسيني،حامد شجاع،صادق سديدي و محمدجواد زارع­ثاني رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته مفاهيم 1 محمدحسن ملايي،مهدي جعفري منش،علي يار احمدي،محمد علي داودي دهاقاني و سلطانعلي باقري به‌ترتيب اول تا پنجم شدند.
در رشته مفاهيم2 سيدتقي حسن­كلايي،مجيد اسدي،حسين كريمي،حسين محمودي و حسين اقدم به‌ترتيب اول تا پنجم شدند.
در رشته ترجمه محمد كريمي­خويگاني اول،سيد يونس زماني دوم،مهدي نسايي سوم، عباسعلي قاسمي چهارم و حسن حسن‌زاده پنجم شدند.
در رشته اذان حسن ضابط،احسان‌اله رحماني،علي شكفته،محمدرضا شريف­زاده و روح­اله فاطمي نيا به ترتيب اول تا پنجم شدند.
 
در رده كاركنان وظيفه :
در رشته حفظ كل به‌ترتيب محمدصادق رحماني،سعيد پارسا،محمد حسين مبين و امان­اله توتاه­ زهي رتبه اول تا چهارم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 20 جزء به‌ترتيب عيسي نصركاشاني،رسول صالح­زاده،موسي قنبرزهي­شه بخش و مصطفي يزداني اول تا چهارم شدند.
در رشته حفظ جزء 15 مهدي خاني رتبه اول،حسين مير عرب رضي رتبه دوم، ناصر دودانگه رتبه سوم،حكيم ثبوتي رتبه چهارم و سيدكمال­الدين شاه‌زيدي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب شمس‌الدين حسين‌بر،يعقوب چشمه­خاور،محمد فخري وسعيد حسيني اول تا چهارم شدند.
در رشته حفظ 5 جزء رتبه اول محمود پهناور،رتبه دوم رضا صالحي،رتبه سوم يوسف اصغرزاده،رتبه چهارم ايرج محمد اعلمي و رتبه پنجم را عبدالهادي جهاني به‌دست آوردند.
در رشته قرائت تحقيق به‌ترتيب عليرضا عتيق‌زاده،حبيب صداقت،حسن خدايي،محمد ابراهيم خوشحال و پرويز زلفي رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته قرائت ترتيل محمد حسين باقري رتبه اول،اميد فلاحي رتبه دوم،حميد مهدوي رتبه سوم،محمود اردلاني رتبه چهارم و رسول عزيزي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته مفاهيم 1 به‌ترتيب پيمان تمجيدي،حميد رضا پايدار،مهرداد كريمي،مهدي احمدي محمد زينعلي و فريد موسي زاده اول تا پنجم شدند.
در رشته مفاهيم 2 حسن مرادي،محمد كبيري سده،احمد فريسات،محسن نجاري و سيد مرتضي حسيني به‌ترتيب رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته ترجمه به ترتيب سيدقاسم هاشمي قدسي،محمدعلي فروزنده،حسن شهفر،عبدالرحيم چشم پوشان و مجتبي شجري پور رتبه اول تا پنجم را به دست آوردند.
در رشته اذان به‌ترتيب حسن نورالهي،محمدرضا حاتم،اصغر غفاري،سيد مسلم هاشمي و رسول صنعتي اول تا پنجم شدند.

در رده دانشجويان برادر دانشگاه‌هاي آجا
در رشته حفظ كل محمد امين آزادفر رتبه اول را به‌دست آورد.
در رشته حفظ جزء 20ابراهيم محمدي رتبه اول را به‌دست آورد.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب حميدرضا فرضي،سعيد غضنفري و محمدرضا شريفي به‌ترتيب مقام اول تا سوم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 5 جزء وحيد دارابپور رتبه اول،علي خاضعي رتبه دوم،داود دهقاني رتبه سوم،حسن ولي‌پور رتبه چهارم و علي بخشي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ جزء 3 به‌ترتيب حامد واله،رضا كريمي،محمد كاظم محمدي،سيدسعيد دولت آبادي و سيد امين سيدي رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت تحقيق عليرضا ناظري رتبه اول،فرزاد غفاري رتبه دوم،روح‌اله رضايي رتبه سوم،سجاد واثقي رتبه چهارم و احمد ياراحمدي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت ترتيل به ترتيب سيد محمد جواد موسوي،عباس حكم آبادي،عمران پارسا شريف،اميدعلي وندايي،عباس شاهوردي رتبه اول تا پنجم را به‌‌دست آوردند.
در رشته مفاهيم1 به‌ترتيب مسلم عزتي،علي منصوري گندماني،سعيد بخشي‌پور،محمد زاهدي و حسين محمدي رتبه اول تا پنجم را كسب كردند. 
در رشته ترجمه اميد رمضاني رتبه اول،علي اصغر حشمتي رتبه دوم،محمد علي صابري رتبه سوم،مسلم مراد عليان رتبه چهارم و مسعود پرشيده رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته اذان به‌ترتيب حسن مهري شندي،دانش حسن پور،عبداله رحمني،‌محمد گنج خانلو و جواد باقري رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.

 



تاريخ : 30 / 9 / 1391برچسب:, | 6:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و پاکدشت با مکان زینبیه واقع در خیابان طالقانی ورامین همواره آشنا و همراه هستند؛ مکانی که در خود، تاریخ نیم قرن این مناطق را رقم زده و توسط بزرگانی چون حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی، خواهر عالم نستوه مرحوم آیت الله طالقانی اداره می شد.

حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی که مادر شهید نیز بود، علیرغم کهولت سن، همچنان در رأس اجرای امور زینبیه، میراث بزرگ خانواده خویش را به دوش می کشید، میراثی که از بزرگان تاریخ معاصر ایران، مرحومان سید ابوالحسین"پدر" و سید محمود طالقانی"برادر" نسب به ارث می برد.

حاجیه خانم طالقانی در سال 1340 به همراه همسرش مرحوم علی اکبر عدالت منش به خاطر شغل ایشان(دفتردار اسناد رسمی)، به شهرستان ورامین(که آن موقع شامل سه شهرستان فعلی ورامین، پیشوا و پاکدشت می شد) مهاجرت کرد و در همان ایام، بنا به رسم عاداتی که در تهران داشت، همیشه جلسات مذهبی و آموزش قرآن کریم را برپا می کرد و با سکونت در ورامین، فعالیت های خود را از سر گرفت.

در همین زمینه، چندی پیش حاجیه خانم طالقانی در گفتگو با مهر گفت: من در سال 1340 به ورامین آمدم؛ یادم هست که آن موقع در تهران ختم انعام داشتم و دو تای آنها را خوانده بودم که یکی از آن مانده بود، شوهرم گفت: می خواهیم به ورامین برویم و ساکن شویم، گفتم: من در آنجا کسی را نمی شناسم.

این استاد علوم دینی افزود: وقتی به ورامین آمدیم، یک روز با دختر مرحوم حاج ابراهیم مهماندوست آشنا شدم و با کمک ایشان جلسات ختم انعام را برگزار کردیم، در آن موقع مرحوم حاج آقا طاهری مجتهد ساکن ورامین بود که به کمک خانم ایشان نیز جلسات ختم انعام را به طور مرتب پایه گذاری کردیم و در ورامین ماندگار شدیم که زینبیه نیز ایجاد شد.

پیش از شکل گیری زینبیه ورامین مراسم مذهبی بانوان به صورتی دیگر برگزار می شده است که در این خصوص، فرزند حاجیه خانم طالقانی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در همان سال 1340 شمسی آن موقع یک بانوی خیر معروف به "عمه خانم صباغ" منزل خود را که اتاقهای وسیعی داشت در اختیار خانم طالقانی(عدالت منش) برای تجمع و مراسم مذهبی بانوان قرار داد.

آغاز نیم قرن ترویج دین

پرویز عدالت منش افزود: جلسات روخوانی قرآن و مسائل مذهبی مدتی در آنجا برگزار می شد و به خاطر اینکه جلسات ادامه یابد، مکانی را برای تجمع بانوان در نظر گرفتند؛ مرحوم حاج ابراهیم مهماندوست قطعه زمینی را برای احداث زینبیه در سال 1341 اهدا کرد که جلسات خانگی پراکنده به جلسات ثابت و متمرکز تبدیل شود.

به هرحال، متولیان امر با کمک خیرین، توانستند ساختمان را به اتمام برسانند، ضمن اینکه نقشه پروژه ساختمان زینبیه را مهندس محمد مهماندوست تهیه کرد.

زنان فعال زینبیه به کمک رزمندگان در جبهه ها می شتافتند

در دوران هشت ساله دفاع مقدس، زینبیه ورامین نقش مؤثر و بی بدیلی در کمک رسانی و اعزام نیرو به جبهه ها داشت که در اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران، برخی از این فعالیتهای انقلابی و ایثارگرانه موجود است.

زنان فعال زینبیه از آن ایام پربار تاریخی و معنوی، هنوز خاطرات شیرینی از نشستن جمع زیادی از زنان برای شکستن قند، بسته بندی کوهی از آجیل، درست کردن بانداژ، پشه بند دوزی تا... برای خدمت رسانی و اعزام این کمکها به جبهه ها را از زینبیه در ذهن دارند.

زنان فعال در زینبیه از آن روزها، با نیکی و شیرینی یاد می کنند؛ روزهایی که زنان فعال زینبیه به جبهه ها اعزام می شدند که به دفعات به مناطق جنگی نظیر مریوان، شاه آباد غرب، شوش دانیال، بانه و ... برای کمک به رزمندگان شتافتند.

خانمهای فعال زینبیه در طول این سالها خاطرات تاریخ ساز خویش را هنوز مرور می کنند؛ بانوانی که اکثر آنها از مبلغه های کارکشته و متدین هستند و شاگردان مرحومه حاجیه خانم اشرف السادات عدالت منش؛ خانمها عفت میری، سرور روان آور(مهدی زاده)، مرضیه میری، ایران فرجی، عفت زاهدی، مهین نیکویی زاده، زهرا نجات، نصرت بخشنده، همدم آقایی، سادات خانم مهماندوست که همواره در کنار حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی از پنج دهه پیش تاکنون، فعالیت زینبیه را استمرار بخشیده اند و شاگردانی نیز پرورش داده اند.

حاجیه خانم طالقانی این اواخر به دلیل کهولت سن، در آستانه 97 سالگی با مشکلات خاص بیماری، کمتر در فعالیتهای زینبیه حضور می یافت، اما زینبیه به دست شاگردان برجسته ایشان، همچنان به فعالیتهای مذهبی و اجتماعی خویش با شور و شوق فراوان ادامه می داد.

مراسم وداع مرحومه حاجیه خانم طالقانی با زینبیه ورامین

محمد عدالت منش نوه مرحومه حاجیه خانم طالقانی که رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان ورامین نیز هست، در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر گفت: آخرین وداع بانوان با آن عالم و مبلغه بزرگوار، به احتمال فراوان امشب در زینبیه ورامین برگزار می شود و جنازه ایشان از تهران به ورامین منتقل خواهد شد.

وی افزود: تشییع جنازه آن فقیده سعیده صبح جمعه از مقابل زینبیه ورامین برگزار شده و سپس به بهشت زهرا(س) برای تدفین و خاکسپاری منتقل می شود.

عدالت منش تصریح کرد: تغییرات احتمالی در این برنامه و زمان و مکان مراسم مختلف شام غریبان، ختم و بزرگداشت مرحومه حاجیه خانم طالقانی، متعاقبا از طریق رسانه های گروهی اعلام خواهد شد.

سایت مشرق، ارتحال این عالمه ربانی و اسوه تقوا و مبارزه انقلابی را به عموم مردم  استان تهران و خانواده گرانقدر ایشان تسلیت گفته و آرزوی سلامتی و صبر برای بازماندگان مرحومه حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی خواهر مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی دارد.



تاريخ : 30 / 9 / 1391برچسب:هزینه,عمره,عقاب نیوز, | 2:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: غلامرضا رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برآورد قیمت‌های هتل،حمل و نقل و تدارکات که از ارکان اصلی تاثیر گذار بر قیمت عمره است، پائین ترین هزینه عمره۹۱-۹۲ کمتر از ۲ میلیون و یکصدهزار تومان و بالاترین سقف هزینه عمره ۹۱-۹۲ کمتر از ۳ میلیون تومان اعلام شده است.

وی گفت: در اصل قیمت هتل‌های استیجاری در عربستان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و هتل‌های اجاره‌ای معادل قیمت سال گذشته و بعضاً کمتر از قیمت سال گذشته اجاره شده‌اند.

به گزارش فارس، رضائی به نرخ هواپیما اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ بلیط هواپیما در ایران و سراسر دنیا عامل دیگر تاثیر گذار در نرخ هزینه عمره بلیط هواپیما و حمل و نقل است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر در سال گذشته بابت هر تخت در هتل عربستان ۲۰۰دلار پرداخت کرده ایم،۲۰۰ دلار را در سال گذشته با نرخ مرجع(۱۲۲۶تومان)محاسبه و هزینه کرده‌ایم و در سال جاری همان تخت را با ۲۰۰دلار برمبنای ارز مبادله ای(۲۶۰۰تومان)محاسبه گردیده است.

معاون حج سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین هزینه بلیط هواپیمائی اگر با مبلغ ۴۷۰ دلارتهیه می‌شد، امسال با ۲۰ دلارافزایش تهیه می‌شود. بنابراین با نرخ ارز مبادله‌ای هر دلار۲۶۰۰تومان هزینه شده که به طبع افزایش نرخ ارز در افزایش هزینه‌های عمره تاثیرداشته است.

وی گفت: نهایتاً پایین ترین نرخ هزینه عمره ۲ میلیون و هشتاد هزار تومان و بالاترین نرخ هزینه عمره ۲ میلیون و ۹۶۰ هزارتومان است.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:جوتنفکر,مرخصی,یلدا,عقاب نیوز, | 5:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر به عنوان مرخصی از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش مهر، علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس جمهور که بر اساس حکم قضایی دوران حبس خود را سپری می کند قرار است تا ساعاتی دیگر به مرخصی برود.
 
این مرخصی در آستانه شب یلدا مورد موافقت مسئولان قضایی قرار گرفته است.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر کل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی گفت:‌ باران باران و برف از فردا در کشور آغاز می‌شود و دامنه درگیری آن روز جمعه بیشتر می‌شود.
به گزارش مشرق، عبدالرضا امیدوار شهری در گفت وگو با مهر با بیان اینکه از امروز تا فردا دمای هوا در نیمه
شمالی کشور افزایش می‌یابد، گفت:‌ این دما در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.
 
وی با پیش بینی وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران در این دو روز، گفت: عصر امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بر اساس آن برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان باران باران و برف پیش بینی می‌شود.
 
مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی، همچنین خاطر نشان کرد: برای استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز احتمال ریزش باران وجود دارد.
 
به گفته امیدوار شهری روز جمعه، برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، غرب اصفهان، مرکزی و قم بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی‌ می‌شود.
 
وی از کاهش دما در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: ‌وزش باد در غرب خوزستان و لرستان از شدت بیشتری برخوردار است.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 5:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش  ایسنا، دریادار حسین آزاد - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش - با اعلام این خبر گفت: ناوشکن «مارشال شاپوشینکوف» که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است با هدف تحکیم روابط نظامی میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.



وی خاطرنشان کرد: در طول مدت حضور این ناوشکن در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دوران شکوفایی علمی در کشور ما زمان بی‌خبری در اروپا بود

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به کنگره بین‌المللی علامه حکیم قطب‌الدّین شیرازی فرمودند: جریان علمی در کشور ما، در دورانی شکوفا شد که غرب و اروپا در بی‌خبری بود.

خبرگزاری فارس: دوران شکوفایی علمی در کشور ما زمان بی‌خبری در اروپا بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بین المللی علامه حکیم قطب الدّین شیرازی با تاکید بر ضرورت تبیین دوران شکوفایی علمی در کشور و همچنین معرفی شخصیتهای برجسته به عنوان الگو برای نسل جوانِ امروز افزودند: با وجود این الگوها، لزومی ندارد که ما افرادی را از اعماق تاریکی‌های قرون وسطای اروپا بیرون بکشیم و آنان را به عنوان یک شخصیت معرفی کنیم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز(چهارشنبه) از سوی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این کنگره قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم*

بزرگداشت کسانی از قبیل قطب الدّین شیرازی کار بسیار مفیدی است. من در ذهنم بود که پزشک ها، زرنگی کردند و قطب شیرازی را برده اند به عالم پزشکی؛ چون ایشان در درجه اوّل فیلسوف است، شاگرد خواجه نصیر و شارح شرح حکمت الاشراق و اینها است؛ و البتّه طبیب هم هست، طبیب برجسته ای است؛ [و هم] منجم است، ایشان در ساخت رصدخانه معروف مراغه سهیم بوده؛ یعنی یک انسان بزرگی است. امّا این بیان آقای دکتر لنکرانی، بیان خوبی بود. یعنی همین که ما توجّه بکنیم که دانشمندان بزرگ ما در دوران های مختلف اسلامی، در رشته های مختلف تبحّر داشته اند؛ صِرف این نبود که یک لقمه از اینجا، یک لقمه از آنجا، یک لقمه از آنجا؛ نه، ایشان در عالم پزشکی یک آدم برجسته است؛ همانطور که اشاره کردید، مهمترین شرح قانون بوعلی را او نوشته؛ در زمینه فلسفه، یک فیلسوف به معنای حقیقی کلمه؛ در زمینه ی نجوم و هیئت، یک انسان وارد و متخصّص است؛ ادیب است، شاعر است: شعر عربی، شعر فارسی؛ و شاید علوم دیگری. یعنی این نکته مورد توجّه باشد که تخصّص گرایی به معنای محدود کردن ذهن و فکر انسان، یک نکته برجسته ای نیست -که همین طور تخصّصها پشت سر هم همدیگر را میشکافند و یک تخصّص کوچکتری، دائره ی محدودتری به وجود می آید؛ به یک معنا به خاطر رسیدگی به وضع زندگی انسان در آن تخصّص خاص چیز خوبی است، امّا به یک معنا محدود کردن انسان است- چون ظرفیّت ذهن انسان خیلی وسیع است و میتواند در همه ی این امور صاحب نظر باشد. این‌جور نباشد که کسی که پزشک است، مثلاً در زمینه ی علوم دینی یا در زمینه ی فلسفه، یک آدم عامی ای محسوب بشود؛ نه، چقدر خوب است که یک پزشک، در زمینه ی علوم دیگر- در زمینه ی علوم عقلی، در زمینه ی علوم دقیقه، مسائل گوناگون طبیعی- حداقّل صاحبِ اطّلاع باشد و این کار را ما بتوانیم در کشورمان پیش ببریم. البتّه این به معنای تعطیل کردن تخصّصها به هیچ وجه نیست، بلکه به معنای بهره مند کردن ذهن متخصّصین از محیط های فراتر از حدّ تخصّص آنها است.

خب؛ شیراز البتّه مرکز مهمّی است، و بزرگانی در شیراز پرورش پیدا کرده اند؛ خود این هم در سرزمینهای گوناگون ما نکته ای است؛ من این را در سفر شیراز هم – همین چند سال قبل از این- گفتم. واقعاً شیراز جزو سرزمینهایی از کشور ما است که یک ظرفیّت نامحدودی دارد؛ انسان در هر بخشی نگاه میکند، می بیند منطقه فارس و شیراز- البتّه شیراز که میگوییم، منظورمان کلّ فارس است، کما اینکه قطب شیرازی هم کازرونی است- یک منطقه ی بسیار حاصلخیزی است از لحاظ تربیت استعدادهای برجسته ی انسانی؛ شاعر، ادیب، فیلسوف، عالمِ به معنای مصطلح امروزی؛ در رشته های مختلف علوم- در همه رشته ها- برجستگانی از این منطقه برخاسته اند. خب این در واقع به یک معنا شناسنامه ی این منطقه است که کسانی که در این منطقه مشغول کار تعلیم و تربیت و پرورش افکار و استعدادها هستند، به این نکته توجّه کنند که[در] اینجا یک استعداد بی پایانی از لحاظ اسلامی وجود دارد. حالا همین قطب شیرازی، ایشان علّامه ی شیرازی است، یعنی به عنوان علّامه شناخته میشود، به خاطر همین که در فنون مختلف[متخصص بوده]؛ به هر حال سعی کنید این شخصیّتهای برجسته را به عنوان الگوهایی برای نسل جوانِ امروزِ ما معرفی کنید که جوان امروز بداند که میتواند الگویش این باشد. هیچ لزومی ندارد که ما یک شخصیّت را از اعماق تاریکی ‌های قرون وسطای اروپا بکشیم بیرون، او را به عنوان یک شخصیّت معرّفی کنیم. اینها [الگو] هستند.

ثانیاً توجه کنند به این که جریان علمی در کشور ما، در دورانی که در غرب و در اروپا خبری نبوده شکوفایی هایی داشته. در قرن هفتم هجری - چون ایشان از دانشمندان قرن هفتم است، یعنی ایشان اوائل اول قرن هشتم ظاهراً از دنیا رفته، یعنی جزو علمای قرن هفتم محسوب میشود- یعنی قرن سیزده و چهارده میلادی، شما ببینید در اروپا چه خبر بوده؟ چه کسانی بودند؟ یعنی در اروپا، نور علم تابیده نشده بود؛ آن ‌وقت اینجور شخصیّتهای برجسته ای در اینجا از قبیل خواجه نصیر و کاتبی- که یکی از اساتید او هم کاتبی است؛ کاتبی قزوینی، فیلسوف برجسته ی بزرگ- و دیگران و همچنین امثال قطب شیرازی، در آن وقت هستند.

امیدواریم ان‌ شاءالله خداوند کمک کند بهتان، بتوانید این کار را خیلی خوب از آب در بیاورید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

* متن پیام برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در تاریخ 13/9/1391 در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره بین المللی علامه حکیم قطب الدّین شیرازی بیان شده است.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 9:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر حریف مشایی فقط اصولگرایان سنتی باشند، رقابت مشایی با کاندیدای جریان اصلی اصولگرایان، مثل بازی منچستریونایتد و مس سرچشمه کرمان خواهد شد! اگر حریف مشایی قالیباف باشد، رقابت آنها مثل بازی منچستریونایتد و لیورپول می شود. اما اگر حریف مشایی خاتمی باشد، رحیم مشایی مثل تیم ملی فوتبال ایران در برابر بارسلونا خواهد بود!
عصر ایران؛ اهورا جهانیان - صادق زیباکلام نه تنها احتمال کاندیداتوری مشایی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بسیار بالا می داند، بلکه معتقد است اگر خاتمی رقیب مشایی نباشد، مرد مرموز دولت احمدی نژاد، رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود.

زیباکلام برای علی لاریجانی و ولایتی و حداد عادل، در رقابت با مشایی هیچ شانسی قائل نیست و قالیباف را تنها راستگرایی می داند که ممکن است اسفندیار را از اسب بخت بر زمین سخت بیندازد.

متن زیر گفتگوی عصر ایران است با دکتر صادق زیباکلام درباره داستان پرحرف و حدیث "مشایی و ریاست جمهوری."

 



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 9 / 1391برچسب:نام,طولانی,عقاب نیوز, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسینی با ۴۹۶ هزار و ۵۹۳ عنوان و احمدی با ۴۶۷ هزار و ۷۲۵ نیز دارای بیشترین نام خانوادگی ایرانیان است. 

به گزارش اول نيوز : مدیر اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت:ˈمحمدی ˈبا ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ عنوان بیشترین نام خانوادگی بین ایرانیان است.

ˈمحسن کرمˈ افزود: حسینی با ۴۹۶ هزار و ۵۹۳ عنوان و احمدی با ۴۶۷ هزار و ۷۲۵ نیز دارای بیشترین نام خانوادگی ایرانیان است.

وی اظهار داشت :نام های خانوادگی ترکیبی از جمله میرمحمدی و پورمحمدی نیز در کشور فراوانی بسیار دارد و در عین حال فراوانی برخی نام های خانوادگی در استانها نیز متفاوت است.

کرمی تصریح کرد: به عنوان مثال نام خانوادگی گودرزی در استان لرستان، در استان فارس نام خانوادگی زارع،در استان کرمان سالاری و دراستان مازندران نام خانوادگی حسینی بیشترین فراوانی را دارد.

این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به طولانی ترین نام خانوادگی، گفت :نام خانوادگی طولانی بدوالصدور زیاد داشتیم که طولانی ترین آن ۳۵ کاراکتر(حرف) دارد و یک نمونه از آن (آقا میرزا محمد علی شیرازی) است که تمامی الفاظ آن نام خانوادگی یک فرد ایرانی بوده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شفقنا منتشر کرد:کودکی مسلمان در حضور اوباما و در مراسم یادبود قربانیان مدرسه سندی هوک آمریکا به قرائت قرآن پرداخت.

در این مراسم که با حضور اوباما برگزار شد پیش از سخنرانی رییس جمهور آمریکا علاوه بر مسلمانان، چند کشیش مسیحی از فرقه های مختلف مسیحیان و خاخام های یهودی نیز دعا کردند.

برای تماشای فیلم کلیک کنید



پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طي مراسمي و با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، مسئولين ستادكل نيروهاي مسلح  و روساي ادارات عقيدتي سياسي ارتش از دست اندركاران و سياستگذاران قرارگاه رسانه‌اي رزمايش مشترك سراسري مدافعان آسمان ولايت 4 قرارگاه حضرت خاتم‌الانبيا(ص) آجا تقدير شد. 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين مراسم كه به همت معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از همكاري و تعامل فعالان عرصه اطلاع‌رساني، به‌وي‍ژه رسانه ملي، مطبوعات و خبرگزاري‌ها با اين سازمان در انعكاس مطلوب رزمايش اخير قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص)، ابراز خرسندي و قدرداني كرد و افزود:انعكاس شايسته رزمايش‌‌هاي نيروهاي مسلح، موجبات اقتدار بيش از پيش نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سطح فرامنطقه‌‌اي و احساس امنيت آحاد مردم را فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم خاطر نشان كرد: بحمدالله ما امروز شاهد وحدت كلمه به معناي واقعي آن در بين فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح هستيم و از تعامل سازنده سامانه فرماندهي، حفاظت اطلاعات و در رأس آنها معاونت فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح با اين سازمان در راستاي فعاليت‌هاي فرهنگي – تبليغي تشكر مي‌كنيم



تاريخ : 27 / 9 / 1391برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :


یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی، توانمندی خلبانان ایرانی را مورد توجه قرار داد. روزنامه "ورلد تریبیون" نوشت: نیروی هوایی ایران با حمله به هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا از نوع پریدیتور، ارتش این کشور را به تعجب و شگفتی واداشت.
 

 

به گزارش  شفاف، یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی، توانمندی خلبانان ایرانی را مورد توجه قرار داد.

روزنامه "ورلد تریبیون" نوشت: نیروی هوایی ایران با حمله به هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا از نوع پریدیتور، ارتش این کشور را به تعجب و شگفتی واداشت.

در این گزارش که در سایت اینترنتی "ورلد تریبیون" منتشر شده؛ آمده است: مرکز عالی سیاست های خاور نزیک واشنگتن در گزارشی تاکید کرده است حمله به هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به وسیله دو هواپیمای جنگی ایران از نوع سوخو ساخت روسیه که دارای رادارهای پیشرفته ای نیستند نشاندهنده شایستگی و توانمندی خلبانان هواپیماهای جنگی در ایران است.

این گزارش ادامه می دهد: این حادثه باعث شد درهمه برآوردهای نظامی آمریکا درباره نیروی هوایی ایران ، شک و تردید ایجاد شود. قبل از این برآوردهای آمریکا حاکی از آن بود که نیروی هوایی ایران توانایی مقابله با جنگنده های غربی را ندارد.

این مرکز در گزارش خود همچنین پیشنهاد کرده است مقامات وزارت دفاع آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین پریدیتور را به توانایی دفاع از خود مجهز کنند.

ایران اوایل ماه جاری میلادی نیز از "شکار" یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خلیج فارس خبر داد اما واشنگتن تنها آمریکایی بودن این هواپیما را تایید کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ابتدای ماه گذشته (آبان) از حمله جنگنده های ایرانی به یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در آب های خلیج فارس خبر داده بود.

به گفته پنتاگون جنگنده های ایرانی  چند گلوله به سمت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا شلیک کردند اما این هواپیمای بدون سرنشین و غیر مسلح آمریکا آسیبی ندید و توانست به سلامت به پایگاه خود بازگردد.

این حادثه در ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه بامداد به وقت شرق آمریکا در روز اول نوامبر ۲۰۱۲ روی داده بود.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: به علت بارش برف و لغزندگی معابر، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی و راهنمایی مناطق یک، ۲، ۳ و ۵ آموزش و پرورش تهران و تمام مدارس لواسانات و رودبار قصران امروز تعطیل است.

خبرگزاری فارس: یک‌سوم مدارس تهران تعطیل شد/تعطیلی دبستان‌های مناطق یک تا ۵

حمیدرضا مختارنژاد، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی و راهنمایی  مناطق یک، 2، 3 و 5 آموزش و پرورش شهر تهران امروز تعطیل است.

وی با بیان اینکه مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی منطقه 4 تهران نیز امروز تعطیل است، ادامه داد: به دلیل یخبندان، تمام مقاطع تحصیلی شهری و روستایی لواسانات و رودبار قصران تعطیل شد.

مختارنژاد اضافه کرد: پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌های بخش‌های پردیس، بومهن و جاجرود در شهر تهران نیز امروز تعطیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز به تعطیلی در روزهای بعد یا سایر مناطق، از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:استاندار,جعلی,زاهدان,عقاب نیوز, | 11:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک استاندار جعلی و 5 نفر دیگر از اعضا یک باند جاعل و کلاهبرداری در زاهدان خبر داد.
به گزارش مشرق، علی ایزدی امشب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پنج نفر از جاعلان با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان به اتهام کلاهبرداری با استفاده از عناوین جعلی دستگیر شدند.
 
وی افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبالغ هنگفتی تحت عنوان یک شرکت جعلی از آنان، پرونده قضایی تشکیل و مأموران با پیگیری‌های شبانه‌روزی و تحت نظر قرار دادن اماکن پذیرایی و مهمانسراها و هتل‌ها و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند افراد ذکر شده را که در یکی از هتل‌های شهر زاهدان اتاق گرفته بودند، شناسایی و دستگیر کنند.
 
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به چگونگی و نحوه کلاهبرداری اشاره کرد و بیان داشت: این کلاهبرداران با اسامی و عناوین جعلی با موضوع فروش گازوئیل قراردادی به مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال با شاکیان منعقد کرده بودند که مبلغ مذکور طی سه مرحله به حساب آنان واریز شد.
 
ایزدی اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد این جاعلان با پیشنهاد فروش مقدار 70 هزار لیتر گازوئیل و با مجوز همان شرکت جعلی با شاکیان قرارداد منعقد کرده بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: «فریبرز.خ» که عنوان جعلی استاندار قزوین را داده بود و همه اسناد و مدارک با امضاء وی است در بازجویی اولیه اتهام انتسابی را نپذیرفته اما نهایتاً با ارائه مدارک مستدل و مواجه حضوری با شاکیان، به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات و اقدامات قانونی تحویل مقامات قضایی شد.



تاريخ : 27 / 9 / 1391برچسب:جریمه,بانک عقاب نیوز, | 8:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خراسان در ویژه های خود نوشت:

هشدار دو شغله بودن به فرهنگيان رسيد

طي روزهاي اخير بخشنامه اي به تمام ادارات آموزش و پرورش کشور از طرف دفتر حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش ارسال شده که بر اساس آن به فرهنگيان تاکيد شده است که طبق قانون ممنوعيت تصدي دو شغل، پذيرش سمت مدير عاملي يا عضويت در هيئت مديره شرکت هاي خصوصي نيز براي فرهنگيان ممنوع بوده و بي توجهي به آن باعث پيگيري قانوني نهادهاي مربوطه مي شود.

جريمه سنگين بانک دولتي توسط يک وزير

پس از گلايه دسته جمعي کارمندان يکي از وزارت خانه هاي اقتصادي مبني بر عدم پرداخت وام توسط يک بانک دولتي در سال جاري، وزير مربوطه با بررسي اين موضوع و اطلاع از صحت اين مساله دستور انتقال ميلياردها تومان از ذخاير پولي شرکت هاي زير مجموعه اين وزارت خانه را از اين بانک دولتي به بانکي ديگر صادر کرده است.



تاريخ : 27 / 9 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: تصویربردار تنها شبکه خبری خصوصی در مولداوی گفت: زیبایی‌های ایران و به ویژه اصفهان بسیار زیاد و خیره‌کننده بود و من هرچه تلاش می‌کردم نمی‌توانستم تمام آنها را در دریچه دوربین خود جای دهم.

خبرگزاری فارس: زیبایی‌های ایران به روایت یک تصویربردار ‌شبکه خبری ‌مولداوی

کنستانتین روگنتسِف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که از پشت دریچه دوربین فیلم‌برداری خود چه چیزهایی را در ایران مشاهده کرده است، اظهار کرد: همیشه عادت داشتم طرف دیگر دوربین بوده و از دیگران سوال کنم اما این بار خودم در دام مصاحبه افتاده‌ا‌م و این احساس برایم جالب است.

وی تاکید کرد: من با کلمه و حرف نمی‌توانم دیدگاه خود و آنچه را که در ایران و به ویژه اصفهان دیدم توصیف کنم و اصفهان را مطابق این ضرب‌المثل روسی دیدم که فردی بخواهد به آنچه دسترسی ندارد، دست پیدا کند.

تصویربردار شبکه تلویزیونی پوبلیکا تی‌وی مولداوی افزود: اصفهان شگفت‌آور بود و من  دلم می‌خواست تمام آنها را فیلمبردای کنم اما نمی‌توانستم این زیبایی‌ها را در دریچه دورربین جای دهم و برایم بسیار سخت بود.

وی تاکید کرد: در فیلمبرداری اصطلاحی به نام عرض دوربین وجود دارد که این عرض برای اینکه بتوانم با فیلمبرداری آنچه را که با چشمانم دیده‌ام به مخاطب انتقال دهم بسیار کم است.

روگنتسِف تصریح کرد: مشاهده زیبایی‌های اصفهان شبیه یک داستان بسیار زیباست که انسان از خواندن آن سیر نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدگاه خود پیش از سفر به ایران گفت: من پیش از سفر به ایران به اطلاعاتی به جز سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های غربی دسترسی نداشتم و نظری مطابق با این اطلاعات داشتم اما دیدگاه کنونی من تغییر کرده و بسیار متفاوت از ابتدای سفرم به ایران است.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 9:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مهدی هاشمی پس از نزدیک به سه ماه بازداشت، یکشنبه شب با سپردن وثیقه 10 میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

خبرگزاری فارس: مهدی هاشمی آزاد شد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادسرای تهران مهدی هاشمی پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه مناسب از زندان اوین آزاد شد. این «وثیقه مناسب» سند منزل متهم است که ارزش آن حدود 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

گفته می شود کیفرخواست مجرمیت مهدی به زودی صادر و به دادگاه ارسال می شود.

یک منبع آگاه پیشتر به فارس خبر داده بود که از صبح شنبه فشار بی سابقه و سنگینی برای آزادی مهدی آغاز شده است. 

این منبع آگاه عناوین اتهامی مهدی هاشمی را 13 مورد اعلام و ابراز نگرانی کرده بود که به ثمر نشستن فشارها برای آزادی وی، ممکن است «باعث از بین رفتن برخی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده وی شود». 

به گفته محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، در ارتباط با اتهامات مهدی، دو نفر از نزدیکانش بازداشت و تعداد دیگری از نزدیکان وی نیز برای تحقیقات فراخوانده شده اند.

مهدی هاشمی فرزند چهارم آیت الله هاشمی رفسنجانی دو ماه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری تهران را به مقصد لندن ترک کرد و دوم مهرماه سال جاری به ایران بازگشت. برخی رسانه ها، علت بازگشت وی به تهران را داشتن پرونده قضایی در خارج از کشور و احتمال دستگیری اش دانسته اند.

«حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات آذرماه 88 یعنی چند ماه پس از خارج شدن مهدی از کشور، با حضور در جلسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از قوه قضائیه خواسته بود «با توجه به مدارک و مستندات کاملی که در اختیار دارد مهدی را احضار کند». مصلحی در آن جلسه ضمن اشاره به «کمک شایان دستگیری و دریافت اطلاعات از مهدی به دستگاه امنیتی کشور» در رابطه با فتنه 88 گفته بود «این آقا هنوز بعد از 3 ماه به کشور بازنگشته و به بهانه سرکشی به دانشگاه‌های آزاد در لندن و دبی و بیروت رفت‌و آمد می‌کند».

محمد علی ابطحی از بازداشت شدگان مرتبط با فتنه 88 نیز در اعترافات خود به بخشی از نقش مهدی هاشمی در آشوب های خیابانی پس از انتخابات دهم اشاره کرده و می گوید: «به خیابان آوردن جمعیت قبل از انتخابات مقدمه‌ای بود برای به خیابان آوردن آنها در شب شنبه[بعد از انتخابات]، افرادی مانند فاتح، تاج زاده، خاتمی و ستادش، مهدی هاشمی و آدم هایش برای اینکه جمعیت را در خیابان‌های شهر نگه دارند خیلی فعال بودند و همه اینها در پیش بینی و طراحی برنامه برای شب شنبه نقش داشتند».

 

پس از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری در 22 خردادماه 1388، میرحسین موسوی کاندیدای مغلوب این انتخابات با ادعای تقلب، طرفداران خود را دعوت به شورش خیابانی کرد و هشت ماه کشور را در التهاب فرو برد. ناتوانی در اثبات ادعای تقلب، گذر از تقلب در انتخابات و اتخاذ مواضع رادیکالی علیه کلیت نظام از یک سو، و اعتمادسازی از سوی نهادهای مسئول درباره صحت انتخابات و آشکار شدن ماهیت و اهداف واقعی جریان مدعی تقلب از سوی دیگر، باعث ریزش بدنه اجتماعی جریان موسوم به سبز شد. نهایتا پس از اهانت حامیان این جریان به امام حسین(ع) در روز عاشورا و حمایت میرحسین از آنان با عنوان «مردان خداجو»، دهها میلیون ایرانی از جمله رای دهندگان به موسوی، با حضور در راهپیمایی 9 دیماه 88 و اعلام حمایت از رهبر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، به هشت ماه آشوب خاتمه دادند.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 8:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست تهران از گسترش منطقه طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: گسترش طرح‌ترافیک به محدوده زوج و فرد در روزهای سه‌شنبه ‌و چهارشنبه

علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: طی 273 روز سال جاری وضعیت کیفی هوا به لحاظ آلایندگی نسبت به سال‌های گذشته شرایط مطلوب‌تر را داشته‌ است به طوری که تا به امروز بدون احتساب پرامتر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، 263 روز پاک و سالم را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: از مجموع روزهای پشت‌سر گذاشته در سال جاری تنها 8 روز، روز ناسالم و یک روز هم، روز بسیار ناسالم را داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست تهران ادامه داد: در خصوص ذرات معلق زیر 2.5 میکرون نیز تعداد روزهای ناسالم از 162 روز در سال 90 به 96 روز کاهش پیدا کرده است.

به گفته اشرفی‌پور براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور طی روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری مجدداً‌ شاهد شرایط پایداری هوا در تهران خواهیم بود که باعث غلظت آلاینده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه عادی کمیته کاهش آلودگی هوا که ساعاتی پیش در استانداری برگزار شد، گفت:‌ بنابراین این مسئله در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مورد توجه قرار گرفت و مصوباتی جهت مدیریت شرایط پایداری هوا نیز در این جلسه به تصویب رسید.

اشرفی‌پور تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا اعم از دولتی و شخصی و خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت تردد و اعمال قانون توسط پلیس راهور برای خودروهایی که براساس مصوبه سال 90 دولت در ارتباط با مدیریت کاهش آلودگی هوا دارای محدودیت هستند برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته و گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد را از جمله مصوبات جلسه امشب کارگروه مقابله با کاهش آلودگی هوای استان تهران عنوان کرد.

سخنگوی کمیته کاهش آلودگی هوای تهران به سایر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های شن و ماسه و آسفالت در شهر تهران، غرب و جنوب غربی استان تهران در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، فعالیت تمام کارگاههای صنعتی دارای پتانسیل آلایندگی هوا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه ممنوع بوده و واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی هوا مکلفند طی این روزها با حداقل ظرفیت فعالیت کنند.

اشرفی‌پور ادامه داد: ممنوعیت تردد میکسرهای حمل بتن و کامیون‌ها در سطح شهر تهران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یکی دیگر از مصوبات بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: در صورت تشدید شرایط هشدار با اعلام دبیرخانه کارگروه، اورژانس و هلال‌احمر تهران نسبت به استقرار اتوبوس آمبولانس به تعداد معین در میادین شهر اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد:‌ انتظار می‌رود شهروندان با جدی گرفتن شرایط آلودگی هوا تا آنجا که امکان دارد از سفرهای درون‌شهری پرهیز کرده و از قرار گرفتن در محیط‌های باز برای کودکان، نوجوانان، سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی خودداری کنند.

اشرفی‌پور تأکید کرد: در این روزها شهروندان از وسائط نقلیه عمومی جهت سفرهای درون‌شهری خود استفاده کنند.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 4:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در تصادف زنجیره‌ای ۶۱ دستگاه خودرو، ۱۲۳ تن دچار حادثه شدند، گفت: از این میان ۳۲ تن دچار مصدومیت شده‌اند.

به گزارش ايسنا، حسین درخشان، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک در محور ساوه – همدان، گفت: بر اثر بارش برف و کولاک، ۶۱ دستگاه خودرو با یکدیگر تصادف کردند.

وی با بیان اینکه در این تصادف زنجیره‌ای ۱۲۳ تن دچار حادثه شده‌اند، گفت: از این میان ۳۲ تن دچار مصدومیت شدند.

درخشان با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام این خبر، نیروهای امدادی به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند، گفت: علاوه بر نجات افراد حادثه‌دیده، امدادگران اقدام به پخش ۱۰۰ بسته‌غذایی و ۵۰ست اقلام زیستی کردند.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:ناسا,پایان ,جهان,عقاب نیوز,, | 5:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هفته‌هاست که شایعات مربوط به پایان جهان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲، دهان به دهان می‌چرخد و اسباب نگرانی باورمندان به عقاید خرافی را فراهم کرده است. در این میان، هرچند مروجان این افکار در پی آنند تا بر ادعاهای خود رنگی از دانش بزنند، ناسا در یک رشته پرسش‌‌ها و پاسخ‌هایی، این افکار را رد کرده است.
کد خبر: ۲۹۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
هفته‌هاست که شایعات مربوط به پایان جهان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲، دهان به دهان می‌چرخد و اسباب نگرانی باورمندان به عقاید خرافی را فراهم کرده است. در این میان، هرچند مروجان این افکار در پی آنند تا بر ادعاهای خود رنگی از دانش بزنند، ناسا در یک رشته پرسش‌‌ها و پاسخ‌هایی، این افکار را رد کرده است.

به گزارش «تابناک»، با افزایش حجم شایعات مربوط به پایان جهان در سال ۲۰۱۲، مروجان این شایعات، تنها به این که چنین چیزی در پیشگویی‌های «نوستر آداموس» و قوم «مایا» آمده، بسنده نکرده و در پی منتسب کردن آن به منابع علمی، به ویژه ناسا برآمدند. همین امر، این سازمان را بر آن داشته تا در پایگاه اینترنتی خود، مهم‌ترین پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ و نیز پاسخ به آن‌ها را منتشر نمایند.

متن این پرسش‌‌ و پاسخ‌ها به شرح زیر است:

پرسش: منشأ این پیش‌بینی که جهان در سال ۲۰۱۲ به پایان می‌رسد، چیست؟

پاسخ: این داستان با این ادعا آغاز شد که «نیبیرو» (سیاره‌ای که گفته می‌شود به وسیله سومری‌ها کشف شده) در حال حرکت به سوی زمین است. این واقعه در آغاز برای ماه می ۲۰۰۳ پیش بینی شده بود؛ اما هنگامی که هیچ اتفاقی رخ نداد، تاریخ آن به دسامبر ۲۰۱۲ منتقل و به پایان یکی از سه چرخه تقویم باستانی مایا‌ها در انقلاب زمستانی ۲۰۱۲ ارتباط داده شد. به این ترتیب، ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ تاریخ «آخرالزمان» معرفی شد.

پرسش: آیا تقویم مایا‌ها در دسامبر ۲۰۱۲ به پایان می‌رسد؟

پاسخ: همان گونه که تقویم روی دیوار آشپزخانه شما، پس از ۳۱ دسامبر (پایان سال میلادی) پایان نمی‌یابد، تقویم مایا‌ها نیز در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان نمی‌رسد. این تاریخ، مربوط به پایان دوره تاریخی طولانی مایاهاست و سپس همان گونه که تقویم شما از یکم ژانویه بار دیگر آغاز می‌شود، دوره تاریخی طولانی دیگری در تقویم مایا‌ها آغاز خواهد شد.

پرسش: آیا ناسا در فاصله ۲۳ تا ۲۵ دسامبر برای زمین «تاریکی مطلق» پیش‌بینی می‌کند؟

پاسخ: قطعاً خیر. نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین خاموشی را پیش‌بینی نمی‌کند. گزارش‌های نادرست از این موضوع، ادعا می‌کنند که گونه‌ای «هم ترازی کیهانی» موجب چنین خاموشی می‌شود؛ اما چنین هم‌ترازی وجود ندارد. برخی نسخه‌های این شایعه، به یک پیام آماده‌سازی شرایط اضطراری از سوی «چارلز بولدن»، مدیر ناسا اشاره می‌کنند. این صرفاً پیامی برای تشویق مردم جهت آماده‌سازی در شرایط اضطراری است که به عنوان بخشی از کمپین آماده‌سازی گسترده از سوی حکومت، فرستاده شده است. این پیام هرگز به یک خاموشی اشاره ندارد.

پرسش: آیا سیارات می‌توانند به گونه‌ای هم تراز شوند که بر زمین اثر بگذارد؟

پاسخ: هیچ هم‌ترازی سیاره‌ای در چند دهه آتی رخ نخواهد داد و حتی اگر چنین هم شود، تأثیر آن‌ها بر کره زمین قابل چشم‌پوشی است؛ برای نمونه، یک هم‌ترازی بزرگ در سال ۱۹۶۲ و دو هم‌ترازی دیگر نیز در ۱۹۸۲ و ۲۰۰۰ اتفاق افتادند. هر دسامبر، زمین و خورشید با مرکز تقریبی کهکشان راه شیری هم تراز می‌شوند؛ اما این واقعه‌ای سالیانه است که دارای هیچ گونه پیامدی نیست.

پرسش: آیا سیاره «کوته قهوه‌ای» به نام «نیبیرو» یا «سیاره ناشناخته» و یا «اریس» وجود دارد که با نزدیک شدن به زمین، در حال تهدید سیاره ما به نابودی گسترده باشد؟

پاسخ: نیبیرو و دیگر داستان‌ها درباره سیارات سرکش، یک نیرنگ اینترنتی هستند. هیچ پایه و اساس حقیقی برای این ادعا‌ها وجود ندارد. اگر نیبیرو یا یک سیاره ناشناخته واقعی در حال حرکت برای برخورد با زمین در سال ۲۰۱۲ بود، ستاره‌‌شناسان باید دست‌کم از ده سال پیش آن را ردگیری می‌کردند و چنین سیاره‌ای هم اکنون با چشم غیرمسلح تشخیص داده می‌شد. اریس واقعی است؛ اما این یک سیاره کوتوله شبیه پلوتون است که بیرون از منظومه شمسی باقی خواهد ماند. نزدیک‌ترین فاصله‌ای که این سیاره می‌تواند با زمین پیدا کند، نزدیک چهار میلیارد مایل است.

پرسش: نظریه تغییر جهت قطب‌های زمین چیست؟ آیا این درست است که پوسته زمین تا چند روز یا حتی چند ساعت، چرخشی به سمت هسته خواهد داشت؟

پاسخ: واژگونی یا چرخش مدار زمین ناممکن است. حرکت آرام قاره‌ها وجود دارد (مثلاً «آنتارکتیکا» چند صد میلیون سال پیش نزدیک خط استوا بود)، اما این ربطی به ادعا‌ها درباره واژگونی قطب‌های گردشی ندارد. با این حال، برخی وب‌سایت‌ها، افراد ساده‌دل را گمراه می‌کنند. آن‌ها مدعی وجود یک رابطه میان چرخش و قطبیت مغناطیسی زمین هستند که غیرمنظم تغییر می‌یابد و واژگونی مغناطیسی به طور متوسط هر چهارصد هزار سال یک بار رخ می‌دهد. تا آنجایی که ما می‌دانیم، این واژگونی مغناطیسی هیچ آسیبی به حیات در زمین وارد نمی‌کند. دانشمندان بر این باورند که وقوع یک واژگونی مغناطیسی تا چند هزار سال آینده غیرمحتمل است.

پرسش: آیا زمین در سال ۲۰۱۲ با خطر برخورد یک شهاب سنگ روبه‌روست؟

پاسخ: زمین همواره در معرض تأثیرات ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌های آسمانی بوده، ولی یک اصابت بزرگ، واقعه‌ای بسیار نادر بوده است. آخرین مورد از این دست، ۶۵ میلیون سال پیش رخ داد که به نابودی دایناسور‌ها منجر شد. امروزه، ستاره‌‌شناسان ناسا در حال انجام پژوهشی با نام «پایش محافظت فضایی» هستند تا هر ستاره دنباله دار نزدیک زمین را، بسیار پیش از برخورد، شناسایی کند. همه این کار‌ها آشکار و در پرتو کشفیاتی انجام می‌گیرد که روزانه در وب‌سایت «دفتر برنامه اشیای نزدیک زمین ناسا» منتشر می‌شود. به این ترتیب، شما خود می‌توانید به روشنی ببینید که برخورد هیچ شیئی با زمین در سال ۲۰۱۲ پیش بینی نشده است.

پرسش: دانشمندان ناسا چه احساسی نسبت به ادعاهای پایان جهان در سال ۲۰۱۲ دارند؟

پاسخ: در همه ادعاهایی که درباره فاجعه و یا تغییر بزرگ در ۲۰۱۲ مطرح می‌شود، جایگاه علم کجاست؟ چه شواهدی وجود دارد؟ در حقیقت هیچ شواهدی در این زمینه نیست و درباره همه این اظهارات افسانه‌ای ـ خواه در کتاب‌ها آمده باشد یا فیلم‌ها، مستند‌ها و یا اینترنت ـ ما نمی‌توانیم این حقیقت ساده را تغییر دهیم. هیچ شواهد معتبری برای هیچ یک از اظهارات مطرح در حمایت از رخدادهای غیرمعمول در دسامبر ۲۰۱۲ وجود ندارد.

پرسش: آیا خطری از جانب یک توفان بزرگ خورشیدی در سال ۲۰۱۲ هست؟

پاسخ: فعالیت خورشیدی، یک چرخه معمول دارد که نقطه اوج آن، هر یازده سال یک بار است. در نزدیکی این نقاط اوج، اشعه‌های خورشیدی می‌توانند موجب برخی اختلالات در ارتباطات ماهواره‌ای شوند؛ هرچند مهندسان آموخته‌اند، چگونه دستگاه‌های الکترونیکی بسازند که در برابر اشعه‌های خورشیدی مقاوم باشد، ولی هیچ خطر خاصی در سال ۲۰۱۲ وجود ندارد. نقطه اوج بعدی خورشیدی در فاصله زمان ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رخ خواهد داد که پیش‌بینی می‌شود، یک چرخه خورشیدی متداول باشد که هیچ فرقی با چرخه‌های پیشین در طول تاریخ ندارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سیدمحمد جوزی در اعتراض به وضعیت فعلی سینما، خاطرات خود در بازرسی از یکی از مراکز فیلمسازی را بیان کرد.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری دانشجو، وی به خاطره‌ای از سال‌های مدیریت علی لاریجانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در دو نوبت به عنوان ناظر به مرکز تولید فیلم اسلامی در خیابان ولیعصر رفتیم؛ در بار دوم که به صورت سرزده بود، دیدیم در یکی از اتاق‌ها یک فیلم مستهجن به نمایش گذاشته‌اند.

دختر و پسر به اسم کلاس درس در آن اتاق حضور داشتند؛ این فیلم را از مسئول پخش گرفتیم، اما قبل از اینکه گزارش را تحویل وزیر بدهیم، علیه ما حرف درست کردند که اینها کلاس مقدس درس را بر هم زده‌ و مانع تدریس شده‌اند.

زمانی که فیلم را به علی لاریجانی نشان دادیم، وی پس از دیدن تصویر اول حاضر نشد، ادامه فیلم را ببیند.

متاسفانه مدیر آن دستگاه هنوز هم در مسئولیت‌های فرهنگی کشور حضور دارد و همان‌ها که در آن کلاس حضور داشتند هنرمندان سینمای امروز ما هستند؛ با این اوضاع نمی‌توان توقعی از این گونه سینما داشت.

وی به اوضاع فساد در سینما اشاره کرد و گفت: اوضاع آنقدر خراب است که محمدعلی کشاورز گفته اگر دخترم هنرپیشه می شد، سرش را می‌بریدم.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 3:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 4:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راهور تهران از توقیف یک دستگاه خودروی زانتیا با خلافی بیش از ۱۷ میلیون طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سعید اسماعیلی در تشریح خبر فوق گفت: عوامل پلیسی راهور فاتب در تلاشند که با اقدامات همه جانبه خود نظم ترافیکی در سطح شهر را بالا ببرند و در این راستا با انجام وظیفه های محول شده به آنان می کوشند تا با خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان را شناسایی و توقیف نمایند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در این راستا ماموران طی گشت زنی در محدوده میدان فتح یک دستگاه خودروی زانتیا را توقیف نمودند که پس از استعلام از سامانه اجرائیات مشخص گردید،خودروی فوق دارای خلافی ۱۷ میلیون و ۶۳۰ هزار ریالی است، لذا طی تنظیم صورت جلسه خودرو به پارکینگ انتقال داده شد.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:سوزش,سردل,عقاب نیوز,, | 6:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: سوزشی که اصطلاحا با عنوان سوزش "سردل" شناخته می‌شود معمولا به دلیل رفلاکس رخ می‌دهد. بازگشت از معده به مری در همه افراد دیده می‌شود ولی اگر بیش از حد معمول باشد موجب مشکل در معده و اسپاسم مری می‌شود. گاهی ممکن است این درد شدید باشد که با درد قلبی اشتباه گرفته شود.
 

 

به گزارش پارس، دکتر پژمان علوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این وضعیت بیش‌تر پس از صرف غذا و در وضعیت درازکش رخ می‌دهد که یکی از راهکارها برای پیشگیری این است که بلافاصله پس از صرف غذا افراد از خوابیدن خودداری کنند.

وی ادامه داد: در یک وعده نباید غذای زیادی خورد، ممکن است معده گشاد شده و محل اتصال مری و معده که دریچه‌ای فیزیولوژیک است نتواند مناسب کار کند و رفلاکس ایجاد ‌شود.

علوی‌نژاد تصریح کرد: مواد غذایی مانند نوشابه‌های گازدار، غذاهای چرب، ترشی‌جات و به ویژه سس‌های تند رفلاکسوژن هستند و می‌توانند موجب رفلاکس شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پوسیدگی دندان، بوی بد دهان، سرفه‌های مزمن، تنگی نفس و التهاب حلق عوارضی است که رفلاکس از خود نشان می‌دهد.

علوی‌نژاد بیان کرد: اگر رفلاکس درازمدت ادامه داشته باشد به مخاط مری‌ آسیب رسانده و زخم، تنگی یا سرطان مری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه داروهای زیادی برای کنترل اسید معده ساخته شده است که پاسخ خوبی هم می‌دهند. البته مصرف این داروها همیشه باید ادامه داشته باشد و نمی‌توان پس از مدتی آن را قطع کرد و تنها می‌توان پس از مدتی دوز داروها را کاهش داد. این داروها تست شده‌اند و عارضه‌ای ندارند.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:اتوبان,قم,مسدود,عقاب نیوز,, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایسنا: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از انسداد اتوبان قم – تهران خبر داد و گفت: فردا (دوشنبه) 27 آذر ماه به منظور جمع آوری سازه نگهبان پل روگذر راه آهن گار مانوری در کیلومتر 5 آزاد راه قم – تهران، مسدود می باشد.
 
سرهنگ نوری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: اتوبان قم – تهران ، فردا دوشنبه 27 آذر ماه از ساعت هشت صبح الی چهار بعد از ظهر به منظور جمع آوری سازه نگهبان پل روگذر راه آهن گار مانوری در کیلومتر 5 آزاد راه قم – تهران، مسدود می‌باشد.
 
سرهنگ نوری در تشریح این محدودیت‌ها گفت: باند شرقی آزاد راه قم – تهران از مبدا بهشت معصومه (س) تا تقاطع غیرهمسطح مهتاب ( کیلومتر 20 ) مسدود خواهد بود، بدین منظور رانندگانی که قصد تردد از مبدا محور اتوبان قم به تهران را دارند می بایست از تقاطع غیرهمسطح بهشت معصومه (س) وارد محور جاده قدیم قم – تهران شده و در کیلومتر 20 از تقاطع غیرهمسطح مهتاب وارد آزاد راه اتوبان قم – تهران شده و ادامه مسیر دهند.
 
وی گفت: باند غربی آزاد راه قم – تهران از تقاطع غیرهمسطح علی آباد ( کیلومتر 50 ) تا عوارضی اتوبان قم – تهران مسدود خواهد بود ، لذا رانندگانی که از تهران به مقصد قم در حال حرکت هستند، می بایست از تقاطع علی آباد کیلومتر 50 از مبدا قم آزاد راه خارج گشته و از طریق جاده قدیم قم – تهران، ادامه مسیر نمایند.
 
سرهنگ نوری افزود: به منظور کاهش ترافیک محورقدیم قم – تهران، کلیه وسایل نقلیه باربری اعم از کامیونت، کامیون و تریلی که قصد عزیمت به تهران از مسیر جاده قدیم قم – تهران را دارند در زمان انسداد محور بایستی از مسیر سلفچگان ساوه تهران و بالعکس تردد نمایند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش:

 

اگر فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر به درستي انجام شود، جامعه از گناهان پاك مي‌شود

 


به گزارش روابط عمومي ارتش، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در همايش پيشگيري از جرم و تخلف  كه به همت معاونت بازرسي نيروي زميني برگزار شد با ابراز رضايت ازعملكرد نيروي زميني در كاهش جرائم گفت:بحمداله نيروي زميني ارتش با بكارگيري امكانات خود و بهره‌گيري از كلاس و كارگاه‌هاي آموزشي كار ارزشمندي در پيشگري و جرم در 6 ماهه نخست سال جاري  داشته است.

وي در ادامه افزود:تحقق اين امر نشان‌دهنده تلاش و اهتمام ويژه فرماندهي نيرو و پيگيري‌هاي مستمر معاونت بازرسي با همدلي و همكاري عقيدتي سياسي وحفاظت اطلاعات مي­باشد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم با اشاره به آياتي از قرآن كريم، راه پيشگيري از جرم را عبادت پروردگار متعال دانست و تصريح كرد: شخصي كه پروردگار متعال را ستايش مي­كند و به بزرگي خداي متعال ايمان دارد،همان ايمان قلبي به بزرگي و قدرت خداوند متعال سبب ايجاد يك حس پيشگيري از جرم و گناه در آن فرد مي­شود كه دراين راستا  ياد خدا سبب مي­شود شخص از گناه و جرم دوري كند و اين امر خود سبب رستگاري در دنيا و آخرت مي­شود.

وي خاطر نشان كرد: دينداري تنها به اعتقاد نيست بلكه به‌عمل نياز دارد و بدون آگاهي از دستورات ديني نيز نمي­توان از آسيب‌هاي بي ديني در امان بود. در پرتو دينداري به گونه‌اي انسان پرورش مي­يابد كه شخص نه تنها در حضور ديگران بلكه در خلوت نيز از جرم و گناه مي­پرهيزد، فلذا ذكر خدا داشتن و ترس از او نسبت به اعمالمان مي­تواند راه موثري براي پيشگيري از گناه باشد.

حجت الاسلام­ و المسلمين آل­هاشم در پايان با توصيه به عملكرد هوشمندانه عقيدتي سياسي‌ها در ايجاد بستر مناسب فرهنگي و فضاي معنوي براي كاركنان گفت: عقيدتي سياسي­ها بايد براي ايجاد فضاي معنوي كاركنان و تقويت بنيان مذهبي آنان به انجام دو فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر اهتمام ورزند تا دامان جامعه از بسياري گناهان پاك ­شود.

 

 



تاريخ : 24 / 9 / 1391برچسب:, | 4:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از دوشنبه تا پایان هفته پیش رو با شرایط افزایش آلودگی هوا مواجه خواهیم بود، از تجهیز 12 فرودگاه به سامانه خودکار هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه‌ها تا پایان سال به 8 فرودگاه دیگر تعمیم می‌یابد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، بهرام صناعی در نشست خبری در سومین نمایشگاه راه و شهرسازی اظهارداشت: هم‌اکنون شبکه ایستگاه‌های کشور در 58 گردنه برف‌خیز جاده‌ای در حال نصب است که 99 درصد پیشرفت داشته و دهه فجر افتتاح می‌شود.
 
وی افزود: 6 میلیارد تومان اعتبار ساخت این 58 ایستگاه است که با همکاری سازمان راهداری تأمین شده است.
 
وی ادامه داد: وجود این ایستگاه‌ها کمک بسزایی در ایمنی حمل و نقل جاده‌ای برای مردم و دست‌اندرکاران جاده است.
 
رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: با احتساب 12 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای قبلی، 70 ایستگاه خواهیم داشت.
 
صناعی افزود: هم‌اکنون 180 ایستگاه هواشناسی سطح زمینی، 197 ایستگاه هواشناسی تکمیلی، 34 ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی و 119 ایستگاه هواشناسی ساحلی دریایی داریم.
 
وی افزود: ایستگاه جمع‌آوری داده‌های موردنیاز برای باران‌سنجی 3946 ایستگاه است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه 5030 ایستگاه هواشناسی در کل کشور داریم،گفت:‌قبل از سال 84 یک رادار هواشناسی در کشور وجود داشت اما هم اکنون 6 رادار هواشناسی در کشور داریم.
 
صناعی تصریح کرد: رادار هواشناسی استان بوشهر در دهه فجر، رادار هواشناسی استان گیلان تا پایان سال 91 و رادار هواشناسی استان فارس در سال 92 بهره‌برداری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 531 ایستگاه خودکار هواشناسی داریم، گفت: در سال زراعی جاری، میانگین بارندگی کشور حدود 30 درصد از حد نرمال بالاتر بوده است.
 
رئیس سازمان هواشناسی افزود: 16 استان بیش از 40 درصد بارندگی، 8 استان بین 10 تا 40 درصد بارندگی و 6 استان درحد میانگین بارش داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: میانگین بارش کشور از ابتدای سال تاکنون 70.9 میلی‌متر بوده است که بالاترین بارش مربوط به شهرستان نوشهر با 630 میلیمتر بود.
 
*هفته آینده هوای تهران باز آلوده است
 
وی با بیان اینکه ستاد مدیریت آلودگی کلان‌شهرها با استفاده از پیش‌بینی هواشناسی انجام می‌شود، گفت: شرایط در هفته پیش در حد هشدار بود که با تعطیل شدن سه روزه از حد هشدار فراتر نرفت.
 
رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: در زمستان معمولاً با سرد شدن سطح زمین شرایط برای آلودگی هوا با وارونگی هوا فراهم می‌شود.
 
صناعی گفت: هر سال از پایان آذر تا اسفندماه با سرد شدن هوا، وارونگی رخ می‌دهد که با گرم شدن سطح زمین این موضوع از بین می‌رود.
 
وی یادآور شد: با فراهم شدن شرایط، از دوشنبه تا پایان هفته پیش‌رو با فراهم شدن شرایط با افزایش آلودگی هوا مواجه هستیم که امیدواریم با مدیریت صحیح به شرایط هشدار و اضطرار نرسیم.
 
وی با بیان اینکه، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال شرایط بارندگی نرمال خواهد بود، گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای مهرماه تا 31 شهریور سال بعد که یک سال زراعی است مشخص می‌شود.
 
رئیس سازمان هواشناسی، افزود: امسال در مهر و آبان، بارش‌ها کم بود، اما در آذرماه بارش‌ها افزایش یافت و در مجموع با توجه به گرم شدن دمای کره زمین، میزان بارش‌ها در کل دنیا روند کاهشی دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در 5 سال گذشته، میزان بارش‌ها 19 درصد پایین‌تر از حد نرمال بود و در سال‌های 86 و 87 کمترین بارش‌ها را داشته‌ایم.
 
* افزایش سامانه خودکار هواشناسی فرودگاهی به 20 دستگاه تا پایان سال
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در فرودگاه‌هایی که سیستم ILS وجود دارد، پروازها تا دید 800 متر انجام می‌شود،‌اما فرودگاه‌هایی که این سیستم را ندارند، از دید کمتر از 2000 متر، پرواز انجام نمی‌شود.
 
وی افزود: هم‌اکنون در 12 فرودگاه کشور سامانه خودکار هواشناسی فرودگاهی وجود دارد که سعی کردیم با تجهیز، فرودگاه‌ها به این سیستم تا پایان سال این رقم به 20 فرودگاه افزایش یابد.
 
وی یادآور شد: تلفن 134، سیستم خودکار هواگوی سازمان هواشناسی برای اعلام وضعیت هوای کشور است.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:دیش,انقلابی,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 24 / 9 / 1391برچسب:, | 5:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر عباسی افزود: علائم حیاتی بیمار کاملا نرمال بوده و خوشبختانه در آزمایشات و سی تی اسکن انجام شده مورد خاصی یافت نشده است.
آیت الله سید صابر جباری نماینده محترم خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در حال ایراد خطبه در نماز جمعه بیهوش شد.
 
به گزارش خبرنگار بلاغ از بهشهر، آیت الله سید صابر جباری نماینده محترم خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در حال ایراد خطبه در نماز جمعه بیهوش شد.
 
امام جمعه بهشهر بعد از خطبه اول نماز جمعه به بیمارستان منتقل و در بخش سی سی یو بیمارستان امام بهشهر بستری شد . 
 
پزشک معالج آیت الله جباری در گفتگو با خبرنگار بلاغ وضعیت جسمانی وی را  مساعد اعلام کرد.
 
در حال حاضر دکتر رضایی جراح قلب و دکتر عباسی متخصص داخلی و رئیس بیمارستان امام   در حال رسیدگی به وضعیت وی هستند.
 
همچنین رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در گفتگویی با خبرنگار ما اعلام کرد: در زمان  اولیه انتقال حضرت آیت الله  به بیمارستان بررسی های اولیه انجام شد که فشار پایین در وضعیت بیمار مشاهده شد که با تزریق سرم و اکسیژن درمانی به حالت عادی برگشته  و در حال حاضر کاملا هشیار می باشد.
 
دکتر عباسی افزود: علائم حیاتی بیمار کاملا نرمال بوده  و خوشبختانه در آزمایشات و سی تی اسکن انجام شده مورد خاصی یافت نشده است.
 
همچنین دکتر عباسی متخصص داخلی گفت: آیت الله جباری حداقل  48 ساعت باید در بیمارستان بوده و تحت مراقبت باشند تا بهبود کامل پیدا کنند.
 
نماز جمعه به امامت حسینی رکاوندی اقامه شد.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده است که چهار فرد شرور که چندی پیش طی یک زور گیری خشن و با سلاح سرداقدام به زورگیری از فردی کرده بودندو پخش فیلم زورگیری در رسانه ها و همچنین رسانه ملی باعث جریحه دار شدن امنیت روانی جامعه شده بودبا تلاش مامورین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دستگیر شدند.


لازم به ذکر است که در ویدئویی که چندی پیش توسط دوربین امنیتی یک ساختمان ضبط شده،وقوع یک زورگیری به وضوح به تصویر کشیده شده بود.  در این تصاویر مشاهده می‌شد که چهار زورگیر با دو موتورسیکلت سبک در هنگام روز و مقابل چشمان شهروندان به یک مرد حمله می‌کنند تا به او دستبرد بزنند.

سارقان با تهدید قمه، مالباخته را مجبور می‌کنند تا کیف و کت خودش را تحویل بدهد، اما او مقاومت می‌کند و یکی از زورگیرها پس از گرفتن اموال مرد، با وارد آوردن ناگهانی یک ضربه قمه، صورت او را مضروب می‌کند تا زمین‌گیر شود و نتواند تعقیب‌شان کند، سپس هر چهار سارق از صحنه وقوع جرم می‌گریزند.

با این وجود که خودروهای عبوری شاهد این صحنه هستند، اما یکی از موتورسوارها که ماسک به چهره دارد، آنها را با لگد و فریاد تهدید می‌کند تا از آنجا دور شوند. از سوی دیگر دو مرد که از ساختمان روبه‌رو خارج شده‌اند، از فاصله 7 متری به تماشای صحنه زورگیری می‌ایستند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و حتی با فریاد بقیه را خبر نمی‌کنند.

خبر انتشار چنین ویدیویی نه تنها باعث جریحه دار شدن افکار عمومی ، بلکه موجب واکنش مسئولان عالی مرتبه قضایی شد و در این باره اعلام شد که استفاده از سلاح سرد تفاوتی با سلاح گرم ندارد و حکم محاربه را دارد.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 4:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ورزش 3 - تيم فوتبال استقلال با پيروزي برابر سايپا در مرحله يک هشتم حريف گهر دورود شد.
 
 استقلال روز پنج شنبه در ورزشگاه آزادي در مرحله يک شانزدهم جام حذفي به مصاف تيم سايپا رفت که 4 بر صفر به پيروزي رسيد.

آرش برهاني در دقايق 46 و 64 و فرزاد حاتمي در دقيقه 63 براي استقلال گلزني کردند. در دقيقه 90+2 ويسنته آرزه بازيکن جديد آبي ها دروازه سايپا را گشود.

استقلال به اين ترتيب در مرحله يک هشتم بايد به مصاف تيم گهر دورود برود. تيمي که محمد مايلي‌کهن سرمربي آن است.

تورج حق وردي داور مسابقه به کاوه رضايي، ابراهيم‌صادقي، خوزه نارسيو و مجيد غلام نژاد از سايپا و فرزاد حاتمي از استقلال کارت زرد نشان داد.

کاوه رضايي، بازيکن سايپا در دقيقه 40 با دريافت کارت زرد دوم از ميدان اخراج شد.

ترکيب استقلال:

سيد مهدي رحمتي، حنيف عمران‌زاده، اميرحسين صادقي، علي حمودي، خسرو حيدري، حسن اشجاري، جواد نکونام، عباس محمدرضايي( از دقيقه 86 آرزه کاماچو)، فرزاد حاتمي( از دقيقه 78 کاماچو)، آرش برهاني و سيد امين منوچهري( از دقيقه 46 مجتبي جباري)

سرمربي: امير قلعه نويي

ترکيب سايپا:

رحمان احمدي( از دقيقه 72 حميد لطف الله نژاد)، حامد شيري، ابراهيم شکوري، سيد اسحاق سبحاني، مارسيو خوزه نارسيو، کاوه رضايي، ابراهيم صادقي، جونيور تورتا، مجيد غلام نژاد( از دقيقه 55 محسن ارزاني)، سجاد شهباززاده و سعيد دقيقي

سرمربي: مجتبي تقوي



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش بولتن نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ يکي از مزيت هاي نمايشگاه هاي بزرگ تکنولوژي همچون الکامپ، معرفي دستاوردهايي است که به صورت مستقيم با زندگي ما در ارتباط است.

سامانه ي سلامت يار از جمله ي اين دست آوردهاست که توسط يک شرکت ايراني طراحي و ساخته شده است.

نحوه ي استفاده از سلامت يار:

تنها کافي است علايم حيات خود را از قبيل فشار خون، ضربان قلب و ميزان قند خون خود را با هر بار اندازه گيري به سامانه ي 30002666000220 ارسال کنيد تا اين اطلاعات از طريق سلامت يار آناليز شود و نتايج به صورت پرونده سلامت شما به پزشکي که شما آن را انتخاب کرده ايد ارسال شود و مورد بررسي قرار گيرد.

يکي ديگر از مزيت هاي اين سامانه اين است که با استفاده از آن، پزشک شما اولين فردي است که از سطح سلامت شما با خبر مي شود نه آخرين کسي که با درد و بيماري به آن مراجعه مي کنيد.

حتي اگر امکان ارسال پيامک نداشته باشيد هم اين شرکت با ساخت دستگاهي سيمکارت خور، با هر بار اندازه گيري علائم حياتي شما اقدام به ارسال هوشمندانه پيامک کرده است.

 

براي شروع تنها کافي است يک پيامک بدون متن به 30002666000220 ارسال کنيد.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:بازداشت,مسئوی,نفت,عقاب نیوز,, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه خراسان در ویژه های خود نوشت:

اسناد برنده شدن در مناقصه مهم دولتي جعلي از آب درآمد

يکي از شرکت هاي مشهور بخش خصوصي چندي پيش در مناقصه مهم يکي از وزارتخانه هاي اقتصادي با ارائه کپي برابر اصل برخي اسناد ، در اين رقابت برنده مي شود اما پس از انتخاب اين شرکت و استعلام اسناد يادشده، مشخص مي شود که گواهي هاي ارائه شده جعلي بوده و اصالت ندارد و اکنون، وزير مذکور از معاونت حقوقي خود خواسته است به اتهام جعل و تزوير، از اين شرکت شکايت به عمل آيد.


بازداشت يک مسئول نفتي با اتهامي عجيب

يک مسئول نفتي مستقر در يکي از استانهاي جنوبي کشور و چند تن از کارکنان زير دست وي طي روزهاي اخير و پس از بررسي بازرسان اين وزارتخانه دستگير شده اند. اين افراد متهم هستند بخشي از توليدات مجتمع محل فعاليت خود را با دستکاري يکي از کنتورهاي اندازه گيري، در ليست ثبت نکرده و در بازار آزاد مي فروختند که از اين راه، صدها ميليون تومان سود به دست آورده بودند.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:, | 9:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سید علی عزیزی کودک پنج ساله‌ای است که در حسینیه امام خمینی(ره) گفت‌‌وگویی شیرین با رهبر معظم انقلاب دارد.

به گزارش تسنیم، چندی پیش سید علی عزیزی که کودک پنج ساله‌ای است، به همراه پدر خود برای اقامه نماز به حسینیه امام خمینی(ره) خدمت مقام معظم رهبری رفته بود.
 
وقتی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اقامه نماز وارد حسینیه می‌شوند؛ سید علی 5 ساله دست پدر خود را رها می‌کند و به سمت ایشان می‌دود و دست رهبر انقلاب را می‌گیرد.
 
سید علی که علی‌رغم سن کم خود حافظ 5 جزء قرآن کریم نیز هست، خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید: "آقا می‌شود چفیه‌تان را به من بدهید؟". تصویر هدیه شدن چفیه رهبری واقعه‌ای بوده که او بارها از تلویزیون آن را تماشا کرده است.
 
مقام معظم رهبری پاسخ درخواست سیدعلی را با لبخندی داده و خطاب به همراهان خود می‌گویند که " چفیه را بدهید به آقا". پدر سید علی در خاطره‌ای می‌گوید: از آن به بعد هر وقت با این بچه هم کلام می‌شوم او به من می‌گوید که "آقا به من گفتند آقا".
 
در ادامه ماجرای دیدار این کودک با رهبر انقلاب در حالی‌که آیت‌الله خامنه‌ای دست نوازش بر سر او می‌کشیدند، سید علی 5 ساله از ایشان می‌پرسد: "آقا شما که اینقدر مهربان هستید، چرا آمریکا اینقدر از شما می‌ترسد؟" که این سؤال با لبخند دیگری از سوی رهبر انقلاب مواجه می‌شود. در همین هنگام یکی از همراهان رهبر انقلاب در پاسخ به سؤال سید علی می‌گوید: "حضرت آقا آدم خوبی است؛ و چون از خدا می‌ترسد آن‌ها(آمریکایی‌ها) هم از آقا می‌ترسند".



تاريخ : 22 / 9 / 1391برچسب:, | 8:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جلسه محاكمه مجري سرشناس صدا و سيما به‌ اتهام فريب شيطاني يك دختر صبح امروز پشت درهاي بسته در دادگاه كيفري استان تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایران، اين در حالي است كه مجري جوان در اظهارنظرهاي عجيبي نه تنها از جرم خود اظهار بي‌اطلاعي كرده بلكه آن را يك شايعه دانسته است.

مدتي مي‌شود كه ماجراي فريب خوردن يك دختر از سوي يك مجري سرشناس صدا و سيما بر سر زبان‌ها افتاده و خيلي‌ها وقتي اسم واقعي اين مجري را مي‌شنوند به‌خاطر چهره‌اي كه از وي سراغ دارند، شوكه مي‌شوند.

به هر حال ماجراي اين پرونده به ايستگاه محاكمه رسيد وقرار است صبح امروز وي در برابر قاضي باقري و ۴ قاضي مستشار در شعبه۷۸ دادگاه كيفري استان تهران به دفاع از خود بپردازد.

در اين خصوص قاضي باقري رئيس دادگاه به شوك گفت: «اين مجري يك شاكي بيشتر ندارد و جلسه محاكمه طبق قانون به‌خاطر مسائل اخلاقي به صورت غيرعلني برگزار مي‌شود.»

گفت‌وگو با دختر فريب خورده

دختر جوان مي‌گويد باور ندارد فريب خورده است چرا كه مجري سرشناس به خواستگاري وي نيز رفته بود؛ دختر فريب خورده با شوك مصاحبه‌اي كوتاه داشته است که در ادامه به نقل از ایران در کافه سینما می‌خوانید:

نحوه آشنايي‌ات با اين مجري؟


من نويسنده يكي از شبكه‌هاي راديويي هستم و در خيلي از برنامه‌ها اين مجري را مي‌ديدم و با هم آشنا شده بوديم.

منظورم اين بود كه چگونه با هم صميمي‌تر شديد؟

سال۸۸ بود كه اين مجري مي‌خواست به سفري زيارتي و خارجي برود، همه با وي تماس مي‌گرفتند من نيز به موبايلش زنگ زدم، خيلي رسمي و در حد يك همكار بودن خواستم در آنجا من را نيز دعا كند.

گفته مي‌شد شما خبرنگار روزنامه هستيد؟

خير، اين يك شايعه است، گفتم كه نويسنده شبكه راديويي بودم و از همين طريق هم با اين مجري آشنا شدم.

پس از تماس تلفني اتفاق خاصي افتاد؟

فرداي روز تماس بود كه اين مجري به من زنگ زد.

چه بهانه‌اي داشت؟

گفت كه صدايم چون خيلي شبيه به صداي دختر موردعلاقه‌اش است از وقتي تماس گرفتم تحت تأثير صدايم قرار گرفته و خواست بيشتر با هم آشنا شويم!

به همين راحتي؟

نه؛ وقتي از وي پرسيدم چرا به جاي دختر مورد علاقه‌اش به من زنگ زده است در جواب ادعا كرد كه وي تومور مغزي داشت و حالا ديگر زنده نيست.

و شما هم تحت تأثير قرار گرفتيد؟

بله، اين يك واقعيت است كه فريب خوردم و همين گفتمان بهانه‌اي شد تا با وي تماس‌هاي بيشتري داشته باشم، اين مجري به من ابراز علاقه مي‌كرد و وقتي پيشنهاد ازدواج داد فكر كردم واقعاً من را براي زندگي آينده‌اش مي‌خواهد.

شما كه مي‌دانستيد زن و بچه دارد؟

بله، اما مي‌گفت كه در حال طلاق‌دادن همسرش است.

و شما باور كرديد؟

ببينيد اين مجري به همراه مادر و برادرش به خواستگاري‌ام آمدند و رودررو با خانواده‌ام حرف زدند، هر كسي بود باور مي‌كرد.

پس چرا نخواست با تو ازدواج كند؟

از سال ۸۸ تا به امروز مرتباً بهانه‌جويي مي‌كند و مدام مي‌گويد مراسم عقد و ازدواجمان را بايد عقب بيندازيم تا وي مشكلاتش را حل كند.

ماجراي سفرهايتان چه بود؟

چون اين مجري به خواستگاري‌ام آمده بود با اين باور كه بزودي با هم ازدواج مي‌كنيم سفرهايي به كيش، اصفهان و شيراز داشتيم.

خودت را با همراهي در اين سفرها مقصر نمي‌داني؟

نخستين سفرمان به كيش بود، وي به بهانه برگزاري همايش در اين جزيره خواست همراهي‌اش كنم تا در آنجا و در كارها وي را كمك كنم، تصورم اين بود كه قرار است كار كنم وقتي به كيش رفتيم فهميدم همايشي در كار نيست. وي در همان جزيره توانست من را فريب بدهد و بعد از آن بود كه راحت‌تر به سفر مي‌رفتيم.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:, | 4:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف و کاهش دما در پایتخت و نیمه شمالی کشور طی 3 روز آینده خبر داد.
 
عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از فردا تا دوشنبه یک سامانه بارشی در نوار شمالی و سامانه دیگری در جنوب شرق و جنوب کشور فعال خواهد بود.
 
به گفته وی، بر این اساس امروز برای استان های اردبیل، گیلان، و به تدریج در روز جمعه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز، و به طور ضعیف و پراکنده در شمال شرق بارش برف و در برخی مناطق کولاک برف پیش بینی شده و مناطق ذکر شده تا روز دوشنبه این وضعیت را خواهند داشت.
 
امیدوار با بیان اینکه در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود اظهار داشت: طی روزهای جمعه و شنبه رگبار، رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و یکشنبه دامنه بارش به استان های جنوبی و خلیج فارس نیز کشیده خواهد شد و در روز دوشنبه بارش ها محدود به شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب شرق کشور خواهد بود.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در 3 روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
 
وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده روند کاهش دما در غالب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.
 
امیدوار یادآور شد: از سه شنبه تا پنج شنبه هفته آینده با استقرار جوی پایدار در کشور بر میزان آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزوده خواهد شد.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: پنج شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می شود.
 
به گفته وی، آسمان تهران طی 3 روز آینده نیمه ابری تا ابری و در شهرهای شمالی همراه با بارش برف و در پاره ای نقاط مه آلود خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ادامه روند کاهشی 3 درجه نسبت به امروز سردتر شده و در روز شنبه به ترتیب به 8 و 1 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:قالیباف,شهردار,تهران,عقاب نیوز, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  ايسنا، صحبت‌های شهردار تهران که روز پنجشنبه در حاشیه بازدید جمعی از اساتید و زمین شناسان دانشگاه‌های تهران از پروژه «صدر – نیایش» سخن می‌گفت، به این مطالب که رسید بلندگوی ویژه اتاق خبرنگاران از سوی مسئولان مربوطه دچار اختلال و قطع شد.

 شهردار تهران پیش از آن در سخنان خود با بیان اینکه «فضا آنقدر ملتهب است که برای بحث سیاسی باز نیست چه رسد به فضای عمومی بحث و تبادل نظر» و اینکه «امروزه همه به دنبال آن هستند که مشکلات اقتصادی را با یک الگو و تئوری حل کنند» گفت:من قبول دارم که در حال حاضر مسائلی همچون گرانی، تورم، اشتغال و فاصله بین حوزه علمی و اجرایی وجود دارد اما به نظر من باید به دنبال مدیریت سیاست و فرهنگ بود تا مسائل اقتصادی نیز برطرف شود.

 محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه تلاش داریم شهر را با یک خرد جمعی پیش ببریم، گفت: کار جمعی در کشور ما جزو کارهای سختی است چرا که ما کمتر می توانیم با هم صحبت کنیم.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر هر صحبتی را از منظر مچ‌گیری و غرض نگاه می‌کنند، گفت: چون بنا نیست همکاری کنیم به دنبال نقاط ضعف هستیم تا فرد از هستی ساقط شود.

 شهردار تهران با بیان اینکه به علت ضعف خودم و مشکلات فرهنگی که در کشور داریم، نتوانستم آنچه در ذهن دارم پیاده کنم، افزود: خواستارم که شهر را با خرد جمعی اداره کنم تنها با فکر خودم اداره نکنم.

 وی افزود: شهر یک موجود زنده است و از دید ما در حوزه علوم انسانی یک موجود زنده به متخصصین متعددی نیاز دارد تا برای آن اظهار نظر کنند.

 قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر تهران شهر لجام گسیخته‌ای است و بر اساس یک برنامه جلو نرفته است و هر طور که خواسته پیش رفته و همه مدیران به دنبال آن دویده‌اند.

 وی در ادامه با بیان اینکه به نظر من پروژه امام علی(ع) به دلیل کم کردن فاصله شمال به جنوب از پروژه صدر- نیایش مهمتر است، گفت: من در حوزه مدیریت به سه مقوله دقت، سرعت و صحت تاکید دارم و تلاش می‌کنیم این سه ویژگی را با هم جلو ببریم.

 قالیباف با بیان اینکه اگر بودجه بخش حمل و نقل 2000 میلیارد تومان باشد این رقم را صرف بهبود رفتارهای ترافیکی مردم کنیم، بهتر از تاسیس یک اتوبان است، گفت: البته نباید از راه‌های دیگر غفلت کنیم و باید کارها را با یکدیگر به پیش ببریم.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:موش,آدمخوار,تهران,عقاب نیوز, | 11:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دیدن اجتماع موش در خیابانهای پایتخت تصویر آشنایی است كه دیگر عابران این شهر به آن عادت كرده اند اما آنچه این روزها دوباره این موجودات را بر سر زبانها انداخته نوع جدیدی از موشها است كه پر خاشگرتر از موش های قدیمی هستند و امكان زنده خواری و كودك خواری آنها نیز وجود دارد. در این میان ناكارآمدی برنامه های مبارزه با افزایش جمعیت موش های پایتخت سبب شده نه تنها از تعداد آنها كاسته نشود بلكه بر جمعیت آنها افزوده نیز شود.
 

 

به گزارشپارس به نقل از مهر، مهرداد حلوایی دبیر كمیته دفع آفات شهری و صنعتی شهرداری تهران درباره تهدیدهایی كه افزایش جمعیت موش دارد، می گوید: انفنجار موشها از زیرزمین به روی زمین با وقوع زلزله تهدیدی جدیدی برای شهر است. اگر زلزله ای جدی در تهران به وقوع بپیوندد موش ها در زیرزمین زیرآور ماندگان را تارسیدن نیروهای امدادی می خورند و به آنان آسیب جدی وارد می كنند.

 

این متخصص فیزیولوژیك جانوری ادامه می دهد: موشها ناقل بیماری های خطرناكی همچون طاعون و انواع انگل و نیز دیگر بیماری های خطرناك هستند كه باید وجود آنها كنترل شود.

 

حلوایی با بیان این كه تاكنون روشهای به كار گرفته شده برای نابودی و كنترل موش ها در تهران موثر نبوده است، می گوید: همه اقدامات انجام شده از سوی متولیان درزمینه كنترل موش ها تنها 10 درصد به وضعیت كنترل موش ها كمك می كند و 90 درصد مردم در كنترل آنها نقش دارند.

 

این متخصص فیزیولوژیك اضافه می كند: كشتن و نابودی موشها امكانپذیر نیست و...



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:آسانسور,علوی,خوانساری,فوت,عقاب نیوز, | 4:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرماندار خوانسار گفت : این عالم برجسته در سن 63 سالگی بر اثر حادثه سقوط آسانسور در خانه خود مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان الزهرا اصفهان دارفانی را وداع گفت.
 

 

آیت الله سید مرتضی فرزند آیت الله سید حسین موسوی علوی خوانساری بود و مدیریت حوزه علمیه مریم بیگم صفوی خوانسار را بر عهده داشت.

به گزارش پارس به نقل از واحدمرکزی خبر،فرماندار خوانسار گفت : این عالم برجسته در سن 63 سالگی بر اثر حادثه سقوط آسانسور در خانه خود مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان الزهرا اصفهان دارفانی را وداع گفت.

آقای پوراحمدی افزود : پیكر این عالم برجسته صبح امروز در شهرستان خوانسار تشییع و در جوار امامزاده احمد این شهر به خاك سپرده میشود.

آقای ذاكر اصفهانی استاندار اصفهان در پیامی ضمن ابراز تاسف و تالم و تسلیت ضایعه جانگداز رحلت اسوه زهد و تقوی آیت الله موسوی علوی خوانساری، در سوگ این عالم ربانی و عارف روشن ضمیر در این شهرستان ، سه روز عزای عمومی اعلام كرد.