تاريخ : 24 / 3 / 1394برچسب:, | 5:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: رعایت پوشش مناسب در خانواده به رشد طبیعی جنسی کودکان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی در نوجوانی و جوانی کمک شایانی می‌کند.

1433058635513_103211.jpg

دکتر محمد زارع نیستانک در گفت‌و‌گو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه آرایش و لباس‌های نمیه عریان در حضور فرزندان باید با رعایت نکاتی ویژه انجام شود گفت: آراستگی باید همیشگی باشد اگر فرزندان زیر هفت سال هستند این نوع آرایش و پوشش مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا غرایز جنسی در بچه‌های زیر هفت سال وجود دارد ولی بروز نمی‌کند.

وی گفت: وقتی بچه وارد مدرسه می شود مادر باید مراقبت کند زیرا با ورود به دوره آموزشگاهی غرایز بروز پیدا می کند با اینکه جدی نیست ولی شما باید پوشش را مراعات کنید.

نیستانک اضافه کرد: بچه‌ها با ورود به دوازده سالگی نوجوان می شوند و باید مراقبت بیشتری شوند زیرا غرایز در نوجوان جدی تر می‌شود. پسرها به طور معمول در پانزده سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند و مادر باید مراقبت بیشتری بکند زیرا فرزند در اوج غرایز است.

این روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: اگر شما در دوره‌ای پوشش و آرایش را جلوی فرزندان پسر رعایت نکنید؛ ممکن است که بلوغ جنسی آنها را جلوتر بیندازید. یکی از علل بلوغ زودرس بچه‌ها همین مسئله است.

وی یادآور شد: اگر شما فرزند بالای هفت سال دارید باید پوشش و آرایش خودتان را مدیریت کنید، یعنی پوشش و آرایش مربوط به خلوت شما باشد. بعضی‌ها فکر می کنند که فرزند ما محرم هستند و نباید جلوی آنها پوشش رعایت بشود، البته این درست است؛ اگر فرزند در سن قبل از آموزشگاهی، قسمتی از بدن شما را ببیند، آزار نمی‌بیند ولی در ذهنش می ماند و او را آزار می‌دهد، یعنی در زمان بلوغ جنسی اگر قسمتی از بدن مادر را ببیند، بالفعل او را اذیت می کند و ممکن است که دچار انحرافات اخلاقی بشود. درست است که فرزندتان به شما محرم است ولی باید محدودیتی باشد.

نیستانک تصریح کرد: مادری که در مقابل فرزند شرم وحیا را حفظ کند و موجبات تضعیف آن را فراهم نیاورد، تصویر زیبا و دلنشین و آبرومندانه‌ای از خود در آینه ذهن کودک منعکس و اسباب سعادت او را فراهم می کند.

وی گفت: کودکان به دقت رفتار والدین خود را پیگیری و تقلید می­‌کنند، الگو می­‌گیرند، اظهار می­‌کنند و در آلبوم پاک نشدنی ذهن کنجکاو و نورس خود ثبت و بررسی می­‌کنند. پوشش قدری راحت مادر و پدر تا قبل از شش سالگی نگران کننده نیست، اما بین سن شش الی دوازده سالگی کودک با گرافیک بالا تصویر برداری می کند یعنی او را مبتلا به انحراف اخلاقی نمی‌کند اما در ذهن کودک ثبت و باقی می ماند.

این روانشناس کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: با ورود به سن دوازده سالگی و بلوغ، پوشیدن لباس‌های نیمه عریان و باز، تنگ، نازک و بدن نمای والدین تاثیر سوء دارد و کودک را اذیت می کند.

وی در باره رعایت نکات لازم از سوی والدین برای سلامت جنسی فرزندان­ گفت: رعایت اصول اخلاقی جنسی در خانواده، نقش مهمی در سلامت جنسی کودکان دارد. والدین باید از رفتارهایی خاص در حضور فرزندان پرهیز کنند.

نیستانک اضافه کرد: پرهیز از دیدن فیلم های نامناسب جنسی که در آن زنان و مردان با پوشش های نامناسب، عریان و نیمه عریان، روابط و رفتارهای زننده، رقص های تحریک آمیز، معاشقه و روابط جنسی را به نمایش می گذارند، پرهیز والدین از شوخی های رکیک و زننده، ایماها، اشاره‌ها، کنایه‌های جنسی، لمس و در آغوش کشیدن هم دیگر که معنی جنسی بدهد، پرهیز از ناز و نوازش و ... در حضور فرزندان و اجتناب از بکاربردن حرف‌ها، طنزها و فحش‌های رکیک جنسی از نکات مهم اخلاقی است که والدین باید برای حفظ سلامت جنسی فرزند به آن توجه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: رعایت پوشش مناسب در خانواده کمک شایانی به رشد طبیعی جنسی کودکان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی در نوجوانی و جوانی دارد.

 

 

 



تاريخ : 3 / 2 / 1394برچسب:, | 8:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با استفاده از یک جرم‌گیر حرفه‌ای دندان (دنتال پیک)، جرم‌های زرد را از روی دندان‌ های خود بخراشید. مراقب باشید لثه‌ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد.

 

دهان خود را با شوینده‌ ضدعفونی‌کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم‌ها را کنترل نمایید.

با گذر زمان مقداری جرم روی دندان‌ها ایجاد می‌شود، و اگر این جرم‌ها کنترل نشوند می‌توانند موجب بیماری پریودنتال (بیماری بافت‌های نگه‌دارنده‌ی دندان‌ها) شوند. باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم‌ دندان‌ها رفتن به دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه‌ای است،

وسایل لازم برای جرم گیری:


جوش‌شیرین
نمک
آب
یک فنجان
مسواک
هیدروژن پراکسید
دنتال پیک (وسیله‌ای نوک‌تیز مخصوص دندانپزشکی)
شوینده‌ ضدعفونی‌کننده‌ دهان

مرحله اول:


یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق چای‌خوری نمک در یک فنجان کوچک ترکیب کنید. مسواک خود را با آب گرم خیس کنید و آن را در این ترکیب فروببرید.

مرحله دوم:


باقدرت و انرژی این ترکیب را روی دندان‌های خود بمالید. در فواصل معین آب دهان خود را خالی کرده و مسواک را دوباره در ترکیب فروببرید. برای پنج دقیقه به مالیدن این ترکیب بر روی دندان ‌های خود ادامه دهید.

مرحله سوم:


به‌اندازه‌ یک در شیشه از هیدروژن پراکسید را با نصف فنجان آب گرم ترکیب کنید. برای یک دقیقه این محلول را غرغره کنید، سپس آب دهان خود را خالی کرده و با نصف فنجان آب سرد دهانتان را بشویید.

مرحله چهارم:


با استفاده از یک جرم‌گیر حرفه‌ای دندان (دنتال پیک)، جرم‌های زرد را از روی دندان‌ های خود بخراشید. مراقب باشید لثه‌ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد. مراحل ذکرشده در بالا جرم‌ها را نرم کرده و باعث می‌شود آن‌ها به‌راحتی از روی دندان‌ها پاک شوند.

مرحله پنجم:

دهان خود را با شوینده‌ ضدعفونی‌کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم‌ها را کنترل نمایید.



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: گوشت مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) برای نخستین بار در این شهرستان وارد بازار شد.

 

جعفر عیسی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری سه واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان تولید مرغ سبز را آغاز کرده و با موفقیت دوره پرورشی را به پایان رسانده اند.

وی اضافه کرد: با پایان دوره پرورش این گونه مرغ ها در مرغداری های مهاباد برای نخستین بار گوشت مرغ سبز تولیدی در این واحدها وارد بازار مصرف این شهرستان شده است.

عیسی زاده با بیان اینکه سیاست ها و برنامه های جهاد کشاورزی در راستای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است، اظهار کرد: در واحدهایی که در این زمینه فعالیت می کنند تلاش می شود که مرغ های پرورش یافته بدون استفاده از آنتی بیوتیک دوره پرورشی خود را به پایان برسانند.

به گفته وی در این روش نوین شرایط نگهداری از مرغ برای تولید محصول سبز به گونه ای است که باید با مدیریت داخلی خوب و تامین تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد تا نیاز به آنتی بیوتیک نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مرغ سبز یا مرغ فاقد آنتی بیوتیک هیچگونه باقیمانده دارویی نداشته و از سلامت و بهداشت کاملی برخوردار است.

مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد ظرفیت تولید مرغ سبز در این شهرستان را در حال حاضر 127 هزار قطعه در هر دوره پرورشی عنوان کرد و افزود: طول هر دوره تولید مرغ سبز 45 تا 60 روز است و در هر دوره بیش از 280 تن گوشت مرغ سبز وارد بازار می شود.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد نیز با تایید ورود گوشت مرغ سبز به بازارهای این شهرستان گفت: تولید گوشت مرغ سبز بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی صورت می گیرد.

بایزید حسن پور افزود: بر اساس این دستورالعمل مرغداری های که گوشت سبز تولید می کنند، در هر دوره تولید باید در سه مرحله مختلف توسط کارشناسان این شبکه مورد آزمایش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: گوشت این نوع مرغ نیز به دو صورت منجمد و کشتار روز و در بسته های سبز رنگ در بازار مصرف عرضه می شود.

در حال حاضر 74 واحد مرغداری گوشتی فعال به ظرفیت یک میلیون و 570 هزار قطعه در مهاباد وجود دارند که سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

شهرستان مهاباد با بیش از 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 

 



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 9:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای قرنیه چشم هم با یکی از مراکز پیوند قرنیه چشم تماس گرفتم، آن‌جا پزشکی بود به من گفت که مریض را پیدا کن، توافق کن، من عمل را انجام می‌دهم. بیمارستان نمازی شیراز هم زیاد رفتم، البته آن‌جا اسمم را برای پیوند کبد نوشتم، گفتند که ١٨٥‌میلیون تومان می‌توانم بفروشم.
ماجرا خیلی ساده شروع شد، آگهی فروش کلیه و کبد با گروه خونی +B و یک شماره تلفن‌همراه اعتباری. نیاز مالی شدیدش را هم اعلام کرده بود، مردی که ٣ماه است وارد ٣٥سالگی شده. 
 
به گزارش شهروند، «شهرام» ٢ماه پیش که خبردار شد برای کلیه ٣٠ تا ٤٠‌میلیون تومان می‌دهند، سوار تاکسی شد، میدان ونک، کمی بالاتر از میدان پیاده شد، همان اوایل کوچه، مقابل دیواری شلوغ از آگهی فروش کلیه و کبد، جایی برای آگهی‌اش باز کرد، چسباند و رفت. حالا ٥‌هزار آگهی روی درودیوارهای شهر چسبانده، هر جا بیمارستانی، مرکز پیوندی یا هر جایی که بیماری نیازمند به کلیه، کبد یا عضو دیگری است، آگهی او دیده می‌شود. مرد ٣٥ساله +B با کلیه، کبد، قرنیه چشم و مغز استخوان فروشی.
 
آگهی فروش کلیه و کبدتان را دیدم، چقدر می‌فروشید؟

 
 دلال به من زنگ زد، گفت کلیه ٤٠تومان اما من ٣٠تومان می‌فروشم چون دلال از هرطرف ٢‌میلیون تومان حق دلالی می‌گیرد، من نخواستم به آنها بفروشم. کبدم هم همین دلال‌ها به من ٣٢٠‌میلیون تومان قیمت دادند، البته کل کبد که نمی‌شود، نصف آن را برمی‌دارند.

یعنی اول دلال با شما تماس گرفت برای خرید کلیه و کبد؟

 
 بله، یکی از آنها به من گفت که با این قیمت نفروش، بازار را خراب نکن، یکی دیگر هم گفت که برای برج دو، برایم دو تا مریض آماده می‌کند، آنها حالا شرایط جراحی ندارند، به من گفت منتظر بمانم، اما به خاطر شرایط مالی سختی که دارم، نمی‌توانم تا اردیبهشت‌ماه صبر کنم.
 
یکی از آنها؟ مگر چند دلال با شما تماس گرفتند؟

 
 خیلی زیاد. بالای ١٠٠نفر با من تماس گرفته‌اند. کافی است آگهی بزنید، نیازمند و در مقابل بیمارستان طالقانی ولنجک یا ‌هاشمی‌نژاد ونک بچسبانید. دیگر امان نمی‌دهند، ٢ماه پیش که آگهی را اطراف بیمارستان ‌هاشمی‌نژاد در ونک چسباندم، بلافاصله تعداد زیادی دلال با من تماس گرفتند، آنها اطراف همین بیمارستان‌ها مرتب شماره‌های جدید را رصد می‌کنند و قبل از این‌که بیمار تماس بگیرد، خودشان زنگ می‌زنند، البته فقط اینها نیستند، از خارج از کشور هم خیلی با من تماس گرفته‌اند، از ترکیه، مالزی و دوبی. حتی انگلستان.

خیلی‌هاشان دلال هستند، قیمت‌های خوبی هم می‌دهند، با دلار حساب می‌کنند. این اعضا را برای بیماران خارجی می‌خواهند. یکی، دو نفر هم خودشان بودند اما آماده جراحی نبودند، یکی‌شان گفت تا برج ٤‌سال دیگر، اگر بیمارشان خوب نشود به کبد نیاز پیدا می‌کند. از مالزی هم زنگ زدند، از من خواستند برایشان آزمایش بفرستم، من هم همه را فرستادم اما خبری نشد. برای کسی در دوبی هم فرستادم.
 
کجا این عمل‌ها را انجام می‌دهند؟

 
من به خاطر بدهکاری که دارم، ممنوع‌الخروج هستم، یکی از دلال‌ها از دوبی به من گفت که بروم آبادان، از آن‌جا با لنج مرا به ابوظبی یا شارجه می‌فرستند، عمل می‌کنم و بعد از همان مسیر مرا برمی‌گردانند.
 
کبد را چطوری جراحی می‌کنند؟ به درد چه کسانی می‌خورد؟
 

نصف کبد را برمی‌دارند، برای کسانی که بیماری سیروز کبدی دارند قابل استفاده است یا کسانی که هپاتیت A دارند و تعداد ویروس‌هایشان بالاتر از یک‌میلیون نباشد، می‌توانند از این پیوند استفاده کنند، البته فقط کبد و کلیه‌ام نیست، قرنیه چشم و مغز‌استخوانم را هم برای فروش گذاشتم.
 
اینها را هم برای فروش گذاشتی؟ چه قیمتی؟

 
بله، قرنیه چشم ٢٠٠‌میلیون تومان، مغزاستخوان هم ١٠٠میلیون. مغزاستخوان بیشتر برای بیماران سرطانی است.
 
قرنیه چشم را بردارند که بینایی‌تان را از دست می‌دهید، حاضرید این کار را انجام دهید؟


بله، چاره‌ای ندارم.
 
برای اینها هم مشتری پیدا شده؟

 
از طریق این دلال‌ها پیدا می‌شود. دلال‌ها خودشان قیمت همه‌چیز را دارند، جا دارند، آزمایشگاه و تیم پزشکی دارند، اوکی را بدهی، همه کار می‌کنند، بعضی‌هایشان پزشک هستند. آدم‌های کم‌سواد و معمولی نمی‌توانند از این خریدوفروش‌ها کنند، باید تخصص پزشکی داشته باشند.

برای قرنیه چشم هم با یکی از مراکز پیوند قرنیه چشم تماس گرفتم، آن‌جا پزشکی بود به من گفت که مریض را پیدا کن، توافق کن، من عمل را انجام می‌دهم. بیمارستان نمازی شیراز هم زیاد رفتم، البته آن‌جا اسمم را برای پیوند کبد نوشتم، گفتند که ١٨٥‌میلیون تومان می‌توانم بفروشم.
 
به همین راحتی؟
 

بله، در این ٢ماه متوجه خیلی چپزها شدم، در برخی موارد، کسانی هستند که دچار مرگ مغزی می‌شوند، همان جا عده‌ای با دلال تماس می‌گیرند، دلال هم به خانواده و برای هر عضو، قیمت اعلام می‌کند. بعد با موافقت خانواده، خریدوفروش انجام می‌شود.
 
چه اتفاقی برای شما افتاده که اعضای بدنتان را برای فروش گذاشته‌اید؟ نابینایی و زندگی با یک کلیه و نصف کبد، کار آسانی نیست؟
 
بله می‌دانم، برای خودم هم سخت است، من بدهکارم، قبلا در بسته‌بندی حبوبات کار می‌کردم، آذرماه ‌سال ٩١، به مشکل خوردم، یکی از دوستانم ٦٥٠‌میلیون تومان از من جنس خرید، همه را هم چک داد، هیچ‌کدام پاس نشد، منم گرفتار شدم. خانه فروختم، ماشین فروختم، از این و آن قرض گرفتم. زندگیم از هم پاشید، زنم طلاق گرفت، دختر ٨ساله‌ام را هم با خودش برد، الان ٩ماه است ندیدمش. حتی بعضی از دوستانم هم به‌خاطر قرض‌هایی که من از آنها گرفتم، به مشکل خورده‌اند، خانواده‌هایشان در حال پاشیدن است. از قرض‌هایم ١٨٠‌میلیون تومان مانده، اگر حتی ٦٠‌میلیون هم با این فروش اعضا برایم جور شود، کافی است چون دو، سه نفری که از آنها قرض گرفتم، خیلی محتاجند، باید زودتر پولشان را بدهم.
 
الان بیکارید؟

 
نه پراید یکی از دوستانم که بهش بدهکار هستم، روزهای پنجشنبه و جمعه دستم است، با آن کار می‌کنم اما پول زیادی گیرم نمی‌آید، خانه‌ای هم ندارم، در خوابگاهی در فردوسی زندگی می‌کنم. جایی ندارم بروم، به مادرم ٦٠‌میلیون تومان بدهکارم، رویم نمی‌شود خانه مادرم بروم. منتظرم مشتری برایم پیدا شود.
 
یعنی نتوانستید کسی را پیدا کنید که به شما پولی قرض دهد یا کمکی کند؟

 
 یک‌بار این اتفاق افتاد، یک آقای بازاری با من تماس گرفت، مدارکم را هم خواست که مشخص شود بدهکارم، شماره پرونده‌هایم را برایش فرستادم. بعد وکیلش تماس گرفت و گفت که بروم پیش همان آقا. رفتم، به من گفت می‌توانم برایت ٥‌میلیون تومان وام بگیرم اما با ٥‌میلیون تومان دردی از من دوا نمی‌شود، کلیه‌ام را بفروشم ٣٠تومان گیرم می‌آید. من واقعا نیازمندم، از ‌سال ٩١ پیش خیلی‌ها رفتم،  حتی گفتم که وام بدهید با ٢٠ یا ٣٠‌درصد سود. هیچ‌کس کمکم نکرد، من می‌دانم فروش اعضای بدن معصیت است، اما کارم اورژانسی است، حق‌الناس است.
 
بدهکاران از شما شکایت کرده‌اند؟

 
بله، ٨ پرونده باز دارم، یک‌سوم‌شان شکایت کردند.
 
چطور شد که به فکر فروش اعضای بدنتان افتادید؟

 
یک روز در مترو نشسته بودم، برای یک آقایی درددل کردم از بی‌پولی و بدهکاری‌ام. به من گفت که خودش، پسرش و دامادش هر سه کلیه‌شان را نفری ٤٠‌میلیون تومان فروخته‌اند. حتی گفت که دامادش به خاطر داشتن گروه خون -O، توانسته ٧٠‌میلیون تومان بفروشد. به من گفت که برو بیمارستان‌ هاشمی‌نژاد، آن‌جا راحت فروخته می‌شود. منم همان جا رفتم، بعد آگهی‌ها را جلوی در ١٦ بیمارستان دیگر در بیمارستان چسباندم. همین که این آگهی را چسباندم، ساعت ٩ صبح روز بعدش، دلال‌ها شروع کردند به زنگ زدن. آنها مافیایی برای خودشان درست کرده‌اند.
 
یعنی چه کار می‌کنند؟

 
کسی که آگهی فروش کلیه یا کبد می‌گذارد، نیاز مالی شدید دارد، همین که این دلال‌ها بفهمند نیاز مالی داری، کاری می‌کنند که فقط به خودشان بفروشی. حتی اگر با آنها به توافق نرسی، آدم را اذیت می‌کنند. من بارها می‌رفتم جلوی بیمارستان، اما خبری از آگهی‌ام نبود، هر بار آگهی می‌چسباندم یا آگهی‌ام نبود یا رویش رنگ ریخته می‌شد یا آگهی دیگری رویش چسبانده می‌شد.

یک‌بار به رفتگر شهرداری گفتم که تو را به خدا آگهی من را برندار. به من گفت که من کاری نمی‌کنم، یک آقایی هر روز صبح می‌آید و این کار را می‌کند. کسانی هستند که هر روز با ماشین‌های مدل بالا می‌آیند، شماره‌های قدیمی را پاک می‌کنند و شماره‌های جدید را برمی‌دارند، یکی از همین‌ها هم شماره من را پاک می‌کرد. خیلی اذیتم کردند.
 
چه اذیتی؟

 
نمی‌دانم، ٢بار با من تماس گرفتند، قرار هم گذاشتیم، همین که به آنها نزدیک می‌شدم، مرا کتک می‌زدند، ٢بار این اتفاق برایم افتاد. یک‌بار هم از نیروی انتظامی با من تماس گرفتند و گفتند که این کار را ادامه نده. چون یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای با من تماس گرفته بود و اسمم را خواست، اما من با آنها صحبت نکردم. با من تماس می‌گرفتند و تهدید می‌کردند. یک‌بار هم وزارت بهداشت با من تماس گرفت، خبر به گوش معاون وزیر رسیده بود، ٣هفته پیش بود که زنگ زدند، گفتند که چرا داری این‌کار را می‌کنی و ... قرار شد باز هم زنگ بزنند.
 
چرا در این مدت به دلال‌ها نفروختید؟
 
من نمی‌خواهم به اینها بفروشم، چون هم کمیسیون می‌گیرند، هم بیمار آماده ندارند.
 
چقدر کمیسیون می‌گیرند؟
 
برای کلیه از هرطرف ٢‌میلیون تومان، برای کبد قیمتش بالاتر است، نزدیک به ٤٠‌میلیون تومان از هرطرف. من نمی‌خواهم این‌قدر پول به آنها بدهم، به همین خاطر منتظر بیمارم.
 
یعنی در این مدت، بیماری برای کلیه و کبد زنگ نزده؟
 
چرا زنگ زده‌اند، به غیر از دلال‌های از ایران و خارج از کشور، چند بیمار هم زنگ زدند، اما هنوز آماده جراحی نبودند. قیمت‌های خوبی هم می‌دادند. اما نمی‌شود یکی از آنها پسر ٢٢ساله‌ای بود که هپاتیت داشت اما فوت کرد، نفر دیگر هم مرد ٧٠ساله‌ای است که هنوز آماده عمل نیست. یک دلالی به من گفته که چون گروه خونی‌ام +B است، می‌تواند برایم مشتری خوبی پیدا کند.
 
برداشتن نصف کبد برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

 
چرا می‌کند، گفته‌اند پیوند نصف کبد، ٥‌سال از عمر را کم می‌کند، هزینه‌های بعد از عمل هم خیلی بالاست، نیاز به مصرف دارو برای مدت طولانی و استراحت دارد، البته بعد از ٣‌سال کبد خودش را ترمیم می‌کند. پیوند کبد، عمل سختی است و ١٤ساعت زمان می‌برد.

 



تاريخ : 6 / 11 / 1393برچسب:, | 2:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
اگر کودکتان از تبلت استفاده می کند، بخوانیداولین شرط درمان، معاینه چشم‌پزشكی به‌وسیله متخصص و در مراكز معتبر است.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، حساسیت به نور یا فوتوفوبی، یعنی چشمان فرد بیش از حد معمول در فضای باز به نور حساسیت نشان ‌دهد. در این شرایط موقع راه‌رفتن فرد مجبور می‌شود چشمانش را ببندد یا به زور آنها را باز نگه می‌دارد یا مرتب دچار اشك‌ریزش و قرمزی چشم و سردرد خواهد شد. این مشکل در میان کودکان زیاد اتفاق می‌افتد.
 
به‌طور کلی حساسیت به نور دو نوع دارد؛ یا طبیعی است یا غیرطبیعی. در ساختمان طبیعی و مادرزادی چشم كودكانی كه بور هستند و رنگ چشمانشان آبی، سبز یا طوسی است، حساسیت به نور، ذاتی و طبیعی تلقی می‌شود و نشانه بیماری نیست. حساسیت به نور صبحگاهی هنگام برخاستن از خواب نیز طبیعی و گذراست و در بیشتر كودكان 5-4 ساله وجود دارد. دلایل غیرطبیعی به 2 دسته تقسیم می‌شود؛ یا چشم از نظر آناتومی و ساختاری مشكل دارد كه در این شرایط علایم بررسی می‌شود و ممكن است كودك آب‌مروارید مادرزادی یا بیماری قرنیه مادرزادی داشته باشد یا در اثر حساسیت فصلی یا ابتلا به عفونت‌ها، چشم به نور حساس می‌شود.
 
اما بسیاری از کودکان ممکن است دچار بیماری چشمی خاصی نباشند و رنگ چشمشان هم روشن نباشد ولی با این مشکل دست به گریبان باشند.
بیشتر این کودکان از چشمشان بد استفاده می‌كنند. رعایت نكردن فاصله از منابع نوری باعث خسته شدن چشم می‌شود و حساسیت به نور پیامد این مساله است. كار زیاد با رایانه، گوشی، تبلت و حتی تماشای زیاد تلویزیون از فاصله نزدیك و مواجهه بیش از حد با منابع نوری باعث بروز این مشکل می‌شود. البته در این گروه نیز بیماری‌های اكتسابی یا بیماری‌های عفونی التهابی پلك و مجاری اشكی می‌تواند باعث حساسیت به نور ‌شود و باید فرد از این نظر هم بررسی شود.

اولین شرط درمان، معاینه چشم‌پزشكی به‌وسیله متخصص و در مراكز معتبر است. پزشك آناتومی و ساختمان چشم را بررسی می‌كند تا مطمئن شود فرد دچار بیماری چشمی خاصی است، عفونت یا مشكلات قرنیه دارد یا فقط به‌دلیل روشنی چشم یا كار زیاد با منابع نوری دچار مشكل شده است. با توجه به نتایج معاینه و تشخیص مشكل، پزشك درمان‌های لازم را تجویز می‌كند. اگر دلیل حساسیت، كار زیاد با منابع نوری است، باید استفاده از وسایل الكترونیكی را به شدت محدود كرد. اگر حساسیت به‌دلیل روشنی چشم باشد هم فرد باید عینك آفتابی مناسب بزند و هنگام خروج از منزل، كلاه لبه‌دار داشته باشد. در مواردی كه ساختمان چشم دچار آسیب یا حساسیت با نور به دلیل آلرژی‌های فصلی یا عفونت باشد، معمولا دارو تجویز می‌شود.
 
حساسیت به نور طبیعی در کشور ما چون چشم‌ها بیشتر تیره رنگ است، كمتر از 10 درصد برآورد شده اما می‌بینیم در كسانی كه چشم تیره دارند، بسیار شایع و حدود 40 درصد است و دلیل آن كار زیاد با منابع نوری و سرگرمی‌های الكترونیكی شایع است.

بله، در برخی كودكان ساختار چشم سالم است اما به‌دلیل ابتلا به برخی نشانگان و اختلال‌ها مثل اوتیسم ممكن است حساسیت به نور بالا باشد. این موضوع مخصوصا در کودکان زال بسیار شدید است و معمولا به این افراد توصیه می‌شود از عینك آفتابی استفاده كنند و اگر چشمانشان ضعیف است، از عینك‌های آفتابی طبی بهره ببرند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

 



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 7:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک کارشناس بهداشت روانی اعتقاد دارد که برای کنترل عصبانیت و قبل از آنکه خشم خود را بروز دهیم می‌توان از روش‌های مختلف مانند شمارش اعداد از یک تا ۱۰ یا قدم زدن و نوشیدن آب و ... استفاده کرد.
خورشیدیان، کارشناس واحد بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید دارد که همین روش‌های ساده، می‌تواند زمینه آرامش فرد را هنگام عصبانیت فراهم کرده و مانع از بروز خشمی که گاه عواقب بسیار وخیمی به‌دنبال دارد، خواهد شد.

وی با تصریح اینکه با استفاده از شیوه‌های مدیریت خشم، می‌توان عصبانیت را به واکنشی مفید و کنترل شده بدل کرد، گفت: وقتی عصبانی هستید، به جای بروز سریع خشم، از یک تا ۱۰ بشمارید، قدم بزنید، یک لیوان آب بنوشید،چند نفس عمیق بکشید، محیط را تا حد امکان ترک کرده و با تصویرسازی ذهنی در حالت آرامش قرار گیرید و احساسات خود را به شکلی سازنده بدل کنید.

این کارشناس بهداشت روانی که در یک کارگاه آموزشی که با حضور والدین دانش‌آموزان در شیراز تشکیل شده بود، سخن می‌گفت، ادامه داد: خشم یکی از هیجان‌های پیچیده انسان و واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاری است.

وی گفت: همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی با موقعیت‌های خشم برانگیز روبرو شده یا در آینده خواهیم شد، اشکال خشم این است که اگر چه بخشی از زندگی است، ولی ما را از رسیدن به اهداف خود باز می‌دارد و روابط بین فردی را مختل می‌کند.

این کارشناس ادامه داد: ارایه تعریفی از خشم به لحاظ این که افراد از نظر زمان، علت خشم و نحوه واکنش به آن کاملاً متفاوت هستند ، کمی دشوار است اما هیجان‌هایی که غالباً با خشم همراهند شامل عصبانیت، خشونت و خصومت هستند .

خورشیدیان گفت: عواملی که موجب خشم می‌شوند عمدتا شامل ناکامی در رسیدن به هدف و مورد توهین یا تحقیر واقع شدن است و پیامدهای خشم می تواندمشکلات قلبی عروقی و گوارشی مانند زخم معده، گرفتگی و سفت شدن عضلات و بی‌خوابی باشد و اثرات روانی آن نیز افزایش اضطراب و احساس نگرانی و تشویش است.

به گفته این کارشناس بهداشت روانی، هدف از آموزش راه‌های مدیریت خشم، این است که ما بتوانیم با یک روش سالم خشم خود را به یک واکنش مفید و کنترل شده تبدیل کنیم و خوشبختانه برگزاری اینگونه کارگاه‌ها می‌توان با افزایش آگاهی‌ها، درصد قابل توجهی در کنترل خشم افراد بهبود ایجاد کرد.
 
 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 12:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
واحدهای تولیدی و محصولات نمک بانام تجاری شورباش، نمک شرکت ونمک سمنان نغمه با نام شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام دکتر سینا، لواشک وآلوچه فرآوری شده با نام رهک، چیپس با نام آقا بزرگ، نان قندی با نام شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده، ازقبیل انواع کتلت، الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام شرکت نوید کار کد بانو فاقد مجوزهای بهداشتی هستند.
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای تعدادی از محصولات و فرآورده های مواد غذایی و آشامیدنی و همچنین اسامی شرکت های تولید کننده غیرمجاز را اعلام کرد.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از اطلاعیه سازمان غذا و دارو، واحدهای تولیدی و محصولات نمک بانام تجاری شورباش، نمک شرکت ونمک سمنان نغمه با نام شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام دکتر سینا، لواشک وآلوچه فرآوری شده با نام رهک، چیپس با نام آقا بزرگ، نان قندی با نام شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده، ازقبیل انواع کتلت، الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام شرکت نوید کار کد بانو فاقد مجوزهای بهداشتی هستند.
 
سازمان غذا و دارو اعلام کرد، شناسایی و معرفی این تعداد محصول در راستای تاکید معاون وزیر بهداشت بر ارتقای نظارت در سطح عرضه و مبارزه با کالاهای فاقد سلامت صورت گرفته است.
 
براساس این اطلاعیه، واحدهای تولیدی و محصولاتی که نام آنها ذکر شده است به دلیل تولید محصولات غذایی براساس اسناد و مجوزهای بهداشتی جعل شده مورد نظر اداره کل فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی ، غیر مجازشناخته شده اند.
 
سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات این شرکت ها با اطلاع رسانی سریع، معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.



تاريخ : 6 / 10 / 1393برچسب:, | 6:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
افزایش وزن و چربی از علائم خطرناک بیماری‌های قلبی است چربی پشت بازو ارتباط نزدیکی‌ با بیماری‌های عروق قلبی دارد.

حسن تاتاری متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های قلبی به سه گروه مهم مادرزادی، عروق قلبی و بیماری دریچه قلبی تقسیم می‌شوند عوامل عفونی، اختلال دریچه قلب، استرس و بی تحرکی می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی شود.
 
 وی ادامه داد: نشانه‌های این بیماری تا حدودی با برخی بیماری‌های دیگر تشابه دارد ولی شایع‌ترین آن درد قفسه سینه است که مربوط به بیماری عروق قلبی است احساس تپش قلب،‌ ضربان نامنظم قلب و تنگی نفس علائم بیماری قلبی است.
 
تاتاری گفت: افزایش وزن و چربی از علائم خطرناک بیماری‌های عروقی قلبی است اندازه دور کمر ارتباط نزدیکی با افزایش وزن و چربی دارد درد شکم می‌تواند از نشانه‌های بیماری‌های قلبی باشد برخی از دردها منشا قلبی دارند ولی در شکم احساس می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: بیماری‌های قلبی به خصوص آن‌هایی که منشا عروق قلبی دارند به دلیل تفاوت‌ هورمون‌ها تا 40 -45 سالگی در مردان بیش‌تر است اما در سنین بالای 50-55 سال به دلیل یائسگی‌ خانم‌ها و تغییر هورمون‌ها در مردان و زنان یکسان است.
 
دکتر تاتاری در پایان گفت: افزایش کلسترول به دلیل یکی از عوامل ایجاد کننده عروق قلبی است ورزش یک عامل بسیار مهم در کاهش کلسترول بد است و می‌تواند باعث کاهش عروق قلبی شود.



تاريخ : 6 / 10 / 1393برچسب:, | 7:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مکیدن شصت توسط عادتی شایع در بین نوزادان است که ترک نکردن آن مشکل ساز است.

دکتر مدنی متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مکیدن شصت از جمله عادت‌های شایع در بین نوزادان و اطفال است. این رفتار ناهنجار گاهی با کودک باقی مانده و در سنین دبستان باعث ایجاد عوارضی چون ‌open byte قذافی یا گاز گرفتن‌ باز می‌شود. در این حالت دندان‌های جلو از هم فاصله می‌گیرند ولی به طور کلی این عادت در سن 4-3 سالگی قطع می‌شود.
 
وی همچنین افزود: شصت نوزادان به دلیل حرکت نداشتن و راه نرفتن نوزاد، آلوده نبوده و مکیدن آن نگران کننده نیست اما اگر کودک در سنین باشد که در حال جنب و جوش و حرکت است ممکن است شصتش با جاهای آلوده تماس پیدا کرده و موجب انتقال باکتری شود. لذا بهتر است از همان ابتدا جلوگیری شود زیرا ترک دادن عادت کودکان به شدت کار دشواری است.
 
دکتر مدنی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای پیشگیری و یا درمان از پستانک(گول زنک) و یا وسیله‌ای که به سقف دهان کودک می‌چسبد استفاده کنند.



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هر نوع سرطان با یک سری از علائم همراه است که آگاهی از این علایم و نشانه های، فرد را در تشخیص سریعتر این بیماری یاری می دهد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، سرطان سینه یكی از شایع ‌ترین سرطان‌ها در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و سالانه 7 هزار زن ایرانی به این سرطان مبتلا می‌شوند لذا با توجه به این‌كه 70 درصد این بیماران بالای 5 سال عمر می‌كنند اكنون حدود 70 هزار زن مبتلا به این بیماری در كشور داریم و این آمار كمی نیست! بویژه آن‌كه سن ابتلا به سرطان سینه در ایران 5 سال پایین‌تر از سطح جهانی است. در زمان حاضر به طور متوسط سن ابتلا به این بیماری در ایران بین 45 تا 55 سال است در حالی كه این سن در كشورهای غربی بین 50 تا 60 سال است.
 
بیماری سرطان پستان مانند سایر بیماری‌های سرطان 4 مرحله اول تا چهارم دارد،مرحله اول آن كاملا قابل علاج قطعی است،مرحله دوم و سوم،مرحله كلینیكی است كه بیمار باید تحت درمان‌های خاص و عمدتا جراحی و شیمی‌درمانی قرار گیرد؛اما مرحله چهارم زمانی است كه بیماری خیلی پیشرفت كرده است و كار زیادی برای آن نمی‌توان انجام داد.
 
دكتر محمداسماعیل اكبری،رئیس مركز تحقیقات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی دراین‌باره می‌گوید:در سرطان سینه،مبتلایان شانس بالایی برای زنده ماندن داشته و پس از درمان،احتمال بازگشت و عود مجدد بیماری وجود دارد.بنابراین بیماران مبتلا به سرطان سینه باید تحت نظر پزشك معالج قرار بگیرند.
 
دكتر اكبری با بیان این كه احتمال پیشگیری از 40 درصد انواع سرطان‌ها وجود دارد،اظهار كرد:سرطان سینه نیز یكی از انواع سرطانی است كه به راحتی می‌توان با تشخیص زود رس از آن پیشگیری كرد و تنها شرط آن،هوشیار بودن مردم جامعه بخصوص زنان است.
 
رئیس مركز تحقیقات سرطان با بیان این كه سابقه فامیلی احتمال ابتلا به سرطان سینه را 5 برابر افزایش می‌دهد،اذعان كرد: از این رو پیشگیری از این سرطان بسیار حائز اهمیت است تا این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود.
 
وی با بیان این‌كه نازایی و عدم شیردهی زنان از عوامل ابتلا به سرطان سینه به شمار می‌رود،خاطرنشان كرد:زنانی كه پس از بارداری شیردهی نداشته یا نازا هستند، یكی از فاكتورهای خطر برای ابتلا به این سرطان را دارا هستند.
 
دكتر حمیدرضا میرزایی كه در زمینه سرطان‌ شناسی تحقیق می‌كند،معتقد است:سرطان سینه شایع‌ ترین بدخیمی در زنان كشور است كه برخلاف بسیاری از بیماری‌ها،تنها انسان مدرن نیست كه با عارضه سرطان سینه دست به گریبان است،متون تاریخی نشان دهنده این حقیقت است كه پزشكان قدیمی نیز در جستجوی راهی برای درمان این بیماری بوده‌اند.استعمال دخانیات و بخصوص قلیان از عوامل بسیار خطرناك ابتلا به سرطان سینه به شمار می‌رود. همچنین افزایش وزن غیرطبیعی و مصرف تركیبات هورمونی‌ زنانه به صورت غیرعلمی نیز از عوامل موثر در ابتلا به این سرطان محسوب می‌شود. همچنین سابقه فامیلی و سقط جنین غیرطبی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان سینه محسوب می‌شود.
 
دكتر آسیه الفت‌بخش،عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی درباره نشانه‌های این بیماری می‌گوید:درد، التهاب،تورم،قرمزی و فرو رفتگی نوك سینه از علائم شایع سرطان سینه به شمار می‌رود.
 
به گفته وی،سن بالا،سابقه فامیلی ابتلا به سرطان،اولین حاملگی بالای 30 سال،قاعدگی زیر 12 سال،یائسگی بالای 55 سال،عدم حاملگی،عدم شیردهی و هورمون‌ درمانی بعد از یائسگی از عوامل خطر در ابتلا به سرطان سینه هستند.
 
وی افزود:دردهای شایع سینه به دو دسته دوره‌ای و غیردوره‌ای تقسیم می‌شود كه دردهای دوره‌ای در زنان 30 تا 35 ساله در نیمه دوم قاعدگی یا در صورت مصرف هورمون دیده می‌شود.دردهای دوره‌ای غالبا دو طرفه هستند و به علت شدت درد به زیر بغل منتشر می‌شوند و همچنین با مصرف كافئین یا در صورت اضطراب و افسردگی تشدید می‌شوند و عموما علت این دردها تغییرات هورمونی است.
 
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران در خصوص دردهای غیردوره‌ای گفت:
این دردها بدون ارتباط با قاعدگی هستند،معمولا در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود و ماهیت سوزنی یا كششی دارند.علت دردهای غیردوره‌ای عموما كیست‌های ناحیه سینه،دردهای قلبی و عضلانی،توده‌های خوش خیم یا بدخیم سینه هستند.
 
یكی دیگر از نگرانی‌های زنان در ارتباط با سرطان پستان به بحث زیبایی و حفظ تناسب اندام آنها برمی‌گردد.پزشكان ایرانی تقریبا از حدود 20 سال پیش در عمل جراحی سرطان سینه قادر به حفظ سینه‌ها هستند.ضمن این‌كه استفاده از پروتزهای سینه می‌تواند نگرانی خانم‌ها را دراین‌باره برطرف كند.با این حال زنان جامعه ما باید برای تشخیص و پیشگیری از سرطان سینه،ماهی یك بار معاینه كلینیكی و سالی یك بار ماموگرافی را فراموش نكنند.



تاريخ : 13 / 9 / 1393برچسب:, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هرچند اغلب مردم تصور می‌کنند نقطه‌های سفید کوچکی که گاهی روی ناخن‌ها ایجاد می‌شود به دلیل کمبود روی یا کلسیم است اما، در حقیقت این دلیل واقعی نیست.

محققان آمریکایی اظهار کردند: یکی از معمول‌ترین دلایل بروز این لکه‌ها روی ناخن‌های دست و پا، شرایطی است که از آن به نام leukonychia یاد می‌شود. هرچند اغلب مردم تصور می‌کنند که به دلیل کمبود روی یا کلسیم دچار این مشکل می‌شوند، اما در حقیقت این دلیل واقعی نیست.

 

این لکه‌ها به دنبال آسیب یا ضربه خفیف تا متوسط به ناخن ظاهر می‌شوند. اگر فکر می‌کنید هیچ ضربه‌ای به ناخن شما وارد نشده، حتما این نکته را مد نظر داشته‌ باشید که ناخن‌ها خیلی آهسته رشد می‌کنند. بنابرین آسیب و ضربه ممکن است به هفته‌ها قبل از اینکه لکه‌ها ظاهر شوند، مربوط باشد. احتمال دیگر این است که لکه‌ها نشانه‌ای از عفونت، حساسیت خفیف یا عوارض جانبی ناشی از یک داروی خاص باشند.

 

منبع آسیب به ناخن‌ها هرچه باشد، لکه‌های ظاهر شده معمولا به هیچ درمانی نیاز ندارند و همزمان با رشد ناخن به تدریج از بین می‌روند و تنها وقتی که ناخن شما بار دیگر دچار آسیب یا ضربه شود، دوباره ظاهر می‌شوند. اگر روی تمام ناخن‌های شما رگه‌ها یا لکه‌های سفید ظاهر می‌شود، leukonychia احتمالا دلیل جدی‌تری همچون کم‌خونی، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی، دیابت یا بیماری کلیوی وجود دارد.



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 9:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر از ریزش دائمی موهایتان رنج می‌برید، تغییر در رژیم‌غذایی و استفاده از ماسک‌های خانگی مو می‌تواند در حفظ سلامت موها موثر باشد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویتامین B‌ برای رشد موها بسیار مفید است و تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین است. استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین نیز می‌تواند به رشد موها کمک کند. با ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون می‌توان ماسک خوبی را برای موها درست کرد. این ماسک را می‌توان به مدت 30 دقیقه روی موها گذاشت. دیگر خوراکی‌های مفید برای حفظ موها شامل بادام زمینی، بادام درختی، گندم، آووکادو و پنیرهای کم‌چرب هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز آو ایندیا، اسفناج نیز حاوی آهن بسیاری است و می‌تواند به رشد موها کمک کند. در واقع آهن به رسیدن اکسیژن کافی به بافت‌های بدن کمک می‌کند و می‌توانید در سالاد و وعده‌های غذایی روزانه‌تان اسفناج را بگنجانید. فلفل‌های رنگی مثل فلفل زرد، قرمز و سبز نیز منبع سرشاری از ویتامین C هستند که برای سلامت مو بسیار مفید است. در واقع کمبود ویتامین C منجر به خشکی بدن، ریختن مو و ضعیف شدن ریشه‌های آن می‌شود. عدس به همراه سویا و دانه‌های نشاسته دار و نخود فرنگی منابع سرشاری از آهن هستند که به رشد سلول‌ها به خصوص سلول‌های مو کمک می‌کنند. سیب زمینی شیرین هم حاوی ویتامین A و بتاکاروتن است و به همین خاطر برای رشد موها مفید است. هویج، کلم پیچ، کاهو، مارچوبه و کدوتنبل نیز موادغذایی خوبی برای حفظ سلامت موها هستند.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این فوق تخصص مدیکال آنکولوژی عفونت هلیکوباکترپیلوری را نیز یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این نوع سرطان معده دانست و توصیه کرد: افراد درصورت ابتلا به این نوع عفونت حتما سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند.

یک فوق تخصص مدیکال آنکولوژی مصرف غذاهای مانده و نیز خوردن ته دیگ را از جمله عوامل زمینه‌ساز ابتلا به سرطان معده عنوان کرد.

دکتر مظفر ازنب در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند رو به رشد سرطان از جمله شیوع سرطان معده اظهار کرد: این نوع سرطان به دو دسته تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: در نوعی از این سرطان ابتدای معده درگیر شده که به آن سرطان proximal معده گفته می‌شود و در نوع دیگر قسمت‌های انتهایی معده درگیر شده که به آن Distal گفته می‌شود.

ازنب، سرطان proximal معده را بسیار خطرناک‌تر و کشنده‌تر دانست و اظهار کرد: خوشبختانه این نوع سرطان شیوع کمتری در افراد دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیگار را یکی از عوامل زمینه ساز مهم در ارتباط با این نوع سرطان معده دانست.

ازنب همچنین مصرف غذاهای نیترات‌دار، غذاهای مانده و ته دیگ را نیز از جمله عوامل زمینه‌ساز در بروز سرطان معده نوع Distal عنوان کرد.

این فوق تخصص مدیکال آنکولوژی عفونت هلیکوباکترپیلوری را نیز یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این نوع سرطان معده دانست و توصیه کرد: افراد درصورت ابتلا به این نوع عفونت حتما سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند.

به گفته ازنب وجود این نوع عفونت در معده علامت مشخصی نداشته و امکان دارد افراد در پی مراجعه به پزشک به علل مختلفی از جمله سوزش یا ورم معده با انجام آزمایش به وجود این نوع عفونت در معده خود پی برند. بنابراین توصیه می‌شود افراد در صورت امکان هر چند وقت یکبار چکاپی را در این زمینه انجام دهند.

ازنب عدم استعمال سیگار، نخوردن غذاهای ته مانده و نیترات‌دار و نیز عدم مصرف ته دیگ غذا و پرهیز از استرس را از راهکارهای موثر در جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان معده عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: پرهیز از استرس حتی می‌تواند در روند درمان سرطان معده نیز موثر باشد.

ازنب با بیان اینکه شانس درمان سرطان معده در مراحل پیشرفته بسیار کم است، اظهار کرد: به همین علت توصیه می‌شود افراد به علائمی از جمله کاهش وزن بدون دلیل و نیز ناراحتی‌های معده خود توجه کرده و هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

‌یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی اظهار کرد: «پنومونی» همان عفونت ریه است که قسمت‌های تحتانی دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حمیدرضا مرتضوی پنومونی را جزو بیماری‌های شایع تنفسی در دنیا عنوان کرد و افزود: این بیماری همچنین یکی از علت‌های شایع مرگ و میر در جوامع محسوب می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه «پنومونی» همان عفونت ریه است، اظهار کرد: دستگاه تنفسی معمولا به دو شکل دچار عفونت می‌شود. چنانچه قسمت‌های فوقانی راه‌های هوایی دچار عفونت شود به آن سرماخوردگی یا سینوزیت گفته می‌شود و چنانچه در برخی موارد عفونت از این قسمت‌ها به قسمت‌های تحتانی راه‌های هوایی برسد در آن صورت به آن ذات‌الریه، سینه پهلو یا همان پنومونی می‌گویند.

مرتضوی با اشاره به افزایش فعالیت ویروس‌های تنفسی در فصول سرد سال، تصریح کرد: این امر موجب شده تا موارد پنومونی در فصول سرد سال بیشتر مشاهده شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد پنومونی به دنبال سرماخوردگی ایجاد می‌شود، گفت: باید افراد در موارد سرماخوردگی مراقبت و درمان را جدی بگیرند تا عفونت به قسمت‌های تحتانی دستگاه تنفسی نرسد.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی با بیان اینکه هر سرفه‌ای نمی‌تواند نشان دهنده ابتلا به پنومونی باشد، اظهار کرد: در بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی، سینوزیت و عفونت گوش علامت سرفه وجود دارد و نمی‌توان گفت هر سرفه‌ای نشان از ابتلا به پنومونی است.

به گفته مرتضوی در کنار علائمی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه برای تشخیص پنومونی باید علائم دیگری از جمله افزایش تعداد تنفس در هر دقیقه بسته به سن افراد، همراه شدن تنفس با درد در ناحیه عضلات شکم و سینه، بی‌حالی و بی‌اشتهایی نیز وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سرماخوردگی معمولا بیش از سه تا چهار روز طول نمی‌کشد، گفت: چنانچه سرماخوردگی بیش از یک هفته یا نهایتا بیش از 10 روز طول کشید باید حتما به پزشک مراجعه شود، زیرا در این حالت قطعا سرماخوردگی همراه با عارضه است.

مرتضوی سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریه مانند آسم، بیماران مبتلا به برونشیت و بیماران نقص سیستم ایمنی و همچنین بیماران سرطانی را از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به پنومونی عنوان و تصریح کرد: این افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی با بیان اینکه به طور معمول میکروب‌ها عامل ایجاد پنومونی هستند، درمان‌های آنتی بیوتیکی را در بهبود این بیماری موثر دانست و اظهار کرد: در مواردی که بیمار بسیار بدحال باشد آنتی بیوتیک تزریقی نیز تجویز می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه در کنار درمان‌های دارویی درمان‌های حمایتی نیز برای بیماران مبتلا به پنومونی تجویز می‌شود، تصریح کرد: چنانچه بر اثر بیماری فرد دچار کاهش اکسیژن شده یا آب بدن او کم شده باشد، تزریق سرم به همراه اکسیژن دهی نیز برای بیمار تجویز می‌شود.

 

 



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 3:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس مرکز درمان ناباروری ابن سینا تأکید کرد: زوج هایی نامزد این درمان هستند که ضرورت درمان با رحم جایگزین، توسط تیم تخصصی مرکز و با یکی از اندیکاسیون های موجود احراز می شود.

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا گفت: جایگزینی رحمی زمانی ضرورت می یابد که زوجین تمام شرایط لازم برای شکل گیری جنین را دارا هستند اما به دلیل فقدان رحم یا رحم سالم، امکان داشتن فرزند از آنها سلب شده است.

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا، دکتر محمد مهدی آخوندی، ناتوانی مادر در حمل و پرورش جنین در رحم را یکی از اصلی ترین عوامل ناباروری عنوان کرد.

این متخصص جنین شناسی به استفاده از رحم جایگزین برای مادرانی که در حمل و پرورش جنین در رحم خود با ناتوانی روبرو هستند اشاره کرد و گفت: تکنولوژی لقاح خارج رحمی این امکان را برای جنین زوج هایی فراهم کرده که جنین حاصل از لقاح تخمک و اسپرم پدر و مادر نامزد درمان با روش رحم جایگزین در آزمایشگاه جنین شناسی در موقعیتی مناسب به رحم شخص ثالث انتقال یابد.

وی خاطرنشان کرد: روش درمانی رحم جایگزین از نظر پزشکی، حقوقی و روانی - اجتماعی یک روش پیچیده است که نیازمند بررسی های دقیق و تخصصی پزشکی، ارزیابی های سلامت و ارزیابی های روانی زوجین صاحب جنین و خانم صاحب رحم و پیگیری های قانونی، جهت دستیابی به حداکثر موفقیت است.

رییس مرکز درمان ناباروری ابن سینا تأکید کرد: زوج هایی نامزد این درمان هستند که ضرورت درمان با رحم جایگزین، توسط تیم تخصصی مرکز و با یکی از اندیکاسیون های موجود احراز می شود.

وی توضیح داد: برخی از این اندیکاسیون ها عبارتند از عدم وجود رحم در زن که ممکن است به صورت مادرزادی یا اکتسابی باشد، وجود رحم با ساختمان غیرطبیعی که مجدداً ممکن است مادرزادی و یا اکتسابی باشد، سقط های مکرر در خانم هایی که باردار می شوند ولی مکرراً سقط می کنند و هیچ علت خاصی برای سقط آنها یافت نمی شود.

آخوندی ادامه داد: خانم هایی که بیماری مزمن دارند و به دلیل خطر وخیم شدن بیماری آنها در هنگام بارداری و یا به دلیل احتمال عوارض جانبی داروهای مصرفی آنها روی جنین، حاملگی در آنها منع شده است و شکست مکرر در لقاح آزمایشگاهی نیز می تواند منجر به استفاده از رحم جایگزین شود.

این متخصص جنین شناسی با بیان اینکه زوج های متقاضی رحم جایگزین پیش از استفاده از این روش باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرند، افزود: این زوج ها در خصوص مراحل و شرایط درمان، قوانین و ابعاد حقوقی، اجتماعی و روانی آن راهنمایی می شوند و مدت و دفعات این مشاوره که ترجیحاً توسط متخصص پزشکی اجتماعی ارائه می شود بر حسب نیاز زوجین متفاوت خواهد بود و در این مشاوره آشنایی اولیه با زوجین متقاضی درمان صورت پذیرفته و ضمن ارائه آگاهی های لازم، زوجین برای درمان آماده می شوند.

در درمان ناباروری با استفاده از روش رحم جایگزین، برخلاف درمان به روش اهدا همچون اهدای گامت و یا جنین، مسأله محرمانگی وجود ندارد و یکی از مهم ترین مباحث شناخت کامل زوج های متقاضی رحم جایگزین و بانوی صاحب رحم از یکدیگر است.

در برنامه تلویزیونی 'پایان ناباروری' که با همکاری مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، ساعت 19 شنبه هر هفته از شبکه چهار سیما پخش می شود مباحث تخصصی در مورد درمان های جایگزین، چگونگی و روند بررسی اهدا کنندگان و دریافت کنندگان مطرح می شود که زوجین جهت مشاهده این برنامه می توانند به سایت مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا به نشانی www.avicennaclinic.ir مراجعه کنند.

افزایش آگاهی زوجین درباره ناباروری، بررسی مشکلات پیش روی درمان ناباروری در کشور اعم از مراجعه به مراکز غیرتخصصی درمان و باورهای غلط در درمان ناباروری از مهم ترین اهداف مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا است.

 

 



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار فرد مبتلا به دیابت در کشور تشخیص داده شده و 2 میلیون و 500 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند اما تشخیص داده نشده است.

دهکده دیابت با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان در پارک آب و آتش افتتاح شد.

آرش نصرتی دبیر اجرایی دهکده دیابت در گفت‌وگو با فارس گفت: دهکده دیابت یک حرکت نمادین است برای اینکه در زمینه دیابت بتوانیم اطلاع‌رسانی های لازم را به مردم داشته باشیم.

وی گفت: این دهکده به مدت 5 روز آماده ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل انجام تست قند خون و چشم و آموزش‌های لازم در زمینه ورزش و تغذیه به مردم است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار فرد مبتلا به دیابت در کشور تشخیص داده شده و 2 میلیون و 500 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند اما تشخیص داده نشده است.

نصرتی گفت: وجود آمار بالای مبتلایان به دیابت در کشور اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و هیچ بیماری دیگری وجود ندارد که به این میزان ابتلا را دربربگیرد و پیش‌بنیی می‌شود که در 20 سال آینده میزان مبتلایان در کشور دو برابر شود و این موضوع هزینه‌های درمانی بیشتری را به سیستم سلامت تحمیل می‌کند.

دبیر اجرایی دهکده دیابت گفت: این در حالی است که دیابت به راحتی قابل تشخیص است و با اقدامات ساده مانند انجام تست قند خون، تغذیه مناسب، مصرف غذای سالم و تحرک کافی می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: در دهکده دیابت، غرفه‌های متعددی شامل غرفه کودک برای آموزش به کودکان، غرفه ورزش برای آشنا کردن مردم با ورزش‌های مورد نیاز، غرفه سنجش سلامت، معاینات پزشکی که شامل معاینات چشم، قند و خون می‌شود، غرفه آموزش تغذیه سالم و اینکه مصرف چه غذاهایی از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند و مشاوره‌های پزشکی وجود دارد.

نصرتی گفت: امیدواریم بتوانیم بیماری دیابت را به موقع غربالگری کنیم و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به مردم داشته باشیم. دهکده دیابت از امروز به مدت 5 روز در پارک آب و آتش مستقر است و امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری در جاهای مختلف شهر به صورت دائم چنین مراکزی را مستقر کنیم.

دبیر اجرایی دهکده دیابت گفت: ارائه تمام خدمات پزشکی در این دهکده به صورت رایگان انجام می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این مرکز و با انجام آزمایش‌های ساده در پیشگیری از ابتلا به دیابت قدم بردارند.

 



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 9:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان غذا ودارو اسامی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را اعلام کرد.

 پودر موبر با نام تجاری ZAAB (زاب)، پودر دکلره، محلول ضد ریزش موی سر، محلول ترمیم کننده رنگ مو با نام تجاری کریستال تولید شده به سفارش کیان آرا زاگرس بسته‌بندی در شرکت صنایع بسته بندی ایمان به دلیل فاقد بودن مجوزهای بهداشتی، غیرمجاز اعلام شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، این سازمان از عموم هموطنان خواسته است در صورت مشاهده این فرآورده‌ها ضمن اجتناب از خرید و مصرف محصول مذکور، معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها از سطح عرضه اقدامات لازم را انجام دهند.



صفحه قبل 1 صفحه بعد