پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
اعلام تيم برتر دور اول جام جهاني 2014 در پايان ديدارهاي نخست هر تيم شگفتي کارشناسان را برانگيخت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  در اين تيم نمادين به انتخاب بنگاه ويليام هيل ، در خط دفاع نام هيچ بازيکن برزيلي به چشم نمي خورد و انتخاب ها غيرمنتظره بوده است.

اين بنگاه در توضيح انتخاب اين تيم اعلام کرد ملاک انتخاب ريکاردو رودريگس سوييسي دادن دو پاس گل در بازي با اکوادور بود و واسيلي برژوتسکي مدافع روس نيز به خاطر دفع 15 موقعيت تيم کره جنوبي در تيم قرار گرفته است.

اين بيشترين آمار براي يک مدافع در دور اول بود.انتخاب توماس مولر آلماني و کريم بن زماي فرانسوي در خط حمله قابل پيش بيني بود اما نبود نام آرين روبن و روبين فان پرسي هلندي، نيمار از برزيل و ليونل مسي از آرژانتين با وجود گلزني از نکات قابل بحث بوده است.

تيم منتخب دور نخست جام جهاني 2014 :

دروازه بان : سالواتوره سيريگو از ايتاليا

مدافعان : ريکاردو رودريگس از سوييس ، اسکار دوآرته از کاستاريکا ، واسيلي برژوتسکي از روسيه و سرژ آوريه از ساحل عاج

هافبک ها : خوآن کوادرادو از کلمبيا ، اکسل ويتسل از بلژيک ، خاوير ماسکرانو از آرژانتين

مهاجمان : توماس مولر از آلمان ، آلکسيس سانچس از شيلي و کريم بن زما از فرانسه

اين انتخاب در حالي صورت گرفت که در ليست برترين بازيکنان دور اول از نگاه فيفا که بر مبناي امتيازدهي عملکرد صورت گرفته است ، توماس مولر از آلمان با 9.75 امتياز در صدر قرار گرفت و مهرداد پولادي مدافع شايسته ايراني با 9.7 امتياز دوم و جف کامرون از تيم آمريکا با 9.64 و داويد لوييش از برزيل با 9.6 امتياز در رده هاي دوم تا چهارم قرار گرفتند.

در اين فهرست فيل جاگيلکا از انگليس با 9.56 ، روبين فان پرسي از هلند با 9.52 ، آرين روبن از هلند با 9.48 ، جان بويه از غنا با 9.45 ، آلکسيس سانچس از شيلي با 9.42 و تيم کيهيل از استراليا با 9.39 در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

فيفا در مورد پولادي نوشت با وجود اينکه وي در جهان فوتبال چهره ناشناسي است اما اين مدافع تيم پرسپوليس در مصاف با نيجريه نمايش فوق تصوري داشت و بيش از هر بازيکن ديگري موقعيت هاي حريف را مهار کرد.

پولادي در مصاف با نيجريه 6 تکل زد و يک بار با ضربه سر توپ شولا آمئوبي را از خط دروازه ايران برگرداند.

وي همچنين پاس هاي سالمي را به بازيکنان خودي داد و در يک سوم زمين خودي تلاش بسيار زيادي داشت.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یکی از جدید ترین راههای شناسایی انواع سرطان در افراد بررسی تعداد خال‌های بدن و نوع آنها است که یک کشف جدید در دنیای پزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران هشدار می‌دهند زنانی که دارای 15 خال یا خال گوشتی بر روی تنها یک دست خود هستند، در معرض ابتلا به سرطان به میزان 35 درصد به نسبت سایر زنان قرار دارند.
 
گفتنی است، کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایل ایجاد خال‌های متعدد در بدن را هورمون‌ها و وجود اختلال در آنها می‌دانند که می‌تواند موجب ابتلای افراد به سرطان گردد.
 
کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی حدود 74 هزار و 523 پرستار زن در طول 20 سال بدست آورده‌اند.
 
نتایج این تحقیق که توسط دانشگاه ایندنیانا ایالات متحده صورت گرفته در مجله‌ی آنلاین کتابخانه‌ی عمومی پزشک در سال 2014 به چاپ رسیده است.



تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:کبد,گیاهان مفید پاکسازی کبد,عقاب نیوز, | 10:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
شما می توانید با خوردن چند گیاه ساده، کبد خود را پاک کنید. سالی یکبار با توجه به آلودگی هایی که در اطرافمان هست، باید کبد را پاکیزه کرد.

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گیاهانی را که در زیر معرفی می شوند ، می توانید از عطاریها تهیه نمایید:

آرتیشوک:

دارای طعم تلخ و تند واضح با خاصیت پاک کنندگی خوب برای کید می باشد. مواد شیمیایی موجود در آرتیشوک به نام سینارین باعث افزایش تولید صفرا در کبد و تقویت بخشیدن به مجرای صفرا می شود. آرتیشوک همچنین باعث تقویت سلولهای دیواره کبد و نگاه داشتن آنها از صدمه می شود.

رزماری :

گیاه متداول در آشپزی که می تواند یکی از پاک کننده های کبد باشد . با توجه به تحقیقات انجام شده ، عصاره رزماری با کمک آنزیم های داخل کبد باعث دفع سریعتر مواد شیمیایی می شود.

زرد چوبه:

زردچوبه خام محتوی روغنی است که باعث کاستن مقدار سم در بدن می شود . زردچوبۀ به رنگ طلایی را ، به عنوان مزه گرم در سبزیجات ، برنج، حبوبات، ماهی و مرغ می توان استفاده نمود.

قاصدک:

قاصدک گیاه هرزی است دارای برگهای پهن تیغی شکل با گلهای زردی که بعدا به قاصدک تبدیل می شود و در چمنزارها یافت می شود. این گیاه سرشار از ویتامین آ ، آهن ، فسفر ، کلسیم  و پتاسیم است. همینطور برای تقویت و شستشوی کبد استفاده می شود. چربی های ذخیره شده در کبد را از بین می برد. ضمنا دارای مزه ای تلخ می باشد. می توان هر از گاهی یک فنجان چای قاصدک برای خود درست کرد.

کاسنی :

محرک صفرا و تمیز کننده کبد ، مدر و ملین و همچنین کم کننده کلسترول می باشد. از برگ های کاسنی می توان در سالاد نیز استفاده کرد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سارق سابقه دار خودرو در نازی‌آباد، معروف به "منصور گاندی" توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 16 و 30 دقیقه 20 خردادماه عوامل گشت تجسس و  پیشگیری  در حین گشت زنی در خیابان میثاق به یک  دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با یک نفر سرنشین که سارق سابقه دار در سطح حوزه این یگان است به نام "منصور" معروف به "منصور گاندی" مواجه شدند.

در ادامه با توجه به اینکه فرد مذکور دارای 4 فقره سابقه کیفری در خصوص سرقت خودرو  بود ماموران به جهت بررسی مورد به نام برده اخطار ایست دادند که سارق مذکور با مواجه شدن با واحد پلیس اقدام به متواری شدن با سرعت بالا کرد که با هماهنگی مرکز پیام ماموران اقدام به تعقیب نامبرده شد.

ماموران پس از تعقیب و گریز اقدام به شلیک جمعا 4 تیر جنگی با اسلحه سازمانی کردند که متهم در شهرک بوستان خودروی مذکور را به یک دیوار کوبیده که خودرو از ناحیه جلو خسارت دید و به صورت پیاده پا به فرار گذاشت.

سرانجام پس از تعقیب و گریز پیاده فرد مذکور دستگیر شد و از داخل خودرو پژو مذکور یک قبضه چاقو و یک دستگاه تبلت کشف شد.

پس از دستگیری، نام برده که در ماه های اخیر به کرات دستگیر شده بود اعلام کرد که از این وضعیت خسته شده و حاضر به همکاری با پلیس است که به همراه نامبرده و با هدایت وی ابتدا به خیابان فاطمی مراجعه، که یک دستگاه خودروی پراید خاکستری رنگ را به عنوان خودروی سرقتی به ماموران معرفی کرد که دارای سابقه سرقت نیز بود و به وسیله چرثقیل به پارکینگ انتقال یافت.

در ادامه ماموران به اتفاق "منصور گاندی" به خیابان رجایی رفته  و یک دستگاه پراید نقره ای دیگر را به عنوان خودروی سرقتی معرفی کرد که این پراید نیز دارای سابقه سرقت بود و به پارکینگ انتقال داده شد.

 سرگرد مهدی اسدی رییس کلانتری 130نازی آباد درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهم به کلانتری دلالت داده شده و پرونده ای در این رابطه تشکیل و جهت بررسی تخصصی تر در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

 



تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:اپراتور دوم,ایرانسل, عقاب نیوز,کاهش قیمت, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مشترکان دائمی ایرانسل از اول تیر برای "تمامی تماس‌های داخل و خارج شبکه" در سراسر کشور و تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال پرداخت می‌کنند. پیش از این تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت دائمی ایرانسل 625 ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، ایرانسل اعلام کرد: براین اساس، تمامی مشترکین قدیمی سیم‌کارت‌های دائمی (آی‌سیم) ایرانسل و آن دسته از مشترکانی که تا 31 شهریور به جمع مشترکین دائمی می‌پیوندند، از اول تیرماه، برای "تمامی تماس های داخل و خارج شبکه" خود در سراسر کشور و حتی تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال برحسب تعرفه پایه ثانیه‌ای پرداخت خواهند کرد.

تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت های دائمی ایرانسل پیش از این 625 ریال بوده که با اعمال تعرفه جدید به 499 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه کاهش پیدا می‌کند.

مشترکین این سیم‌کارت‌ها در پایان هر دو ماه، یک صورت حساب به همراه جزئیات تفکیک شده تمامی هزینه‌های خود دریافت می‌کنند، خلاصه صورت حساب هم از طریق پیامک و جزئیات آن به نشانی پست الکترونیکی مشترک ارسال می‌شود.

براساس این گزارش، تمامی مشترکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل نیز می توانند با تبدیل سیم کارت خود به سیم کارت دائمی، از مزایای تماس از طریق ارزان ترین تعرفه تلفن همراه در ایران برخوردار شوند.



تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:هلاکت سرکرده داعش,صلاح الدین عقاب نیوز, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین،حمایت رئیس اقلیم کردستان عراق از مبارزه با تروریستها،امن بودن بخش اعظم بابل و درخواست کمک یک مسئول دولت اقلیم کردستان عراق برای مقابله به اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، عدی الزایدی رئیس جبهه مردمی برای نجات عراق تاکید کرد: داعش از ورود به هر کشوری برای دست زدن به کشتار و سوزاندن دریغ نمی کند و این گروهک ساخته اطلاعات آمریکا و اسرائیل است.

از سوی دیگر صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در بیجی در شمال تکریت موفق به هلاکت ابو خبیب الجزائری مسئول داعش در تکریت شدند.

وی همچنین از زخمی شدن خالد الهلالی سرکرده داعش در صلاح الدین و انتقال وی به بیمارستان تکریت و مرگ وی در این بیمارستان خبر داد.

این در حالی است که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگوی تلفنی با جو باید معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: اقلیم کردستان همواره جزیی از راه حل بوده است.تعامل برخی مسئولان در بغداد عامل مشکلات میان عراقی ها و به وجود آمدن بحران بزرگ شده است.

وی افزود: اوضاع اخیر عراق را وارد مرحله جدیدی کرده است همانطور که رابطه میان اقلیم کردستان و بغداد را نیز وارد مرحله جدید کرده است.

بارزانی تاکید کرد: موضع کردها در قبال تروریسم مشخص است و کردها با همه گروههای تروریستی مبارزه خواهند کرد زیرا گروههای تروریستی خطری برای همه محسوب می شوند.مشکلات عراق باید از راه سیاسی حل شود و نمایندگان همه طیف های عراقی بر اساس اصل مشارکت و توافق باید در عرصه حضور داشته باشند.

از سوی دیگر رعد الجبوری رئیس شورای استان بابل اعلام کرد: مناطق شمال بابل 95 درصد امن است و نیروهای امنیتی و همه داوطلبان اقدامی پیشگیرانه برای ضربه زدن به مخفیگاههای داعش انجام می دهند.

وی افزود: نیروهای امنیتی آموزش گروه جدید از داوطلبان را به پایان رسانده اند و تعداد داوطلبان آموزش دیده بیش از 60 هزار نفر است و آنها هم اکنون آماده جنگ با تروریسم در هر نقطه عراق بر اساس صلاح دید فرماندهی نیروهای مسلح هستند.

الجبوری تاکید کرد: مسئولان محلی در بابل اجازه تسلیح یا آموزش هیچ داوطلبی را خارج از چتر دولت یا دستگاه امنیتی نمی دهند.

از سوی دیگر یک مسئول امنیتی در دولت اقلیم کردستان عراق به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما شش ماه قبل به بغداد و دستگاههای اطلاعاتی غربی درباره هجوم قریب الوقوع داعش هشدار داده بودیم.دولت اقلیم کردستان اطلاعاتی را درباره شخصیت های اصلی داعش، مراکز آموزشی آنها در خاک عراق و اینکه این گروهک به طور گسترده ای اقدام به جابجایی نیرو و تجهیزات از مرز سوریه و عراق می کند ارسال کردیم اما اقدامی در این باره انجام نشد.

وی افزود: ما تا ابد نمی توانیم ادامه دهیم و به کمک نظامی و حمایت مالی، تسلیحاتی و مهمات نیاز داریم.اگر این مقدور نیست حداقل نیاز به پوشش هوایی داریم.ما مراکز این تروریست ها را می دانیم واین را همه می دانیم که بمبها و موشکهای خود را در کجا مخفی کرده اند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ های متنوع حمل و نقل هوایی از هفته جاری به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما براساس بند "ب" ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و با تایید اجرایی شدن آن توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نیز در راستای نظارت بر حسن اجرای طرح دستورالعملی را تهیه و جهت اجرا به شرکت هواپیمایی ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا شرکت‌های هواپیمایی، ضمن اعلام نرخ‌های متنوع به سازمان هواپیمایی کشوری که در برخی مسیرها پائین‌تر از نرخ‌های فعلی و تا درصدی بالاتر از آن تعیین شده است به کار فروش خود ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: براساس این دستورالعمل شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند آمار پروازهای انجام شده خود را به طور فصلی با لحاظ کردن ضریب اشغال صندلی، میزان تاخیرات و یا لغو پروازها به دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

جهانگیریان ادامه داد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی باید فهرست نرخ‌های پروازی خود در مسیرهای مختلف را به صورت به‌هنگام در دسترس عموم قرار داده و آمار عملکرد مالی و عملیاتی شرکت را به سازمان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح شامل بلیت‌هایی که قبل از ابلاغ آن فروخته شده‌اند نمی‌شود، گفت: در طی اجرای طرح جلسات دوره‌ای برحسب نیاز با حضور نمایندگان همه شرکت های هواپیمایی در محل سازمان جهت بررسی مشکلات احتمالی تشکیل خواهد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید صیاد لحظه ای به چیزی غیر از ادای تکلیف فکر نکرد و قدمی خارج از مسیر ولایت برنداشت، ضمن آنکه الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود، از خدا گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در همایش گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، افزود: تحلیل شخصیت شهید صیاد شیرازی به آسانی ممکن نیست، شاید آیندگان به ابعاد و ویژگی های بیشتری از شخصیت این بزرگوار دست پیدا کرده و زوایای مختلف آن را مشخص کنند.

آل هاشم ادامه داد: تاریخ هر سرزمین نام مردان و زنان بزرگی را در خود محفوظ دارد که تأثیر عمیق و گسترده ای بر سرنوشت ملت خویش داشته اند؛ تأثیراتی که تاریخ یک ملت را ساخته و آن ملت را در میان سایر ملل سربلند و مفتخر کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تاریخ ایران مملو از انسان های بزرگی است که افتخارهای بزرگی برای این سرزمین آفریده و نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه ساخته اند؛ دوران دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف تاریخ ایران اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام آل هاشم اعتلای نام و جایگاه ایران اسلامی را به برکت غیور مردانی مانند امیرسپهبد شهید صیاد شیرازی دانست که در دوران دفاع مقدس همچون ستاره ای درخشان، آسمان ایران اسلامی را روشن ساخته و بسیار زودتر از آنکه در باورها بگنجد، عروج کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: شهید صیاد قهرمانانه پای اندیشه متعالی اسلام و ولایت فقیه ایستاد و ضمن دفاع از آنها با شهادتش راه راستین خود را به نمایش گذاشت.

وی اضافه کرد: در نگاه اجمالی به شخصیت و سیره شهید صیاد شیرازی مجموعه ای از ویژگی های الهی یک انسان مومن ، مخلص و نظامی شجاع و فداکار و یک سرباز بی ادعا و مطیع برای کشور و نظام ولایت را مشاهده می کنیم؛ انسانی که سالها برای ارتقای فکر و اخلاق خود وقت صرف کرد و مخلصانه در مسیری قدم گذاشت که به عزت و افتخاری ابدی منتهی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه امروز نیروهای مسلح را بازخوانی و بازشناسی سیره و ابعاد شخصیت و ابعاد شخصیتی بزرگانی مانند شهید صیاد شیرازی و انتقال این اندیشه به نسل جوان جامعه دانست که به عنوان یک ضرورت فرهنگی و راهبردی موجب حفظ انقلاب و کشورمان می شود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، از سقوط یک دستگاه جرثقیل به روی خودروی سمند در بزرگراه نیایش خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،سیدجلال ملکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره گفت:‌ در ساعت 10:03 امروز یک مورد حادثه سقوط جرثقیل به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش اعزام کرد.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در پی این حادثه افزود: به همین دلیل یک گروه از آتش‌نشانان در مسیر خلاف جهت خود را به محل حادثه رسانده و گروهی دیگر نیز پیاده به محل رفتند و پس از حضور آنان مشاهده شده یک دستگاه جرثقیل حین کار از قسمت بوم دچار شکستگی شده و به روی یک دستگاه سواری سمند که در حال حرکت بود افتاده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به محبوس شدن راننده سمند در کابین افزود: آتش‌نشانان همزمان با ایمن سازی محل و قطع برق خودرو قطعات سواری سمند را برش داده و راننده آن را در حالی که به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده بود خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند

ملکی افزود:‌ پس از آن آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات خود جرثقیل را به حالت اولیه بازگردانده و خودرو را به حاشیه اتوبان منتقل کردند و پس از آن در دقایقی قبل به عملیات خود خاتمه دادند.

 



تاريخ : 26 / 3 / 1393برچسب:آزادسازی,بلیط هواپیما,عقاب نیوز, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طرح آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در سه شرکت هواپیمائی ایران ایر، ماهان و آسمان اجرا شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکز ی خبر با اشاره به اینکه فروش بلیت با اجرای این طرح نظامند می شود؛ گفت : بر اساس این طرح قیمت بلیت متغیر خواهد بود و مسافران با توجه به دسته بندی که صورت میگیرد قدرت انتخاب خدماتی مانند نوع غذا و میزان بار را خواهند داشت .

نوریان با بیان اینکه با اجرای این طرح هیچ چارتری حذف نخواهد شد، گفت: عمده ترین مشکل این ایرلاین ها بدهی سوخت و گرانی ارز و نبود قطعات است که مجبور هستند پروازها را چارتر کنند .

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر تنها شرکت‌های ایران ایر، ماهان و آسمان شرایط اجرای این قانون را دارند آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما چند سال زمان می‌برد .

نوریان با تاکید بر اینکه هیچ شرکتی حق کاهش پرواز را به نقطه‌ای که پیش از این پرواز داشته است ، ندارد، گفت: با اجرای این طرح باید خدمات شرکت های هواپیمایی بیشتر شود و  اجازه نمی‌دهیم هواپیماهای غیرایمن پرواز کند. 

وی افزود: پروازهای تکلیفی به نقاط محروم ، حمایت می شود و پرواز به برخی از شهرهای کوچک هم قطع نمی‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
«شهلا توکلی» همسر «جهان پهلوان غلامرضا تختی»، امروز (سه شنبه) بر اثر بیماری در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.
 
همسر جهان پهلوان تختی درگذشت + عکس

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا، «شهلا توکلی» که مدت طولانی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، امروز با تحمل درد و رنج به دیار باقی شتافت و به جهان پهلوان تختی اسطوره ورزش ایران پیوست.

شهلا توکلی همسر جهان پهلوان تختی بعد از درگذشت همسرش در روز 17 دی ماه سال 1346 هیچگاه در خصوص مرگ تختی سخن نگفت و این راز را در دلش نگاه داشت و به همین خاطر به «بانوی رازها» شهرت یافت.

«شهلا توکلی» متولد 5 آذر ماه سال 1325 در تهران بود و هنگام مرگ 68 سال داشت. وی در روز 30 بهمن ماه سال 1345 با جهان پهلوان تختی پیمان زناشویی بست که حاصل آن فقط یک فرزند پسر (بابک تختی) بود و چهار ماه پس از تولد فرزند آنها، جهان پهلوان تختی روز 17 دی ماه سال 1346 به طرز مشکوکی درگذشت.

همچنین «بابک تختی» تنها فرزند جهان پهلوان تختی و شهلا توکلی که سال ها است دور از وطن و در کشور آمریکا زندگی می کند، مدتی پیش به خاطر بیماری مادرش به تهران سفر کرده است.



تاريخ : 26 / 3 / 1393برچسب:کارت ملی هوشمند,مهرماه 93,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 8:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: از مهرماه سال جاری کارت ملی هوشمند برای تمام افراد صادر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، محسن کرمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: مطالعات مربوط به صدور کارت ملی هوشمند از سال 90 به صورت پیش پایلوت و در سال 91 به صورت پایلوت انجام شد که در نهایت منجر به صدور کارت در برخی از استان‌ها در سال گذشته شد.
 
وی تصریح کرد: در سال جاری نیز استان قم نسبت به صدور این کارت اقدام کرد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال  ادامه داد: هم اکنون در 600 اداره ثبت احوال سراسر کشور جمع‌آوری اطلاعات هموطنان برای صدور کارت ملی هوشمند آغاز شده و با توجه به اعلام آمادگی برخی شرکت‌ها و پس از اقدامات اولیه صدور کارت ملی هوشمند برای همه افراد از مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.
 
به گفته وی صدور این کارت‌ها با همکاری دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست انجام خواهد شد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنان خود ثبت احوال را یکی از سازمان‌های کلیدی حاکمیتی و زیرساختی کشور عنوان و تصریح کرد: رسالت اصلی و مهم سازمان ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی است که هم اکنون پوشش این وقایع در بخش ولادت 97 و در بخش وفات 96 درصد در کشور است.
 
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور گفت: تاکنون 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور صادر شده که از این میزان 185 هزار شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده است.
 
وی بیان داشت: تعویض شناسنامه‌های قدیمی و جایگزینی‌ آنها با شناسنامه‌های مکانیزه در صورت رفع محدودیت‌ها و با استفاده از اعتبارات استانی که از طریق استانداری در اختیار ادارات کل قرار می‌گیرد انجام خواهد شد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت را از دیگر وظایف ثبت احوال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 32 هزار نقطه کشور به پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال متصل هستند و اطلاعات لازم را جمع‌آوری می‌کنند.
 
کرمی همچنین تسهیل، سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم را از اولویت‌های سازمان ثبت احوال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به منظور روان‌‌سازی امور و تسهیل در کار ارباب رجوع شیوه‌نامه‌ها و مقررات سازمان ثبت احوال مورد بازنگری قرار گرفته و در کمیته تخصصی زیر نظر شورای ثبت احوال بررسی و مصوب شده است که با اجرایی شدن آنها شاهد بهبود امور مردم خواهیم بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور 250 هزار شناسنامه نمادین برای شهدا گفت: همه شهرستان‌ها در حال حاضر از این شناسنامه‌ها برخوردار هستند.
 
در این مراسم یزدان خسروی طی حکمی از سوی ناظمی اردکانی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی معرفی و از زحمات مهدی چقایی مدیرکل قبلی این اداره تقدیر شد. 
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سامانه ثبت نام اینترنتی اهدای خون از 24 خرداد همزمان با روز جهانی اهدا کنندگان خون در تهران آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، این سامانه به منظور جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان و مدیریت بهتر اهدای خون فعلاً به صورت آزمایشی در دو مرکز خونگیری چیذر و نازی آباد راه اندازی شده است.

سیما ذو الفقاری؛ معاون فنی و فناوریهای نوین سازمان انتقال خون در این باره اظهار کرد: سازمان انتقال خون به کمک این طرح می‌تواند ضمن نوبت دهی متوازن به اهدا کنندگان خون، مانع اتلاف وقت و ازدحام مراجعان در مراکز اهدای خون شود.

این طرح به مدت 6 ماه به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید و پس از آن بررسی شده و ایرادات احتمالی رفع خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح اهدا کننده با مراجعه به سایت www.ehda.ibto.ir  می تواند روز و ساعت مراجعه را انتخاب کند و در وقت تعیین شده به مرکز خونگیری مراجعه کند.

ذوالفقاری این طرح را گامی در جهت رفاه و تکریم اهداکنندگان خون دانست و افزود: این طرح توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است که شرایط آموزش مجازی اهدا کننده را فراهم کرده و کیفیت مصاحبه با اهداکننده خون را بالا می‌برد و همزمان اهدای خون را متوازن می سازد.

وی تصریح کرد: این یک امکان برای اهدا کننده است و اجباری در آن نیست و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز می توانند مستقیم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
امیر سرتیپ شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه با حضور در صنایع فجر شیراز از آخرین دستاوردهای صنعتی و دفاعی این صنایع بازدید کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه با حضور در صنایع فجر شیراز از آخرین دستاوردهای صنعتی و دفاعی این صنایع بازدید کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش از فنآوری‌های بومی صنایع دفاعی کشور حداکثر بهره برداری را کرده و در شرایط مطلوبی به سر می برد.

امیر شاه‌‌صفی در این بازدید با تقدیر از مدیران، مسئولین و کارکنان صنایع فجر شیراز به خاطر تعامل مطلوب با نیروهای مسلح، خصوصاً نیروی هوایی ارتش و ابراز خرسندی از توانمندی های صنایع داخلی در زمینه تولید قطعات صنعت هوایی، خواستار همکاری هر چه بیشتر این صنعت با نیروی هوایی در اجرای مأموریت‌های خطیر محوله شد.

وی همچنین نقش صنعت دفاعی در کارآمدی و اقتدار نیروهای مسلح را حائز اهمیت دانست و افزود: نیروی هوایی ارتش تاکنون از تجهیزات و فنآوری های بومی صنعت دفاعی در آماده سازی ناوگان هوایی ارتش حداکثر بهره برداری را کرده است.

در این بازدید، فرمانده نیروی هوایی ارتش از پروژه های مختلف صنایع فجر شیراز بازدید و ابراز امیدواری کرد با ادامه تولیدات بومی این صنایع با اهمیت، روز به روز بر قدرت و قوت نیروهای مسلح کشور افزوده شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد از وقف یک باب منزل مسکونی با نیات روضه‌خوانی، کمک به ایتام و بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، حج الاسلام "حسین زارع زاده" در این مورد گفت: "حاج حسن ایزدی بیدانی" در اقدامی خداپسندانه به یاد فرزند شهیدش "عباس ایزدی" منزل مسکونی خود را وقف کرد.این وقف به ارزش تقریبی یک میلیارد و 800 میلیون ریال، هفتمین وقف جدیدی استان در سال جاری است. این واقف خیراندیش منزل مسکونی خود را برای روضه‌خوانی، کمک به ایتام و هزینه بیماران نیازمند وقف کرد.

زارع‌زاده در پایان آثار و نتایج وقف در جامعه را ارزشمند برشمرد و افزود: در اولین قدم باید نوع نگاه به وقف از طریق توجه به آثار آن روشن شود تا گرایش به این عمل خیرخواهانه در جامعه بیشتر شود.



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:دیپلمات ربوده شده,صنعا,عقاب نیوز, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم زاهدان در مجلس از پیگیری مجلس و وزارت امور خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت "نوراحمد نیکبخت" دیپلمات ربوده شده ایران در صنعا اظهار داشت: تنها اطلاعی که از این فرد داریم، این است که وی سالم است.

وی افزود: امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه هم چند هفته پیش یمن بود و پس از سفر امیدواری داد که وزارت خارجه در تلاش است هرچه زودتر این مسئله را حل کند و این دیپلمات ایرانی آزاد شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم چند وقت پیش سوالی از وزیر خارجه داشتم و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم وزارت خارجه بتواند هرچه زودتر این فرد را آزاد کند و شاهد بازگشت این دیپلمات ربوده شده به کشورمان باشیم.
 
گفتنی است؛ نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، تیرماه سال گذشته در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا از سوی افرادی مسلح ربوده شد و این افراد مسلح، وی را به محلی نامعلوم منتقل کردند.
پس از آن اخبار ضد و نقیضی مبنی بر کشته شدن این دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن در برخی خبرگزاری‌های خارجی منتشر شد که تایید و تکذیب‌هایی را در پی داشت.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز چندی پیش در دیدار با همتای یمنی خود بر تداوم پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در این کشور و اقدامات دولت یمن در این زمینه تاکید کرد.



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:توقف فیلترینگ,واتس آپ,عقاب نیوز, | 1:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در حد نظر شخصی هم نشنیده‌ام که رئیس جمهور در جلسه شورا بگویند که فیلترینگ واتس‌آپ متوقف شود این یک سوءاستفاده از نظر شخصی بوده است؛ روش اصلاح فیلترینگ کشور کار رسانه‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه اجتماعی مشرق، علیرضا شاه‌میرزایی عضو شورای عالی فضای مجازی، روایت اتفاقات رخ داده در جلسه شورا که گفته می‌شود منتج به اخذ تصمیم عدم فیلترینگ واتس‌آپ با استناد به دستور رئیس جمهور شد اظهار داشت: مسئله واتس‌آپ تا به حال در دستور کار شورای عالی فضای مجازی نبوده است ممکن است یک نفر در طول صحبت‌هایش به این موضوع اشاره‌ای کرده باشد اما شورای عالی فضای مجازی نیز مانند مجلس است و اگر کسی نطق پیش از دستور کند و حرفی بزند ولو رئیس مجلس مصداق مصوبه نیست.

این عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه گفته شد به دلیل شبهات پیش آمده در رأی‌گیری جلسه فیلترینگ رئیس جمهور دستور توقف فیلتر شدن واتس‌آپ را صادر کرده توضیح داد: شبهه‌ای مطرح شد که گفتند در کارگروه قانونی رفتار نشده است. رئیس جمهور به قانون‌گرایی تأکید کردند و توصیه کردند که کمیته تعیین مصادیق به روال قانونی خود عمل کند و مجدداً تشکیل جلسه دهد که این هم نظر شخصی ایشان بوده است.

وی ادامه داد: حتی اگر هم به صراحت گفته باشند، باز هم مصوبه شورا نیست و نظر یک نفر است.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه در آن جلسه شورای عالی فضای مجازی حضور داشتم گفت: در حد نظر شخصی نیز در جلسه شورا نشنیده‌ام که رئیس جمهور بگوید فیلترینگ واتس‌آپ متوقف شود.

این عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص نظر اعضای شورا درباره این برداشت از صحبت رئیس جمهور گفت: وقتی این موضوع اصلاً در شورا مطرح نشده چگونه می‌توانیم نظر اعضا را بفهمیم تا پیش از اینکه موضوع در دستور جلسه شورا قرار بگیرد نظر هر یک از اعضا نظر شخصی است.

وی گفت: این نوع برداشت، یک سوءاستفاده از نظر شخصی بوده و قطعاً آقای وزیر ارتباطات می‌دانند که بین نطق جلسه و مصوبه جلسه تفاوت وجود دارد.

شاه‌میرزایی ادامه داد: هر کس با یک سال سابقه اجرایی این تفاوت را می‌داند و آیا رئیس مجلس می‌تواند دستور دهد که موضوعی در مجلس تصویب شود.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به واکنش‌ها نسبت به این برداشت از صحبت رئیس جمهور گفت: پیرو این برداشت دادستان کشور آقای اژه‌ای که عضو شورا هستند اعلام کرد که این صحبت مصوبه شورا نبوده‌اند و اگر در شورا مصوب شود همه اطاعت می‌کنند.

وی یادآور شد: راه‌حل این است که همه می‌دانیم فیلترینگ کشور نیاز به اصلاح دارد اما روش آن کار رسانه‌ای نیست اگر به دنبال اهداف سیاسی خاصی نیستیم باید یک کار علمی و کارشناسی را در شورای عالی به تصویب برسانیم.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شدند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی را منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای دکتر خرازی
نظر به ضرورت تکمیل اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، آقایان: دکتر سعید جلیلی، دکتر ابراهیم شیبانی، حسین طارمی، مهدی مصطفوی اهری، سردار احمد وحیدی بعنوان اعضای جدید آن شورا با ریاست جنابعالی منصوب می شوند.
با توجه به تجربیات دوره ی گذشته و نقش این شورا در یاری رساندن مسئولان برای تصمیم گیریهای کلان و بهره مندی از نخبگان در این عرصه، امید است در دوره ی جدید شاهد حضور موثرتر آن شورا در وظائف محوله باشیم.
سید علی خامنه ای
25/خرداد/1393



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در منطقه مراقبت‌ها را بیشتر کرده‌ایم تا تسلط و اشراف کاملی بر منطقه داشته باشیم و در صورت لزوم پاسخی قاطع و به‌موقع به تهدیدات بدهیم.

آمادگی ارتش برای پاسخگویی قاطعانه به هرگونه تهدید/ افزایش مراقبت از مرزها

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم جشن ازدواج ۸۰۰ زوج جوان سرباز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش نه برای اتفاقات اخیر، بلکه به‌طور کلی، همیشه تحولات منطقه را رصد می‌کند؛ به‌خصوص تحولاتی که به‌نوعی مرتبط با تهدیدات بالقوه‌ای که منظور نظر ما است را همواره رصد می‌کنیم و در این رابطه هم تا به حال موفق بوده‌ایم.

وی یادآور شد: ما قبلاً هم در مرزها حضور داشتیم و امروز این حضور پررنگ‌تر شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: هر آنچه در منطقه در حال وقوع است بخشی از برنامه نظام استکباری و شیطان بزرگ امریکا است.

حیدری با تأکید بر لزوم هوشیاری مسلمان جهان گفت: پیام ما این است امروز مسلمان جهان هوشیار و بیدار باشند و با طناب ایادی استکبار و صهیونیست داخل چاه نروند.

وی تأکید کرد: ارتش اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و از لحاظ نظامی هر زمانی که فرمانده معظم کل قوا صلاح بدانند به وظایف و تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

جانشین فرمانده نزاجا اذعان کرد: ما در منطقه مراقبت‌ها را بیشتر کرده‌ایم تا تسلط و اشراف کاملی بر منطقه داشته باشیم و در صورت لزوم پاسخی قاطع و به‌موقع به تهدیدات بدهیم.

حیدری در پایان بیان کرد: اگرچه امروز ما تهدیدی را متوجه کشورمان نمی‌دانیم، چون ملت ایران بیدار هستند و همواره در رکاب و تحت امر ولایت قرار دارند؛ در این شرایط ارتش با حفظ و آمادگی توان دفاعی خود در آمادگی کامل به سر می‌برد.



تاريخ : 24 / 3 / 1393برچسب:, | 6:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام سيد رضا بطحايي طلبه ايراني ساكن در نجف اشرف به اتفاق خانواده‌اش و يك خانواده ديگر سه روز پيش براي زيارت حرم مطهر امامين عسكريين عازم سامرا شدند.

شيعه نيوزنوشت؛ با حمله تروريست‌هاي داعش به سامرا و آغاز درگيري‌ها وي و خانواده اش به اتفاق يك خانواده ايراني ديگر دو روز در حرم مطهر عسكريين اقامت مي‌كنند. اما ظهر دیروز با تصور اينكه امنيت در سامرا برقرار شده است از حرم مطهر خارج تا سامرا را به مقصد نجف‌اشرف ترك كند كه ساعتي بعد در جاده سامرا به كمين نيروهاي داعش افتادند.

وي هنگام دستگيري ملبس به لباس روحانيت و در حال مكالمه تلفني با دوستانش در نجف اشرف بوده است كه تروريست‌هاي داعش تلفن را از وي گرفته و دستگيري آنان را اعلام مي‌كنند. تروريست‌هاي داعش پس از دستگيري، اين روحاني ايراني، همسر و فرزند خردسالش و خانواده ايراني ديگر را به طرز فجيعي به شهادت رساندند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیر ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شورای شهر تهران از ثبت نام نیروهای داوطلب مردمی جهت دفاع از حریم ائمه اطهار و امامان معصوم(ع) جهت اعزام به کربلای معلا و نجف اشرف خبر داد.

محمد رضا زمردیان با اعلام این خبر گفت : سمن‌های عضو کارگروه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این ستاد در حرکتی خود جوش و به دنبال درخواست‌های مکرر جوانان ولایی و انقلابی برای دفاع از حریم تشیع و بارگاه‌های ائمه معصومین علیه‌السلام اقدام به سازماندهی و ثبت نام داوطلبان دفاع از حریم تشیع نموده‌اند.

وی با اشاره به استقبال خودجوش مردمی جهت حضور در عرصه دفاع از حریم شیعه تاکید کرد: از زمان اعلام آغاز ثبت نام و تنها ظرف کمتر از ۲۴ ساعت تعداد ۴۲۰۰ نفر از عاشقان و لایت و مردم همیشه حاضر در صحنه ایران عزیزمان با ثبت نام در این سایت آمادگی خود را در اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند و در صورت نیاز و اذن ولی امر اماده اعزام به کربلای معلی و نجف اشرف هستند.



تاريخ : 25 / 3 / 1393برچسب:جزئیات واگذاری مسکن مهر,عقاب نیوز, | 2:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر اعم از واحدهای تمام‌شده و نیمه‌تمام برای اجرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: جزئیات نقل و انتقال مسکن مهر

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر اعم از واحدهای تمام شده و نیمه تمام برای اجرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران به  مورخ 2/11/92 مبنی بر لغو بند «6» تصویب‌‌نامه مورخ 22/8/1391 و بند «2» تصویب‌نامه شماره 252289/ ت 48908  ن مورخ 19/12/1391 و بند 5 تصویب نامه شماره 100989/ ت 48522 ک مورخ 2/5/92 در خصوص «نقل و انتقال اعیانی واحدهای مسکن مهر احداثی در اراضی دولتی» و «عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر ملکی در پروژه‌های خود مالک» این دستور‌العمل از تاریخ ابلاغ جایگزین دستور‌العمل قبلی به شماره ابلاغ 100/59645 مورخ 18/10/92 می شود.

ماده 1- شرایط نقل و انتقال:

نقل و انتقال  هر واحد مسکن مهر صرفا با شرط عدم بدهی معوق انتقال دهنده به بانک عامل از بابت اقساط تسهیلات دریافتی و به دولت (سازمان ملی زمین و مسکن/ شرکت عمران شهرهای جدید) از بابت اجاره عرصه و یا با تسویه بدهی‌های معوق مذکور و سایر بدهی‌های احتمالی مربوط به واحد مسکن مهر (اعم از استفاده از تنخواه سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تکمیل واحد و یا تسویه کامل سهم آورده به سازنده) به شرح ذیل انجام می‌گردد.

ماده 2- نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خود مالک)

در مورد نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خود مالک) که فروش اقساطی قطعی و یا تدریجی آن انجام گرفته باشد، متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده) به صورت همزمان جهت تغییر نام مدیون به بانک مراجعه و بانک عامل پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط، نسبت به تغییر نام مدیون در دفترچه فروش اقساطی اقدام نماید.

ماده 3- نقل و انتقال اعیان واحدهای مسکن مهر در اراضی دولتی (99 ساله):

بند 3- 1 - در مواردی که دفترچه فروش اقساطی و سند اعیانی واحد مسکن  صادر گردیده است، متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) جهت تغییر نام مدیون هم زمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و بروز رسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت جایگزینی مستأجر در قرارداد اجاره عرصه اعلام می‌نماید، پس از تغییر نام مستأجر و اعلام مراتب به بانک، بانک جهت تنظیم سند رسمی انتقال اعیان، و مرجع صدور معرفی‌نامه جهت تنظیم سند رسمی اجاره عرصه متقاضیان را به دفترخانه اسناد رسمی معرفی نماید.

بند 3- 2- در مواردی که صرفا دفترچه فروش اقساطی صادر شده ولیکن سند اعیان صادر نشده باشد، متقاضیان نقل و انتقال اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) جهت تغییر نام مدیون به صورت همزمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید / بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت تنظیم و جایگزینی نام انتقال گیرنده به عنوان مستأجر جدید در قرارداد اجاره عرصه و هم چنین اصلاح نام انتقال گیرنده در قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد و تسویه بدهی احتمالی انتقال‌دهنده بابت سهم آورده متقاضی به سازنده اعلام می‌نماید، پس از تغییر نام مستأجر و اعلام مراتب به بانک، بانک عامل نسبت به تغییر نام مدیون  و صدور دفترچه فروش اقساطی به نام انتقال گیرنده اقدام نماید.

ماده 4- نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر نیمه تمام فاقد دفترچه فروش اقساطی و دارای قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد (99 ساله یا خود مالک دارای ضمانت خرید)

در مواردی که برای واحد مسکن مهر، قرارداد پیش فروش بین سازنده و متقاضی واجد شرایط مسکن مهر منعقد شده و یا واحد اختصاص یافته و فروش اقساطی تسهیلات انجام نشده است، منوط به اینکه در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد نام پروژه، بلوک، طبقه و واحد تعیین و قید شده باشد و سفت‌کاری آن نیز به اتمام رسیده باشد، با توجه به اینکه ممنوعیت و محدودیتی در این مرحله وجود ندارد، در صورتی که پروژه قابلیت تقسیط تسهیلات و اخذ دفترچه فروش اقساطی را با استفاده از تفکیک کد پروژه یا به هر شکل دیگر را داشته باشد، بایستی ابتدا فروش اقساطی انجام و سپس بر اساس بند 3- 2 ماده  3 اقدام گردد و در صورتی که به هیچ عنوان قابلیت فروش اقساطی را ندارد فرآیند تغییر نام پیش خریدار در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد پس از مراجعه همزمان متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده) به اداره کل راه و شهرسازی/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی/ شرکت عمران شهرهای جدید صورت می‌پذیرد و ادارات مربوط پس از اقدام به شرح ذیل نسبت به صدور معرفی‌نامه و مجوز برداشت از حساب انتقال دهنده به حساب انتقال گیرنده جهت ارائه به بانک عامل اقدام می‌نماید. بدیهی است تغییر نام در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد در این مرحله توسط ادارات فوق صورت می‌پذیرد:

- ثبت‌ اطلاعات انتقال گیرنده در سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر (بدون احراز شرایط)

- تعیین و اعلام میزان بدهی انتقال دهنده بابت اجاره عرصه و سهم کامل آورده متقاضی تا پایان و تحویل پروژه

- افتتاح حساب جدید به نام شخص انتقال گیرنده در بانک (در تفاهم‌نامه‌های 3 جانبه)

- جابجایی مانده حساب انتقال دهنده به حساب جدید انتقال گیرنده

- ثبت مجازی واریزی‌ها و برداشت‌های حساب قبلی انتقال دهنده (مبالغ پرداخت شده به سازنده و یا سایر موارد) در حساب جدید انتقال گیرنده

- تسویه بدهی انتقال دهنده بابت اجاره عرصه و انتقال سند عرصه به نام انتقال گیرنده

- تسویه حساب کامل سهم آورده متقاضی تا زمان تحویل پروژه‌ی واریز نقدی به حساب سامانه‌ای جدید انتقال گیرنده

- اختصاص پروژه و واحد سامانه به نام انتقال گیرنده و ابطال قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه)تخصیص واحد قبلی انتقال دهنده و صدور و امضای قرارداد پیش فروش با صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد جدید به نام  انتقال گیرنده

تبصره 1- در خصوص نقل و انتقال عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر ملکی نیمه تمام خود مالک با ضمانت خرید، فرآیند مربوط به تغییر نام در قرارداد پیش فروش توسط مالک و مدیون و پس از انجام هماهنگی لازم با ادارات مربوطه انجام می‌شود.

تبصره 2- در کلیه موارد نقل و انتقال به ترتیب فوق مواد «2» «3» «4» پس از جایگزین نام انتقال گیرنده در دفترچه فروش اقساطی، بانک عامل موظف است اعلامیه‌ مربوطه به تغییر نام را صادر و به صورت سیستمی به منظور ثبت در سامانه ثبت نام و واگذاری وزارت راه و شهرسازی به منظور ثبت سابقه مالکیت شخصی افراد ارسال و رونوشت اعلامیه را نیز به مراجع صدور معرفی نامه‌ ارسال نماید.

تبصره 3- در تمام موارد فوق مواد «2» «3» «4»  شخص خریدار واحد مسکن مهر صرفا می‌تواند یک واحد مسکن مهر را خریداری و تغییر نام مدیون در بانک و انتقال سند اعیانی را به انجام برساند. مسئولیت بررسی و نظارت بر حسن اجرای این تبصره بر عهده بانک عامل می‌باشد.

رونوشت این دستورالعمل به سیف رئیس کل بانک مرکزی،مظاهریان معاون مسکن و ساختمان آخوندی،پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن،تابش رئیس بنیاد مسکن، مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر و بت شکن مدیر عامل بانک مسکن برای آگاهی و اقدام لازم انجام شده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران جزئیات تصادف عصر دیروز شنبه در بزرگراه حکیم و مرگ زن جوان و دختر 11 ساله در این حادثه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب، جلال ملکی گفت: ساعت 18 و 15 دقیقه شنبه در بزرگراه حکیم مسیر غرب به شرق ام وی ام با سه سرنشسین به شدت با قسمت عقب خاور تصادف کرد.

وی گفت: پس از اطلاع این حادثه به سازمان آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه به محل حادثه رسیدند. در بررسی های اولیه مشخص شد در اثر شدت تصادف دختر 11 ساله ای از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده بود که امدادگران اورژانس مرگ او را تایید کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دو سرنشین دیگر ام وی ام در داخل خودرو گرفتار شده بودند که آتش نشانان با برش قطعات زن 35 ساله و نوزاد 6 ماهه را از داخل خودرو خارج کردند که مرگ راننده زن از سوی امدادگران اورژانس تایید شد.

به گزارش مهر، وی در پایان گفت: نوزاد 6 ماهه به بیمارستان منتقل شد و آتش نشانان با ایمن سازی محل به عملیات خود پایان دادند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی قوانین مجازات اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بحث مشروبات الکلی تعارض دارند گفت: متاسفانه به علت تعارض قانونی در مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی این امر در میان خلافکاران تسهیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی قوانین مجازات اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بحث مشروبات الکلی تعارض دارند گفت: متاسفانه به علت تعارض قانونی در مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی این امر در میان خلافکاران تسهیل شده است.

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 خرداد ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان طراح دو فوریتی این طرح با بیان اینکه اصلاح موردی این قانون در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است گفت: این اصلاح مربوط به موارد مجازات برای قاچاق مشروبات الکلی است به طوریکه هم اکنون در قانون مجازات اسلامی برای حمل و فروش مشروبات مجازات یک تا شش ماه حبس در نظر گرفته شده است اما در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز غفلت صورت گرفته و برای حمل مشروبات قاچاق زیر 10 میلیون، جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.
 
نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قوانین نباید تعارض وجود داشته باشد گفت: هم اکنون متاسفانه به علت تعارضات قانونی در دو قانون مجازات اسلامی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام کسانی که مشروبات داخلی تولید می‌کنند این مشروبات را در قوطی های خارجی ریخته و انرا به فروش می‌رسانند از این رو شاهد هستیم به علت تعارض قانونی یک امر خلاف شرع عملا تسهیل شده است.



تاريخ : 25 / 3 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مردی پاکستانی که ساکن عربستان می‌باشد شباهت خاصی به "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور سابق ایران دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال ناآرامی‌های عراق،‌ وزیر دفاع آمریکا دستور داد تا ناو هواپیمابر "جورج بوش" به سمت خلیج فارس حرکت کند تا در صورت اقدام نظامی آمریکا در عراق در حالت آماده باش باشد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش"، (جورج پوش پدر) یک ناو کلاس نیمیتز است که بزرگ‌ترین کشتی‌های جنگی جهان محسوب می‌شوند.

این ناو دو رآکتور هسته‌ای دارد و می‌تواند حدود 6000 خدمه را حمل کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حکم فرمانده کل قوا را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز به انجام گزینه‌های نظامی برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها،‌ شهروندان و منافع در عراق وارد عمل شویم.

این ناور از سمت دریای عرب به سمت خلیج فارس در حرکت است و توسط یک رزم‌ناو مسلح به موشک‌های هدایت شونده و یک ناوشکن مسلح به موشک‌ همراهی می‌شود

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که چند روز زمان نیاز است تا مشخص شود که آمریکا چگونه می‌خواهد به عراق که درگیر جنگ با شبه نظامیان است مقابله کند. با این‌حال وی بعدا در سخنانش اعزام نیروهای آمریکایی را به عراق منتفی دانست و گفت که هرگونه مداخله احتمالی بستگی به تلاش رهبران عراقی برای حل اختلافات دیرینه فرقه‌ای و سیاسی دارد.

در حالی‌که آمریکا عملیات‌های شناسایی در خاک عراق را با استفاده از پهپادها به درخواست دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق افزایش داده است،‌ وزارت دفاع آمریکا یک سری گزینه برای اوباما از جمله انجام حملات هوایی پیشنهاد داده است.

رزم‌ناو و ناوشکن اعزامی به سمت خلیج فارس، علاوه بر جنگنده و هلی‌کوپتر و سایر هواپیماها با موشک‌های پیچیده ضد کشتی و ضد هواپیما مجهز هستند.

 

 



تاريخ : 21 / 3 / 1393برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث؛
رهبر معظم انقلاب: دانشنامه امام مهدی(عج)، هدیه‌ای ارزشمند به جامعه اسلامی/ پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای اطمینان بخش برای تحقق وعده بزرگ ظهور امام زمان(عج) است .

در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند. در جریان این بازدید، دانشنامه امام مهدی (عج) که به همت این مؤسسه تهیه شده است، ارائه شد.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از این بازدید، در جمع اساتید، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث، ضمن تشکر صمیمانه از تدوین دانشنامه امام مهدی (عج)، آن را نمونه برجسته ای از شناسایی خلاءها و مسئله یابی درست، و هدیه ای ارزشمند به جامعه اسلامی و جامعه علمی، در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) وعده قطعی الهی است که محقق شدن وعده هایی که در طول تاریخ، به بشریت، داده شده، در واقع نوعی اطمینان بخشی به انسانها است که آن وعده بزرگ نیز حتماً محقق خواهد شد.
ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعده های اطمینان بخش به بشریت دانستند و گفتند: چه کسی تصور می کرد که در این منطقه بسیار حساس و در این کشور بسیار مهم و در جایی که یک رژیم مورد حمایت کامل قدرتهای بین المللی حضور داشت، انقلابی براساس دین و فقه و شریعت به پیروزی برسد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به یک نمونه قرآنی نیز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کریم هنگامی که داستان کودکی حضرت موسی (ع) نقل می شود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت می دهد . اول بازگرداندن آن کودکی که به دریا انداخته شده است و دوم رسیدن حضرت موسی (ع) به مقام پیامبری .
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهی، در واقع اطمینان بخشی برای وعده دوم بود که در سالهای بعد محقق شد.
ایشان با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان (عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشریت در این دنیا، یکی از بخشهای مهم جهان بینی ادیان الهی است، افزودند: همه ادیان الهی معتقدند که کاروان بشریت در پایان راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی خواهد رسید که مهمترین ویژگی آن عدالت است.
ایشان گفتند: کاروان بشریت از ابتدای خلقت، در حال عبور از پیچ و خم های دشوار، خارزارها و لجنزارها است تا به یک مسیر هموار و باز برسد که این مسیر هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شرایط مطلوب در دوران امام زمان (عج) بصورت دفعی نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نیز تنازع میان خیر و شر در طبیعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نیز خواهند بود اما شرایط آن دوران به گونه ای است که زمینه خوب شدن انسانها و تحقق عدالت بسیار فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، پایان راه کاروان بشریت را بسیار امیدبخش خواندند و تأکید کردند: انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحیه انتظار یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای جامعه اسلامی است.
ایشان در پایان از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین ری شهری و اساتید و محققان مؤسسه دار الحدیث در تهیه دانشنامه امام مهدی (عج) قدردانی کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گزارشی با اشاره به رونمایی از دانشنامه امام مهدی (عج) در آستانه ولادت آن حضرت، اعتبارسنجی مضاعف منابع، استناد گسترده به منابع شیعه و سنی، نقد و ارزیابی دلایل غیرنقلی مهدویت، جامعیت و گزیده‌نگاری، برخورداری از تبیین و تحلیل و همچنین نقد و بررسی دیدگاههای مختلف، تبیین عقاید دیگر ادیان درباره منجی، جمع بندی و تحلیل گزارش‌های متعارض، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و هشدار درباره خرافه گرایی را از مهمترین خصوصیات دانشنامه امام مهدی(عج) خواند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان حسین پور، جانشین فقید فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در فرودگاه مهرآباد تشییع شد.

 

مراسم تشییع مرحوم امیر سرتیپ دوم خلبان رضا حسین‌پور، جانشین فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور جمع کثیری از فرماندهان، همکاران و خانواده وی در محل آشیانه جمهوری اسلامی ایران (فرودگاه مهرآباد تهران) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ازجمله حاضران در این مراسم بودند.



 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مرحوم امیر حسین‌پور مأموریت‌های محوله خود را به نحو احسن انجام داد و بارها مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان رضا حسین‌پور، جانشین فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه) در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار داشت: امیرحسین‌پور با جدیت و دانش بالا سال‌های سال به نظام خدمت کرد و مأموریت‌های محوله خود را به نحو احسن انجام داد.

وی افزود: او علاوه بر دانش فنی از نظر تجربه مقام بالایی نیز برخوردار بود و تواضع و فروتنی از خصوصیات بارز وی محسوب می‌شد.

محمدی‌گلپایگانی تأکید کرد: بنده بارها شاهد بودم که مقام معظم رهبری شخصا ایشان را مورد تفقد قرار می‌دادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به منظور درگذشت امیر حسین‌پور پیام تسلیتی صادر کردند که در آن آمده است درگذشت امیر سرافراز سرتیپ رضا حسین‌پور را به خانواده و همکاران محترم ایشان ابلاغ می‌نمایم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر و توفیق را برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

گزارش تصویری



تاريخ : 20 / 3 / 1393برچسب:, | 11:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
دیدن افرادی که با جعبه‌ای پر از عینک آفتابی در کوچه و خیابان یا سر چهارراه‌ها عینک‌آفتابی می‌فروشند خبر از این می‌دهد که دوباره فصل تابستان از راه رسید و گرمای هوا، بازار عینک‌آفتابی فروشان را نیز داغ کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق،‌ هنوز هم که هنوز است استفاده از عینک آفتابی خرده فرهنگ‌های بامزه‌ای را به یاد ایرانیان می‌اندازد.با این حال این روزها استفاده از این ابزار شیک‌پوشی و مد و پز دادن طوری رواج یافته که بازارش هم داغ، گسترده و منحصربه‌فرد شده است؛ بازاری که در آن به شنیدن قیمت‌های میلیونی برای خرید یک عینک عادت کرده‌ایم.

از سوی دیگر، دیدن افرادی که با جعبه‌ای پر از عینک آفتابی در کوچه و خیابان یا سر چهارراه‌ها عینک‌آفتابی می‌فروشند خبر از این می‌دهد که دوباره فصل تابستان از راه رسید و گرمای هوا، بازار عینک‌آفتابی فروشان را نیز داغ کرده است.

بازار عینک‌آفتابی همانند انواع و اقسام آن با رنگ‌های متنوعش، دارای زیر و بم کاملا تخصصی است، اما بسیاری از خریداران و مراجعان این بازار صرفا درگیر رنگ و لعاب شده و بدون توجه به تخصصی بودن انتخاب عینک‌آفتابی مناسب دست به جیب می‌شوند و نه‌تنها به بینایی خود خدمت نمی‌کنند بلکه آن را در معرض امراض مختلف قرار می‌دهند.

تردیدی نیست که همه ما اهمیت پزشکی استفاده از عینک آفتابی را در فصل تابستان و زمستان می‌دانیم و از زیان‌های تابش انواع اشعه‌های مختلف خورشید بر چشم آگاهیم. همچنین اهمیت منحصربه‌فرد آن را در تیپ زدن و پز دادن و قیافه گرفتن و بقیه قضایای مرتبط به خوبی می‌دانیم.

اما ماجرا این است که در بیشتر اوقات نمی‌دانیم چه نوع عینک‌آفتابی را بخریم که به معنای واقعی برایمان مناسب باشد، یعنی هم به صورتمان بیاید و هم تیپمان را تکمیل کند، هم به چشم‌مان ضربه نزند و هم دارای قیمت مناسبی باشد. این‌گونه است که بیشتر ما صرفا ارزان خریدن و ظاهر عینک را ملاک انتخاب قرار می‌دهیم و در بیشتر مواقع هم به جای ثواب،کباب می‌شویم.

انواع عینک آفتابی

به‌طور کلی عینک آفتابی براساس ۲ نوع تقاضا روانه بازار می‌شود. این ۲ گزینه عبارتند از عینک‌های فشن دیزاین (عینک‌هایی ساخته شده براساس مد روز) و عینک‌های کوالیتی دیزاین (عینک‌های ساخته شده براساس کیفیت و کارآیی). این درحالی است که براساس تحقیقات، مشخص شده گروه اول بسیار محبوب‌تر و پرمخاطب‌تر است.

به‌طوری که بیشتر تولیدات کارخانه‌های معروف تولیدکننده عینک آفتابی مثل کوکس و تیکا که یکی از معروف‌ترین برندهای دنیای عینک آفتابی است به بخش عینک‌های فشن دیزاین اختصاص یافته و بخش کوچکی در گروه تولیدات با کیفیت قرار گرفته است.

بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که به‌دنبال عینک آفتابی فشن دیزاین هستید بد نیست بدانید برندهایی چون گوچی، زاروفسکی، دولچه گابانا، شنل، ورساچه، بربری و وُگ برای شما بسیار مناسب است و می‌توانید عینک‌های بسیار زیبا با طراحی‌های مختلف را در کنار کیفیت مناسب از این برندها تهیه کنید اما اگر به کیفیت محصولات اهمیت می‌دهید و زیاد به دنبال مد روز نیستید می‌توانید میان تولیدات ریبن، سُوور، پرسول و ربو عینک مناسبی برای خود بیابید، هرچند برخی از این تولیدات در بازار داخلی ایران بسیار نادر است و برای داشتن یکی از تولیدات این برندها باید هزینه سنگینی بپردازید.

انواع فریم برای سلیقه‌های مختلف

فریم عینک رابطه بسیار تنگاتنگی با سلیقه‌های مختلف بازار دارد، بنابر این دیدن ده‌ها یا صدها مدل فریم با ترکیبات مختلف در این بازار رنگارنگ جای تعجب نداشته و هرگز باعث آشفتگی ذهن خریداران نخواهد شد چون هنوز هم بازار عینک آفتابی تشنه فریم‌های جدید است باوجود این‌که صدها مدل هم‌اکنون روانه بازار شده است. به‌طورکلی در این بازار می‌توانیم ۳ بخش از فریم را پشت ویترین فروشگاه ببینیم:

۱- فریم‌های فلزی

۲- فریم‌های پلاستیکی

۳- فریم‌های ترکیبی

هرکدام از این گروه‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است و می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان برای تهیه یکی از آنها اقدام کنید.  اما چند قانون اصلی برای همه گروه‌های یاد شده صادق است که باید به آنها توجه داشته باشید.

۱- سبکی فریم مورد نظر

۲- عدم ایجاد حساسیت در پوست صورت و محل‌های تماس دسته فریم با صورت

۳- انعطاف‌پذیری

۴- تناسب با فرم صورت

عدسی‌های متفاوت با کارآیی مختلف

هرچند ساخت فریم ارتباط مستقیمی با دنیای مد و فشن دارد اما تنوع عدسی‌های عینک‌آفتابی ارتباط زیادی با دنیای فشن نداشته و بیشتر به مسائل تخصصی مربوط است. در این زمینه نیز می‌توانیم به ۴ مدل مختلف از عدسی‌ها اشاره کنیم که عبارتند از ۱- عدسی‌های شیشه‌ای ۲- عدسی‌های پلی‌کربنات ۳-  عدسی‌های اکریلیک ۴- عدسی‌های CR-۳۹ (ساخته شده از نوعی رزین). از آن‌جا که نوع عدسی ارتباط مستقیمی با بهداشت چشم شما خواهد داشت بد نیست بدانید عدسی‌های اکریلیک ارزان‌ترین نوع عدسی است و با توجه به جنسش به سرعت خط و خش روی آن ظاهر می‌شود که برای بینایی شما بسیار مضر خواهد بود.

عدسی‌های شیشه‌ای هم خطر شکستن دارد و دارای وزن زیاد است. لذا در این بین بهترین نوع عدسی که می‌توانید به کیفیت آن اعتماد کنید نوع CR-۳۹ است درحالی‌که هم‌اکنون بیشتر عدسی‌های عینک‌های آفتابی موجود در بازار از جنس پلی‌کربنات‌ها است که کیفیتی متوسط دارد.

چه رنگی بخریم؟

شاید هنگام انتخاب عینک آفتابی با دیدن عدسی‌های رنگی با رنگ‌های متفاوت، بارها از خودتان پرسیده باشید این تفاوت رنگ برای چیست و به چه کاری می‌آید؟ آیا فقط بحث هماهنگی رنگ عدسی با لباس میهمانی و تیپ مطرح است؟ کدام رنگ عینک مناسب‌تر است؟ به عقیده کارشناسان، بهترین رنگ برای عینک آفتابی در مصارف عادی، دودی است. اما برای رانندگی‌های طولانی بهترین عدسی برای عینک آفتابی راننده رنگ قهوه‌ای خواهد بود. اما بد نیست بیشتر درباره خواص رنگ‌های مختلف عدسی بدانیم.

۱- خاکستری: این رنگ در عدسی‌ها به‌عنوان ته‌رنگی فوق‌العاده  است که سبب کاهش کلی روشنایی نور شده و چشم‌ را در برابر تابش‌های خیره‌کننده نور محافظت می‌کند. این ته رنگ برای رانندگی و استفاده عمومی مناسب است.

۲-  زرد و طلایی: این رنگ‌ها میزان نور آبی را کاهش داده و در عین حال به فرکانس‌های دیگر نور اجازه عبور می‌دهد. ته‌رنگ زرد به‌طورکلی رنگ آبی را حذف کرده و سبب خواهد شد همه چیز مقابل دیدگان شما واضح‌تر به‌نظر برسد. با توجه به این خاصیت عینک آفتابی با ته رنگ زرد و طلایی بهترین گزینه برای اسکی‌بازان در فصل زمستان است ولی چون این رنگ دید نوری را مختل می‌کند برای رانندگی در غروب و هوای ابری یا مه آلود اصلا گزینه مناسبی نیست.

۳- قهوه‌ای و کهربایی: این نوع عدسی‌ها به‌عنوان عدسی‌های رنگی عمومی است که می‌تواند میزان نور زننده را کاهش داده و از ورود فرکانس‌های بالای نور مانند نور آبی و ماورای بنفش به سیستم بینایی ما جلوگیری کند، به همین دلیل کنتراست و وضوح کاملی از مناظر مقابل ما ارایه خواهد داد و عدسی‌های مناسبی برای دویدن، دوچرخه سواری و رانندگی طولانی است.

۴- سبز: کاهش نور زننده و حذف نور آبی از ویژگی‌های این رنگ‌هاست، از آن رو که ته رنگ سبز بالاترین میزان کنتراست و بیشترین درجه تیزبینی را فراهم می‌آورد، بسیار محبوب است، اما فراموش نکنید گزینه مناسبی برای رانندگی نیست چون باعث اختلال در تشخیص رنگ قرمز و زرد که دو رنگ بسیار کاربردی برای علایم رانندگی است؛ می‌شود و می‌تواند برایتان خطرساز باشد.

۵-  صورتی و قرمز: کنتراست عالی را از اجسام با پس‌زمینه آبی و سبز فراهم می‌آورد. برای شکار و اسکی روی آب  مناسب است.

۶-  ته رنگ آبی: بیشترین نور آبی را از خود عبور می‌دهد.  برای گلف، تنیس یا نشانه‌گیری به سوی هدف‌های سبز رنگ در باشگاه‌های تیراندازی مناسب است.

آزمایش کیفیت عینک‌های آفتابی

تاکنون بارها درباره زیان‌های عینک‌آفتابی غیراستاندارد گفته شده و چشم‌پزشکان درباره صدمات بسیار زیاد این‌گونه عینک‌ها هشدار زيادي  داده‌اند، اما به‌طورکلی استفاده از عینک‌های آفتابی غیراستاندارد باعث پدیده‌ای به نام عدم آسایش از نور می‌شود.

چون هنگام استفاده از عینک آفتابی غیراستاندارد مردمک چشم بیش از حد معمول باز شده و باعث ورود حجم زیادی از تشعشعات مضر به داخل چشم و سیستم بینایی ما می‌شود. این موضوع باعث می‌شود افراد با استفاده از عینک‌های غیراستاندارد دچار عوارض دیگری همچون خستگی، سرخی چشم، تاری دید، درد چشم و سردرد بشوند.

از این ‌رو مشخصات فنی عینک‌های آفتابی از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب عینک آفتابی استاندارد است و مهم‌ترین توصیه متخصصان به خریداران این است که همواره از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز، برندهای مختلف را خریداري کنند و قبل از پرداخت صورتحساب از فروشنده بخواهند با دستگاه UV سنج میزان جذب عدسی عینک انتخابی را اندازه‌گیری کند. به یاد داشته باشیم بهترین حالت برای عدسی‌های استاندارد ۴۰۰ نانومتر است. با این حال با یک اقدام ساده خودتان هم می‌توانید کیفیت عدسی عینک را آزمایش کنید.

آزمایش اصلی برای تعیین کیفیت عدسی عینک آفتابی این است که در عینک‌های آفتابی نباید جابه جایی تصویر مشاهده شود و وجود چنین علایمی نشان‌دهنده نامرغوب بودن عدسی عینک آفتابی است، عینک‌های آفتابی باید فاقد هرگونه کج و معوج بودن باشد. برای امتحان کردن این مورد نیز می‌توانید از داخل عدسی و فاصله ۴۰ سانتی‌متری به اشیا نگاه ‌کنید و آن را به حالت دورانی تکان دهید.

در صورتی که هرگونه چرخش، جابه‌جایی یا تغییر شکل در اشیا مشاهده شود نشان‌دهنده نامناسب بودن عدسی عینک آفتابی است. اما به یاد داشته باشید بهترین روش، استفاده از دستگاه‌های تخصصی موجود در فروشگاه‌های معتبر است، بنابراین از فروشنده بخواهید با دستگاه برخی از پارامترهای لازم را برای شما آزمایش کند.

قیمت عینک آفتابی

هر چند در گوشه و کنار خیابان با فروشندگان دوره‌گرد که تولیدات برخی از برندهای معتبر بین‌المللی را به قیمتی غیرقابل تصور می‌فروشند مواجه می‌شویم اما به‌طورکلی قیمت عینک‌آفتابی در بازار معمول کشورمان از حدود ۵۰‌هزار تومان تا چند‌میلیون تومان در نوسان است.

عینک‌های معمول که عموما محصول کشور چین است از۴۰‌هزار تومان تا ۲۰۰ یا ۳۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد و با کمی فاصله، کیفیت‌های برتر تا یک‌میلیون تومان خواهد بود اما درباره برندهای خاصی تفاوت قیمت ناگهان بسیار زیادتر از حد تصور خواهد شد و به میلیونی خواهد رسید.

 

 



تاريخ : 20 / 3 / 1393برچسب:, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: كيفيت هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر کاظم ندافی گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در شهر تهران كه در ساعت 8 امروز(دوشنبه) 19 خرداد ماه دريافت شده است، شاخص كيفيت هوا 158 و آلاينده اصلي ذرات معلق(PM2.5) مي باشد.
 
وی افزود: در اين شرايط كيفيت هوا ناسالم مي باشد و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم در جمع خبرنگاران:

موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف به برکت حضور جوانان است


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های هسته‌ای، فرهنگی، سیاسی و نظامی، به برکت جوانان حاصل شده است.
موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف به برکت حضور جوانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه ششمین جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با تدبیر عالی ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت تجلیل از سربازان نمونه برگزارشده است.

وی افزود: مردم باید بدانند که اعزام جوانان به خدمت سربازی فرآیند بزرگی است و باید خانواده‌های سربازان به این موضوع افتخار کنند.

آل هاشم اذعان کرد: در هر نهادی افرادی هستند که از نظم و اقتدار خاصی برخوردارند، که مسئولیت‌پذیری و نظم، در دوره سربازی بر رفتار این افراد حاکم شده است.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند سربازی، دانشگاه انسان‌سازی و شخصیت‌سازی است، افزود: اگر در جامعه امروز موفقیت‌های عظیمی در کشور ما صورت می‌گیرد به همت جوانان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا خاطرنشان کرد: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس، و عرصه‌های هسته‌ای، فرهنگی، سیاسی و نظامی به برکت جوانان حاصل شده است.

وی در پایان گفت: جوانان باید بیشتر دیده شوند و ما باید با برقراری ارتباط بیشتر با آن‌ها، در صحنه‌های فرهنگی و سیاسی به موفقیت‌های قابل قبول‌تری برسیم.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
پایگاه خبری عقاب نیوز  ::به مناسیت جشنواره جوان سرباز که امسال به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود نماهنگ "سربازان نیروی هوایی ارتشیم" منتشر شد
 
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ جشنواره جوان سرباز همه ساله به میزبانی یکی از ارگان های نظامی و به مناسبت ولادت با سعات حضرت علی اکبر(ع) در روز جوان برگزار می گردد. امسال نیز ششمین دوره از این جشنواره به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

نماهنگ "سربازان نیروی هوایی ارتشیم" به مناسبت روز جوان و جشنواره جوان سرباز کاری از عقیدتی سیاسی ارتش، به آهنگسازی و تنظیم بهزاد عبدی، شعری از اسماعیل فرزانه، کارگردانی و تدوین علیرضا مرادعلی بیگی، ناظر کیفی مهندس سید موسی حسنی کاشانی و مدیر تولید احمد بختی از این بخش قابل مشاهده می باشد.

 

 

 

 

 



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: واقعیت این است که موقعیت ایران اسلامی در طول مدیریت رهبر فرزانه انقلاب به شدت تحکیم یافته است.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 3 / 1393برچسب:, | 8:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه معمولا در ساخت بستنی‌ها از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های خوراکی استفاده می‌شود، یادآوری کرد: توصیه می‌شود مصرف بستنی به دو بار در هفته محدود شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه معتقد است: مصرف بستنی کاکائویی مانع از جذب کلسیم بستنی می‌شود.

لیلا رضازاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف بستنی در فصل گرما، گفت: بستنی در هرم غذایی جزء گروه شیر و لبنیات قرار دارد و اگر از روش‌های بهداشتی و سالم تهیه شود، می‌تواند مقادیر قابل توجهی انرژی، ویتامین، کلسیم، املاح و ... برای بدن تامین کند

وی ادامه داد: گفته می‌شود بستنی می‌تواند حالت شادی را برای فرد ایجاد کند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه معمولا در ساخت بستنی‌ها از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های خوراکی استفاده می‌شود، یادآوری کرد: توصیه می‌شود مصرف بستنی به دو بار در هفته محدود شود.

رضازاده، مصرف بستنی را برای افرادی که دیابت، فشار خون، بیماری قلبی و اضافه وزن دارند، محدود دانست و تاکید کرد: افراد مسنی که مشکل زمینه‌ای ندارند، می‌توانند دو بار در هفته بستنی مصرف کنند، اما سالمندان بیمار باید مصرف بستنی را محدود کنند.

وی در خصوص مصرف بستنی در کودکان نیز افزود: از سه سالگی به بعد مصرف بستنی برای کودکان منعی ندارد، خصوصا برای کودکانی که تمایلی به مصرف لبنیات ندارند، اما مصرف بستنی در سن پایین تر می‌تواند سبب بی‌اشتهایی شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، می‌توان با مصرف یک بستنی شیری در روز ذائقه کودکان را به لبنیات عادت داد، البته بستنی باید به عنوان میان وعده مصرف شود و جای وعده غذایی اصلی را نگیرد.

رضازاده به افراد توصیه کرد از بین بستنی‌های یخی و شیری بستنی‌های شیری را انتخاب کنند و از مصرف بستنی‌های غیرپاستوریزه که در نحوه تهیه آن شک وجود دارد تا حد امکان خودداری کنند.

وی معتقد است: اگر قرار است بستنی پاستوریزه مصرف شود بستنی‌های ساده انتخاب شوند که مواد افزودنی کمتری دارند.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: بستنی کاکائویی علاوه بر اینکه چاقی را به همراه دارد، مانع از جذب کلسیم می‌شود.

 

 



تاريخ : 17 / 3 / 1393برچسب:دختر شیرازی,سایت یاهو,عقاب نیوز, | 8:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دختر شیرازی مورد توجه سایت یاهو قرار گرفت و عکس وی به عنوان عکس تاپ این سایت امروز منتشر شد.

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از سلامانه، این عکس یک دختر شیرازی را هنگام کشیدن قلیان در حاشیه بازدید از یک کارگاه خوشنویسی شعر نشان می‌دهد.

گفتنی است مسئولان وزارت بهداشت در هفته‌های اخیر بارها نسبت به گرایش روزافزون دختران ایرانی به مصرف قلیان هشدار داده‌اند.



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:طوفان,تهران,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 10:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد برای تهران را در فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمشرق، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای سمنان و ورامین طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که طی نیم‌ساعت بعد از طوفان رد و تحلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار نیست وزش باد در استان سمنان مانند تهران باشد ولی ما بیشترین گردوخاک و وزش باد در شرق استان سمنان خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: نیمه شمالی استان اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب گیلان هم‌اکنون شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود که البته طوفان و گردوخاک در این مناطق نخواهیم داشت.

وظیفه بیان کرد: پدیده گردوخاک و طوفان که چند روزی است در تهران رخ داده غیرقابل پیش‌بینی است ولی ما احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد را برای فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال وقوع سیل در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با دستور دکترروحانی عازم مناطق سیل زده شد.

به دنبال وقوع سیل در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با دستور دکترروحانی عازم مناطق سیل زده شد.

دکتر محمد باقر نوبخت با دستور رییس جمهوری در این سفر قرار است ضمن بررسی اوضاع مناطق سیل زده برنامه ریزی ها و دستورات لازم در راستای رسیدگی بهتر به سیل زدگان را ارائه کند.