تاريخ : 30 / 1 / 1394برچسب:, | 2:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده یک بیماری التهاب معده است که می‌تواند موجب بروز اسهال، استفراغ، تهوع و تب شود.

 دکتر جعفر فره‌وش گفت: گاستروآنتریت نوعی بیماری است که به دلایل مختلف از قبیل علت‌های باکتریایی، ویروسی، مسمومیت غذایی و دارویی بروز می‌کند و به راحتی و به سرعت حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند و موجب بروز تظاهرات گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ، تهوع و تب می‌شود.

وی افزود: گاستروآنتریت یا بیماری التهاب معده به دلیل اینکه همانند بیماری آنفلوآنزا با تب همراه است و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند به بیماری «آنفلوآنزای دستگاه گوارش» نیز نامیده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: این بیماری نیاز به درمان خاصی ندارد و در اغلب موارد به صورت خود به خودی و با مصرف زیاد مایعات بهبود می‌یابد اما اگر فردی با مصرف مایعات و تامین املاح معدنی بدن بهبود نیافت باید به پزشک مراجعه کند.

فره‌وش با بیان اینکه بیماری «آنفلوآنزای معده» موجب کم آبی بدن می‌شود گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود برای تامین مایعات بدن آب و شیر مصرف کنند و به هیچ عنوان آب میوه را مورد استفاده قرار ندهند زیرا آب میوه ممکن است محرک باشد.

به گفته وی، مصرف آب کمپوت ممنوعیتی برای این بیماران ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود، بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند زیرا عوامل بیماری به راحتی می‌تواند از طریق دست آلوده به سایر افراد منتقل شود.

منبع: آنا

 



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سامانه موشکی باور ۳۷۳ رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، سامانه موشکی باور373 (اس300 ایرانی) صبح امروز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی شد.

این سامانه موشکی، یک سامانه پدافندی است.

رونمایی از اس300 ایرانی در رزمایش ارتش (عکس)


رونمایی از اس300 ایرانی در رزمایش ارتش (عکس)
 
 

 



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 6:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این مرد جوان با انتقاد شدید از مسئولان بیمارستان گفت: به‌طور قطع، این اتفاق تلخ تاثیر بسیار بد روحی و روانی برای همه اعضای دو خانواده داشته و ما منتظر اعلام نظر رسمی مسئولان بیمارستان هستیم.
جابجایی عجیب و غیرمنتظره دو نوزاد در یکی از بیمارستان‌های درجه یک خصوصی تهران، ماجرایی غم‌انگیز و بحرانی را برای دو خانواده و مسئولان بیمارستان رقم زد.

به گزارش «شفاآنلاین»، صبح روز 22 فروردین امسال مرد جوانی هراسان و مضطرب خود را به اورژانس یکی از بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران در شهرک غرب رساند و از مسئولان اورژانس برای کمک به همسر باردارش کمک خواست.

بلافاصله زن جوان که از شدت درد زایمان به خود می‌پیچید به اورژانس منتقل شد. پزشکان پس از بررسی‌های اولیه دستور دادند این زن بلافاصله برای عمل سزارین به اتاق عمل منتقل شود. دقایقی بعد هم نوزاد دختر با شرایط طبیعی به دنیا آمد.

با این حال به‌رغم اینکه مادر و نوزاد در شرایط طبیعی بودند ولی چند ساعت بعد، به بخش منتقل شدند. مرد جوان و سایر اعضای خانواده‌اش که بی‌صبرانه منتظر این لحظه بودند، همزمان با فیلمبرداری، مادر جوان و نوزادش را در آغوش کشیدند.

پدر نوزاد که نخواست نامش فاش شود، با بیان این مطالب گفت: آن شب با خوشحالی راهی خانه شدم و روز بعد به بیمارستان رفتم و پس از تسویه‌حساب همراه همسر و فرزندم به خانه برگشتیم. این در حالی بود که تعداد زیادی از اقوام و فامیل منتظرمان بودند. اما چند ساعت از رسیدن ما به خانه نگذشته بود که تلفن همراهم به صدا درآمد. وقتی تلفن را جواب دادم، صدای یکی از پرسنل بیمارستان را شنیدم که با اضطراب از من خواست هر چه سریع‌تر همراه همسر و نوزادمان به بیمارستان برگردیم. وقتی با تعجب و دلهره علت را پرسیدم، گفت: متاسفانه فکر می‌کنیم فرزند شما با نوزاد دختر دیگری جابجا شده است و ... .

مردجوان با صدایی بغض‌آلود و ناراحت ادامه داد: چند نفر ازبستگان و دوستان نزدیک که در خانه ما شاهد گفت‌وگوی تلفنی و دگرگونی چهره‌ام شده بودند، از من درباره اتفاقی که رخ داده بود، سوال کردند. من هم در اوج ناراحتی موضوع را مطرح کردم. همسرم و بقیه فامیل و نزدیکان با شنیدن حرف‌هایم شوکه شدند. همان موقع نیز با مشاهده دستبند نوزاد متوجه شدیم مشخصات درج‌شده با مشخصات فرزند ما صد در صد مغایرت دارد.

این پدر جوان افزود: با عذرخواهی از میهمانان بلافاصله راهی بیمارستان شدیم. پس از ورود به بخش، چند تن از مسئولان مربوطه با نشان دادن خانواده دیگری اعلام کردند که آنها متوجه موضوع احتمالی جابجایی بچه‌ها شده‌اند و به همین خاطر نیز درخواست پیگیری ماجرا را داده‌اند.

مرد جوان گفت: در حالی که همچنان شوکه بودیم، به این سهل‌انگاری بسیار بزرگ اعتراض کردیم. مسئولان مربوطه نیز در پاسخ گفتند که برای حل مشکل باید هر دو مادر و نوزادها در بیمارستان بمانند تا آزمایش‌های لازم صورت گیرد. در عین حال از من و مرد جوان دیگری که تازه پدر شده بود نیز نمونه‌برداری‌های لازم صورت گرفت اما متاسفانه از طریق آزمایش خون نتیجه‌ای حاصل نشد. ضمن اینکه چهره بچه‌ها نیز شباهت زیادی به هم داشتند و از این بابت نیز با مشکل روبه‌رو بودیم.

پدر نوزاد جابجاشده اظهار کرد: در حالی که همگی ما و خانواده‌هایمان شرایط بحرانی و پراسترسی داشتیم به ما اعلام شد که تنها راه تشخیص هویت بچه‌ها انجام آزمایش‌های دقیق ژنتیکی است که البته این روند نیز نیازمند طی مراحل قضایی و اداری مربوطه بود. با این حال قرار شد تا زمان انجام این آزمایش‌ها و اعلام نتایج، هر دو مادر و نوزدانی که تحویل آنها شده بود، در بیمارستان بمانند و ضمن شیردهی و مراقبت از بچه‌ها منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها باشیم.

وی افزود: در این چند روز همگی ما شرایط بسیار سخت و بحرانی را پشت سرگذاشتیم اما متاسفانه در نخستین آزمایش‌های ژنتیکی نیز نتیجه لازم به دست نیامد. به همین خاطر دوباره مجبور به انجام این آزمایش‌ها شدیم تا اینکه سرانجام روز چهارشنبه نتایچ آزمایش‌های اولیه اعلام و مشخص شد که هر دو نوزاد جابه‌جا شده بودند؛ یعنی نوزادی که ما به اسم فرزندمان به خانه آورده بودیم، فرزند خودمان نبود.

این مرد جوان با انتقاد شدید از مسئولان بیمارستان گفت: به‌طور قطع، این اتفاق تلخ تاثیر بسیار بد روحی و روانی برای همه اعضای دو خانواده داشته و ما منتظر اعلام نظر رسمی مسئولان بیمارستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گلایه‌ای که از مسئولان بیمارستان داریم اینست که روز انتقال همسرم به بیمارستان در حالی که او به شدت از درد به خود می‌پیچید به ما اعلام کردند تا زمانی که پولی به حساب بیمارستان واریز نشود، از پذیرش معذورند. این در حالی بود که من دارای بیمه تکمیلی هم بودم اما با این حال مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کردم. ضمن اینکه به‌رغم تمامی مشکلات پیش‌آمده برای ما آنها حتی حاضر نشدند هیچ تخفیفی بدهند.

شفاآنلاین نوشت: خبرنگاران ما طی چند روز اخیر بارها با بیمارستان مذکور تماس گرفته شده و ضمن پیگیری موضوع، خواستار شنیدن توضیحات آنها در این‌باره شدند اما آنها از اساس این اتقاق را به شدت تکذیب کردند.

در پی انتشار این گزارش، تیمی از کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور، رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رژه 29 فروردین امسال صبح امروز با حضور رئیس جمهور، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و یک میهمان نامتعارف برگزار شد.

خبرگزاری فارس: «میهمان نامتعارف» در رژه ارتش/ «فریدون» در کنار فرماندهان نظامی ایستاد

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- رژه بزرگ ارتش طبق سنوات گذشته امروز صبح نیز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در قوای نظامی و انتظامی در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد و یگان های پیاده و محمول نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از مقابل جایگاه میهمانان رژه رفتند.

این مراسم همه ساله به منظور گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از فداکاری های نیروی زمینی برگزار شده و مهمترین تجهیزات ارتش در آن به نمایش در می‌آیند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر سال 2 بار این مراسم رژه را برگزار می‌کنند که در مورد دیگر، به مناسبت 31 شهریور (آغاز هفته دفاع مقدس)، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حضور رئیس جمهور رژه می‌روند.

امروز صبح این مراسم با اندکی تاخیر، ساعت 8:30 برگزار شد و علاوه بر حسن روحانی رئیس جمهور، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی ریس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر علی شهبازی مشاور فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سابق ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نزاجا، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نهاجا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نداجا، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، امیر محمدحسن دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر محمدحسن حبیبیان ریس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار اشتری فرمانده ناجا و حجت‌الااسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سپاسی ارتش نیز در این مراسم حضور داشتند که البته این ترکیب تقریبا ترکیب شناخته شده‌ایست که در آن، عالی ترین فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در جایگاه اصلی در کنار رییس جمهور قرار می‌گیرند.

اما در رژه امروز (همانند رژه 29 فروردین سال قبل) حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور نیز در جایگاه اصلی در کنار فرماندهان ایستاد؛ اتفاقی که در گذشته چندان مسبوق به سابقه نبوده است.

 

البته حسین فریدون پیش از این هم به همراه رئیس جمهور در برخی جلسات دیگر ازجمله جلسات مجلس خبرگان شرکت کرده بود که برخی رسانه نیز به این موضوع پرداخته بودند.

 



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده جدید صاعقه 2 (دو کابین) برای اولین بار در رژه هوایی ارتش شرکت کرد.
به گزارش مشرق، رژه 29 فروردین یگان‌های نمونه ارتش صبح امروز در جوار مرقد مطهر امام(ره) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در جریان این مراسم جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش بر فراز حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رژه هوایی رفتند که جنگنده صاعقه 2 (دوکابین) یکی از آنها بود که برای اولین بار در رژه حاضر می شد.

این جنگنده در یک دسته 3تایی به همراه جنگنده های اف4 و اف 5 پرواز کرد.

به گزارش فارس، جنگنده صاعقه 2 یک جنگنده آموزشی عملیاتی است که چندی پیش توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار گرفت.

پرواز جنگنده صاعقه 2کابین در آسمان تهران+عکس

این هواپیما نسبت به جنگنده صاعقه تک کابین تغییراتی در تجهیزات دارد و این هواپیما هم برای بحث‌های تاکتیکی و هم برای تربیت خلبانان تاکتیکی به عنوان یک هواپیمای آموزشی به کار گرفته می‌شود.

هواپیماهای آموزشی دوکابین صاعقه افتی نسبت به هواپیمای تک کابین ندارد ضمن اینکه این هواپیما هم قابلیت انجام تمام مأموریت‌های عملیاتی را داراست.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی مشروح با ائل:

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ائل گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف پرداخته است.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هر ساله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در چنین روزی با تأسی از فرمان امام راحل(ره) با ساز و برگ های نظامی خود در سراسر کشور رژه رفته تا ضمن اعلام پیام صلح برای کشورهای دوست، امادگی و اقتدار خود را برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی نشان می دهند.

ائل به مناسبت این روز گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف از جمله حوادث غیر مترقبه در کشور، کارهای عمرانی و خدماتی و همچنین مقابله با جنگ احتمالی پرداخته است.

ائل: ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت روز ارتش، در ابتدا کمی از این روز تاریخی و علت نامگذاری آن به روز ارتش  صحبت کنید.

امام خمینی(ره) با هوشیاری تلاش دشمنان برای انحلال ارتش را بی حاصل کرد

می توانیم ادعا کنیم که ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.حرکت انقلابی همافران نیروی هوایی ارتش در بیعت با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

امام راحل(ره) این ارتش را خوب شناخته بود و به جز فرماندهان وابسته به رژیم شاهنشاهی که در اوایل انقلاب نیز به سزای اعمال خود رسیدند، بدنه ارتش سالم بود و بلافاصله در اولین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش به کمک مردم شتافت و در جریان های مختلفی از جمله حادثه گنبد کاووس و غائله کردستان و آذربایجان غربی مقابل دشمنان ضد انقلاب ایستادگی کرد. 

حرکت های دشمن در اوایل انقلاب به گونه ای بود که شعار انحلال ارتش سر می دادند و به دنبال تشکیل ارتش خلق بودند که این خطر توسط شهید سپهبد قرنی، رئیس ستاد مشترک ارتش به خدمت امام خمینی(ره) گزارش شد و امام(ره) نیز در پیام تاریخی خود، ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کرده و ارتش را ارتش اسلام و مردمی خواندند و به ارتش دستور دادند که در این روز با ساز و برگ در شهر های بزرگ به رژه پرداخته و مردم را به استقبال و احترام به ارتشیان دعوت کردند.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت

خدمات ارتش در ارتش کارایی خود را در دوران بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داد و بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد و ثابت کرد که شایستگی حمایت های امام خمینی(ره) را داشته است تا جایی که رهبر انقلاب از این ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه یاد کرده است و این روز را به کلیه ارتشیان و خانواده شهیدان معزز ازتش تبریک می گوییم.

باید بدانیم که نیروهای مسلح و ارتش بین مردم محبوب و عزیز هستند و باید این را قدر بدانیم.

اولین و آخرین شهید ترور نیروهای مسلح به ارتش تعلق دارد

اولین شهید ترور در بین نیروهای ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از ارتشیان بود. شهید سپهبد قرنی، رئیس ستاد مشترک ارتش که سوم اردیبهشت ۵۸ بدست گروه تروریستی از خدا بی خبر فرقان به شهادت رسید و همچنین آخر شهید ترور از نیروهای مسلح نیز به ارتش تعلق دارد که شهید سپهبد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۷۸ به این افتخار نائل شد.

ائل: با توجه به مسئولیت حضرتعالی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، از برنامه های سازمان متبوع خود برای گرامیداشت روز ارتش بفرمایید.

سازمان عقیدتی سیاسی نقش مهمی در معرفی توانمندی های دفاعی ارتش دارد

هر ساله سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت این روز برنامه های مختلفی طراحی و اجرا می کند که مهم ترین آن که مهم ترین برنامه ارتش نیز محسوب می شود برگزاری مراسم رژه روز ارتش در تهران و سایر شهرهای کشور می باشد.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در برنامه ریزی جز به جز مراسم رژه از نظر فرهنگی مشارکت داشته و مدیریت روابط عمومی سازمان نسبت به انعکاس این مراسم اقدام می کند.

معاونت فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آماده سازی محیط و انجام تبلیغات میدانی مراسم رژه و برگزاری برنامه های جنبی این مراسم، نقش محوری ایفا می کند.

همچنین به مناسبت این روز، برنامه های فرهنگی دیگری از جمله جشنواره های فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه های کتاب و دستاوردهای دفاعی ارتش در سطح یگان های مختلف برگزار می شود.

یکی دیگر از برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی به مناسبت روز ارتش، برنامه ریزی جهت اعزام فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی به مدارس و دانشگاه ها و نماز های جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه بوده که نقش مهمی در معرفی توانمندی های دفاعی ارتش به مردم را دارد.

ائل: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استای معرفت افزایی کارکنان ارتش در سطح کشور چه برنامه هایی داشته است؟

ارتشیان در مباحث قرآنی در مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارند

وظیفه اصلی سازمان عقیدتی سیاسی گسترش معنویت و اخلاق در ارتش جمهوری اسلامی است و در این راستا قدم های بسیاری برداشته شده که از مهم ترین انها می توان به توجه ویژه به نماز و قرآن پرداخت.

امروز نمازهای جماعت در یگان های ارتش بی نظیر بوده و مراسمات  محفل انس با قرآن و مسابقات قرآن نیز در بین کارکنان ارتش پر رونق است.
امروز ارتشیان و خانواده های آنها نه تنها در مباحث قرآنی در داخل ارتش بلکه در داخل نیروهای مسلح و همچنین در سطح کشوری و مجامع بین المللی در بین ارتش های کشورهای اسلامی حرف برای گفتن دارند.

همچنین در مسایل معنوی دیگری همچون اعتکاف شاهد حضور چشمگیری از خانواده های ارتشیان در این امر عبادی هستیم به طوری که سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده های آنها در مراسم اعتکاف شرکت داشتند و امیدواریم امسال نیز گسترده تر از سال های قبل حضور یابند.

کارکنان ارتش آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی هستند

در بحث آگاه سازی سیاسی فعالیت های چشمگیری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صورت گرفته است. هرچند که کارکنان ارتش و نیروهای مسلح از ورود به احزاب و جریان های سیاسی منع شده اند  اما کارکنان ارتش باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و در این رابطه دوره های بصیرت در یگان های ارتش برگزار می شود و در این زمینه موفقیت های زیادی به دست آمده است.

ائل: دشمنان خارجی و عوامل دست نشانده آنها در داخل، شائبه وجود اختلاف در بین نیروهای مسلح را ایجاد می کنند.حضرتعالی تعامل نیروهای مسلح را با یکدیگر چگونه می بینیند؟

حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / دشمن سعی دارد القای اختلاف کند

Image title

 

برای پاسخ به این سوال به جاست که یادی از شهید سپهبد صیاد شیرازی کنیم که این ایام نیز سالگرد شهادت وی بود.در دوران دفاع مقدس عده ای شعار " ارتشی، سپاهی دو لشکر الهی" سر می دادند و شهید صیاد به انها می گفت که شعار " ارتشی، سپاهی یک لشکر الهی" سر دهند فلذا وحدت در دوران دفاع مقدس شکل بیشتری گرفت. البته القای وجود اختلاف بین نیروهای مسلح به دوران گذشته بر می گردد امروز بحمدالله همه نیروهای مسلح تحت فرماندهی واحد فرمانده معظم کل قوا قرار دارند و با پیروی از قواعد و مقررات مشابه و یکسان ماموریت های تخصصی خود را انجام می دهند.

در مقطع فعلی حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد هر چند ممکن است بدخواهان و دشمنان تلاش کنند این شائبه را به وجود آورند.

نیروهای مسلح با وظایف و ماموریت های مشخص خود بدون هر گونه اختلافی به انجام وظیفه مشغول هستند و دشمن سعی دارد القای اختلاف کند در حالی که هیچ گونه اختلافی در بین نیروهای مسلح نیست و همگی با صمیمیت و اتحاد و با پیروی از فرماندهی معظم کل قوا به انجام وظیفه می پردازند.

ائل: با توجه به حضور داعش در کشور عراق و نزدیکی به مرزهای غربی ایران، امادگی ارتش جمهری اسلامی را برای مقابله احتمالی با این گروهک تروریستی را چگونه می بینیند؟

داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور ما باشد

البته این سوال را بهتر بود از فرماندهان نظامی پرسیده شود اما تا جایی که بنده مطلع هستم گروه تروریستی داعش از نظر نظامی در سطحی نیست که تهدید نظامی جدی برای کشور ما باشد و موفقیت های مختصری که این گروه تروریستی در عراق و سوریه داشته ناشی از ضعف در ساختارهای سیاسی و نظامی این کشورها بوده و البته حمایت ها و پشتیبانی های کشورهای غربی و عربی نیز بی تاثیر نبوده است.

بنابراین داعش فی نفسه نمی تواند تهدید نظامی قابل توجهی برای جمهوری اسلامی محسوب شود اما ارتش و نیروهای مسلح بر اساس وظیفه ذاتی خود همیشه آمادگی لازم برای مقابله با دشمنان را دارند.

ائل: در سال های اخیر ارتش از طریق بنیاد تعاون و قرارگاه خاتم الانبیا، وارد کارهای عمرانی و خدمات رسانی نیز شده است.هدف اصلی از ورود به این قبیل فعالیت ها چیست؟

هدف ارتش از کارهای عمرانی کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی است

 

 

 هدف ورود ارتش و سایر نیروهای نظامی به عرصه سازندگی کمک به دولت در سرعت بخشیدن به آبادانی کشور است.همچنان که ارتش با اجرای طرح های عمرانی متعدد نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.

نکته مهم در این فعالیت ها این است که ارتش و نیروهای مسلح طرح های عمرانی را عمدتا در نقاط دوردست و بد آب و هوای کشور که شرکت های کمتری حاضر به فعالیت در آنجا هستند صورت می گیرد که این موضوع کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی از ایران اسلامی است.

ائل: همان طور که مستحضر هستید ارتش و نیروهای مسلح نقش ویژه ای در مقابله با حوادث غیر مترقبه و آثار آن دارند و نمونه آن در زلزله ارسباران مشاهده شد.آمادگی ارتش در این زمینه چگونه است؟

مقابله با آثار سو حوادث غیر مترقبه از وظایف ذاتی و هویت ارتش است

ارتش همواره در مقابله با بلیات طبیعی آمادگی داشته و این جز وظایف ذاتی و هویت ارتش است.امروز نیز ارتش آمادگی دارد تا در صورت بروز بحران و حادثه غیر مترقبه با قدرت وارد شده و به رفع آثار سو و کمک به حادثه دیدگان بپردازد.

در این زمینه طرح های مدونی در ارتش وجود دارد و نیروهای ارتشی این طرح ها را مورد بازخوانی قرار داده و در تمرینات خود به کار می بندند و تاکنون آثار مثبت زیادی در این زمینه به دست آمده است.

نمونه آمادگی و ایفای نقش ارتش در مواجه با بحران های غیر مترقبه در زلزله ارسباران مشاهده گردید که بالگردهای هوانیروز نقش مهمی ایفا کردند و یا در حوادثی همچون سیل در نقاط مختلف کشور و آتش سوزی جنگا های گلستان، نیروهای امدادی ارتش جز اولین ها بودند که در مدیریت این حوادث غیر مترقبه نقش آفرینی کردند.

ائل: ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

متشکرم

گزارش :ائل/صابر عیسی پور؛



تاريخ : 28 / 1 / 1394برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.
 
 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی در تشریح جزئیات حذف محدوده زوج و فرد درتهران با بیان اینکه این طرح، توسط شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک پایتخت پیشنهاد شده است، گفت: هیچ منطق قوی و قابل قبولی برای این استدلال که برای کنترل آلودگی هوا خودروها را به دو قسمت تقسیم و آنها را وادار کنیم که یکروز در میان، وارد معابر شوند؛ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چرا باید خودروهایی که چندین برابر آلودگی تولید می‌کند؛ به مانند وسایل نقلیه‌ای که از استانداردهای زیادی برخوردارهستند وارد معابر شوند گفت: برهمین اساس طرحی جایگزین در شهرداری تهران تهیه و در شورای عالی ترافیک پایتخت نیز به تصویب رسید و خوشبختانه وزرات کشور هم نگاه مثبتی به این طرح دارند وسعی می‌کنند، بودجه را نیز پیگیری کنند تا این طرح در کل کشور اجرا شود.

تشکری هاشمی در تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه برای کنترل از مفهوم «مناطق کم آلوده کننده هوا» استفاده می‌شود، گفت: بدین ترتیب خودروها با توجه به اطلاعاتی که در پرونده الکترونیکشان و برمبنای میزان آلایندگی وجود دارد، به چهار دسته خودروهای قرمز(بسیار آلاینده)،زرد ، سبز و آبی تقسیم می‌شوند.

وی همچنین درخصوص جایگزینی محدوده کم آلاینده به جای محدوده زوج و فرد در پایتخت گفت: خودروهای تهران به صورت مجازی به چند رنگ تقسیم می‌شوند که براین اساس خودروهای قرمز شامل خودروهایی می‌شوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند.

وی همچنین در مورد ویژگی‌ خودروهای زرد تصریح کرد: این خودروها به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایین‌تر از یورو2 است و قطعا محدودیت‌هایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

تشکری در مورد خودروهای سبز نیز گفت: این خودروها استاندارد بیش از یورو 2 دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای تردد آنها محدودیت‌هایی در نظرگرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد خودروهایی که جزء رنگ آبی قرار می‌گیرند، افزود: این خودروها برقی و دارای استاندارد بیش از یورو5 هستند که محدودیت کمتری برای تردد آنها در مواقع حساس، در نظر گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد ادامه داد: پلاک خودرو منشاء آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد می‌کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای کم آلاینده در سطح شهر تردد کنند، گفت: خودروهای فرسوده که آلایندگی زیادی دارند، جان میلیونها نفر را به خطر می اندازد و باید با اتخاذ تدابیری و متناسب با آلودگی هوا، اجازه تردد به خودورها داده شود.

به گفته وی، در صورت تصویب نهایی این طرح اطلاعات لازم به مردم ارائه می شود.
 
 



تاريخ : 28 / 1 / 1394برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم:

اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود، گفت: ارتش در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ارزش اعتماد امام راحل (ه) را داشت.
اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت
  

به گزارش ائل به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه با حضور در پایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد و بازدید از گردان های پروازی در جمع خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در رژه هوایی عنوان کرد و گفت: حضور در جمع خلبانان و پیشکسوتان نیروی هوایی مایه خرسندی است.

وی افزود: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود و از آغاز نهضت انقلاب اسلامی به این موضوع عنایت خاصی داشتند ودراین راستا در روز ۲۸ فروردین با صدور فرمانی راهبردی به رغم توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای از بین بردن سازماندهی ارتش، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

نماینده ولی فقیه درارتش اظهار داشت: این اقدام امام (ره) ناشی از شناخت و اعتماد کافی ایشان به ارتش بود که دستور دادند در روز ۲۹فروردین ۵۸ ارتش با تمام ساز وبرگ خود ضمن رژه، پشتیبانی خود را ازملت ومرزهای ایران اسلامی در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی اعلام کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود:ارتش در مقاطع مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نشان داد که ارزش اعتماد حضرت امام (ره) را داشت.

وی بیان کرد: حرکت کارکنان غیور نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در تاریخ برای همیشه ماندگار است و این حرکت بسیار بزرگ، کمر رژیم طاغوت را شکست و امیدش را به یأس مبدل ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس مثال زدنی است، نیرویی که در اولین روزهای جنگ تحمیلی با عملیات ها اولین پاسخ و ۱۴۰ فروندی رؤیای دشمن در فتح چند روزه این کشور را نابود کرد.

وی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه مایه دلگرمی است و نشان از حرکت صحیح ارتش دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه نقش همه پایگاه ها در رژه هوایی بسیار ستودنی است، از خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در این رژه تجلیل کرد.

مرحله پایانی تمرین جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی رژه ۲۹ فروردین و روز ارتش صبح روز جمعه درپایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد انجام شد.

 

 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 3:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کله پاچه

 در این فصل از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش نیز باید پرهیز کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، یک متخصص طب سنتی گفت: در فصل بهار باید از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله‌پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش پرهیز کرد.

غلامرضا کردافشاری گفت: مزاج فصل بهار گرم و تر است به همین دلیل باید مصرف غذاهایی با طبع گرم را کاهش داد به عنوان مثال مصرف بالای گوشت باعث ایجاد بیماری در بدن می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در این فصل از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش نیز باید پرهیز کرد.

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف غذاهای کنسروی و مانده نیز در این فصل بسیار مضر است.
وی با تأکید براینکه نباید در فصل بهار پرخوری کرد ادامه داد: در فصل بهار مواد زائد بدن به حرکت در می آیند و گاهی به سطح پوست نزدیک می شوند به همین دلیل بروز دمل و جوش های پوستی در این فصل بیشتر می‌شود.

کردافشاری توصیه کرد: رفع یبوست از راههای رفع این مواد زائد از بدن است که می توان با مصرف خوراکی‌هایی مثل انجیر، آلو و هویج یبوست را کاهش داد.
 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد.

به گزارش مشرق از سایت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد. در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

زمان ثبت نام:  از نیمه دوم فروردین ۱۳۹۴ تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس  www.tibf.ir است.

زمان توزیع کارت از تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا پایان نمایشگاه ۲۶ اردیبهشت است.

متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

اعتبار موجود در کارت‌ها …..... هزار ریال خواهد بود که ۳۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

اسامی دانشگاهها: چنانچه نام واحد دانشگاهی شما در لیست وجود ندارد، بویژه دانشگاههای جدید التاسیس، عنوان دقیق را به آدرس aliashouri@tibf.ir ایمیل کنید.

دانشگاه پیام نور: دانشجویان واحدهای پیام نور در شهرستانها نام واحد مرکز استان خود را به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنند. مثلا دانشجویان واحد ایرانشهر باید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان را انتخاب نمایند.

 

 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گوینده خبر صداوسیما به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال انتخاب شد.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در حکمی زهره میرسپاسی را به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال منصوب کرد.

پیش از این صغری نژاد نایبی به عنوان نایب رییس در فدراسیون حضور داشت که دی ماه سال گذشته به دلیل مشکلاتش با فدراسیون از سمت خود کناره گیری کرد.

میرسپاسی که متولد سال ۱۳۴۶ است، دکتری رشته علوم تربیتی با گرایش برنامه ریزی آموزشی دارد.

او در زمینه مدیریت ورزشی نیز تجاربی از جمله راه اندازی ورزش زنان دانشگاه امام حسین (ع) و مشاور ورزش صدا و سیما را در پرونده کاری خود دارد.

تدریس در دوره های ورزشی آمادگی جسمانی، شنا، بدمینتون، رشد و تکامل حرکتی، تربیت بدنی در مدارس، روش های آموزش تربیت بدنی و سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی از دوره هایی است که میرسپاسی اجرای آن را بر عهده داشته است.



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نام‌نویسی در دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که از ۱۷ اسفندماه آغاز شده است تا جمعه ۲۸ فروردین ماه تمدید شد.

 به گزارش مشرق،«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن گفت: نام‌نویسی در دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از 17 اسفندماه سال گذشته آغاز شد که تاکنون 2 هزار و 947 نفر از حافظان قرآن از طریق سایت تلاوت اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 561 نفر را بانوان و 587 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند و یک هزار و 410 نفر در رشته حفظ کل شرکت کرده‌اند.

وی افزود: آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال به همت سازمان دارالقرآن در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن برگزار می‌شود که در دهمین دوره این آزمون‌ها تاکنون 2 هزار و 947 نفر از حافظان قرآن شرکت کرده‌اند که یک‌هزار و 99 نفر در رشته حفظ کل، 279 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 531 نفر در رشته حفظ 10 جزء و 239 نفر در رشته حفظ 5 جزء نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن مهلت نام‌نویسی در این دوره از آزمون‌ها که قبل از این تا 25 فروردین‌ماه اعلام شده بود را تا جمعه 28 فروردین ماه تمدید کرد. همچنین افرادی که ثبت نام کرده اند 26 تا 28 فروردین ماه می‌توانند برای ویرایش اطلاعات خود به سایت سازمان دارالقرآن مراجعه کنند.

دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم طبق هر سال در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست آن 18 اردیبهشت‌ماه به صورت کتبی در استان‌‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ قاچاقچیان مسلح و کشف یک تن و 828 کیلو تریاک و دستگیری 3 قاچاقچی در درگیری مسلحانه شب گذشته خبر داد.

جزییات درگیری پلیس با اشرار مسلح به سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح خبر فوق گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از اشرار و قاچاقچیان مسلح با استفاده از چند دستگاه خودروی تویوتا و با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین، قصد جابجایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در ارتفاعات صعب العبور شهرستان ایرانشهر را دارند، ماموران بررسی موضوع را به طور گسترده آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از چند هفته اقدامات اطلاعاتی و با اشرافیت کامل، شب گذشته تعداد 3 دستگاه خودروی تویوتا و یک دستگاه سواری پژو متعلق به اعضای این باند را در محور ایران شهر – بمپور شناسایی کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ماموران خودروهای حامل مواد مخدر را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند که قاچاقچیان به محض مشاهده پلیس، با تیراندازی به سمت عوامل انتظامی، به سمت کوه‌ها و تپه‌های همجوار تغییر مسیر داده و قصد فرار از محل را داشتند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به درگیری مسلحانه قاچاقچیان با ماموران انتظامی بیان داشت: پس از مدتی درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ با توجه به‌ آتش شدید پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود، با آتش زدن خودرو‌های حامل مواد مخدر، قصد فرار از چنگال پلیس را داشتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این عملیات با اقدام به موقع ماموران ضمن دستگیری 3 تن از قاچاقچیان مسلح، با استفاده از کپسول‌های آتش نشانی، حریق را مهار کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ماموران در بازرسی دقیق از 4 خودروی توقیفی، 1 تن و 828 کیلوگرم تریاک را به همراه یک قبضه آرپی جی، دو قبضه تیربار و جلیقه ضد گلوله کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و با استفاده از ظرفیت و توان موجود در تمام اقشار جامعه به ویژه ریش سفیدان اجازه نخواهد داد افراد سودجو و منفعت طلب در هیچ کجای این استان فعالیت کنند.

 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک عضو مجلس خبرگان گفت: تا زمانی که دولت عربستان امنیت حجاج و زائران ایرانی را تضمین نکند، ادامه اعزام عمره به مصلحت نیست.

به گزارش مشرق، یک عضو مجلس خبرگان گفت: تا زمانی که دولت عربستان امنیت حجاج و زائران ایرانی را تضمین نکند، ادامه اعزام عمره به مصلحت نیست.

آیت​الله محسن حیدری در واکنش به اتفاقات فرودگاه جده و سکوت دولت عربستان دراین زمینه، اظهار کرد: این اتفاق دل هر انسانی را به درد می‌آورد و حادثه​ای بسیار زشت و آزاردهنده بوده است. این‌گونه جنایت​ها جز از آدم​های لاابالی و جنایتکار یا رژیم‌های سرسپرده صهیونیست و تکفیری​ها برنمی​آید.

وی ادامه داد: عزت و حرمت یک مسلمان بسیار باارزش​تر از این است که برای یک سفر مستحبی، لکه​دار شود.

حیدری عنوان کرد: چنانچه این حادثه، عمل فردی آن دو مامور جنایتکار فرودگاه بوده، سهل​انگاری عربستان در مجازات این دو نفر قطعا برای آن​ها گران تمام می​شود. این اقدام همانطور که آبروی آنها را مقابل ملت ایران برده، بی​شک آبروی آنها را پیش همه ملت‌ها خواهد برد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: عواقب بسیار بدی در انتظار آنها است، زیرا هیچ دولت عاقلی دست به چنین کاری نمی​زند یا به نیروهای تحت امر خود، آزادی چنین کاری را نمی​دهد. بنابراین تا زمانی که وزارت حج عربستان تضمین​های لازم برای امنیت حجاج و زائران ایرانی را تامین نکند، باید در اعزام حجاج ایرانی به عمره تجدیدنظر شده و تصمیم قاطعانه​ای در این زمینه گرفته شود.

حیدری افزود: پیشنهاد مشخص به سازمان حج و زیارت کشور این است که بعد از اخذ تضمین​های لازم و این‌که دولت عربستان نیز متعهد شود که این حوادث ننگین تکرار نشود، اعزام​ها انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به طبیعت حکام عربستان بعید نیست که این کارهای زشت بدون برنامه بوده باشد.



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 7:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از برجسته ترین ویژگی های شهید صیاد شیرازی ولایتمداری و ولایت پذیری وی بود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم در حاشیه همایش مردمی بزرگداشت شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی  که عصر امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد؛ ضمن اشاره به خصوصیات بارز اخلاقی آن شهید والامقام، وی را یک فرمانده و مدیر کارآمد در تمام عرصه ها خواند که می تواند یک الگوی موفق برای فرماندهان و دیگر افراد باشد.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی عاشق اهل بیت (علیهم السلام) بود، افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز آن شهید والامقام که باعث شد تا میان جامعه و مردم محبوب شود این بود که او محب اهل بیت بود.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه شهید صیاد را عامل وحدت میان رزمندگان اسلام در جبهه های نور علیه ظلمت دانست و در این خصوص تصریح کرد: زمانی که شعار ارتشی و سپاهی دو لشگر الهی مطرح می شود، شهید صیاد با هوشیاری شعار ارتشی و سپاهی یک لشگر الهی را مطرح و آن را نهادینه نمود.

 

حجت الاسلام آل هاشم در پایان تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی در زمان مسئولیتش فرماندهان با ایمان را شناسایی و سپس به آنان مسئولیت واگذار می کرد. وی به این کار اعتقاد راسخ داشت.

 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور جزئیات آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم را اعلام کرد و گفت: پذیرش به دو شیوه آموزشی - پژوهشی و الکترونیک صورت می گیرد.

دکتر اصغر ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر ۲۱ الی ۲۸ دی ۹۳ انجام شد.

وی شیوه پذیرش در این دوره را آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی اعلام کرد و افزود: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۴ اردیبهشت ۹۴ برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: نتایج آزمون اواخر مرداد ماه ۹۴ اعلام می شود و شروع به تحصیل پذیرفته شدگان از مهرماه ۹۴ خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت ایجاد شده در کل در دو شیوه (آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی ) را ۱۶ هزارو ۸۰ نفر اعلام کرد.

ابوالحسنی افزود: ظرفیت ایجاد شده در شیوه پذیرش الکترونیکی ۴ هزار و ۲۴۰ نفر و ظرفیت ایجاد شده در شیوه آموزشی-پژوهشی ۱۱ هزار و ۸۴۰ نفراست.

وی تعداد کل رشته محل ها را ۷۰۵ رشته محل عنوان کرد و افزود: تعداد رشته محل شیوه آموزشی - پژوهشی ۵۹۲ رشته محل و تعداد رشته محل به شیوه الکترونیکی ۱۱۳ رشته محل است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل پذیرش به شیوه آموزشی پژوهشی را ۲۰ نفر و ظرفیت پذیرش به شیوه الکترونیکی در هر کد رشته محل به استثنای برخی رشته محل ها را ۴۰ نفر عنوان کرد.

وی تعداد شهرستان محل برگزاری آزمون را ۱۰۱ شهر، تعداد حوزه های امتحانی را ۱۱۸ حوزه و تعداد حوزه های فرعی (غیرپیام نور) را ۱۱ حوزه اعلام کرد.

ابوالحسنی تعداد داوطلبان زن در کل کشور را ۳۸ هزارو ۶۶۸ نفر و تعداد داوطلبان مرد در کل کشور را ۴۱ هزاو ۸۰۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۸۰ هزار و ۴۶۹ نفر جمع کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام نور را تشکیل می دهند.

 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: گوشت مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) برای نخستین بار در این شهرستان وارد بازار شد.

 

جعفر عیسی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری سه واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان تولید مرغ سبز را آغاز کرده و با موفقیت دوره پرورشی را به پایان رسانده اند.

وی اضافه کرد: با پایان دوره پرورش این گونه مرغ ها در مرغداری های مهاباد برای نخستین بار گوشت مرغ سبز تولیدی در این واحدها وارد بازار مصرف این شهرستان شده است.

عیسی زاده با بیان اینکه سیاست ها و برنامه های جهاد کشاورزی در راستای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است، اظهار کرد: در واحدهایی که در این زمینه فعالیت می کنند تلاش می شود که مرغ های پرورش یافته بدون استفاده از آنتی بیوتیک دوره پرورشی خود را به پایان برسانند.

به گفته وی در این روش نوین شرایط نگهداری از مرغ برای تولید محصول سبز به گونه ای است که باید با مدیریت داخلی خوب و تامین تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد تا نیاز به آنتی بیوتیک نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مرغ سبز یا مرغ فاقد آنتی بیوتیک هیچگونه باقیمانده دارویی نداشته و از سلامت و بهداشت کاملی برخوردار است.

مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد ظرفیت تولید مرغ سبز در این شهرستان را در حال حاضر 127 هزار قطعه در هر دوره پرورشی عنوان کرد و افزود: طول هر دوره تولید مرغ سبز 45 تا 60 روز است و در هر دوره بیش از 280 تن گوشت مرغ سبز وارد بازار می شود.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد نیز با تایید ورود گوشت مرغ سبز به بازارهای این شهرستان گفت: تولید گوشت مرغ سبز بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی صورت می گیرد.

بایزید حسن پور افزود: بر اساس این دستورالعمل مرغداری های که گوشت سبز تولید می کنند، در هر دوره تولید باید در سه مرحله مختلف توسط کارشناسان این شبکه مورد آزمایش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: گوشت این نوع مرغ نیز به دو صورت منجمد و کشتار روز و در بسته های سبز رنگ در بازار مصرف عرضه می شود.

در حال حاضر 74 واحد مرغداری گوشتی فعال به ظرفیت یک میلیون و 570 هزار قطعه در مهاباد وجود دارند که سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

شهرستان مهاباد با بیش از 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 

 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنجاهمین یارانه نقدی شنبه به حساب مردم واریز می شود.

یارانه نقدی فروردین ساعت ۲۴ شنبه واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، میزان یارانه نقدی در این مرحله همانند ۴۹ مرحله گذشته، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد است . این پنجاهمین یارانه نقدی خواهد بود که مردم دریافت می‌کنند .



تاريخ : 21 / 1 / 1394برچسب:, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

منیژه حکمت، فرشته طائرپور و رخشان بنی اعتماد از جمله سینماگرانی هستند که فرزاندانشان به عنوان بازیگر در سینما مشغول به کار هستند و به عنوان مادر نقش پررنگی در تربیت و ورود آنها به این حرفه داشته اند.
 
 منیژه حکمت، فرشته طائرپور و رخشان بنی اعتماد از جمله سینماگرانی هستند که فرزاندانشان به عنوان بازیگر در سینما مشغول به کار هستند و به عنوان مادر نقش پررنگی در تربیت و ورود آنها به این حرفه داشته اند.

پگاه آهنگرانی از جمله این بازیگران است که با فیلم «گربه آوازه خوان» به سینما آمد و با «دختری با کفش‌های کتانی» به‌عنوان یک بازیگر نوجوان معرفی شد. البته منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما تاثیرش را در ورود دخترش به سینما کمرنگ می‌داند اما قطعا زمینه آشنایی رسول صدرعاملی با بازیگر نوجوان فیلمش بوده است.

«زندان زنان»، «مکس»، «سه زن»، «آتش سبز»، «ورود آقایان ممنوع»، «راه آبی ابریشم» و «دربند» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند که با «دربند» موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد، جایزه‌ایی که یک بار برای «زادبوم» کاندید دریافت آن شده بود.

غزل شاکری هم فرزند فرشته طائرپور تهیه کننده سینماست که با فیلم «ماهی» وارد دنیای بازیگری شده است و در ادامه در فیلم‌هایی چون «گلنار» و «وقتی همه خواب بودند» بازی کرده است.

بازی این بازیگر در «آینه های روبرو» مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر، موفق به جوایز دیگری از جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

باران کوثری با نقش آفرینی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد وارد سینما شد.

این بازیگر کارش را با فیلم «نرگس» آغاز کرد و در ادامه در«بهترین بابای دنیا»، «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت» و «زیر پوست شهر» مقابل‌دوربین رفت.

اصغر فرهادی در «رقص در غبار» نقش اصلی فیلمش را به او داد و این روند در فیلم‌های «برگ برنده»، «گیلانه»، «خوابگاه دختران» و «تقاطع» ادامه پیدا کرد.

باران کوثری برای فیلم «روز سوم» و «خون بازی» سیمرغ بلورین دریافت کرد و برای «حیران» هم کاندید شد و در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر هم بار دیگر با «کوچه بی نام» موفق به دریافت سیمرغ شد.

«دایره زنگی»، «شب واقعه»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «هیچ»، «لطفاً مزاحم نشوید»، «اسب حیوان نجیبی است»، «من مادر هستم» و «بغض» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند.

ثریا قاسمی دختر زنده یاد حمیده خیرآبادی، افسانه چهره آزاد نوه زنده یاد افسانه چهره آزاد و ماه چهره خلیلی نوه زنده یاد پروین سلیمانی به عنوان یادگارانی از مادر و مادربزرگشان در سینما و تلویزیون مشغول به فعالیت بازیگری هستند.

 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به وسیله این روش درمانی دندان‌ها در پوزیشن صحیح خود قرار می‌گیرند و اگر جای دندان‌ها تنگ باشد، به وسیله فنر باز می‌شود.

اکبر فاضل دندان پزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین روش درمان دندان‌های فاصله دار،‌ ارتودنسی است، یعنی ردیف کردن و جمع کردن دندان‌ها. حال گاهی اوقات ممکن است دندان‌ها از نظر سایز و اندازه کوچک باشد و دندان‌ها فاصله‌دار باشند؛ آن زمان  به وسیله ترمیم یا روکش تمام چینی می‌توان فواصل آن‌ها را پر کرد، ولی اولویت اول ما ترجیحا ارتودنسی است.
 
وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه ارتودنسی انجام شد و در پوزیشن صحیح قرار گرفت، کارهای زیبایی را انجام می‌دهیم. اگر جای دندان‌ها تنگ است، برای جابجایی دندان‌ها به وسیله فنر دندان‌ها باز می‌شود ولی اگر دندان‌ها فاصله دارد و فضا بین دندان‌ها باز است، قوس جمع می‌شود و دندان‌ها تنگاتنگ هم قرار می‌گیرند و فضا بسته می‌شود.
 
فاضل عنوان کرد: ایده آل ارتودنسی این است که در سن 13 و 14 سالگی یعنی زمانی که تمام دندان‌های شیری ریخته شده و دندان‌های دائمی درآمده شروع شود که معمولا ارتودنسی ثابت انجام می‌شود.
 
این دندانپزشک در پایان خاطرنشان کرد: ارتودنسی تا سن 24 و 25 سالگی که فک‌ها در حال رویش است و جابجایی خیلی راحت تر است، انجام می‌شود. در سنین بالاتر نیز مشکلی ندارد ولی کار مشکل‌تر می‌شود و پاسخ دادن نیروهای ارتودنسی که به دندان وارد می‌شود، یک مقداری ممکن است دچار اشکال شود.



تاريخ : 21 / 1 / 1394برچسب:, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین ارفعی ازهمسر قبلی خود که از دنیا رفته است 15 فرزند و از همسر کنونی که 39 ساله است 4 فرزند دارد .

فرزند بزرگ این پیرمرد 56 سال دارد .

حسین ارفعی که 30نوه و 40 نتیجه دارد بازنشته معدن است.

سن آقای حسین ارفعی در شناسنامه 1313 ثبت شده اما به گفته خودش در 16 سالگی برایش شناسنامه صادر شده است.



تاريخ : 14 / 1 / 1394برچسب:, | 3:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز گفت: تحقق شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی » به نگرش جامع و وسیعی از سوی مردم و مسوولان نیاز دارد.

آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه انتخاب شعار امسال از جانب رهبری بسیار مهم و تعیین کننده است، افزود: همه باید دست در دست هم داده و برای تحقق آرمان ها و اهداف رهبری تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: همدلی و همزبانی بین دولت و ملت تامین کننده و تشکیل دهنده اصلی عنصر وحدت در جامعه است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: باید توجه داشت در سایه همدلی، وفاق ، صمیمیت و وحدت می توان به اهداف بزرگتری دست پیدا کرد.

وی گفت: پیشرفت جامعه، عدالت اجتماعی و قضایی، تقویت استعدادهای علمی و معنوی و ایمان مردم در سایه عمل به شعار سال قابل تحقق است.

خطیب جمعه موقت تبریز با اشاره به تحولات یمن و مبارزات مردم رنج دیده و مقاوم این کشور برای رهایی از یوغ استبداد، اظهار کرد: قیام مردم این کشور اسلامی علیه حکومت جور ناشی از نسیم بیداری اسلامی در منطقه بوده و مردم این کشور خواسته های انسانی و اسلامی خود را اعلام می کنند.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: جنبش انصار الله یمن نیز براساس خواست مردم حرکت می کند اما این تحرکات مثبت برای آمریکا و نظام سلطه خوش نیامده و به وسیله رژیم آل سعود مردان و زنان و کودکان بی دفاع یمنی را مورد حملات سنگین هوایی قرار می دهند.

وی با محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن خواستار توقف سریع این حملات شد.



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک روز با حجت الاسلام آل هاشم؛

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

سربازان پایگاه‌های چزابه، فکه اصلی و گردان‌های مرزی را دیدم که با دیدن نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جان تازه‌ای گرفتند تا در راستای اعتلای نظام و تحقق دغدغه‌های فرماندهی معظم کل قوا با اتکا به توانمندی‌های بالقوه و توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام های ارزنده‌ای بردارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، دهلاویه سرزمین مردان جنگ های نامنظم و یادمان وزیر مدبر و حکیم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید مصطفی چمران حال و هوای خاصی داشت. تا به حال این همه استقبال، بغض پنهان در گلو و تجدید پیمان عشاق با دلاورمردان عرصه صیانت از اقتدار و شهادت طلبی و عرصه تقابل با منافقین ندیده بودم.

پس از ادای احترام به مقام شامخ این بزرگواران و تجلیل از این تلاش‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها به سمت چزابه رهسپار شدیم. در راه حرکت به سمت چزابه دیدن برخی از صحنه‌ها یک حالت حزن و اندوهی ایجاد می‌کند؛ چرا که هنوز مناطقی وجود دارند که از حالت جنگی خارج نشده و هنوز رنگ و لعاب آن حماسه آفرینی‌ها را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولین مستقر در استان خوزستان به شهدای این منطقه ادای احترام کردند. در جریان این بازدید تئاتر آیینی دفاع مقدس تحت عنوان "محرم 59" ویژه حماسه‌آفرینی‌های سوسنگرد، دهلاویه و چزابه به نمایش درآمد و یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هم این عملیات های شجاعانه را روایت کرد.

پس از چزابه جاده فکه پیش رو بود؛ پایگاه پرچم نزدیک‌ترین پایگاه مرزی به عراق است که سربازان تلاشگر ارتش جمهوری اسلامی به همراه فرماندهان خود از مرزهای جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهداء عیدی از این تلاش ها تقدیر کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با آن ها عکس یادگاری گرفت. این اتفاق افتاد و انگار سربازان جان تازه‌ای برای ادامه خدمت گرفتند.

در جاده فکه قرار گرفتیم؛ در مسیر پاسگاه مرزی صفریه جایی که عراق از ابتدای جنگ سینه به سینه با تیپ 3 لشکر 92 زرهی ارتش به نبرد پرداخت. شهید مخبری فرمانده قهرمان و یارانش برای فتح چزابه تا تپه های الله اکبر پیش رفتند و این موقعیت را از دشمن بازپس گرفتند.

در کنار یادمان شهید آوینی و شهدای گردان حنظله جایی که تخریب‌چی‌های قهرمان ما در کانالی اسیر شدند و تا آخرین لحظه هم از مجاهدت دست برنداشتند و به مقام والای شهادت نایل آمدند. پایگاه 386 روبروی خاک عراق را دیدیم که نماینده ولی فقیه در ارتش برای تبریک سال نو و خسته نباشید به سربازان با فرمانده جوان این پایگاه هم کلام شد و از او به خاطر نظم و انسجام موجود در این فضای نظامی و آرایش مناسب سربازان تقدیر و تشکر کرد.

پایگاه 382(گردان 799) جایی بود که هنوز آثار رزمندگان والفجر مقدماتی در سنگرهای سیمانی آن موجود است. چرا که مسئولین تفحص، شهدای این عملیات را در این موقعیت پیدا می کنند. در ادامه این مسیر ضمن تجلیل از سربازان نمونه ارتش به پایگاه 381 که به گردان خط شکن در دفاع مقدس معروف است و در اوایل جنگ مأمن منافقین بوده که از این رو مردم منطقه آن را به نام "مریم" نیز می شناسند.

این یگان در جنگ تحمیلی در دست منافقین بوده و مسعود و مریم رجوی خائن برخی از اسناد جنگی را به دستور ابوالحسن بنی صدر خائن در اختیار صدام و شورای عالی دفاع عراق قرار می‌دادند. در این پایگاه استقرار پیدا کردیم و ضمن صرف ناهار از عوامل نمونه این یگان نیز تقدیر به عمل آمد.

در پایان این بازدیدها حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با مسئولین، سربازان و عوامل رسانه ای عکس یادگاری گرفت و منطقه فتح المبین را به یاد جانبازی‌ها و در ادامه ایثارگری‌های آن مردان بی ادعا در رأس آن ها شهید صیاد شیرازی ارج نهادیم.

بازدید از یادمان های معروف و استقبال پرشور مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی این پیام را مخابره می‌کند که در سال 94 می توانیم به این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در سطح داخلی و بین المللی خاصه مذاکرات هسته ای دست یابیم.

حقیقتاً برای من به عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه با گپ و گفت میدانی با مردم شهیدپروری که به سفر سرزمین های نور آمده بودند این هدف را از تجدید پیمان‌ها و تجلیل‌ها از مقام والای شهدا دارند که راه آن مردان بی ادعا را بپیمایند تا پرچم ولایت در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآید.

مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی بود که مردم در این دید و بازدیدها به جهان می دهند که در ایام نوروز به جای گردش‌ها و تفریح‌های مادی به این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی آمدند تا بگویند شهدا شعور مرموزی هستند که تا ابد زنده هستند.

مجتبی برزگر

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حقیقتاً تنها را عزت‌افزایی رعایت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: این اقتصاد مقاومتی با همدلی و وحدت ملت و دولت تحقق می‌یابد.

اقتصاد مقاومتی با همدلی بین دولت و ملت تحقق می‌یابد/ موفقیت دولت در گروه همزبانی بین مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی راهیان نور، پیرامون نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به وحدت ملت و دولت در قالب همدلی و همزبانی اشاره کردند. برداشت ما از این پیام مدبرانه و حکیمانه این است که ما هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی در سال جاری نیاز به وحدت و انسجام بیشتر داریم.
 
وی افزود: سال ۹۴ سال پایانی مذاکرات هسته‌ای است که بالاخره باید روی این میز همه‌چیز نهایی و مشخص شود. همدلی و همزبانی مسئولین در این راستا به‌کار می‌آید. نتیجهٔ آن به دستاورد مهم عزت، افتخار و اطلاعت‌پذیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این موضوع مهم و حساس بین‌المللی ختم می‌شود.
 
آل هاشم تصریح کرد: اما در موضوع داخلی بیش از هر عرصه و موقعیت دیگری این نیاز مبرم احساس می‌شود. چراکه امسال انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم. امیدواریم با این همدلی بتوانیم با اتکا به حضور پرشور مردم این انتخابات را در سطح گسترده‌ای برگزار کنیم.
 
وی ادامه داد: هرچه گسترهٔ این همدلی‌ها و همزبانی‌ها بیشتر باشد، متقابلاً صمیمیت، همدلی و وحدت میان مردم و دولت افزایش می‌یابد و مطمئناً در برگزاری هرچه باصلابت‌تر این انتخابات نقش بسیار مهم و بسزایی را ایفا خواهد کرد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: با توجه به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نسبت به توسعه و رونق بخش‌های اقتصادی کشور، حقیقتاً تنها را عزت‌افزایی رعایت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. این اقتصاد مقاومتی با همدلی و وحدت مردم تحقق می‌یابد.
 
وی اضافه کرد: دولت باید تلاش کند وابستگی به نفت را به حداقل برساند و مردم نیز در راستای رونق بخش تولید داخلی تلاش کنند. این همدلی‌ها باید موجبات استفاده بهینه از امکانات پیشرفت اقتصادی را فراهم آورد.
 
آل هشام تاکید کرد: ما برای استفاده بهینه از اقتصاد کشور و رونق اقتصاد و افزایش عزت منطقه‌ای، نیاز به توسعهٔ عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.. داریم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همدلی و همزبانی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند در میان مردم تقویت شود، قطعاً دولت به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
 
 



تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بارش برف و وزش باد شدید وضعیت جوی این استان تغییر می کند.

 

محمد علی مسلمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز بعد از ظهر، هوای این استان شاهد افزایش ابر و وزش باد و به تدریج همراه با بارندگی خواهد بود.

وی یادآورشد: برای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته وضعیت جوی ناپایدار، همراه با بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مسلمی اظهار کرد: انتظار می رود برای روز چهارشنبه هوا به طور عمده ابری همراه با بارش برف و باران و برای پنجشنبه نیز ادامه این وضعیت جوی همراه با وزش باد شدید باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از روز جمعه کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو روز آینده نیز حداکثر دمای هوا شاهد کاهش تدریجی خواهد بود اما حداقل دما کاهش نمی یابد.

مسلمی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با چهار درجه زیر صفر سردترین شهر و آببر با 13 درجه بالای صفر گرمترین شهر استان زنجان بود.



تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان يونجه را بعلت دارا بودن آهن براي درمان بيماري راشيتيسم تاثیرگذار می‌دانند.

 

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: یونجه حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ریشه گیاه یونجه قابلیت آن را دارد که تا عمق 18 متری زمین هم پیشروی کرده و ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را از خاک جذب کند.

نقشی ادامه داد: نرم شدن سینه و تسکین سرفه با مصرف روزی دو  فنجان دَم کرده تخم یونجه دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: گیاه یونجه را به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها سلطان مواد خوراکی می‌نامند.

وی اظهار داشت: اين گياه ۲ برابر اسفناج آهن دارد و به همين علت در برخي كشورها جايگزين اسفناج شده و استفاده از آن به صورت پودر، كپسول و قرص نيز معمول شده است.

نقشی تاکید کرد: ويتامين  ث موجود در یونجه  2 برابر جعفري و 4 برابر ليموترش است و عوارض كمبود ويتامين ث با خوردن يونجه از بين مي رود



تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 5:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: برای تسکین درد دندان نعناع را در دهان قرار داده و جویده شود.

سعیده علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: نعناع برای هضم و سنگینی معده می‌تواند مفید باشد و به دلیل داشتن ویتامین ب1 و ب2 اشتها آور و سرشار از فولات است.

وی تشریح کرد: گل، برگ و ساقه نعناع ارزش دارویی دارند.

علیزاده ادامه داد: برگ نعناع با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی اضافه بدن را می سوزاند.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن طبیعی نعناع، علایم معده درد، گرفتگی عضلانی و سندروم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد.

وی اظهار داشت: چای نعناع علاوه بر انرژی زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج کرده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می کند.

علیزاده تاکید کرد: کارشناسان نوشیدن دَم کرده نعناع در تمیز نمودن کبد، رقیق شدن صفرا و کاهش کلسترول خون موثر می دانند.



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت.

پیام رئیس مجلس در پی بازگشت پیکر شهید دانایی فر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت و بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت؛ متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مرزبان سرافراز و دلاور گروهبان دوم جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی جیش العدل را به پیشگاه فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران و خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

در طول یکسال گذشته شایعات بی اساسی درباره وضعیت شهید دانایی فر از سوی دشمنان طرح ریزی شد که بیانگر مظلومیت و مقاومت این عزیز جان بر کف و سرباز وطن در برابر توطئه آنان می باشد.

اینک که پیکر مطهر این شهید قهرمان به کشور بازگشته است از تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری عوامل شهادت و شناسایی و انتقال پیکر بزرگوار شهید دانایی فر تقدیر کرده، امیدوارم روح متعالی این رزمنده قهرمان مشمول علو درجات در پیشگاه خداوند متعال شود.

علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 4:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا الیه راجعون
حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی

درگذشت همشیره مومنه و مکرمه، مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» موجب تاثر و تالم گردید.
این ضایعه را به حضرتعالی، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت عرض می کنم. از خداوند متعال، رحمت واسعه و حشر آن بانوی پرهیزگار با جدّه بزرگوار سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، صبر و اجر برای همه مصیبت دیدگان و سلامتی و توفیق روز افزون برای حضرتعالی مسالت می نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 9:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت خواهر مقام معظم رهبری را به ایشان و خانواده آن مرحومه تسلیت گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

محضر مبارک مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

درگذشت همشیره محترمه و مومنه حضرتعالی "بانوسیده فاطمه حسینی خامنه‌ای" که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به رحمت الهی پیوست را از طرف کارکنان و روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت الهی را برای آن بانوی بزرگوار، صبر و اجر برای بازماندگان و طول عمر با عزت و عظمت حضرتعالی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پادشاه عربستان سعودی در پیامی، درگذشت والده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری را به وی تسلیت گفت.
 
 پادشاه عربستان سعودی در پیامی، درگذشت والده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری را به وی تسلیت گفت.
 
متن پیام ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
عالیجناب دکتر حسن روحانی
 
رییس جمهوری اسلامی ایران
 
با کمال تاسف خبر درگذشت والده‌ی جنابعالی «رحمه الله علیه» را دریافت نمودم. بدین وسیله مراتب تسلیت خود را ابراز داشته و برای ایشان رحمت و مغفرت و بهشت جاوید مسالت می‌نمایم.
 
ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود
 
خادم الحرمین الشریفین» 
 



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 9:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سلام دوستان عزیزم. سال نو مبارک. شرمنده از بابت تاخیر در عرض تبریک. سفر هستم. جای شما خالی. الان بعد از چهار روز تلگرام رو چک کردم و از دیدن عکس آزاده نامداری شوک شدم.
 
انتخاب: رضا رشید پور مجری سابق تلویزیون نوشت:
 
سلام دوستان عزیزم. سال نو مبارک. شرمنده از بابت تاخیر در عرض تبریک. سفر هستم. جای شما خالی. الان بعد از چهار روز تلگرام رو چک کردم و از دیدن عکس آزاده نامداری شوک شدم.
 
من بیش از ده ساعت با ایشون در مورد انتشار این عکس و یک سری مستندات فوق محرمانه دیگه صحبت کرده بودم. به من قول داده بودن که این کارو نکنن. حتما اتفاق مهمی افتاده که زدن زیر قولشون. من خیلی از ایران دورم و دسترسی بهشون ندارم. فقط خواهش میکنم که اصلا قضاوت نکنید. ماجرا خیلی خیلییییییی پیچیده س. باید فضارو آروم کرد. وگرنه فاجعه ای در راه خواهد بود...
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) و ترحیم همشیره مکرمه حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد .

در شب شهادت ریحانه‌ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام و همچنین مجلس ترحیم و بزرگداشت بانوی انقلابی سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور سران قوا، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی به تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذکر مصائب و مناقب ایشان پرداخت و آقایان انسانی و کریمی در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت مدیحه سرایی کردند.
مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی سال 94 را سالی توام با موفقیت بهروزی و سربلندی برای ملت مسلمان و بصیر ایران اسلامی آرزو نمود و آغاز بهار فاطمی را به خانواده بزرگ ارتش و سایر کارکنان نیروهای مسلح تبریک گفت.

 

 

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی دفاع پرس، به مناطق عملیاتی جنوب،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیام اختصاصی به خبرگزاری دفاع مقدس اعلام کرد: آغاز بهار 94 که سالی پر رونق ترو موفقیت آمیز تر از گذ شته  در عرصه های مختلف علمی فرهنگی آموزشی سیاسی و نظامی را میتواند برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورد.

بدین وسیله این عید باستانی را به آحاد هموطنان، ارتشیان و سایر نظامیان نیروهای مسلح تبریک و تهنیت میگویم.

وی در ادامه این پیام از سلحشوری و حماسه آفرینی های مردان همیشه موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران خاصه دلیرمردان عرصه ی دفاع هوایی در حوزه های داخلی و خارجی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

امیر شاه صفی در خاتمه این پیام آورده است: این انتظار میرود که این دستاوردها و توفیقات به قلل مرتفع پیروزی قطعی تبدیل شود که انشالله در سال 94 این برآیندهای امیدوارانه ، همدلی و همزبانی بیشتری میان کلیه دستگاه ها، دولت و جامعه ایجاد خواهد نمود، تا رهنمودهای نورانی مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) که در ابتدای سال بر آن تاکید فرمودند به منصه ی ظهور برسد.

 

اللهم عجل لولیک الفرج

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته