تاريخ : 24 / 3 / 1394برچسب:, | 5:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: رعایت پوشش مناسب در خانواده به رشد طبیعی جنسی کودکان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی در نوجوانی و جوانی کمک شایانی می‌کند.

1433058635513_103211.jpg

دکتر محمد زارع نیستانک در گفت‌و‌گو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه آرایش و لباس‌های نمیه عریان در حضور فرزندان باید با رعایت نکاتی ویژه انجام شود گفت: آراستگی باید همیشگی باشد اگر فرزندان زیر هفت سال هستند این نوع آرایش و پوشش مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا غرایز جنسی در بچه‌های زیر هفت سال وجود دارد ولی بروز نمی‌کند.

وی گفت: وقتی بچه وارد مدرسه می شود مادر باید مراقبت کند زیرا با ورود به دوره آموزشگاهی غرایز بروز پیدا می کند با اینکه جدی نیست ولی شما باید پوشش را مراعات کنید.

نیستانک اضافه کرد: بچه‌ها با ورود به دوازده سالگی نوجوان می شوند و باید مراقبت بیشتری شوند زیرا غرایز در نوجوان جدی تر می‌شود. پسرها به طور معمول در پانزده سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند و مادر باید مراقبت بیشتری بکند زیرا فرزند در اوج غرایز است.

این روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: اگر شما در دوره‌ای پوشش و آرایش را جلوی فرزندان پسر رعایت نکنید؛ ممکن است که بلوغ جنسی آنها را جلوتر بیندازید. یکی از علل بلوغ زودرس بچه‌ها همین مسئله است.

وی یادآور شد: اگر شما فرزند بالای هفت سال دارید باید پوشش و آرایش خودتان را مدیریت کنید، یعنی پوشش و آرایش مربوط به خلوت شما باشد. بعضی‌ها فکر می کنند که فرزند ما محرم هستند و نباید جلوی آنها پوشش رعایت بشود، البته این درست است؛ اگر فرزند در سن قبل از آموزشگاهی، قسمتی از بدن شما را ببیند، آزار نمی‌بیند ولی در ذهنش می ماند و او را آزار می‌دهد، یعنی در زمان بلوغ جنسی اگر قسمتی از بدن مادر را ببیند، بالفعل او را اذیت می کند و ممکن است که دچار انحرافات اخلاقی بشود. درست است که فرزندتان به شما محرم است ولی باید محدودیتی باشد.

نیستانک تصریح کرد: مادری که در مقابل فرزند شرم وحیا را حفظ کند و موجبات تضعیف آن را فراهم نیاورد، تصویر زیبا و دلنشین و آبرومندانه‌ای از خود در آینه ذهن کودک منعکس و اسباب سعادت او را فراهم می کند.

وی گفت: کودکان به دقت رفتار والدین خود را پیگیری و تقلید می­‌کنند، الگو می­‌گیرند، اظهار می­‌کنند و در آلبوم پاک نشدنی ذهن کنجکاو و نورس خود ثبت و بررسی می­‌کنند. پوشش قدری راحت مادر و پدر تا قبل از شش سالگی نگران کننده نیست، اما بین سن شش الی دوازده سالگی کودک با گرافیک بالا تصویر برداری می کند یعنی او را مبتلا به انحراف اخلاقی نمی‌کند اما در ذهن کودک ثبت و باقی می ماند.

این روانشناس کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: با ورود به سن دوازده سالگی و بلوغ، پوشیدن لباس‌های نیمه عریان و باز، تنگ، نازک و بدن نمای والدین تاثیر سوء دارد و کودک را اذیت می کند.

وی در باره رعایت نکات لازم از سوی والدین برای سلامت جنسی فرزندان­ گفت: رعایت اصول اخلاقی جنسی در خانواده، نقش مهمی در سلامت جنسی کودکان دارد. والدین باید از رفتارهایی خاص در حضور فرزندان پرهیز کنند.

نیستانک اضافه کرد: پرهیز از دیدن فیلم های نامناسب جنسی که در آن زنان و مردان با پوشش های نامناسب، عریان و نیمه عریان، روابط و رفتارهای زننده، رقص های تحریک آمیز، معاشقه و روابط جنسی را به نمایش می گذارند، پرهیز والدین از شوخی های رکیک و زننده، ایماها، اشاره‌ها، کنایه‌های جنسی، لمس و در آغوش کشیدن هم دیگر که معنی جنسی بدهد، پرهیز از ناز و نوازش و ... در حضور فرزندان و اجتناب از بکاربردن حرف‌ها، طنزها و فحش‌های رکیک جنسی از نکات مهم اخلاقی است که والدین باید برای حفظ سلامت جنسی فرزند به آن توجه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: رعایت پوشش مناسب در خانواده کمک شایانی به رشد طبیعی جنسی کودکان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی در نوجوانی و جوانی دارد.

 

 

 



تاريخ : 24 / 3 / 1394برچسب:, | 3:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

گردوهایی که با پوست هستند را خریداری کنید زیرا خاصیت کاملی نسبت به گردوهای پوست کنده و آماده دارند.

 

به گزارش مشرق، دکتر Cananlaratay متخصص قلب و عروق درمورد اهمیت مصرف میوه‌های خشک گفت: آجیل و میوه‌های خشک یکی از سالم‌ترین منابع غذایی هستند. به همه مردم توصیه می‌کنیم که به مقدار زیادی مصرف کنند اما از مصرف آجیل و میوه‌های خشک وارداتی پرهیز کنید.

 افراد حتی اگر از پسته‌هایی که در بسته هستند استفاده کنند بهتر از پسته‌های در بازی است که مواد شیمیایی و دارویی به آنها زده شده و خاصیت کامل پسته را از بین برده است.

Karatay گفت: فندق به دلیل پایین بودن برداشت آن قیمت آن ارزان است اما سالم و بسیار توصیه می شود

Karatay در ادامه افزود: فندق – پسته می‌توانید به وفور بخورید زیرا بسیار خون ساز است همچنین از تخمه هم می توانید به صورت زیاد استفاده کنید.گردو یک ماده غذایی بسیار مهم است. گردوهایی که با پوست هستند را خریداری کنید زیرا خاصیت کاملی نسبت به گردوهای پوست کنده و آماده دارند. در زمان امپراطوری رم به بیماران روانی گردو تجویز می کردند زیرا مغز گردو به مغز انسان خیلی شباهت دارد و باعث درمان این بیماری می‌شود.

طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته در سالهای اخیر نشان می‌دهند که: گردو و تخم‌مرغ به صورت طبیعی دارای امگا 3 هستند، استفاده از این مغزهای خوراکی باعث می‌شود که ما سالم بمانیم و درآینده نسل سالم داشته باشیم.

با توجه به افزایش سرطان در سال‌های اخیر Karatay توضیح داد: افرادی که سیستم ایمنی بدن قوی و دارای ویتامینD کافی هستند، کمتر در معرض خطر  ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند.

دکتر Karatay تاکید کرد: اگر سیستم ایمنی بدن افراد تضعیف شود به هر بیماری از جمله آلزایمر ، سرطان رحم، پروستات، معده، روده، پانکراس، سرماخوردگی و . . . می‌توانند مبتلا شوند در نتیجه برای تقویت و سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن مصرف غذاهای طبیعی و ویتامین D توصیه فراوان می‌شود.

 

 
 

 



تاريخ : 24 / 3 / 1394برچسب:, | 5:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل چاپ و توزیع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، زمان شروع ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی دانش آموزان تهران را ششم تیر ماه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، لیدا نیک‌روش با بیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی دوره ابتدایی دانش‌آموزان تهرانی به‌ صورت پایلوت از ششم تیر از طریق اینترنت انجام می‌گیرد، گفت: کتابفروشی‌ها حق ثبت‌نام اینترنتی برای توزیع کتاب درسی دوره ابتدایی را ندارند.
 
وی از اینترنتی شدن توزیع کتاب‌های دوره ابتدایی خبر داد و گفت: اولین جامعه آماری ما شامل کتاب‌های دانش‌آموز پیش دانشگاهی بود، اما تصمیم گرفتیم توزیع کتاب‌های پایه ابتدایی دانش‌آموزان تهرانی هم به صورت الکترونیکی باشد.
 
نیک روش افزود: خانواده‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی می توانند از ششم تیر ماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه آموزش و پرورش به نشانی www.tehran.edu.ir اقدام نمایند.
 
مدیرکل چاپ و توزیع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بیان کرد: دانش‌آموزانی که امکانات دسترسی به اینترنت را ندارند، می‌توانند با مراجعه به مدرسه، مدیر آن مدرسه نسبت به ثبت‌نامشان اقدام کند. چرا که دسترسی مدیر مدرسه برای ثبت‌نام باز شده و او می تواند به‌ صورت گروهی نیز ثبت‌نام را انجام دهد.
 
به گفته نیک‌روش، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی پیش از مهر ماه توزیع خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که کتابفروشی‌ها نسبت به ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های دوره ابتدایی اقدام کرده‌اند، تاکید کرد: فروش کتاب‌های دوره ابتدایی از طریق آموزش و پرورش است و هیچ ربطی به کتابفروشی‌ها ندارد و اگر کتابفروشی ثبت‌نام اینترنتی کند، تخلف محسوب می‌شود.



تاريخ : 21 / 3 / 1394برچسب:, | 4:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اگر انسان بصیرت نداشته باشد ناخودآگاه به دشمن کمک می کند و در جبهه او قرار می گیرد، به همین منظور باید کارکنان نیروهای مسلح و بسیجیان نسبت به مسایل سیاسی آگاهی کامل داشته باشند اما وارد جریان های سیاسی نشوند.

 

 

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در اولین دوره بصائر بسیجیان کوی های سازمانی ارتش با اشاره به حمایت های سامانه فرماندهی به خصوص فرمانده کل ارتش در ایجاد و گسترش روحیه بسیجی در میان خانواده ها و فرزندان کارکنان آجا، خاطرنشان کرد : بسیجیان باید به مسایل سیاسی روز و تهدیدهای نرم دشمنان آگاهی کامل داشته باشند و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این زمینه و با توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در تلاش است تا بسیج و فرهنگ بسیجی را در کوی های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا ) و در بین خانواده های آنان گسترش دهد.

وی با اشاره به اهمیت تفکر بسیجی افزود: روحیه و تفکر بسیجی می تواند جامعه را در مقابل انواع تهدیدهای فرهنگی و نرم دشمنان مصون نگه دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش راه اندازی جنگ نرم و فرهنگی علیه جوانان ایران اسلامی را از اهداف دشمن دانست وافزود: بی اعتقاد کردن جوانان ما نسبت به اسلام، سست کردن پایه های فرهنگی انقلاب اسلامی، منحرف کردن جوانان از باورهای دینی و مذهبی، جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ خودی، خاموش کردن روحیه جهادی و انقلابی جوانان کشور وناامید کردن جوانان از جمله اهداف دشمن در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آل هاشم وسایل ارتباط جمعی را ابزار مهم جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت : دشمن با استفاده از وسایل ارتباطی که در اختیار دارد به دروغ سازی و شایعه پراکنی پرداخته و با یک اقدام برنامه ریزی شده به کارزار فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

* یک نکته‌ی خارج از مقوله‌ی آموزش و پرورش وجود دارد که جزو مسائل اساسی کشور است و آن، نوع برخورد دشمنان با نظام جمهوری اسلامی است. در طول این ۳۵ سالی که گذشته است، همواره و همیشه هیبت این حرکت عظیم مردمی، چشم دشمنان جمهوری اسلامی را گرفته است. خیلی رجزخوانی کردند، هرچه توانستند تلاش کردند امّا ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی در نظر اینها هیبت داشته است؛ این هیبت را ما باید حفظ کنیم؛ این هیبت بایستی محفوظ بماند؛ واقعیّت هم هست، توهّم نیست. ما یک کشور بزرگ، یک ملّت هفتادوچند میلیونی، دارای سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی عمیق و اصیل بیش از بسیاری از نقاط عالم، دارای شجاعت، دارای عزم، ملّتی که از هویّت خود و از شخصیّت خود دفاع میکند [هستیم‌]؛ یک نمونه‌اش در هشت سال دفاع مقدّس ظاهر شد. در این هشت سال همه‌ی قدرتمندان دنیا - شرق و غرب - و وابستگان آنها و مرتجعین و همه و همه، دست به هم دادند تا ملّت ایران را به زانو دربیاورند [امّا] نتوانستند. جا ندارد که این ملّت، هیبت و عظمت در چشم ناظران جهانی پیدا کند؟ این عظمت را باید حفظ کرد. ما نظامی هستیم که مسئولان سیاسی کشورهای گوناگون و آنهایی که خبر دارند، این را به ما گفتند؛ بعضی به ما گفتند - بعضی دلشان نیامده به ما بگویند و در جمعهای خودشان گفتند و خبرش به گوش ما رسیده است - که این تحریمهایی که اینها علیه ایران وضع کرده‌اند و این فشاری که علیه جمهوری اسلامی راه انداخته‌اند، علیه هر کشور دیگری بود، او را منهدم میکرد، متلاشی میکرد امّا به جمهوری اسلامی تکان هم نتوانسته وارد کند. این چیز کوچکی نیست؛ این خیلی حادثه‌ی بزرگی است البتّه تبلیغات جهانی یک پوششی، یک پرده‌ای، یک غباری همواره در مقابل مخاطبان خود قرار میدهد که نمیگذارد خیلی‌ها واقعیّتها را ببینند؛ امّا درعین‌حال بسیاری از مردم دنیا، بسیاری از ملّتها بخصوص آنهایی که به ما نزدیکند، واقعیّتها را می‌بینند؛ و همه‌ی مسئولین سیاسی دنیا واقعیّتها را می‌بینند؛ نگاه نکنید به حرفهایشان؛ همین رؤسا و مسئولان سیاسی و سخنگویان دستگاه‌های مختلف غرب و اروپا و آمریکا و دیگران که گاهی حرفهای بی‌ربطی هم میزنند، همه‌ی اینها در دلشان این عظمت را، این هیبت را، این اقتدار را، این لیاقت را برای ملّت ایران تصدیق میکنند و می‌بینند منتها در زبان جور دیگری عمل میکنند.
 من مکرّر گفته‌ام راجع به این مذاکرات و [مسائل‌] هسته‌ای و امثال اینها؛ حرف زیاد زده‌ایم و آنچه باید بگوییم، گفته‌ایم لکن همه توجّه داشته باشند - هم مسئولین سیاست خارجی ما، هم مسئولین گوناگون دیگر، هم نخبگان جامعه - یک ملّت اگر نتواند از هویّت خود، از عظمت خود، آن‌چنان که هست، در مقابل بیگانگان دفاع بکند، قطعاً توسری خواهد خورد؛ بروبرگرد ندارد. باید قدر شخصیّت و هویّت خود را دانست. دشمن تهدید میکند، همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛ حالا کار به آن افرادی که مسئولیّتهای خیلی مهم و حسّاسی ندارند، نداریم. من نمیفهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ مذاکره کنیم زیر شبح تهدید! مثل اینکه یک شمشیری بالای سر [ما باشد]. ملّت ایران این‌جوری نیست؛ ملّت ایران مذاکره‌ی زیر سایه‌ی تهدید را برنمیتابد. چرا تهدید میکنند؟ چرا غلط زیادی میکنند؟ میگوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله‌ی نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط میکنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا -  آن‌وقت هم تهدید میکردند - گفتم دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید میزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴/۰۲/۱۶

* طرف مقابل با وقاحت تمام ما را تهدید نظامی میکند؛ با وقاحت، مرتّب تهدید نظامی میکند؛ چند وقتی بود ساکت بودند، باز چند روز قبل از این یکی از آنها دهن باز کرد و راجع به گزینه‌های روی میز و گزینه‌ی نظامی بنا کرد حرف زدن. خب این لاف را میزنند، این غلط زیادی را میکنند، آن‌وقت میگویند جمهوری اسلامی قدرت دفاع را از خود سلب کند؛ این حرفی که آنها میزنند ابلهانه نیست؟
دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۴/۰۱/۳۰

* شما می‌بینید که الآن مرکز فساد آمریکا را جوان‌ها را رفتند گرفتند، آمریکایی‌هایی را هم که در آن‌جا بودند گرفتند، این لانه فساد را به دست آوردند، آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ و جوان‌ها مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بی‌خود صحبت این که اگر دخالت نظامی ... مگر آمریکا می‌تواند دخالت نظامی در این مملکت بکند؟ امکان برایش ندارد.
سخنرانی در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد اصفهان ۱۳۵۸/۰۸/۱۶
 
 

 



تاريخ : 18 / 3 / 1394برچسب:, | 2:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

لیره ترکیه روز دوشنبه پس از اینکه حزب عدالت و توسعه اکثریت پارلمانی را پس از 13 سال در اختیار داشتن قدرت از دست داد، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، لیره پنج درصد کاهش یافت و به رکورد پایین 2.8 در برابر هر دلار آمریکا رسید در حالیکه بازده اوراق 10 ساله دولتی از 9.32 درصد در روز جمعه به 9.98 درصد افزایش یافت.

شاخص سهام اصلی ترکیه در ابتدای معاملات روز دوشنبه هشت درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران امیدوار بودند این حزب به اندازه کافی رای بیاورد تا قدرت را حفظ کند و از ایجاد ابهام و بن بست سیاسی میان احزاب این کشور جلوگیری شود اما از بیش از 96 درصد آرای شمارش شده، حزب عدالت و توسعه 40.9 درصد رای بدست آورده است.

به گفته تحلیلگران، لیره که پیش از انتخابات کاهش چشمگیری در برابر دلار داشت، ممکن است بیشتر سقوط کند و با تشدید فشارهای تورمی، بانک مرکزی را به افزایش نرخهای بهره وادار کند.



تاريخ : 18 / 3 / 1394برچسب:, | 2:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

رییس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی از بازداشت کامل مدیر هتل توحید مشهد در شب گذشته خبر داد.

 

 

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: مدیر این هتل احضار شده و تحت نظر قوه قضاییه قرار گرفته است.

 

 

وی ادامه داد: در هتل توحید چند تن از زائران غیر ایرانی دچار مسمومیت ناشی از سم‌پاشی بر اثر استفاده از موادی برای مبارزه با حشرات شده و تعدادی نیز فوت شده‌اند، به همین دلیل این هتل پلمب شده است.

 

 

وی افزود: این پلبپ به دلیل این است که مشخص شود منشا این قضیه چه بوده و عوامل آن مشخص شود.

 

 

وی با بیان اینکه این هتل داری مجوز و تاییدیه مدیریت بوده و استانداردهای لازم را داشته است، پاسخ داد: تا کنون مشکل این چنینی نداشته‌ایم و هتل دارای کارشناس بهداشت نیز بوده است.

 

 

قانعی عنوان کرد: سم مورد استفاده در این هتل هنوز مشخص نیست، اما مشخص شده که سم مورد استفاده سم غیر متعارفی بوده است.

 

 

 

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی افزود: با کنسولگری عربستان و نمایندگان آنان در حال مذاکره هستیم و خودمان نیز به طور مستقیم به خانواده‌های مسموم‌شدگان و فوتی‌ها در ارتباط هستیم.

 



تاريخ : 18 / 3 / 1394برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

متن کامل دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن خانه‌ اولی‌ها منتشر شد.

 

خبرگزاری فارس: متن کامل دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی خرید مسکن+جدول
 

 

گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در دستورالعمل اجرایی آمده است: بر اساس مصوبه مورخ 29 اردیبهشت ماه شورای محترم پول و اعتبار مقرر گردید بانک مسکن تسهیلات خرید و ساخت مسکن را تحت عنوان صندوق پس انداز مسکن یکم با رعایت شرط تعادل منابع و مصارف حساب، به اشخاصی که برای اولین بار اقدام به تهیه واحد مسکونی می‌نمایند، پرداخت نماید. در این راستا دستورالعمل پرداخت تسهیلات خرید و احداث واحد مسکونی از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یک به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

 



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 3 / 1394برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قرآن - آموزش قرآن - نمایشگاه قرآن

 
دامغان- مسئول امور موسسات قرآن و عترت کشور از وجود دو هزار ۲۰۰ موسسه قرآنی در سطح کشور خبر داد و گفت: سه هزار نفر از حافظان قاریان و پرسنل موسسات قرآنی طی سال گذشته بیمه شدند.

محمد زنگنه در حاشیه افتتاحیه نخستین اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان در شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فعالیت دو هزار و ۲۰۰ موسسه قرآنی در کشور اظهار داشت: این موسسات تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: آموزش های قرآنی، تربیت قرآن آموزان، بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات حافظان قرآن و قاریان و انجام کارهای فرهنگی از مهمترین برنامه های موسسات قرآن و عترت در کشور است.

مسئول امور موسسه قرآن و عترت کشور با بیان اینکه طی سال گذشته سه هزار نفر از حافظان قاریان و پرسنل موسسات  قرآنی در سطح کشور بیمه شدند تاکید کرد: این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

زنگنه همچنین افزود: نخستین اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان با هدف انسجام بخشی به تشکل های قرآنی و استفاده بهینه از آموزه های  قرآنی و ارتباط با مردم و مسئولین با مرکزیت شهرستان دامغان ایجاد و راه اندازی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰ موسسه قرآنی ثبت شده در استان سمنان تحت پوشش این اتحادیه قرار گرفته و برنامه های فرهنگی و آموزه های قرآنی منسجم تری را ارائه خواهد داد.



تاريخ : 17 / 3 / 1394برچسب:, | 1:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ایرنا - رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تولد تفکر بسیجی را یکی از بزرگترین دستاوردها و برکات انقلاب و دوران جنگ دانست و گفت: همه به فرهنگ بسیج نیازمندیم.

 

 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش «جوانان بسیجی یاوران مهدی(عج) عاشقان ولایت» به برکات هشت سال دفاع مقدس و نبرد حق علیه باطل پرداخت و در حالیکه یکی از این برکات را تشکیل بسیج دانست، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس علی رغم اینکه خسارات فراوانی به کشور عزیزمان تحمیل کرد، برکات بسیار زیادی از جمله اعتماد به نفس و خودباوری مخصوصا بین جوانان به همراه داشت که باعث شد با وجود کمبود تجهیزات نظامی در جنگ، بتوانیم روی پای خود بایستیم و این امر ممکن نبود مگر با هدایت و رهبری منحصر به فرد رهبر بزرگ انقلاب، امام خمینی(ره).

وی از دیگر برکات جنگ تحمیلی را شکوفایی استعدادهای درخشان و خلاقیت در بین جوانان دانست و افزود: کارهای نشدنی بسیاری را در دوران دفاع مقدس جوانان برومند ما انجام دادند. همچنین دفاع مقدس باعث رشد بسیار چشمگیر باورهای دینی شد و همه کشور در جبهه و پشت جبهه، رنگ و صبغه الهی به خود گرفته بود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی دیگر از برکات دفاع مقدس را حضور روحانیت، جوانان و نوجوانان و همه اقشار جامعه در جنگ دانست.

آل هاشم، تولد تفکر بسیجی را یکی دیگر از بزرگترین دستاوردهای انقلاب در دوران جنگ دانست و در مورد اهمیت بسیج در زندگی مردم بیان داشت: تولد تفکر بسیجی بزرگترین برکت دفاع مقدس بود. نیازمند بسیج و روحیه بسیجی هستیم که در روزهای بحران و حساس، این فرهنگ بسیار کارساز است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه به برکت بسیج، کشورمان بیمه شده، افزود: وظیفه ایجاد امنیت و دفاع از کشور در مقابل دشمنان بر عهده نیروهای مسلح است و بسیج پشتیبان امن همه نیروهاست.

وی، امام(ره) را بزرگ بسیجی تاریخ دانست و گفت: امام خمینی(ره) رهبری فرزانه و اندیشمند بود که با اندیشه خود جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان سخن امام(ره) که فرمودند «انقلاب اسلامی ایران باید صادر شود»، به نقش پررنگ راه و اندیشه امام(ره) در کشورهای جهان به خصوص در بین کشور های مسلمان اشاره کرد و افزود: با وجود مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)، کشور با همان صلابت و ایستادگی زمان امام(ره) در حال رشد و حرکت به جلو است.

در ابتدای این مراسم که به میزبانی پایگاه بسیج شهید سپهبد صیاد شیرازی واقع در کوی سازمانی قمر بنی هاشم(ع) نیروی زمینی برگزار شد، حجت الاسلام تیموریان فرمانده پایگاه فوق گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده توسط این پایگاه ارائه کرد.

 

 

 



تاريخ : 17 / 3 / 1394برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

انتشارات الهدی زندگی نامه چهارده معصوم(ع) را به زبان قزاقی به چاپ رساند.

 

 

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، این مؤسسه کتاب «چهارده معصوم(ع)» به زبان قزاقی را منتشر کرد.

الهدی این کتاب را به سفارش رایزنی فرهنگی جمهموری اسلامی ایران در قزاقستان منتشر کرده و حاوی زندگی نامه پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) دختر مکرم ایشان و 12 امام معصوم شیعه است.

آیناش قاسم قیزی استاد زبان فارسی دانشگاه کنایف مسئولیت ترجمه این اثر را بر عهده داشته است که قبلا نیز برگردان «نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر» از زبان فارسی به قزاقی به کوشش وی انجام شده بود.

کتاب «چهارده معصوم(ع)» با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قطع رقعی و در 416 صفحه به چاپ رسیده است.

 



تاريخ : 17 / 3 / 1394برچسب:, | 6:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پاکسازی و حفظ سلامت کبد معمولا به دو روش تغذیه‌ای و دارویی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، کبد یکی از ارگان‌های مهم بدن است که در تصفیه سموم، میکروبها نقش اساسی دارد.

در همین راستا شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد می‌گوید:‌ خون از دستگاه گوارش توسط کبد جذب می‌شود و توسط آنزیم‌ها فرآیند‌هایی عمل دفع انجام می‌شود.

صفرا پاکسازی کبد را انجام می‌دهد
داروها، سموم از طریق جریان صفرا به روده می‌ریزد و به این طریق دفع می‌شود. بنابراین باید دانست بسیاری از سموم و داروهایی که به بدن وارد می‌شود بر کبد اثر دارد و در واقع کبد پاکسازی کننده خون است.

گفتنی است، از اندام‌های پاکسازی کننده خون، در ابتدا کبد و سپس کلیه‌ها قرار دارد.

حفظ سلامت کبد با مصرف غذای سالم
آگاه در ادامه افزود: طبیعی است برای سلامت کبد استفاده از غذای سالم ضروری است.
متاسفانه امروزه بسیاری از غذاها به سموم، آفت کش‌ها و مواد نگهدارنده آلوده هستند که پرهیز از این مواد توصیه  می‌شود.

عامل بعدی در حفظ سلامت کبد استفاده از آنتی اکسیدان‌هاست

شایان ذکر است، آنتی اکسیدان‌ها زمانی اثر مطلوب خواهند داشت که از منابع طبیعی مصرف شوند و چنانچه از مکمل‌ها و منابع غیر طبیعی استفاده شود تاثیر کمتری خواهد داشت.

آنتی اکسیدان‌ها بیشتر در میوه‌های قرمز مانند زغال اخته و زرشک یافت می‌شود.

پاکسازی کبد از دیدگاه طب سنتی
قدما، کبد را منشا قوای طبیعی می‌دانستند و معتقد بودند کبد نقش اساسی در پروسه حیات دارد و یکی از ارگان‌های مهمی است که نقش اساسی در  متابولیسم دارد.

علی اکبر جعفریان استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص طب سنتی می‌گوید: قدما  کبد را جزو دستگاه گوارش می‌دانستند و اعتقاد داشتند انسان‌ها باید از غذا مراقبت کند.

غذاهای سنگین و غذاهایی که رطوبت بدن را زیاد می‌کند کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین نبایستی در زمان سیری غذا مصرف شود  چراکه این کار باعث تحمیل فشار زیادی به کبدمی‌شود.

علاوه بر توصیه‌های غذایی، استفاده از داروهای گیاهی نیز موثر است که در این بین از داروهای ملین و مسهل هم استفاده می‌شود.

از داروهای گیاهی می‌توان به کاسنی، شاه تره،ترنجبین اشاره کرد.

در پایان توجه به این نکته ضروری است که در هر دو روش طب جدید و سنتی استفاده از غذاهای سالم در تقویت و پاکسازی کبد تاثیر بسزایی دارد.



گزارش از آتوسا  دولتیاری

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پر شکوه و کم نظير مردم در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي:

 

تبيين اصول مکتب امام/ راه جلوگيري از تحريف امام بازخواني اصول امام است/ امام تا روز آخر از بن دندان اعتقاد داشت که امريکا شيطان بزرگ است/ امام طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود/ دشمن با هرکس که در مقابل او بيشتر ايستادگي کند بيشتر مخالف است (۱۳۹۴/۰۳/۱۴ - ۱۴:۳۵)

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(پنجشنبه) در اجتماع پر شکوه و کم نظير مردم وفادار ايران در حرم مطهر بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي، مکتب امام خميني را نقشه راه پر اميد ملت ايران خواندند و با اشاره به ضرورت مقابله با تحريف شخصيت امام، تاکيد کردند: بازخواني اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحريف شخصيت آن بزرگوار است، اصولي مانند: اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريکايي، اعتماد به صدق وعده الهي و بي اعتمادي به مستکبران، اعتماد به اراده و نيروي مردم و مخالفت با تمرکزهاي دولتي، حمايت جدي از محرومان و مخالفت با اشرافيگري، حمايت از مظلومان جهان و مخالفت صريح و بي ملاحظه با قلدران بين المللي، استقلال و رد سلطه پذيري، و تاکيد بر وحدت ملي.

 

رهبر انقلاب اسلامي در مقدمه سخنانشان در بيست و ششمين سالگرد عروج امام خميني (رض)، با اشاره به نيمه شعبان، سالگرد ميلاد حضرت وليعصر (عج) موضوع منجي آخرالزمان را مورد اتفاق همه اديان ابراهيمي خواندند و افزودند: همه مذاهب اسلامي اين منجي را از ذريه پيامبر خاتم و به نام مهدي (عج) مي شناسند که در اين ميان، شيعيان با ادله مسلم و قطعي، حضرت وليعصر را با خصوصيات مشخص و معين، فرزند امام يازدهم مي دانند و او را معرفي و اثبات مي کنند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز طرح تابستانه از ۱۵ خرداد تا ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: مرحله دوم طرح تابستانه نیز از ۲۵ تیر آغاز شده و تا ۱۴ مهر ادامه خواهد داشت.

 

خبرگزاری فارس: اجرای تمهیدات ترافیکی در مسجد جمکران/ پیش‌بینی ترافیک سنگین ۱۳ و ۱۴ خرداد در مسیرهای منتهی به مرقد امام/ آغاز طرح تابستانه از ۱۵ خرداد
 

 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست اعضای کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی ایام ارتحال حضرت امام (ره) و نیمه شعبان اظهار داشت: در خصوص اجرای مراسم نیمه شعبان، پلیس در سراسر کشور همه تمهیدات ترافیکی و انتظامی را پیش‌بینی کرده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: به خصوص در استان قم و مسجد مقدس جمکران با مدیریت فرماندهی قم برنامه‌های ویژه ترافیکی پیش‌بینی شده و پارکینگ‌ها نیز در اطراف مسجد جمکران برای استقرار زائران مشخص شده است؛ همچنین همکاران راهور برای هدایت زائران مستقر شده‌اند.

 

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ناجا به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام (ره) اشاره و بیان داشت: نیروی انتظامی به ویژه در تهران بزرگ با مسئولیت فرمانده تهران بزرگ از نظر ترافیکی و انتظامی هدایت معابر و تردد را بر عهده خواهد داشت.

 

سردار مهری ادامه داد: در این ایام پلیس و همکاری همه دستگاه‌های متولی امور مختلف از جمله خدماتی و امدادی در سطوح مختلف تمام پیش‌بینی‌های لازم را برای اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و جشن نیمه شعبان مهیا خواهند کرد.

 

وی به هماهنگی با تمام استانداران و فرمانداران سراسر کشور پرداخت و گفت: هماهنگی‌های لازم برای سفر زائران از مبدأ تا تهران انجام شده؛ همچنین همکاران ما تعدادی از کاروان‌ها را اسکورت می‌کنند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به پیش‌بینی ترافیک سنگین مسیرهای منتهی به مرقد امام در روزهای 13 و 14 خرداد پرداخت و اظهار داشت: از کاروان‌ها تقاضا می‌کنیم که حتماً از مسیرهای پیش‌بینی شده تردد کنند و با توجه به آنکه با حجم بالایی از اتوبوس - نزدیک به 20 هزار دستگاه اتوبوس - مواجهیم از همه هموطنان درخواست می‌کنیم که صبر و حوصله به خرج دهند و از همان مسیرهای تعریف شده پلیس تردد کنند.

 

سردار مهری به آغاز طرح تابستانه از 15 خرداد اشاره و بیان داشت: طرح تابستانه از 15 خرداد لغایت 28 در یک مرحله پیش‌بینی شده و در مرحله دوم نیز از 25 تیر ماه تا 4 مهر ماه طرح دوم طرح تابستانه را خواهیم داشت.

 

 

 



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو ماه ابتدای سال جاری ۳۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بافت فرسوده از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: در خصوص وام ۸۰ میلیونی مسکن بعد از ابلاغ آیین نامه این وام توسط بانک مرکزی اظهار نظر خواهم کرد.

 

خبرگزاری فارس: ۵ بانک عامل اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده را آغاز کردند/بعد از ابلاغ آیین‌نامه وام ۸۰ میلیونی در این خصوص اظهار نظر می‌کنم
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با هدف توانمندسازی زنان و خانواده در بافت‌های فرسوده گفت: پرداخت تسهیلات 50 میلیونی بافت های فرسوده از سوی بانکهای عامل فعال شده است به طوریکه در دو ماهه اول امسال 30 هزار فقره تسهیلات اعطا شده است.

 

وی در خصوص این سوال که نظر شما در خصوص وام 80 میلیونی خرید مسکن چیست، گفت: هر زمان بانک مرکزی آیین نامه این وام 80 میلیونی را ابلاغ کرد در خصوص آن نظر خواهم داد.

 

آخوندی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه از 25 بانک عامل تاکنون تنها 5 بانک اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده را آغاز کردند، گفت: در این خصوص مرتب با بانکهای عامل جلسه داریم بنابراین از 25 بانک عامل تاکنون 5 بانک اعطای تسهیلات را آغاز کرده‌اند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان امسال هدف دولت از ساخت و نوسازی 300 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده محقق خواهد شد، گفت:« امیدواریم تا پایان امسال ساخت و نوسازی  300 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده محقق شود.»

 

*تاکید آخوندی بر رعایت حفظ ایمنی زنان در شقوق مختلف حمل‌‌ونقل

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان این‌که در آستانه یک نوع بازخوانی مجدد در زندگی اجتماعی هستیم گفت: ایمنی زنان در شقوق مختلف حمل و نقل باید رعایت شود تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با کرامت و عزت خانواده خود را اداره کنند.

 

آخوندی مسئله زنان را موضوعی بسیار با اهمیت و پیچیده دانست و گفت: این موضوع به ویژه در زندگی مدرن شهری ایران بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: در جامعه‌ای با فرهنگ‌های قدیمی و سنت‌های ریشه‌دار زندگی می‌کنیم و از سوی دیگر در آستانه یک نوع بازخوانی مجدد هستیم که مهمترین بحث اجتماعی این بازخوانی حضور زنان در جامعه است. قبل از انقلاب وضعیت به گونه‌ای بود که حضور زنان روبه‌روی مذهب قرار می‌گرفت اما شاهکار امام خمینی (ره) این بود که این تقابل را از میان برداشت و گفتمانی درون دینی را در حوزه زنان مطرح کرد. شاید بتوان گفت که هیچ یک از کشورهای مسلمان جهان چنین توفیقی را به دست نیاورند.

 

وی با بیان این‌که در این بازخوانی با نوعی تحول تاریخی در کشور روبه‌رو شدیم ادامه داد: ما شاهد بهترین نمونه از حضور زنان با کمترین عوارض و حاشیه‌ها بودیم با این حال نباید فراموش کنیم که در مرحله آغازین کار هستیم.

 

*از سیاسی‌کردن امور زنان بپرهیزیم

 

آخوندی بر پرهیز از سیاسی شدن امور زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: در ایران و بسیاری از کشورها در هنگام پرداختن به این نوع امور تحولات اجتماعی به ابزار سیاسی تبدیل می‌شوند و در این حالت، به جای پیشبرد اهداف یک سری موافق و مخالف برای موضوع به وجود می‌آید و اگر این اتفاق در موضوع این تفاهمنامه نیز بیفتد دود آن بیش از همه به چشم زنان خواهد رفت.

 

وی طرح این موضوع در حوزه اجتماعی نکته‌ دیگری بود که آخوندی به آن تاکید کرد و و ادامه داد: مهمترین کار ما در وزارت راه و شهرسازی این است که از منظر اجتماعی به موضوع بنگریم و موضوعی که ارتباط مستقیمی با سطح زندگی و نحوه حضور زنان در شهر و جامعه ما پیدا می‌کند.

 

به گفته وی،چنین مبحث مهمی در حوزه‌های مختلفی مانند شهرسازی و فعالیت‌های شهری، در حوزه مسکن، سکونتگاه‌های غیررسمی، عرضه خدمات و فعالیت‌های تولیدی زنان می‌تواند به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود.

 

وی به برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در حوزه توانمندسازی در بندرعباس اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این شرکت در بندرعباس نمونه خوبی برای صحبت درباره این موضوع است. شرکت عمران و بهسازی با امکاناتی که فراهم کرد سبب شد حضور زنان ساکن در سکونتگاه‌هایی غیر رسمی که کیفیتی نازل دارند در جریان فعالیت‌های اجتماعی و زندگی میسر شود.

 

ایمنی و حفظ حریم زنان در کلیه مسائل شهری موضوع دیگری بود که وزیر راه و شهرسازی به آن پرداخت و توضیح داد:  این بحث بسیار ظریفی است که نحوه طرح آن در جامعه اهمیت دارد. ساده‌ترین راه شاید تفکیک باشد اما قطعا بهترین راه این نیست. این تفکیک‌ها گاه اصلا عملیاتی نمی‌شود. نمی‌توان نسخه واحدی برای همه پیچید. باید به ظرافت‌های زندگی مردم توجه کنیم و ایمنی را در شقوق مختلف حمل‌ونقل و همچنین مسکن نیز در نظر بگیریم.

 

آخوندی ادامه داد: شقوق مختلف حمل و نقل از جمله حمل‌ونقل دریایی، هوایی و زمینی باید شرایطی ایمن برای زنان فراهم کنند. این‌که ایستگاه‌های راه‌آهن در دل شهر باشد یا بیرون از شهر با ایمنی زنان ارتباط مستقیمی دارد.

 

وی افزود: اگر ایستگاه راه آهنی در ۱۰ کیلومتری شهری باشد شاید زنان در قطار شرایط ایمنی داشته باشند اما با رسیدن به مقصد ایمنی آنان کاهش می یابد، ایمنی زنان در حمل و نقل بحث بسیار پیچیده‌ای است و باید آن را در پایانه‌ها و سیستم حمل و نقل در نظر بگیریم.

 

*زنان سرپرست خانوار باید بتوانند با کرامت و عزت خانواده خود را اداره کنند

 

وی با بیان اینکه به جای سیاسی کردن بحث‌ها باید زندگی زنان را به شکل یک فرایند در نظر بگیریم افزود: در مسیر رفت و آمد زنان باید تمام اتفاقاتی را که ممکن است پیش آید در نظر بگیریم، زنان سرپرست خانوار باید بتوانند با کرامت و عزت خانواده خود را اداره کنند.

 

به گفته وی، در وزارت راه و شهرسازی آمادگی رسیدگی و پیگیری این موضوع را داریم اما واقعیت این است که باید جایگاهی برای رهبری این امور در نظر بگیریم.

 

*تفکیک قوانین می‌تواند گاه به زیان زنان باشد

 

آخوندی با بیان اینکه محدود کردن حضور زنان در جامعه عواقبی منفی برای آنان دارد افزود: اگر حضور زنان را محدود کنیم نشان می‌دهد آنها جنسی هستند که نمی‌توانند یک مسئولیت اجتماعی کامل را بپذیرند، بنابراین تفکیک قوانین نیز می‌تواند گاه به زیان زنان باشد.

 

وی ادامه داد: باید به یک زندگی اجتماعی در بستر فعالیت‌های اجتماعی باز گردیم و این بحث را در ابعاد مختلف آن دنبال کنیم تا به موفقیت برسیم و اگرچه موضوع این تفاهمنامه سکونتگاه‌های غیررسمی است اما آمادگی داریم این بحث را در ابعاد دیگر نیز بسط دهیم.

 

 

 



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

تاریخ و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون سراسری ۹۴ اعلام شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ یکشنبه ۱۷ خرداد برای چاپ روی پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

داوطلبان تا چهارشنبه 20 خرداد فرصت دارند برای چاپ کارت شرکت در آزمون به پایگاه مزبور وارد شوند.

 



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محور هراز واقع در استان‌های تهران و مازندران به دلیل ریزش کوه و نبود ایمنی کافی‌ تا اطلاع بعدی مسدود و تردد از سایر محورهای منتهی به شمال‌ انجام می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 3 / 1394برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 



تاريخ : 10 / 3 / 1394برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کتاب الکترونیکی

 

 اپلیکیشن های بسیاری برای ترجمه متون روانه بازار فناوری شده اند اما برنامه متفاوتی برای ترجمه عرضه شده که به دلیل برخورداری از قابلیت های متفاوت و جدید با استقبال کاربران مواجه شده است.

 

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تصور کنید در حال خواندن یک متن به زبان انگلیسی هستید و با کلمه ای مواجه می شوید که معنای آن را نمی دانید اما تمایلی به استفاده از فرهنگ لغات اسمارت فون خود را نیز ندارید زیرا می دانید به محض باز کردن صفحه فرهنگ لغت، از صفحه وب به آنجا منتقل خواهید شد.

اکنون اپلیکیشن جدیدی با نام «DefineNow» روانه بازار فناوری شده که به کاربران اجازه می دهد در حین مطالعه یا وب گردی و بدون خروج از صفحه اصلی معنی کلمه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

DefineNow برنامه ای بسیار ساده و کاربردی است که می تواند در خواندن متون و صفحات انگلیسی بسیار سودمند باشد. کاربران پس از نصب این برنامه می توانند از امکانات و قابلیت های آن بهره مند شوند. تصور کنید در یک صفحه وب هستید و معنای کلمه ای را نمی دانید، کلمه مورد نظر را انتخاب کرده سپس گزینه Share را انتخاب می کنید تا لیست  اپلیکیشن هایی که بر روی اسمارت فون خود نصب دارید، بر روی صفحه ظاهر شده و برنامه DefineNow را انتخاب و باز می کنید. سپس این برنامه به شما اجازه می دهد تا معنای کلمه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به مواردی مانند تغییر اندازه فونت، مشاهده آخرین جستجوها، اضافه کردن برنامه DefineNow به صفحه اصلی یا نوار نوتیفیکیشن برای دسترسی ساده تر و ... را نام برد.

این برنامه در حال حاضر تنها از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید را برخوردار است.

اپ

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دستورالعملی که بانک مسکن برای تایید پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده، روشی پیش‌بینی شده تا خانه اولی‌ها راحت‌تر بتوانند اقساط خود را بازپرداخت کنند.

 

خبرگزاری فارس: پرداخت اقساط وام ۸۰ میلیونی مسکن پلکانی می‌شود/ شروع قسط از زیر یک میلیون تومان
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،بانک مسکن هفته گذشته دستورالعمل پرداخت وام 80 میلیونی خرید مسکن را به بانک مرکزی ارسال کرد تا پس از تأیید به این بانک برای اجرا ابلاغ شود.

 

بر اساس این گزارش در دستورالعملی که به بانک مرکزی ارائه کرده است برای بازپرداخت راحت‌تر اقساط خانه اولی ها روش پلکانی پرداخت اقساط پیش‌بینی شده است تا خانه اولی ها بتوانند در سال های اول زندگی خود پرداخت اقساط را از زیر یک میلیون تومان آغاز کنند.

 

در روش پلکانی متقاضیان در سال اول به مراتب آسان تر بازپرداخت اقساط را انجام می‌دهند و در سال های بعد با افزایش درآمد و افزایش میزان اقساط ، خود را با شرایط وقف داده و بازپرداخت اقساط را راحت‌تر می دهند.

 

در روش ثابت تعیین شده و مصوب بانک مرکزی دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی ها، حداکثر 12 سال خواهد بود بنابراین در این روش شاید سال های نخست بازپرداخت اقساط تا حدودی سخت و دشوار باشد اما در ادامه و در سال های سوم به بعد با افزایش درآمد و حقوق این متقاضیا،ن بازپرداخت آن نیز به مراتب آسان تر از سال اول خواهد بود.

 

همچنین در دستورالعملی که بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده این گونه است که وام 80 میلیونی خرید مسکن برای خرید واحدهای مسکونی نوساز پرداخت خواهد شد.

 

به گفته ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن،بانک مرکزی طی هفته جاری این دستورالعمل را تایید و برای اجرا به بانک مسکن ارسال خواهد کرد و پس از آن است که بانک مسکن پرداخت وام 80 میلیونی و جزئیات آن را به بانک ها بخشنامه می کند.

 

بر اساس این دستورالعمل حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی‌ها از محل سپرده‌گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یک‌سال(هر شش ماه یک برابر موجودی) برای اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل این حساب تشکیل می‌شود.

 

سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل این طرح در «شهر تهران»، «شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان 800، 600 و 400 میلیون ریال تعیین شد. نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب، 14 درصد در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس این گزارش،بانک مسکن در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات ملزم به‌رعایت تعادل منابع و مصارف حساب است و طبق گفته مسئولان ارشد بانک مرکزی سالانه 84 هزار نفر می‌توانند از تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن استفاده کنند و توزیع این 84 هزار فقره باید در کل کشور باشد.

 

طبق گفته علی اصغر میرمحمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی ،در این مصوبه اگر قرارداد 12 ساله باشد اقساط ماهیانه برای 80 میلیون تومان ماهانه 1 میلیون و 150 هزار تومان خواهد بود که سالانه برابر با 13 میلیون و 800 هزار تومان است.

بانک مسکن باید منابع و مصارف خود را در این دستورالعمل مدیریت کرده و اجازه استفاده از منابع پر قدرت بانک مرکزی را در این رابطه ندارد.

اگر این دستورالعمل در این هفته به تصویب بانک مرکزی برسد و از اواسط خرداد 94 علمیات اجرایی آن در بانک مسکن آغاز شود سری نخست این تسهیلات با توجه به شرط سپرده گذاری در خرداد سال آینده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال با افت قیمت مواجه شده است، نسبت به اردیبهشت ماه روند کاهشی به خود گرفت و در محدوده 72 هزار تومان ایستاد.

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال تاکنون با تغییر چندانی مواجه نشده و با در پیش گرفتن روند متعادلی، در محدوده ی 70 تا 80 هزار تومانی در حال حرکت است، در هفته ابتدایی خرداد ماه نسبت به اردیبهشت افت کرد و در محدوده ی قیمت 73 هزار تومان ایستاد.

این در حالی است که افزایش میزان وام مسکن 80 میلیونی که اخیرا توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده نیز تاثیری در روند حرکتی این اوراق نداشت زیرا به گفته رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس، تسهیلاتی که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده مشمول دارندگان اوراق تسهیلات مسکن، نمی‌شود و روی قیمت این اوراق تاثیری ندارد.

بنابراین روند حرکتی قیمت "تسه "ها نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که قیمت این اوراق در یک هفته اخیر با کاهش مواجه شده است به طوری که "تسه" اسفند از 76 هزار تومان به 73 هزار تومان رسیده و تسه بهمن از 75 هزار تومان به محدوده ی 72 هزار تومان حرکت کرده است و تسه دی ماه از 76 هزار تومان به 73 هزار تومان رسیده است.

همچنین "تسه" آبان از 75 تومان به محدوده ی 72 هزار تومان بازگشته و تسه مهر ماه از 74 هزار تومان به در همان محدوده ی 72 هزار تومان رسیده است.تسه تیر، مرداد و شهریور نیز هر کدام با کاهش 2 هزار تومانی قیمت مواجه شده و از 74 هزار تومان به 72 هزار تومان بازگشته اند.این در حالی است که تسه فروردین از 75 به 72 هزار تومان رسیده و تسه اردیبهشت و خرداد نیز ماه از 76 هزار تومان در هفته گذشته به محدوده ی قیمتی سایر اوراق نزدیک شده است.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ابتدای سال روند نزولی خود را آغاز کرد و بعد از بیانیه هسته ای به سطح 78 هزار تومان نزدیک شد.اما بررسی میزان افزایش وام مسکن در جلسه 19 فروردین شورای پول و اعتبار قیمت این اوراق را تحت تاثیر قرار داد و مجددا آن را به سطح 80 هزار تومان برگرداند، اما با افزایش پیدا نکردن وام مسکن روند حرکتی این اوراق تغییر کرد.

در حال حاضر نیز قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی با کاهش مواجه شده است که عرضه و تقاضا برای این اوراق در حالت تعادل قرار داشته و میزان فروش این اوراق نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر حقیقی ها برای خرید این اوراق مشارکت 100 درصدی داشته و 80 درصد در فروش آن مشارکت دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات (با احتساب قیمت 72 هزار تومان برای هر ورقه) به مبلغ شش میلیون و 480 هزار تومان خریداری شود.

 

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس دادگستری بهبهان از کشف اختلاس 40 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.
بگزارش خبرگزاری صداوسیما سید ابوذر کریمی پور امروز گفت: بازرسان یکی از موسسات مالی و اعتباری در این شهرستان متوجه برداشت وجه نقد از حساب مشتریان این بانک شدند.
وی افزود: باتحقیقات بیشتر مشخص شد یکی از کارمندان اقدام به برداشت این مبلغ و واریز آن به حساب اعضای خانواده اش کرده است.
رئیس دادگستری بهبهان گفت: با دستور قاضی کشیک، متهم در منزل خود دستگیر و به همدستی با یک نفر دیگرکه خود را منتسب به مدیرعامل موسسه معرفی کرده بود، اعتراف کرد.
وی اظهار داشت: قرارمنع خروج از کشور برای دیگر متهمان صادر و تلاش برای دستگیری آنان آغاز شده است.



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سازمان اطلاعات و امنیت روسیه طرح سعودی - آمریکایی برای حمله موشکی به مناطق اطراف بیت الله الحرام و متهم کردن یمن به این حملات را برملا کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان اطلاعات امنیت روسیه اعلام کرد، عربستان سعودی و آمریکا طرحی را برای حمله موشکی به مناطق اطراف بیت الله الحرام در نظر گرفته بودند.

آنها همچنین با متهم کردن یمن به این حمله، موجب اعتراض های جهانی و ملت های اسلامی ضد این کشور و زمینه اعزام نیرو به یمن را به بهانه دفاع از اماکن مقدس فراهم کردند.

کارشناسان نظامی، اقدام عربستان به این حمله را در پی مخالفت بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی با مشارکت نیروهایشان در حمله زمینی به یمن، پیش بینی کرده بودند.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 1:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح با درخشش قاریان و حافظان ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، این دوره از مسابقات از پنجم تا هفتم خردادماه جاری در 10 رشته شامل حفظ 5، 10، 15، 20 و حفظ کل قرآن کریم و رشته های تحقیق، ترتیل، اذان و مفاهیم سطح یک و دو و با شرکت بیش از 235 نفر از حافظان، قاریان و آشنایان با مفاهیم قرآنی پایور و وظیفه منتخب از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

در مراسم اختتامیه این رقابتها که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در محل ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در بخش کارکنان پایور، هم در بخش کارکنان وظیفه و هم در مجموع رقابتهای تیمی در بین نیروهای مسلح رتبه اول را به دست آورد.

 

 

در بخش کارکنان پایور پس از ارتش، وزارت دفاع مقام دوم و سپاه پاسداران نیز عنوان سوم را به دست آوردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش کارکنان وظیفه پس از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی عناوین دوم و سوم را کسب کردند و در مجموع تیمی نیز پس از تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران که حائز رتبه اول شد، تیم های سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی به ترتیب عناوین دوم تا چهارم این دوره از مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح را به دست آوردند.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نوزادی بر روی دست تکنسین اورژانس در آمبولانس چشم به جهان گشود.

 

 

دکتر احمد دهقان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد گفت:ساعت 06:40 بامداد طی تماس با مرکز اورژانس یزد و درخواست کمک مبنی بر زایمان خانمی25  ساله در منزل ، یک واحد امدادی از پایگاه منطقه پنج به محل اعزام شد .

 

تکنسین های اورژانس پس از رسیدن به منزل مورد نظر، مشاهده کردند که زایمان در شرف انجام است که مادر را به داخل آمبولانس انتقال داده و خوشبختانه زایمان موفق با کمک دو تکنسین اورژانس صورت گرفت  و پس از زایمان مادر و نوزاد با عدد آپگار 9 در سلامت کامل جهت اقدامات تکمیلی و درمانی بعدی به بیمارستان شهدای کارگر انتقال یافتند.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

هر چند این مرد در مراحل بازجویی دخالت در این جنایت را تکذیب کرده ولی مأموران پلیس شواهد کافی در این زمینه دارند و او را در قتل دخترش گناهکار می‌دانند.

 

یک پدر سنگدل در یونان به خاطر کشتن دختر چهارساله‌اش و فروش اندام‌های او به قاچاقچیان دستگیر شد.

 

به گزارش ایران، این دختربچه که با نام «آنی بوریسووا»‌ شناسایی شده، حدود یک ماه قبل ناپدید شده بود و پلیس پس از تحقیقات فراوان جسد مثله‌شده او را در نزدیکی خانه پدری‌اش در آتن پیدا کرد.

 

با این سرنخ، «استانیسلاو باکاردجیف» پدر 27 ساله این کودک دستگیر شد و پلیس در بررسی وسایل او ورقه قراردادی را پیدا کرد که این مرد با قاچاقچیان تنظیم کرده بود. براساس این قرارداد، این مرد متعهد شده بود در برابر فروش اجزای بدن افراد خانواده‌اش از قاچاقچیان انسان پول بگیرد تا اینکه دختر خردسالش را کشت و اعضای قابل پیوند بدن او را تحویل قاچاقچیان داد!

 

هر چند این مرد در مراحل بازجویی دخالت در این جنایت را تکذیب کرده ولی مأموران پلیس شواهد کافی در این زمینه دارند و او را در قتل دخترش گناهکار می‌دانند.

 

«دیمیتریا بورسیووا» مادر این دختر نیز به علت اهمال در نگهداری فرزندش دستگیر شده اما پلیس احتمال نمی‌دهد این زن با جنایت ارتباطی داشته باشد.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از علایم دهانی ایدز، آفت‌های دهانی مقاوم به درمان و لکوپلاکی مویی دهان است. ویروس EBB در محیط وجود دارد و در افراد سالم ایجاد بیماری نمی‌کند ولی در افراد مبتلا به ایدز باعث ایجاد لکوپلاکی می‌شود.

دکتر حمید عمادی، متخصص عفونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد موضوع علایم دهانی ایدز گفت: بعد از ورود ویروس HIV به بدن، تقریبا 2 تا 10 سال طول می‌کشد که علایم بیماری ایجاد شود گروهی از علایم در مخاط دهان باعث ایجاد ضایعات می‌شود که برای بیمار دردناک و ناراحت کننده است. 

 

 

وی در ادامه افزود: آفت‌ جزء علائم دهانی است که در ایدز مقاوم به درمان است و ممکن است در هر فردی ایجاد شود که بعد از مدتی از بین می رود لکوپلاکی مویی دهان، کناره‌های سفید زبان که در اثر ویروس EBB فقط در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ایجاد می‌شود، عفونت شایع دیگری که در گلوی افراد بیمار در مراحل انتهایی ایجاد، می‌شود و قابل ملاحظه‌ است، باعث ایجاد گلو‌درد شدید می‌شود که نمی‌تواند غذا بخورد. 

 

 

متخصص عفونی در خصوص درمان این علائم گفت: وقتی به این افراد داروی ضد ایدز می‌دهیم، سیستم ایمنی دوباره قوی می‌شود و خیلی از علائم بر طرف و تا حدی کنترل می‌شود. 

 

 

وی گفت: یکی از سرطان‌های شایع در افراد مبتلا به ایدز، سرطان سارکوم کاپوتی است که معمولا در دهان افراد مبتلا به ایدز ایجاد می‌شود که می‌توان با شیمی درمانی علائم را از بین برد. 

 

 

عمادی در پایان گفت: این علائم اختصاصی بیماری ایدز نیست و ما می‌توانیم این علائم را در سایر افراد هم ببینیم.

 



تاريخ : 8 / 3 / 1394برچسب:, | 11:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس پیامک های ارسال شده برای مشتریان بانک ملی بعد از کسر 5 هزار تومان،‌ دلیل "آبونمان  ساپتا" اعلام شده است.

 

بانک ملی در توضیحاتی اعلام کرد این مبلغ را به عنوان هزینه ارسال پیامک (اس ام اس) دریافت کرده است.

 

 

سایت بانک ملی ایران نوشت: با توجه به کسر مبلغ 50000 ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده مواردی به شرح ذیل اعلام می گردد

 

 

مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.

 

 

 بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد گردیده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ گردد.

 

 

 بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می گردد.

 

شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف  از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده  خواهدشد.

 

 

بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان عزیزمی باشد.
 
 

 



تاريخ : 3 / 3 / 1394برچسب:, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش های دفاع مقدس به طور کامل به نسل جوان منتقل نشده است چراکه این ارزش ها با هویت ملت ایران پیوند ناگسستنی دارد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(3خرداد) در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، گفت: اکنون سال ها از دوران جنگ و دفاع مقدس می گذرد، اما هنوز آنگونه که شایسته است نتوانستیم دلاوری های این ملت در آن دوران را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

 

وی افزود: ملت ایران با وحدت و پیروی از ولایت فقیه توانست به این نقطه مهم تاریخی برسد و اگر می خواهیم بار دیگر شکست خوردن دشمن را ببینیم باید وحدت خود را حفظ کنیم.

 

آل هاشم، با اشاره به اینکه دشمنان با حمایتی که از یکدیگر می کردند، پیروزی ایران را غیرممکن می دانستند، تصریح کرد: اما رزمندگان ایران با غیرت و شجاعت، استقلال و حاکمیت ملی خود را از گزند بیگانگان حفظ کردند و امروز ما وظیفه پاسداری را بر عهده داریم.

 

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز باید با تکیه بر قدرت واحد الله و وحدت در مقابل قدرت های شیطانی تمام قد بایستیم و از آرمان های این شهدا و امام راحل دفاع کنیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با شیطنت های دشمنان اسلام و انقلاب، خاطرنشان کرد: همان قدرت های شیطانی توان دیدن پیروز های دانشمندان ما در عرصه های جهاد علمی را ندارند و با به شهادت رساندن دانشمندان ایران می خواهند این عرصه را بر ما تنگ کنند که بدانند درب های شهادت در این کشور همچنان باز است.

 

وی ادامه داد: امروز زمان جنگ نیست ولی هیچکدام از ما ایرانیان میدان جهاد را خالی رها نکرده ایم و اگر آن روزها زمان دفاع بود امروز زمان مقاومت و تلاش در عرصه علمی و فرهنگی است.

 

آل هاشم، پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس و به یاد داشتن عبرت های آزادی خرمشهر را وظیفه شرعی هموطنان دانست و گفت: آزادی خرمشهر باعث تقویت وحدت و انسجام ملی و تقویت موقعیت راهبردی در ایران و افزایش امید در بین دوستداران نظام و بسیجیان جان بر کف بود.

 

این مسئول، به بیان گوشه ای از رشادت های رزمندگان در جریان آزادی خرمشهر پرداخت و افزود: بعد از پیروزی و فتح خرمشهر صفحه جنگ برگشت و نیروهای نظامی ایران پیروزی های عظیمی را در دفتر سترگ مقاومت به ثبت رساندند.

 

وی ادامه داد: بعد از آزادی خرمشهر بود که تمامی مجامع غربی به فکر اتمام جنگ و نوشتن قطعنامه شدند وگرنه ما تا امروز در حال جنگ بودیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ما نیازمند شهدا هستیم، تصریح کرد: ما امروز نیازمند فرهنگ شهدا و دفاع مقدس هستیم چراکه این عزت و افتخار در عرصه های گوناگون به برکت خون شهداست.

 

این مسئول در خاتمه گفت: باید تلاش کنیم که با تاسی از فرهنگ والای اسلامی و قرآنی قدم در مسیر باورهای شهدا بگذاریم تا خدای نکره به این خون های پاک خیانت نکنیم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از یادمان و تمبر یادبود دو شهید گمنام پرده برداری شد.

 

 



تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم:
هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است/ نسخه علاج مشکلات، تسليم در برابر قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميل‌های جاهليت مدرن است
در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در این ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميلهاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.
ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگهاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ايشان با تاکيد بر اينکه هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.
رهبر انقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست» و «دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کنار بصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.
حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند، زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيريهاي کلان خواهد گذاشت.
ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.
ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند دولتهاي اسلامي بيشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآنی بیان کرد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعیض به همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت میان آنان، حضور قاریان نوجوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها با حضور قاریان خارجی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترین ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.
 
 



تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 8:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نام نویسی مدارس آغاز شد . به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ، از هفته‌ های گذشته دستور العمل نام نویسی به استان‌ ها ارسال شده و آمادگی کامل در این خصوص وجود دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر این اساس دانش آموزان پایه اول دبستان با توجه به اینکه مراحل ثبت نام نیاز به مراجعه به پایگاه های سنجش دارد می توانند به مدارس مراجعه و فرم‌ ها و معرفی نامه‌ های مربوط را دریافت و پس از طی مراحل سنجش و دریافت گواهی سلامت برای تکمیل روند اقدام کنند.

وی همچنین گفت : نام نویسی میان پایه در سامانه اینترنتی "سناد" توسط مدیران مدارس صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست . وی افزود : البته پایه هفتم و پیش دانشگاهی نیز پایه‌های ورودی هستند و دانش آموزان باید برای ثبت نام درمدرسه حاضر شوند. زرافشان در ادامه گفت: به جز کلاس اولی ها که ثبت نام آنها از امروز شروع می‌شود، سایر پایه ها بعد از اعلام نتایج امتحانات، می توانند در این خصوص اقدام کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: اخذ وجه اجباری از خانواده‌ها هنگام ثبت نام ممنوع است.