پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : اقتدار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را حاصل ظرفیت ایجاد شده در دوران دفاع مقدس است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول افزود : تیم مذاکره کننده هسته ای به برکت خون شهدا از حقوق ملت ایران دفاع می کند.
وی همچنین با تاکید بر تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان افزود : یکی از دستاوردهای مهم رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس است که موجب شد جوانان این مرز و بوم به پیشرفت های مهمی در زمینه های مختلف علمی از جمله هسته ای دست یابند.
نماینده ولی فقیه در ارتش به دستاوردهای مهم جهاد خودکفایی نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: این موفقیت ها حاصل خودباوری و اعتماد به نفسی است که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آنرا محقق کردند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود : تولید انواع تجهیزات پیشرفته نظامی در وزارت دفاع ، موجب اقتدار نیروهای نظامی شده که این پیشرفت و موفقیت حاصل ترویج تفکر بسیجی در نیروهای متخصص و متعهد این وزارت است.
وی تبیین این دستاوردها برای کاروان های راهیان نور را ضروری دانست و گفت: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی فرصتی برای تبیین دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است که باید غنیمت شمرده شود.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از دست اندر کاران کاروان های راهیان نور خواست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای هنر و ادبیات برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تلاش کنند.
وی همچنین حرکت راهیان نور را حافظ اقتدار نظام اسلامی دانست و اظهار داشت : راهیان نور حافظ عزت و استقلال میهن اسلامی بوده که همچون دژی مستحکم قابل تسخیر نیست.
دوازدهمین نمایشگاه هوایی راهیان نور از یکم تا 11 فروردین ماه 94 برای بازدید کاروان های راهیان نور برپاست.
در این نمایشگاه انواع هواپیمای شکاری ، ترابری و بالگرد ، انواع موشک و نیز تجهیزات پیشرفته هوایی به نمایش گذاشته شده است.

 

 



تاريخ : 27 / 12 / 1393برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سفرهای راهیان نور بهترین راه برای آشنا شدن نسل جوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به مردم به‌ویژه نسل جوان وظیفه همه است و باید در این عرصه به‌صورت گسترده و تاثیرگذار عمل نماییم.
وی ادامه داد: اعتقاد همه کسانی که در جبهه حضور داشته‌اند این است که نسل‌های جوان باید از نزدیک  مناطق عملیاتی را ببینند و با فرهنگ غنی دفاع مقدس آشنا شوند چرا که همه ما نیازمند این فرهنگ و روحیه بسیجی و جهادی هستیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این موضوع که اقتدار ما در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه بین‌المللی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: علی‌رغم تبلیغات گسترده و وسیع دشمنان علیه کشور، جوانان ما از ارزش های بسیاری بهره‌مند هستند که به وضوح می‌توانید این حضور را در نماز جمعه‌ها، مراسم اعتکاف و سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ببینید که این از برکت فرهنگ دفاع مقدس است.
حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است که به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم چگونه هم‌سن و سالان آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار و عظمت هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ما امیدواریم کسانی که در آن دوران حضور داشتند در این سفرهای معنوی و فرهنگی با روایت آن روزهای تکرار نشدنی، مردم به‌ویژه نسل جوان را با فرهنگ مقدس شهادت و مقاوت آشنا کنند.
وی همچنین گفت: توصیه ام به راویان راهیان نور این است که بدون تحریف، واقعیت های آن دوران مقدس را به مردم و نسل جوانی که جنگ را ندیده‌اند، معرفی کنند.
حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین در خصوص نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ دفاع مقدس و سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور بیان کرد: صدا و سیما در حد و توان خود به این دو مقوله مهم پرداخته است؛ اما تنها با صدا و سیما این موضوع حل نمی‌شود و باید تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید وارد میدان شوند تا بتوانیم آنطور که در شأن آن سال‌های حماسه‌سازی است، ظاهر شویم.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این عرصه موفق شویم و به وظیفه خود عمل کنیم، باید از تمام ابزارها و هنرها استفاده کنیم و صدا و سیما نیز باید به کمّیت و کیفیت در برنامه‌های دفاع مقدسی بپردازد و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به‌خوبی نمایش دهد. ما نیز به‌عنوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که دارای آرشیو عکس و فیلم بسیار عظیمی هستیم با رسانه ملی همکاری لازم را خواهیم داشت.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تشریح برنامه‌های ارتش در زمینه راهیان نور گفت: روز 28 اسفند سال جاری با حضور اینجانب افتتاح نمایشگاه هوایی پایگاه چهارم شکاری دزفول را خواهیم داشت که برنامه‌ای بسیار زیبا و دیدنی است و از پیشکسوتان نیروی هوایی نیز دعوت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان این گفت‌و‌گو افتتاح نمایشگاه‌ دریایی نداجا و نمایشگاه پدافند هوایی اهواز را نیز از دیگر برنامه‌های ارتش دانست و گفت: در تمامی قسمت‌های مناطق عملیاتی جنوب ایستگاه‌های صلواتی برپا کرده‌ایم و در پادگان‌های حمید، دژ خرمشهر و پایگاه فرهنگی شهید صیاد شیرازی، پذیرای زائران محترم و عزیز کشورمان که برای حضور در این  اماکن ثبت نام کرده اند هستیم. همچنین در یادمان های رمضان، دهلاویه و چزابه نیز میزبان میهمانان نوروزی راهیان نور خواهیم بود.

 



تاريخ : 26 / 12 / 1393برچسب:, | 10:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نایب رییس جامعه متخصصان داخلی ایران با تاکید بر اینکه 90 درصد کمبود آهن در دختران به دلیل نامنظم بودن دوران قاعدگی آنها است، گفت: دختران باید به اختلالات دوران قاعدگی بسیار توجه کنند زیرا تپش قلب، افت فشار خون و ضعف مفرط از شدیدترین عوارض کمبود آهن است.

دکتر مصطفی انوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود آهن ابتدا باید علت آن در فرد مشخص شود، گفت: 90 درصد کمبود آهن در دختران به دلیل نامنظم بودن دوران قاعدگی در آنها است.

وی تصریح کرد: نامنظم بودن دوران قاعدگی، خونریزی نامنظم و طولانی‌تر از حد معمول منجر به کم خونی و فقر آهن در دختران می‌شود که علائم مبتلایان به کمبود آهن ضعف، تپش قلب و سرگیجه است.

این متخصص داخلی در خصوص راهکار درمان کمبود آهن بیان کرد: برای درمان کمبود آهن ابتدا باید به اساسی‌ترین بخش درمان که مراجعه به پزشک و رفع اختلالات ناشی از دوران قاعدگی است، توجه شود و مرحله بعد دارو درمانی است که در صورت شدید بودن کمبود آهن از آمپول آهن اما در صورت خفیف بودن آن از ترکیبات آهن به همراه فولیک اسید استفاده می‌شود.

انوری با اشاره به اینکه درمان دیرهنگام کمبود آهن در فرد منجر به تپش قلب و نارسایی قلبی می‌شود، گفت: مصرف قرص آهن در صورت ضرورت و کمبود آهن در فرد، منجر به افزایش وزن نمی‌شود.

نایب رییس جامعه متخصصان داخلی ایران کمبود آهن را در بزرگسالان و افراد سنین بالا مشکل سازتر دانست و افزود: کمبود آهن در افراد جوان با فعالیت استخوانی مناسب، سریع‌تر درمان می‌شود اما افراد در سنین متوسط به کندی به درمان جواب می‌دهند و به همین نسبت کمبود آهن در افراد سنین بالا ممکن است درمان نشود.

انوری با اشاره به اینکه افراد در سنین پایین بهتر و سریع‌تر به درمان کمبود آهن جواب می‌دهند، گفت: شدیدترین عارضه کمبود آهن که باعث آنمی می‌شود تپش قلب، افت فشار خون و ضعف مفرط است.

این متخصص داخلی در خصوص راه‌های تشخیص کمبود آهن در افراد اظهار کرد: اندازه‌گیری آهن خون ساده‌ترین روش تشخیص کمبود آهن است که باید همراه با اندازه‌گیری فریتین خون باشد و در صورت پایین بودن آهن و هموگلوبین، فرد دارای آنمی از نوع فقر آهن است.

انوری یادآور شد: افراد بویژه دختران جوان باید نسبت به مقدار خون دوران قاعدگی، طول دوران قاعدگی و زمان آن بسیار دقیق باشند تا با مشاهده اختلال در این دوران به سرعت به پزشک زنان مراجعه کنند و آن اختلال را رفع کنند تا از بروز کمبود آهن جلوگیری کنند.

نایب رییس جامعه متخصصان داخلی ایران در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه خونریزی غیرطبیعی در انسان بویژه در این مورد باید به سرعت پیگیری شود تا ابتدا علت آن بررسی و سپس درمان شود.

 

 



تاريخ : 26 / 12 / 1393برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جاده قدیم رشت – قزوین محدوده نقله بر، امامزاده هاشم به رودبار بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی گیلان گفت: هردو مسیر  این محور ساعت 3 و 30 دقیقه  بامداد امروز به دلیل ریزش کوه بسته شد.

ایران پرست افزود: ماموران  راهداری درتلاشند این محور تا ظهر امروز بازگشایی شود.  وی در عین حال از رانندگان خواست تا بازگشایی کامل  از محور آزاده راه رشت – قزوین رفت وآمد کنند.



تاريخ : 25 / 12 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم از تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کارگروه تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس صبح امروز در سالن غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس این سازمان و سردار مرتضی قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام آل هاشم ضمن اعلام خبر تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند و شایسته موزه دفاع مقدس ایجاد موزه دفاعی با محوریت نقش روحانیت در دوران حماسه و جنگ است .

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تا کنون در این خصوص 2032 اثر توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تحویل موزه دفاع مقدس شده است، خاطرنشان کرد: این اسناد در قالب عکس، فیلم، پایان نامه، مقاله، کتاب، بولتن و مصاحبه است که با جمع بندی نهایی تحویل موزه دفاع مقدس شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکیدکرد: در این رابطه از خاطرات پیشکسوتان روحانی و نظامی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند نیز استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد هرچند در ابتدای راه هستیم اما در این حوزه یعنی بررسی نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دفاع مقدس کارهای ارزشمند و شایسته ای انجام شده است.



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دهها نیروی ویژه عراقی درحمله انتحاری داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار کشته شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دو عامل انتحاری داعش با دو خودروی بمبگذاری شده به مقر تیپ نیروهای ویژه «الذهبیه» و نیروهای «سوات» حمله کردند. بر اثر این انفجارها این ساختمان به طور کامل تخریب شد



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق گزارش یکی از روزنامه‌های امروز کشور، سازمان ملل متحد دو دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس به دولت جمهوری اسلامی ایران اهدا کرده است.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که با توجه به اهدای دو دستگاه وانت تویوتا هایلوکس تک کابین از سوی سازمان ملل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت کشورمان، شرایطی فراهم شود تا امکان ورود، ترخیص قطعی و شماره‌گذاری این خودروهای اهدایی با رعایت ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدون پرداخت مالیات و برخی از عوارض قانونی مصوب، فراهم شود



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 9:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جمشید مشایخی چهارشنبه 20 اسفند پس از شرکت در مراسمی که برای تقدیر از او برگزار شد، در راه بازگشت به خانه از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ جمشید مشایخی چهارشنبه 20 اسفند پس از شرکت در مراسمی که برای تقدیر از او برگزار شد، در راه بازگشت به خانه از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد.

او هم‌اکنون در خانه در حال استراحت است. مشایخی پیش از این نیز دچار شکستگی پا شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی اندیشه های دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که بر مبنای معنویت استوار است باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی اندیشه های دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که بر مبنای معنویت استوار است باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در آستانه سال نو در دیدار با فارغ التحصیلان دافوس آجا ضمن بیان این که در اسلام درباره فرماندهی و رهبری تأکید فراوان شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه مبارزات و مسئولیت های بسیار مهمی که در طول انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، تأثیرات بسیار سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام بر جای گذاشته اند. 

وی در ادامه افزود: معظم له به عنوان یک اندیشمند اسلامی که آموزه هایشان بر مبنای سیره پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) می باشد، معتقدند اقتدار باید مبتنی بر معرفت دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش اقتدار بر پایه مادیات را نماندنی دانست و افزود: آنچه که در زمینه اقتدار ماندنی است، اقتدار متکی بر ایمان و اعتماد به خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به ویژگی فرماندهان نیروهای مسلح از منظر حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) پرداخت و گفت: ایمان، معنویت، اراده استوار، بصیرت، عزم راسخ، احساس مسئولیت، خستگی ناپذیری، فهم حقیقت، برخورد مناسب با زیر دستان، پرهیزکاری، صبر و بُردباری و استقامت؛ از شاخصه های مهم فرمانده ارتش اسلام است که مد نظر فرماندهی معظم کل قوا نیز می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که فرماندهان ارتش در مناصب مختلف خواهند بود خواست اهتمام بیشتری نسبت به  اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرماندهی داشته باشند تا شاهد ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش بصیرت را عاملی مهم در فرماندهی دانست و از دانش آموختگان دافوس آجا خواست بصیرت را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند و نسبت به گذشته، حال و آینده آگاهی کامل داشته باشند.

وی در پایان سخنانش از دست اندرکاران برگزاری همایش فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که هفته گذشته در دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش برگزار شد تشکر کرد و این گونه همایش ها را در جهت آشنایی با تدابیر و تفکرات دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی ) مطلوب ارزیابی نمود.

شایان ذکر است در این دیدار همچنین سرهنگ دکتر اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیرامون مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 و سرتیپ دوم تقی خانی، جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی این سازمان درباره رزمایش مشترک و بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش و توفیقات رسانه ای این رزمایش توضیحاتی ارائه کردند.

 

 



تاريخ : 23 / 12 / 1393برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز شنبه با حضور مقامات لشگری و کشوری در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

عکس/بوسه اشتری بر سر احمدی‌مقدم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

عملیات اطفای حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی است که تاکنون در جریان سفر ناوگروه سی‌وسوم ارتش طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

 خبرگزاری فارس: تمرینات ناوگروه سی و سوم نداجا در اقیانوس هند؛ از تیراندازی تا یدک و اطفای حریق

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در جریان ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی و لجستیک در منطقه اقیانوس هند پرداخت.

عملیات اطفاء حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی بود که تاکنون در جریان این سفر طی چند مرحله به اجرا در آمده است.

 

* عملیات اطفاء حریق

یکی از خطراتی که واحدهای شناوری را در دریا و در حین ماموریت‌های مختلف تهدید می‌کند، آب‌گرفتگی و نیز ایجاد حریق‌های ناخواسته و احتمالی در قسمتهای مختلف یگان است. از این جهت پرسنل و کارکنان واحدهای شناوری باید همواره آماده مقابله با این خطرات باشند تا در لحظه وقوع خطر بتوانند با ایمنی و توانمندی بالا، از ایجاد گسترش آتش جلوگیری کنند.

برای حفظ و ارتقاء آمادگی پرسنل و نیز آموزش عملی به دانشجویان حاضر در این ناوگروه، طی روزهای مختلف، تمرینات مقابله با این دست تهدیدات در 2 یگان بندرعباس و نقدی صورت می‌گیرد.

 

به گفته ناخدایکم عباس عبدالملکی مسئول نظارت بر ایمنی ناوگروه سی و سوم نداجا، ایمنی و مقابله با خطرات اگرچه در همه یگانهای شناوری در اولویت اول قرار می‌گیرد ولی در خصوص شناورهایی نظیر ناو لجستیک بندرعباس که یک ناو سوخت‌رسان است، ایمنی و توانمندی مقابله با تهدیدات ضریب اهمیت بیشتری می گیرد چرا که وجود مخازن بزرگ سوخت رسان در این دست شناورها در صورت ایجاد خطر آتش سوزی می تواند تبدیل به یک خطر بسیار بزرگ و مخرب شود.

 

نفرات اصلی مقابله با آتش سوزی حدود 10 قلم لباس و پوشش مختلف داشته و مابقی افراد حاضر در صحنه نیز باید از تجهیزات پوششی نظیر آنتی فلش، دستکش، جلیقه نجات و تجهیزات دیگر برخوردار باشند.

* عملیات تبادل

یکی از عملیاتهای بسیار مهم در حین ماموریت های طولانی مدت یگانهای شناوری، عملیات تبادل میان این یگانهاست که این تبادل می تواند کالا، سوخت، آب و حتی نفر باشد.

در این عملیات، 2 یگان در فاصله مشخص و با سرعت معین در کنار یکدیگر حرکت کرده و یکی از 2 شناور به عنوان راهنما (دهنده کالا) و دیگری به عنوان گیرنده، ایفای نقش خواهد کرد.

 

در حین این عملیات پارامترهایی نظیر سرعت و فاصله، لحظه به لحظه چک شده و دستورات لازم، بنا بر میزان این 2 پارامتر صادر می شود.

در ابتدا طناب نازکی (که انتهای آن طناب اصلی بسته شده) از طریق شلیک با تفنگ نخ پران (گان لاین) از شناور دهنده به سمت گیرنده شلیک شده و در محلی که با حرف P مشخص شده، مهار و بسته می شود. بعد از آن، از طریق طناب ضخیمتر، لوله سوخت، آب و یا کالا منتقل خواهد شد.

 

به دلیل تُناژ بالا و فاصله کم 2 شناور، این عملیات باید با رعایت کامل ایمنی صورت بگیرد.

* عملیات یدک

اگر در حین انجام ماموریت ناوگروهها، یکی از واحدهای شناوری دچار مشکل اساسی در حوزه هایی نظیر موتور، سکان و غیره شود که بر روی تحرک و هدایت یگان موثر باشد، واحد آسیب دیده بوسیله شناور دیگر یدک خواهد شد.

در این عملیات نیز نظیر عملیات تبادل، ابتدا طناب نازکی به وسیله تفنگ نخ پران شلیک شده و در امتداد این طناب نازک (مسنجر)، طناب اصلی کشیده خواهد شد.

 

انجام این عملیات خصوصا در دریاهای خراب که می تواند بر روی حرکت 2 شناور تاثیرگذار باشد، یکی از سخت ترین عملیاتهاست که طول ماموریت ناوگروههای اعزامی تمرین می شود.

* عملیات تیراندازی

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری دربرابر خطراتی نظیر حمله دزدان دریایی است، تمرین تیراندازی و مقابله با یگانهای متجاوز شناوری یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

 

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت؛ یک هدف کاذب به آب انداخته شد و سامانه های توپخانه‌ای 2 یگان در کمترین زمان ممکن اقدام به انهدام و غرق این هدف کردند.

 

در این تمرین 4 قبضه توپ 20 م.م و 2 قبضه تیربار دوشکا از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م، 20 م.م و دوشکای ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

یک روز قبل از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده و تاکنون در بنادر 2 کشور سریلانکا و اندونزی پهلو گرفته و از تنگه مالاکا نیز عبور کرده است.

عملیات اطفای حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی است که تاکنون در جریان سفر ناوگروه سی‌وسوم ارتش طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در جریان ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی و لجستیک در منطقه اقیانوس هند پرداخت.

عملیات اطفاء حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی بود که تاکنون در جریان این سفر طی چند مرحله به اجرا در آمده است.

 

* عملیات اطفاء حریق

یکی از خطراتی که واحدهای شناوری را در دریا و در حین ماموریت‌های مختلف تهدید می‌کند، آب‌گرفتگی و نیز ایجاد حریق‌های ناخواسته و احتمالی در قسمتهای مختلف یگان است. از این جهت پرسنل و کارکنان واحدهای شناوری باید همواره آماده مقابله با این خطرات باشند تا در لحظه وقوع خطر بتوانند با ایمنی و توانمندی بالا، از ایجاد گسترش آتش جلوگیری کنند.

برای حفظ و ارتقاء آمادگی پرسنل و نیز آموزش عملی به دانشجویان حاضر در این ناوگروه، طی روزهای مختلف، تمرینات مقابله با این دست تهدیدات در 2 یگان بندرعباس و نقدی صورت می‌گیرد.

 

به گفته ناخدایکم عباس عبدالملکی مسئول نظارت بر ایمنی ناوگروه سی و سوم نداجا، ایمنی و مقابله با خطرات اگرچه در همه یگانهای شناوری در اولویت اول قرار می‌گیرد ولی در خصوص شناورهایی نظیر ناو لجستیک بندرعباس که یک ناو سوخت‌رسان است، ایمنی و توانمندی مقابله با تهدیدات ضریب اهمیت بیشتری می گیرد چرا که وجود مخازن بزرگ سوخت رسان در این دست شناورها در صورت ایجاد خطر آتش سوزی می تواند تبدیل به یک خطر بسیار بزرگ و مخرب شود.

 

نفرات اصلی مقابله با آتش سوزی حدود 10 قلم لباس و پوشش مختلف داشته و مابقی افراد حاضر در صحنه نیز باید از تجهیزات پوششی نظیر آنتی فلش، دستکش، جلیقه نجات و تجهیزات دیگر برخوردار باشند.

* عملیات تبادل

یکی از عملیاتهای بسیار مهم در حین ماموریت های طولانی مدت یگانهای شناوری، عملیات تبادل میان این یگانهاست که این تبادل می تواند کالا، سوخت، آب و حتی نفر باشد.

در این عملیات، 2 یگان در فاصله مشخص و با سرعت معین در کنار یکدیگر حرکت کرده و یکی از 2 شناور به عنوان راهنما (دهنده کالا) و دیگری به عنوان گیرنده، ایفای نقش خواهد کرد.

 

در حین این عملیات پارامترهایی نظیر سرعت و فاصله، لحظه به لحظه چک شده و دستورات لازم، بنا بر میزان این 2 پارامتر صادر می شود.

در ابتدا طناب نازکی (که انتهای آن طناب اصلی بسته شده) از طریق شلیک با تفنگ نخ پران (گان لاین) از شناور دهنده به سمت گیرنده شلیک شده و در محلی که با حرف P مشخص شده، مهار و بسته می شود. بعد از آن، از طریق طناب ضخیمتر، لوله سوخت، آب و یا کالا منتقل خواهد شد.

 

به دلیل تُناژ بالا و فاصله کم 2 شناور، این عملیات باید با رعایت کامل ایمنی صورت بگیرد.

* عملیات یدک

اگر در حین انجام ماموریت ناوگروهها، یکی از واحدهای شناوری دچار مشکل اساسی در حوزه هایی نظیر موتور، سکان و غیره شود که بر روی تحرک و هدایت یگان موثر باشد، واحد آسیب دیده بوسیله شناور دیگر یدک خواهد شد.

در این عملیات نیز نظیر عملیات تبادل، ابتدا طناب نازکی به وسیله تفنگ نخ پران شلیک شده و در امتداد این طناب نازک (مسنجر)، طناب اصلی کشیده خواهد شد.

 

انجام این عملیات خصوصا در دریاهای خراب که می تواند بر روی حرکت 2 شناور تاثیرگذار باشد، یکی از سخت ترین عملیاتهاست که طول ماموریت ناوگروههای اعزامی تمرین می شود.

* عملیات تیراندازی

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری دربرابر خطراتی نظیر حمله دزدان دریایی است، تمرین تیراندازی و مقابله با یگانهای متجاوز شناوری یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

 

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت؛ یک هدف کاذب به آب انداخته شد و سامانه های توپخانه‌ای 2 یگان در کمترین زمان ممکن اقدام به انهدام و غرق این هدف کردند.

 

در این تمرین 4 قبضه توپ 20 م.م و 2 قبضه تیربار دوشکا از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م، 20 م.م و دوشکای ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

یک روز قبل از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده و تاکنون در بنادر 2 کشور سریلانکا و اندونزی پهلو گرفته و از تنگه مالاکا نیز عبور کرده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور گفت : امروز بعد از 10 سال خدمت در نیروی انتظامی زودتر از موعد استعفا دادم.
آخرین حرف‌های به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی در حاشیه دومین روز از دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در دیداری که اردیبهشت ماه سال جاری با مقام معظم رهبری داشته ام ایشان ادامه خدمت بنده را در نیروی انتظامی یک سال دیگر تمدید کرده اند و حالا بنده به میل و اراده خودم نامه استعفایم را داده ام و به رهبری اعلام کردم که بهتر است از ابتدای سال جدید فرمانده نیروی انتظامی فعالیت خودش را آغاز کند.
 
وی در ادامه گفت: امروز بعد از 10 سال خدمت در این پست از ناجا می روم و وقت استراحت فرا رسیده است و فعلا مشخص نیست در آینده کجا خدمت کنم؛اما مستندی از مهمترین فعالیت های خدمتم در این 10 سال در حال تهیه و تدوین است تا به عنوان یکی از آثار نیروی انتظامی در آرشیو باقی بماند.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه به مهمترین اتفاق طول خدمت خود اشاره کرد و اظهار داشت: جریان فتنه 88 یکی از تجربه هایی بود که در زمان تصدی گری بنده خنثی شد.
 
وی افزود: بنده اگر بخواهم به پلیس راهور نمره ای بدهم بی شک نمره 20 را خواهم داد.
 
احمدی مقدم خاطرنشان کرد: شایستگی مردم بیش از آن چیزی است که من برای مردم انجام داده ام.
 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساکنان محلی اعلام کردند تروریست های داعش سه افسر بلند پایه از خلبانان نیروی هوایی ارتش سابق عراق را در غرب موصل بازداشت و به ضرب گلوله اعدام کردند .

به گزارش اطلاع رسانی شبکه خبر، ساکنان محلی افزودند  عناصر داعش این سه خلبان عراقی را هفته گذشته  در خانه های شان در منطقه  بادوش غرب موصل دستگیر کردند.

 شاهدان و ساکنان محلی تاکید کردند  تروریست های داعش سه خلبان عراقی را در مرکز  روستای اسکی در غرب موصل با شلیک گلوله اعدام کردند  و اجساد آنان را به پزشک قانونی  شهر موصل تحویل دادند .  منابع محلی  و شاهدان به علل  دستگیری  سه خلبان عراقی و اعدام آنان  اشاره ای نکردند



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز دوشنبه، با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند به طور رسمی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی الحاق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از ایرانا خزر بزرگترین دریاچه جهان که نام دریا را برازنده خود نموده؛ بحر دوستی، همکاری و تعامل کشورهای حاشیه آن است.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی حاکمیتی مسوولیت دفاع از مرزهای آبی کشور با به روزترین تجهیزات و آمادگی کامل نیروهای خود را به عهده دارد.

از این رو متخصصان مجرب و توانمند صنایع دریایی شهید تمجیدی واقع در شهر بندری انزلی برای کمک به استقلال و خودکفایی و ارتقا نیروی دفاعی کشورمان ساخت ناوشکن دماوند را به پایان رسانده و آن را امروز دوشنبه تحویل ناوگان قدرتمند شمال می دهند.

قله دماوند در فرهنگ ایران، مظهر پایداری و استواری و یک نماد ملی است و اکنون ایران در خزر، دماوندی دارد که صلابت نیروی دریایی ارتش و توان علمی و تجهیزاتی ایران را به اثبات می رساند.

الحاق ناوشکن دماوند انقلاب بزرگی در عرصه حضور ایران در دریای خزر و نشان از اقتدار و صلابت نیروی دریایی جمهوری اسلامی نظامی ایران است.

این ناوشکن از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بر این تاکید کرده که دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و کشورهای همسایه این دریا در چهارچوب تفاهم و همدلی بدون نیاز به بیگانگان، قادر به حل مسائل خود هستند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، همچنین تاکید کرده است، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به کشورهای فرا منطقه ای، قادر به برقراری امنیت در خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.

خط تولید ناوشکن از اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی راه اندازی و سازه این ناوشکن سال 91 تکمیل و به آب انداخته شد.

این ناوشکن با حدود 100 متر طول و بیش از یک هزار و 300 تن وزن، همان نمونه پیشرفته تر ناوشکن جماران است؛ این ناوشکن نسبت به نمونه مشابه یعنی ناوشکن جماران، دارای طول بیشتر، وزن کمتر و قابلیت های فزون تری در حوزه تجهیزات و تسلیحات، حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالاتری است.

این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز (دریایی، اژدرافکن، سامانه های توپ 40 و 76 میلیمتری، سامانه های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی و مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و مانند جماران 1 قابلیت حمل بالگرد را دارد.

به کارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده ها و موشک های کروز، به کارگیری سامانه پایش و سیستم رانش با توان بالا جهت تامین سرعت بهینه شناور از توانمندی های این شناور است.

بومی سازی تجهیزاتی مانند رادار هوایی، دستگاه کاشف زیر دریایی بوسیله امواج صوتی (سونار) فعال و غیرفعال، رادار کنترل آتش، سامانه های مخابرات داخلی و غیره از دیگر ویژگی های ناوشکن دماوند اعلام شده که مجموعه این تجهیزات به صورت بومی در سازمان های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

طبق اعلام مقام های نظامی کشورمان، هزینه ساخت این موج شکن یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن است.

بر اساس اعلام مقام های مسوول این ناوشکن از نظر طراحی و ساخت کاملا بومی بوده و با همکاری نزدیک حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی در داخل ساخته شده و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی و رهگیری برخوردار است.

با آماده شدن این ناوشکن، دریادلان ناوگان شمال نیروی دریایی جمهوری اسلامی در خزر به شناوری به عظمت و قدرت و پایداری دماوند مجهز شده اند تا نمادی بر سربلندی هرچه بیشتر ارتش ایران باشد.

دریای خزر از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری های ترکمنستان و قزاقستان محدود می شود.

خزر یک هزار و 200 کیلومتر طول و بین 220 تا 550 کیلومتر پهنا و شش هزار و 500 کیلومتر محیط دارد که 657 کیلومتر آن جزو سواحل ایران، 820 کیلومتر سواحل جمهوری آذربایجان، یک‎هزار و 476 کیلومتر سواحل روسیه، یک‎هزار و 647 کیلومتر سواحل ترکمنستان و یک‎هزار و 900 کیلومتر سواحل قزاقستان قرار دارد.

دریای خزر گرچه قرن هاست که دریا نامیده می شود؛ اما به هیچ دریایی به طور طبیعی متصل نیست؛ بنابراین رژیم حقوقی ویژه و منحصر به فرد خود را داشته و دارد.

اگر دریای خزر را دریاچه بدانیم، در آن صورت مشمول کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها نمی شود و رژیم حقوقی آن باید بر اساس توافق کشورهای ساحلی دریای خزر تعیین شود.

دریای خزر قرار است مسیر ترانزیت شمال اروپا و آسیا با جنوب قرار گرفته و یکی از مسیرهای کریدور شمال -جنوب باشد. این دریاچه همچنین از طریق رود ولگا و کانال کانال ولگا - دن به آب های آزاد متصل شده است.

پژوهش ها نشان می دهد حجم ذخایر تخمین زده شده نفتی در دریای خزر حدوداً برابر با 50 میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی تایید شده هم برابر با 257 هزار میلیارد فوت مکعب بوده است که این ارقام چهار درصد از ذخایر گاز و نفت دنیا را تشکیل می دهد.

پیش بینی می شود با ادامه فعالیت های اکتشافی، ظرفیت بهره برداری نفت این منطقه 184 میلیارد بشکه و ظرفیت برداشت گاز از آن هم 293 هزار میلیارد فوت مکعب افزوده شود. همچنین 90 درصد خاویار جهان از این دریا صید می شود.

سواحل دریای خزر در ایران نیز در حوزه سرزمینی استان‎های گلستان، گیلان و مازندران قرار گرفته است.

بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است و فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان قرار دارد.

 

 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش متقاضیان، بازار قالیشویی رونق گرفته و سودجویان و واحدهای غیر مجاز از این رونق بی نصیب نمانده‌اند و به گفته رییس اتحادیه قالیشویان تهران با استفاده از یک موبایل و وانت اقدام به شستن قالی می‌کنند که نمی توانیم با آنها برخورد کنیم.

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اهرم اجرایی و قانونی برای برخورد با این دسته از سودجویان را نداریم. البته در برخی از دفاتری که به صورت غیر مجاز کار قالیشویی را انجام می‌دهند بعد از ارسال اخطار، اقدام به پلمب دفاتر کردیم.

وی ادامه داد: افرادی هستند که با موبایل و وانت اقدام به فعالیت می کنند و ما نیز نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم و حتی در صورت شناسایی تلفن همراه، امکان قطع این خطوط را نداریم که لازم است سازمان های مربوطه در این زمینه با ما همکاری کنند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 واحد مجاز در این حوزه فعالیت می‌کنند که همه مورد تایید اتحادیه هستند، اظهار کرد: شسستن فرش‌های ماشینی از متری 3500 شروع می‌شود و نرخ شست‌و شوی فرش‌های دستباف نیز متری 6000 تا 9700 تومان است و هزینه ایاب و ذهاب برای حمل قالی‌ها به هر تعداد 12 هزار تومان است.

رییس اتحادیه قالیشویان تهران بیان کرد: شست‌وشوی فرش‌های کهنه و عتیقه، تمام ابریشم و صادراتی، شست‌وشو به همراه رنگ‌برداری و لک‌برداری انواع فرش‌های دستباف، شست‌وشو به همراه لک‌برداری فرش‌های ماشینی و موکت با توافق طرفین است.

وی گفت: اگر چه نرخ برخی خدمات مورد نیاز شب عید از جمله قالیشویی توسط اتحادیه و کمیسیون نظارت تعیین می شود اما تبلیغات و فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز موجب شده اغلب متقاضیان از کم و کیف و قیمت ارائه اینگونه خدمات یا فهرست مراکز مجاز اطلاع نداشته باشند.



تاريخ : 17 / 12 / 1393برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند باند داعش که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند باند داعش که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

حسین ذوالفقاری در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: «داعش در سال جاری تلاش زیادی کرد تا اقدامات ضد امنیتی در کشور انجام دهد، اما با اشراف اطلاعاتی که مجموعه وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا داشته‌اند تلاش‌های آن‌ها ناکام ماند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: «چند باندی که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.»

وی تاکید کرد: «یک بخش این عملیات ایذایی متوجه مرکز کشور بوده تا به وسیله آن عملیات روانی انجام دهند، اما با اشراف اطلاعاتی که از قبل وجود داشت آن‌ها دستگیر شدند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: «در منطقه جنوب شرق هم گروه‌هایی تلاش کرده بودند که آن‌ها نیز دستگیر شده بودند.»



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حکم فرمانده کل قوا سردار سرتیپ اشتری به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد؛
تأکید فرمانده معظم کل قوا بر بهبود خدمات انتظامی و ابتکار عمل در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی/ قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ و مؤثر سردار احمدی‌مقدم 

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب و از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی این نیرو تشکر و قدردانی کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
نظر به تعهد و شایستگی و حسن سوابق خدمتی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی، شما را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.
لازم است اقدامات شایسته دوران تصدی سردار سرتیپ احمدی‌مقدم نظیر؛ ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای تداوم یابد و رعایتهای دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل لازم در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی، دنبال شود.
از قوای سه‌گانه، بویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، انتظار می‌رود که در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی، به عمل آورند.
از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم.
توفیق شما و همه کارگزاران ناجا و حامیان این نیروی عظیم را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۸/ اسفند ماه / ۱۳۹۳



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در همایش تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که به واسطه ایفای نقش در سطوح مختلف و گوناگون مدیریتی و رهبری، تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

وی در ادامه افزود: معظم له به رغم برجستگی‌های علمی، شخصیتی و روحانی، تسلط بسیار زیادی بر امور نظامی و نیروهای مسلح دارند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تقویت ساختار و اقتدار نیروهای مسلح تلاش نموده‌اند و در سمت‌هایی مانند نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، نماینده امام(ره) در ارتش، فرمانده جنگ‌های نامنظم، رئیس شورای عالی دفاع و تأثیرگذار در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: به واسطه حضور مستمر حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در میادین جنگ و دفاع مقدس، ایشان درک عمیق و گسترده‌ای از ساختار و عملکرد نیروهای مسلح کسب کرده‌اند و احاطه ایشان بر امور نظامی و درک معظم‌له از ضرورت‌های نیروهای مسلح باعث شده جمهوری اسلامی ایران با فائق آمدن بر مشکلات و عبور از بحران‌ها و تهدیدهای نظامی، توان دفاعی خود را افزایش داده، جایگاه شایسته‌ای را در میان ملت‌ها و دولت‌ها به خود اختصاص بدهد و به عنوان کشوری تعیین کننده در تحولات منطقه شناخته شود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک فرمانده مسلمان از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: الگوی اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا بر معنویت و ارزش‌های الهی استوار است. لذا ایشان می‌فرمایند یک فرمانده ارتش اسلام باید با ایمان بوده و دارای بصیرت، احساس مسئولیت و نگاه بلند مدت باشد.

آل‌هاشم ویژگی‌های فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا را ایمان، معنویت، اراده، صبر، استقامت، توکل به خدا، خودسازی، داشتن روحیه فداکاری و ایثار، رفتار محترمانه با زیردستان، هدایتگری و رهبری، قانونمداری و انضباط، مسئولیت‌پذیری و خستگی ناپذیری برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این‌که «یکی از اقدامات اساسی و راهبردی لازم در افزایش توانمندی‌های نیروهای مسلح، بهره گیری از تفکرات و اندیشه‌های دفاعی و نظامی فرماندهی معظم کل قوا در برنامه‌ریزی‌های آینده است» افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر اقدامات سازنده و برنامه ریزی‌های مختلفی در ترویج دیدگاه‌های مقام معظم رهبری صورت گرفته که نقش مهمی در بسط و گسترش اندیشه‌های معظم له داشته است.

آل‌هاشم افزود: با بررسی اندیشه‌های دفاعی و نظامی مقام معظم رهبری در زمینه فرماندهی مشاهده می‌شود دیدگاه‌های ایشان برگرفته از آموزه‌های دینی و تفکرات پیامبر اکرم(ص) و امام علی (ع) می‌باشد لذا از نظر مقام معظم رهبری اقتدار می‌بایست مبتنی بر معنویت و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با برگزاری اینگونه همایش‌ها، زمینه نهادینه سازی هر چه بیشتر افکار مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم.

 



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  یکی از فوتبالیست‌های تیم مطرح لیگ برتری که امسال حاشیه‌های زیادی را برای خود و تیمش به وجود آورده در زندگی شخصی هم دچار حاشیه‌های زیادی شده است.
این بازیکن که مدتی است در یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشورمان فوتبال بازی می‌کند بعد از دوره پر فروغی که در تیمش داشت حالا تبدیل به یکی از جنجالی ترین بازیکنان شده و هم در زندگی شخصی و هم در زندگی ورزشی خود را دچار دردسرهای زیادی کرده است.

در جدیدترین اقدام هم این بازیکن شهرستانی - که در سال اول به شهرت رسیدن ظاهری آراسته و ساده داشت و حالا تغییر چهره هم داده است - همسرش را به دلیل چادری بودن طلاق داده تا بتواند وقت بیشتری را برای حاشیه‌های بی پایانش بگذارد!



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 7:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بهروز مکوندی سرمربی نفت مسجد سلمیان پس از دریافت گل از استقلال تهران در حرکتی عجیب و از شدت عصبانیت به صورت خود ضرباتی را وارد کرد.

 

به گزارش ایرنا، دیدار تیم های استقلال تهران و نفت مسجد سلمیان از هفته بیست و دوم لیگ برتر، عصر امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در نهایت استقلال تهران موفق شد با تک گل رضا عنایتی در دقیقه 61 از سد حریف جنوبی خود عبور کند.

بعد از پایان این دیدار، هواداران حاضر در ورزشگاه به شدت امیر قلعه نویی را تشویق کردند و قلعه نویی در پاسخ به تشویق هواداران به سمت آنها رفت.

همچنین هواداران و لیدرهای استقلال تهران در پایان بازی شعارهایی علیه مجری برنامه ورزشی 90 و یک روزنامه ورزشی سر دادند.

استقلال تهران با کسب این پیروزی، 41 امتیازی شد و بالاتر از نفت 39 امتیازی در صدر جدول قرار گرفت.

نفت مسجد سلمیان نیز همچنان 19 امتیازی و در رتبه پانزدهم جدول باقی ماند.



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.
زن جوان که از توهین های پدرشوهرش خسته شده بود راهی دادگاه خانواده شد تا برای همیشه به زندگی مشترک با شوهرش پایان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی 6 ماه است که با شوهرم ازدواج کرده ام. خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.

زن جوان ادامه داد: پدرشوهرم مرتب مانع می شد و هربار می خواست یک جوری بین من و پسرش جدایی بیاندازد. اما موفق نشد، از روزی که ازدواج کردم یک روز خوش هم ندارم و پدرشوهرم مرتب مرا آزار می دهد اما همه این ها را تحمل کردم تا اینکه یک روز پدرشوهرم مرا صدا کرد و به من پیشنهاد داد تا با یک چک به هر مبلغی که می خواهم از شوهر جدا شوم.

وی افزود: وقتی این پیشنهاد را شنیدم گویا دنیا روی سرم خراب شد. راستش آنجا متوجه شدم که دیگر نمی توانم به این زندگی ادامه دهم. پدرشوهرم واقعا به من توهین کرد و من دیگر تحمل رفتارهایش را ندارم.

بعد از صحبت های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد تا صحبت های او را هم بشنود.

 

 



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 8:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درآخرین داد و ستدهای امروز بازار سکه و طلای تهران، هر قطعه سکه تمام ۹ میلیون ۷۹۰ هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ریال قیمت گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز  با افزایش نسبی روبرو شده است . در داد و ستدهای امروز  بازار جهانی فلزات گرانبها، بهای هر اونس طلا  با  افزایش 2 دلار و 10سنتی، به 1203 دلار و 40 سنت  رسید.  هر اونس نقره با   افزایش 3 سنتی، 16  دلار و  35 سنت هر اونس پلاتین با 6  دلار افزایش، 1191 دلار و هر اونس پالادیوم با 1 دلار افزایش، 830 دلار فروخته شد.  

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران صبح شنبه،  16 اسفند:

قیمت طلا در بازار تهران

قیمت سکه در بازار تهران

قیمت ارز در بازار تهران

 

 

 



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 8:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت بارش برف، سرمای شدید هوا، یخبندان و لغزندگی سطح معابر، مدارس برخی از بخش ها و شهرستان های این استان در نوبت صبح شنبه 16 اسفند ماه جاری تعطیل است.

محمدرضا فرهادی نیا جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا مدارس ابتدایی شهرستان تربت حیدریه و مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در بخش های جلگه رخ، کوهسرخ و کدکن در نوبت صبح فردا شنبه تعطیل خواهد بود.

وی افزود: فعالیت آموزشی سایر مدارس و شهرستانها ادامه دارد و عدم حضور دانش آموزان در سر کلاس درس غیبت محسوب می شود.

فرهادی نیا گفت: در صورت شدت برودت هوا در سایر مناطق و تصمیم برای تعطیلی دیگر مقاطع تحصیلی در سایر شهرستانها، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

استان خراسان رضوی دارای 48 منطقه آموزشی با 12 هزار و 500 مدرسه و یک میلیون و 120 هزار دانش آموز است.

 



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ سوالی که باید از جامعه پرسیده شود این است که چرا باکری‌ها دوباره تکرار نمی‌شوند، مشکل ما کجاست و چرا باید از جیب‌هایمان خرج کنیم؟

شب گذشته (پنج‌شنبه 14 اسفند) با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار حسین علایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سردار امین شریعتی فرماند لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت یاد شهیدان حمید و مهدی باکری در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های زندگی شهید مهدی باکری توضیح داد: او یک انقلابی به تمام معنا بود و در آذربایجان از جمله ارومیه و تبریز بسیار موثر فعالیت انقلابی انجام می‌داد. اگرچه فعالیت‌هایش را از دانشگاه تبریز آغاز کرد اما در کوچه‌ها نیز به اشکال گوناگون فعالیت داشت و حتی از طریق «اکراد »ارومیه برای مبارزان صفهانی اسلحه تأمین می‌کرد. او بسیار ساکت بود و هیچ‌کس از کارش سردرنمی‌آورد.

وی ادامه داد: بخش نخست زندگی او از آغاز انقلاب تا آغاز جنگ تشکیل می‌شود. او در حالی که پس از پیروزی انقلاب شهردار ارومیه بود اما شب‌ها برای ضدانقلاب کمین می‌گذاشت. همچنین بخش دیگر زندگی او مرتبط با دوران جنگ تحمیلی است. پس از آغاز جنگ تحمیلی به واسطه تعریف‌هایی که از او کردند با مهدی باکری آشنا شدم اما نخستین دیدار ما در عملیات فتح‌المبین بود. او بسیار کم صحبت می‌کرد. هنگامی که از شهید احمد کاظمی پرسیدم او کیست جواب داد مهدی باکری. بعد به احمد کاظمی گفتم که باید او را آزاد کنید تا من یک لشکر در اختیارش بگذارم. پس از آن به دلیل شایستگی‌هایی که داشت فرمانده لشکر 31 عاشورا شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری شهید باکری یادآور شد: او یک سردار انقلابی بود که مسائل سیاسی و اجتماعی را می‌فهمید، جنگ را درک می‌کرد و پس از آن باید در عملیات «بدر» به انجام مأموریت می‌پرداخت.

رضایی خاطرنشان کرد: منطقه‌ای که باید لشکر 31 عاشورا به انجام عملیات می‌پرداخت بسیار دشوار بود. این لشکر مأمور بود تا با انفجار پلی در جاده بغداد-بصره و در منطقه‌ای که به «کیسه‌ای» معروف بود، ارتباط شمال به جنوب نیروهای عراقی را در منطقه «دجله» قطع کند. موقعیت عملیات بدر بسیار حساس بود و اگر در این عملیات موفق نمی‌شدیم روند کل جنگ با مشکل روبرو می‌شد چرا که رزمندگان ایرانی پس از انجام عملیات «الی‌بیت‌المقدس» تا بدر با موجی از عملیات‌های ناموفق مانند رمضان، والفجر مقدماتی و والفجر 1 روبرو بودند و دیگر نمی‌توانستیم در زمین عملیات کنیم. بنابراین باید جنگ را به هور و منطقه باتلاقی می‌کشانیدم. در عملیات خیبر که سال 62 انجام شد یک بار این استراتژی را به کار بردیم و در آنجا حمید که برادر مهدی بود به شهادت رسید. بنابراین تصمیم گرفتیم بار دیگر در سال 63 عملیات «بدر» را در همین منطقه طراحی و اجرا کنیم.

فرمانده وقت سپاه پاسداران در دوران دفاع‌مقدس با تأکید بر این مسئله که در آن مقطع از جنگ همه فرماندهان به این نتیجه رسیده بودند که جنگ به بن‌بست رسیده است، ‌توضیح داد: حالا همه فرماندهان باید به خدا توکل می‌کردند تا برای بن‌بست‌شکنی از جنگ، عملیات دیگری انجام می‌دادند چرا که در مذاکرات بین‌المللی حق ما را نمی‌دادند و در زمین هم سه سال هر عملیاتی که انجام می‌دادیم دروازه‌ای را باز نمی‌کرد. در حقیقت عملیات «بدر» طلسم‌شکنی جنگ بود و مهمترین قسمت آن را لشکر 31 عاشورا اداره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنان خود به روند انجام عملیات بدر توسط لشکر 31 عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: یک گردان تخریب برای انهدام پلی که در جاده بغداد-بصره وجود داشت آماده شد، اما از آنجایی که روند عملیات بسیار سریع بود، نیروهای گردان تخریب راه را در شب گم کرده بودند و از طرفی آقا مهدی (شهید مهدی باکری) نیز با نیروهای عراقی درگیر شده بود. او بارها از پشت بیسیم تماس می‌گرفت که یگان تخریب کجا هستند،‌اما یگان تخریب نیز با صبح شدن و روشنی هوا بر اثر فشار زیاد دشمن و آتش سنگین عراقی‌ها متلاشی شد. مهدی گروه دیگری را تقاضا کرد و گفت که با «بَلم» مواد منفجره به آن‌ها برسانید، اما عراقی‌ها مانع این کار شدند و دیگر به نزدیکی منطقه کیسه‌ای رسیده بودند ولی آقا مهدی امید داشت. از آن طرف عراقی‌ها نیز لحظه به لحظه فشار می‌آوردند. طبیعی بود چون ایرانی‌ها گلوی آن‌ها را در دست داشتند. برای همین دشمن حمله بی‌امانی را آغاز کرد و مدام آن منطقه را زیر آتش گرفته بود. جنگ بسیار سختی میان نیروهای لشکر 31 عاشورا از بعد از ظهر روز اول و دوم و بویژه روز سوم بوجود آمد. ارتشی از عراقی‌ها با نیروهای مهدی می‌جنگیدند.

رضایی در حالی که اشک می‌ریخت،گفت: می‌خواهم راز دجله را بگویم.رازی که تاکنون چیزی در مورد آن نوشته نشده است.این راز ان است.تلاش می‌کردیم با مهدی ارتباط بیسیم برقرار کنیم. غلبه آتش و فشار تانکهای دشمن زیاد شده بود. از احمد کاظمی خواستم که به مهدی بگوید بازگردد اما او گفته بود جنگ؛ جنگ آتش است و نمی‌توانم برگردم. اتفاقا اینجا جای خوبی است، اگر می‌توانی خودت هم به اینجا بیا. پس از آن خودم هم تلاش کردم که با مهدی صحبت کنم اما او فرار می‌کرد. مهدی بین دوراهی خود و غیرتش مانده بود. غیرتش حکم می‌کرد که بماند و خودش می‌گفت که به عقب بیاید. من می‌دانستم که اگر با او صحبت کنم از طرفی به دلیل آنکه نماینده امام هستم می‌توانم او را بازگردانم. همچنین بین من و آقا مهدی رابطه دلی خاصی وجود داشت که او را به عقب می‌آورد. تنها تصویری که می‌توانم از آن لحظات ارائه بدهم لحظه حضور حضرت ابوالفضل (ع) کنار رود فرات است.

وی ادامه داد: من مهدی را خوب می‌شناختم. وقتی محاصره شد از آنجایی که می‌دانست جنگ به بن‌بست رسیده و تنها راه موفقیت در عملیات «بدر» حفظ «دجله» است، او مانده بود چکار کند، چون دیگر دجله قابل حفظ نبود. رفتار او من را یاد تلاش حضرت ابوالفضل (ع) برای حفظ مشکی که دیگر قابل حفظ نبود، می‌اندازد. مهدی دچار حالت شرمندگی شده بود و عملا پیش از آنکه گلوله به او بخورد کشته شده بود. لذا در آن لحظه گلوله‌ای به پیشانی او می‌خورد و روی زمین می‌افتد. پس از آن قایقی می‌آید که او را به عقب بیاورد اما آن قایق را دشمن می‌زند و پیکر مهدی به رود دجله می‌افتد. از آنجا به اروند می‌رود و در خلیج فارس به ابدیت می‌پیوندد.من فکر می‌کنم او یک دعا در آن لحظه کرد و آن این است که خدایا آبروی مرا حفظ کن. یعنی او در آن لحظه از اینکه پیکرش به عقب بیاید شرم داشت.

رضایی با اشاره به اینکه شهادت مهدی باکری در روحیه فرماندهان تأثیر بسیار غم‌انگیزی داشت، یادآور شد: پس از شهادت او در قرارگاه مراسم روضه‌ای برگزار کردیم و در آنجا مشغول عزاداری شدیم که حاج احمد آقا فرزند امام (ره) تماس گرفت. گویا امام از شهادت مهدی خبردار شده بود. ایشان پیامی خطاب به فرماندهان نوشته بودند مبنی بر اینکه ما برای خدا می‌جنگیم بنابراین چه شهید بشویم و چه پیروز، ما پیروزیم. مگر امام حسین (ع) عزیزانش را از دست نداد. آماده بشویم برای عملیات بعدی که پیروزی از آن شماست. خدا شاهد است که بعد از این پیام و مراسم عزاداری طرح عملیاتی «والفجر 8» (فتح فاو) به ذهنم رسید و به برکت خون شهید باکری و پیام امام (ره) عملیات‌های موفق بعدی همچون فتح فاو، کربلای 5 والفجر 10 انجام شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شهید حمید باکری برادر شهید مهدی باکری گفت: او بسیار باادب بود و همواره در مقابل مهدی سکوت می‌کرد. هیچ‌گاه خودش را نشان نمی‌داد. در حقیقت نسبت حمید به مهدی مانند نسبت حضرت علی (ع) در مقابل پیامبر (ص) است. متأسفانه او را دیر شناختیم. اگرچه قبل از خیبر به مهدی گفتم او می‌تواند یک لشکر را هدایت کند اما در خیبر به شهادت رسید. دوستان من در آن موقع می‌گفتند که تو شکارچی فرماندهان جوان هستی، اما حمید مجال نیافت و به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود گفت: حمید و مهدی باکری، حسین خرازی، شفیع‌زاده و علی تجلایی هر کدام از قهرمانان و صالحین دوران جنگ تحمیلی با ویژگی‌های خاصی هستند. سوالی که باید اکنون جامعه به آن پاسخ بدهد این است که چرا باکری‌ها دیگر تکرار نمی‌شوند. مشکل ما کجاست؟ چرا باید از جیب خرج کنیم؟ یادمان باشد این مسیر یک بار طی شده است و راه را آن‌ها برای ما باز کرده‌اند. اکنون این شهیدان از ما انتظار دارند که این مسیر طی شود و افرادی همچون باکری‌ها ساخته شوند و از انقلاب اسلامی و دین دفاع کنند.

 



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: براساس برنامه ریزی‌ها، دولت سال آینده ۳۸ هزارنفر از جوانان را استخدام خواهد کرد.

 محمدباقر نوبخت دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اعلام اینکه براساس برنامه ریزهای صورت گرفته و با تامین بودجه مورد نیاز، بیش از ۳۸ هزارنفر از جوانان کشور به استخدام دولت در خواهند آمد، گفت: البته سیاست دولت در استخدام، کم کردن حجم دولت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرادی که در گذشته برای استخدام امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم برای بکارگیری آنان تامین نشده بود، در بودجه سال آینده تامین اعتبار شده و ادارات و استانداری ها می توانند از اکنون تشریفات لازم برای استخدام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تورم در کشور هنوز بالا است و فقط از رشد منفی اقتصاد تا حدودی کاسته شده است، افزود: دولت توانسته نسبت به سال های گذشته تورم را کنترل و از رشد منفی آن بکاهد. این روند کاهش تورم ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم حدود ۱۵ درصد است، ادامه داد: دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، سالیانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبی داشته اما باید تورم را تک رقمی کند و این ایده آل ترین هدف دولت است.

نوبخت با یادآوری اینکه تلاش ریاست جمهوری و دولت، مهار تورم و رونق بخش تولید است، افزود: باید منابع مالی به سمت و سوی تولید سوق پیدا کنند و میزان عرضه از تقاضا بیشتر باشد تا کشور از تورم ساختاری نجات یابد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت قصد ندارد از بانکها استقراض کند، افزود: اینگونه استقراض ها خود زمینه ساز تورم و رشد نقدینگی می شود و چنین سیاستی در برنامه های کلان و کوتاه مدت دولت جای ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت سعی دارد در اصلاح قیمت حامل های انرژی کمترین فشار را بر مردم وارد کند، افزود: در صورتی که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح حامل های انرژی باشد، باید این اقدام را عملی کرد اما این اصلاحات با شیبی ملایم عملیاتی می شود.

 

 



تاريخ : 13 / 12 / 1393برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛
انتصاب نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام شیخ عبدالکریم عابدینی را به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة الاسلام آقای حاج شیخ عبدالکریم عابدینی دامت افاضاته
اکنون که جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای باریک‌بین دامت برکاته پس از خدمات ارزشمند انقلابی و جهادی در حوزه‌ی تبلیغ و تربیت دینی که سالهای دراز با کمال سلامت و صداقت بدان اشتغال داشتند، از مسئولیت امامت جمعه کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که بحمدالله متصف به علم و عمل انقلابی می‌باشید، به امامت جمعه‌ی شهر قزوین و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم.
مجاهدتها و تلاشهای ارزشمند مردم شریف قزوین چه در دوران مبارزات انقلابی و چه در سالهای دفاع مقدس، برگ افتخارآفرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات علمی و سیاسی آن منطقه‌ی پر استعداد افزوده است. انتظار می‌رود جنابعالی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجتماعی خود، گام‌های بلند دیگری در این راه بردارید و بویژه نسل جوان و پر انگیزه را در جهت هدف‌های انقلاب اسلامی، پدرانه و صمیمانه راهنمائی نمائید. توفیق شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 2:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتباط تلفنی مناطقی از تهران برای ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود. ارتباط تلفنی مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران با هدف توسعه شبکه کابل از امروز برای مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود.
 
 ارتباط تلفنی مناطقی از تهران برای ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود. ارتباط تلفنی مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران با هدف توسعه شبکه کابل از امروز برای مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود.
 
 عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان دراین مراکز مخابراتی ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات استقلال با پیش شمار‌ه‌های ۲۲۰۱ الی ۲۲۰۵، ۲۶۲۰، ۲۶۲۱، ۲۲۶۶ در محدوده مقدس اردبیلی، الف، ب، ج، شادآور، کوچه های ششم الی نهم، همایون، بیتا و در مرکز مخابرات شهید مفتح با پیش شماره های ۲۶۷۰، ۲۲۸۴ الی ۲۲۸۹ در محدوده خیابان های ناطق نوری شمالی، کوچه های آذر، مرجان، نادر و در مرکز مخابرات الغدیر با پیش شماره های ۳۳۰۰ الی ۳۳۰۳، ۳۳۶۹ الی ۳۳۷۳ در محدوده اتوبان شهید قنبری، خیابان های منصور، طالب رضا، ۱۷ شهریور به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با تصویب نمایندگان، تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌ میلیون نفر، ۷۲ میلیون، مراکز استان‌ها، ۶۰ میلیون، سایر شهرها ۵۰ میلیون، روستاها ۳۰ میلیون تومان و شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز استان و به نرخ چهار درصد با بازپرداخت ۲۰ سال تعیین می‌شود.

 خبرگزاری فارس: وام مسکن جانبازی در تهران ۷۲ میلیون، در استانها ۶۰ میلیون و در روستا  ۳۰ میلیون تومان می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از نشست علنی مجلس شورای اسلامی، بند د تبصره 15 تصویب شد.

بر این اساس بانک مرکزی موظف است، از طریق بانکهای عامل در سال 1394 به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)‌، ایثارگران با حداقل دو و نیم سال حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست‌و‌پنج درصد (25%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن براساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانکها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب 22/1/1380 (واجدان شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.

مبلغ تسهیلات مزبور به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر، هفتصد و بیست میلیون (720.000.000) ریال، مراکز استان‌ها، ششصد میلیون (600.000.000) ریال، سایر شهرها پانصد میلیون (500.000.000) ریال، روستاها سیصد میلیون (300.000.000) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهاردرصد(4%) با مدت بازپرداخت بیست‌ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین می‌شود.

1- دولت موظف است نسبت به تضمین پیش‌بینی و پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانکهای عامل با تأیید وزارت راه و شهرسازی(‌سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار مورد نیاز را در ردیفهای مربوطه منظور کند. همچنین بانکهای عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و أخذ تضمین‌های بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر(چهاردرصد (4%)) اقدام نمایند.

2- ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات مسکن تا سقف هشتاد میلیون (80.000.000) ریال استفاده نموده‌اند و جانبازان هفتاد درصد(70%) و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می‌باشند با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

3- وامهای حمایتی غیرایثارگری از قبیل وامهای کارمندی و شرکتی، مسکن مهر، خود مالکی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند. افراد مشمول می‌توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.

4- اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانکهای عامل می‌باشد. افراد واجد شرایطی که مسکن آنها از طریق تعاونی‌های معتبر همانند نیروهای مسلح تأمین می‌شود و همچنین مشمولان ساکن روستاها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آنها فاقد سند رسمی هستند، می‌توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی، تسهیلات مقرر را دریافت و در همان محل احداث یا خریداری کنند.

 5- بانکهای عامل مجازند جهت احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این بند تسهیلات مربوط را پرداخت کنند تا پس از احداث به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند به‌صورت اقساطی واگذار نمایند.

6- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانکهای عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می‌باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال 1394 استفاده کرده‌اند فقط برای یک‌بار با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران‌، مابه‌التفاوت وام قبلی و یا با فک رهن و تسویه، یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید پرداخت نماید. زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانکهای عامل از ابتدای تیرماه 1394 به مدت یک‌سال و ملاک، تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

 



تاريخ : 12 / 12 / 1393برچسب:, | 6:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار در این کشور پول غذا داده‌اند که این رقم قابل توجه، معادل کل درآمد گردشگری ایران از ورود مسافران خارجی است.

مناطق گردشگری گچساران

به گزارشگروه سایر رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه در گزارشی اعلام کرد، در سال 2014 حدود 41 میلیون و 400 هزار گردشگر خارجی از ترکیه دیدن کردند که از مجموع 34.3 میلیارد دلار درآمد حاصله از ورود این گردشگران، 6.5 میلیارد دلار بابت هزینه برای وعده‌های غذایی و خوراکی‌ها بوده است.

میزان هزینه گردشگران خارجی در ترکیه فقط برای صرف غذا در حالی قابل توجه است که طبق آخرین آمار اعلام شده ازسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان، درآمد ایران از ورود گردشگران خارجی در سال گذشته حدود 6.5 میلیارد دلار بوده است؛ یعنی به اندازه هزینه غذای گردشگران خارجی در ترکیه!

به گزارش توربو نیوز، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند.

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، 30 درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

هر گردشگری که ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کند، حدود 157 دلار برای خرید غذا و نوشیدنی هزینه می‌کند. هدف صنعت گردشگری این کشور رسیدن به 250 دلار برای هر گردشگر است.

مسئولین ترکیه‌ای برای دستیابی به این هدف، برنامه‌ریزی کرده‌اند و چند راه اصلی را پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند ترکیه باید نقشه غذایی داشته باشد و محل‌های فروش غذاهای مختلف را روی آن معرفی کند. برگزاری جشنواره‌های غذا و ارائه رشته‌های مربوط به غذاهای ترکیه‌ای از دیگر راه‌حل‌های پیشنهادی است.

جالب است که آمارها نشان می‌دهد هر شهروند ترکیه‌ای که به عنوان گردشگر از این کشور خارج می‌شود، به طور میانگین 194 دلار برای خرید غذا هزینه می‌کند.

بر اساس گزارش‌های موجود، در سال گذشته میلادی هفت میلیون و 980 ترک به کشورهای دیگر سفر کردند و در کل پنج میلیارد و 470 میلیون دلار هزینه کردند که از این میزان یک میلیارد و 550 میلیون دلار (برابر 28.3 درصد) در صنعت غذایی خرج شده است.

تاکنون 124 غذای متفاوت در موسسه استانداردهای ترکیه به ثبت رسمی رسیده و 185 غذای دیگر در راه ثبت است.

 

 



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توریست‌‌های کشتی تفریحی هلند-آمریکا با اشتیاق در مقابل ناوهای ایرانی در بندر جاکارتا آمدند و عکس یادگاری گرفتند.

 خبرگزاری فارس: عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناوهای ایرانی در جاکارتا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناوگروه سی و سوم نیروی دریای ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی نقدی صبح روز جمعه در بندر جاکارتای اندونزی پهلو گرفت.

این ناوگروه برای دومین بار و پس از حدود ربع قرن به آب‌های اندونزی آمد و در سواحل آن پهلو گرفت.

در زمان حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا یک ناوشکن آمریکایی کلاس «آرلی برگ» با شماره DDG102 به همراه یک ناو جنگی استرالیایی نیز در این بندر پهلوگیری کرده‌اند.

همچنین یک کشتی بزرگ تفریحی هلندی نیز دقیقا در کنار ناو لجستیک بندرعباس پهلو گرفته است.

این کشتی تفریحی مسافران خود را در مسیر هلند- آمریکا جابه جا می‌کند که حضورش در اندونزی مصادف با حضور ناوگروه نیروی دریایی کشورمان در بندر جاکارتا شده است.

 

نکته جالب این است که برخی از توریست‌های این کشتی تفریحی که بعضا آمریکایی نیز هستند با حضور در مقابل ناوهای ایرانی عکس یادگاری می‌گیرند و این حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی برای آنها جالب توجه است.
به گزارش فارس، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو رزمی شهید نقدی مأموریت خود را از ابتدای بهمن‌ماه‌ آغاز کرده و پیش از رسیدن به اندونزی در کشور سریلانکا نیز پهلو گرفته بود.
ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش صبح روز هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسید و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.

 



تاريخ : 12 / 12 / 1393برچسب:, | 5:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شایع‌ترین مناطقی که افراد به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند اطراف دریای خزر است.

سرطان

 رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: علت دیده شدن سرطان مری چند دلیل می‌تواند باشد مانند: مصرف دخانیات، خوردن غذا و نوشیدنی‌های داغ.

وی افزود: سرطان مری بیشتر در سنین 50 الی 60 دیده می‌شود.

رضا ملایری اظهار داشت: اگر افراد دخانیات، استفاده بیش از حد غذا و آشامیدنی‌های داغ را کنار بگذارند به این نوع سرطان دچار نمی‌شوند.

فوق تخصص خون و سرطان بالغین تصریح کرد: شایع‌ترین مناطقی که افراد به این نوع سرطان مبتلا می شوند اطراف دریای خزر است بطور مثال: اردبیل، سیستان و بلوچستان.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین علائمی که دیده می‌شود سخت بلعیدن غذا است یعنی وقتی با این علائم مواجه شدند یعنی فرد به احتمال خیلی زیاد به این نوع سرطان مبتلا شده است. یک نوع علائم دیگر آن کاهش وزن است.

وی در پایان تاکید کرد: این نوع سرطان شاید دلیل ژنتیکی داشته باشد ولی چون بیشتر آقایان مواد سرطان زا را استفاده می‌کنند در مردان شایع‌تر است.



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 6:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بانک مرکزی اسکناس جدید 5 هزارتومانی را با طرح سر در دانشگاه تهران رونمایی کرد.
طرح جدید اسکناس 50 هزار ریالی با موضوع سر در دانشگاه تهران رونمایی شد. در طراحی این اسکناس، از دو دهنه میانی از 4 دهنه سر در دانشگاه تهران استفاده شده است. در پایین سر در، تصویری از نقوش اسلیمی برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی به کار رفته است.

در میان فضای خالی دو سر در، بیت معروف «‌توانا بود هر که دانا بود       ز دانش دل پیر برنا بود» از حکیم ابوالقاسم فردوسی به همراه ترجمه لاتین آن نقش بسته که توسط استاد جلیل رسولی خوشنویسی شده است.

همچنین در تصویر پس زمینه سر در، نمادهایی از علوم ریاضیات، پزشکی، شیمی و فیزیک جهت تبیین و روشن تر کردن نقش دانشگاه تهران به عنوان مرجع و نماد علمی کشور قرار داده شده است.

ابعاد این اسکناس 79×166 میلی متر می باشد و تمام ویژگی‌های امنیتی لازم در طراحی و چاپ آن لحاظ شده است. پس از رونمایی اسکناس جدید 50 هزار ریالی، سعی و تلاش کارکنان سازمان تولید اسکناسی و مسکوک بانک مرکزی بر آن است که این اسکناس در بهار سال 1394 انتشار یابد.

 

 



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا، گفت: رانندگان پیش از سفرهای نوروزی نسبت به پرداخت جرایم معوقه خود اقدام کنند تا در نوروز با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به نزدیکی به روزهای پایانی سال افزود: برابر قانون، خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند توسط ماموران پلیس راه و راهور در صورت مشاهده تا زمان پرداخت بدهی جریمه، توقیف و روانه پارکینگ می شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در خصوص راه های مشاهده آخرین صورت وضعیت خلافی خودروها گفت: رانندگان می توانند برای دریافت ریز تخلفات و آخرین صورت وضعیت تخلفات خود به سایت راهور ۱۲۰ به نشانی www.rahvar۱۲۰.ir مراجعه و از سمت راست گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب کنند و با وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو از ریز تخلفات خود مطلع شوند.

به گفته وی رانندگانی که تخلفی نداشته باشند پس از وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو با فرم خالی ریز تخلفات مواجه می شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین رانندگان می توانند با ارسال VIN درج شده در پشت کارت خودرو خود که به صورت عمودی درج شده است به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ از رقم کلی جریمه رانندگی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ نیز یکی دیگر از راه های دسترسی به ریز تخلفات رانندگی است.



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 12:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای اسپرت دو نفره PICA -2 ساخت فناوران ایرانی تا دو ماه دیگر پرواز می کند.

 یعقوب انتصاری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان هوافضایی درنا با بیان این که این طرح توسط این شرکت و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسیده است، گفت: هواپیمای PICA-2 نسل ارتقاء یافته هواپیمای پرنده آزاد است که از نظر تجهیزات داخل هواپیما و تزئینات نسبت به نمونه قبلی ارتقاء یافته و همچنین چتر نجاتی به این هواپیما اضافه شده است و در حال حاضر آماده رقابت با نمونه‌های خارجی و صادرات هستیم.

وی با بیان این که اولین هواپیمای این شرکت با عنوان هواپیما پرنده آبی ساخته و تولید شد، تصریح کرد: از این نوع هواپیما 28 فروند تولید شد و از هواپیمای دیگر با عنوان پرنده آزاد هم دو فروند تولید شد و در حال حاضر نسل سوم هواپیمای پرنده آزاد با عنوان PICA-2 طراحی و تولید شده است.

انتصاری، سرعت این هواپیما را 240 کیلومتر در ساعت و ارتفاع پروازی آن را 14 هزار فوت عنوان کرد و گفت: برد پروازی این هواپیما 1200 کیلومتر است و با بنزین سوپر خودرو قابل استفاده می‌باشد.

به گفته وی این هواپیما در مصارف شهری، استفاده تفریحی در مراکز آموزش خلبانی، گشت و کنترل و مرزها، سواحل و کنترل ترافیک کاربرد دارد

 



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 9:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای قرنیه چشم هم با یکی از مراکز پیوند قرنیه چشم تماس گرفتم، آن‌جا پزشکی بود به من گفت که مریض را پیدا کن، توافق کن، من عمل را انجام می‌دهم. بیمارستان نمازی شیراز هم زیاد رفتم، البته آن‌جا اسمم را برای پیوند کبد نوشتم، گفتند که ١٨٥‌میلیون تومان می‌توانم بفروشم.
ماجرا خیلی ساده شروع شد، آگهی فروش کلیه و کبد با گروه خونی +B و یک شماره تلفن‌همراه اعتباری. نیاز مالی شدیدش را هم اعلام کرده بود، مردی که ٣ماه است وارد ٣٥سالگی شده. 
 
به گزارش شهروند، «شهرام» ٢ماه پیش که خبردار شد برای کلیه ٣٠ تا ٤٠‌میلیون تومان می‌دهند، سوار تاکسی شد، میدان ونک، کمی بالاتر از میدان پیاده شد، همان اوایل کوچه، مقابل دیواری شلوغ از آگهی فروش کلیه و کبد، جایی برای آگهی‌اش باز کرد، چسباند و رفت. حالا ٥‌هزار آگهی روی درودیوارهای شهر چسبانده، هر جا بیمارستانی، مرکز پیوندی یا هر جایی که بیماری نیازمند به کلیه، کبد یا عضو دیگری است، آگهی او دیده می‌شود. مرد ٣٥ساله +B با کلیه، کبد، قرنیه چشم و مغز استخوان فروشی.
 
آگهی فروش کلیه و کبدتان را دیدم، چقدر می‌فروشید؟

 
 دلال به من زنگ زد، گفت کلیه ٤٠تومان اما من ٣٠تومان می‌فروشم چون دلال از هرطرف ٢‌میلیون تومان حق دلالی می‌گیرد، من نخواستم به آنها بفروشم. کبدم هم همین دلال‌ها به من ٣٢٠‌میلیون تومان قیمت دادند، البته کل کبد که نمی‌شود، نصف آن را برمی‌دارند.

یعنی اول دلال با شما تماس گرفت برای خرید کلیه و کبد؟

 
 بله، یکی از آنها به من گفت که با این قیمت نفروش، بازار را خراب نکن، یکی دیگر هم گفت که برای برج دو، برایم دو تا مریض آماده می‌کند، آنها حالا شرایط جراحی ندارند، به من گفت منتظر بمانم، اما به خاطر شرایط مالی سختی که دارم، نمی‌توانم تا اردیبهشت‌ماه صبر کنم.
 
یکی از آنها؟ مگر چند دلال با شما تماس گرفتند؟

 
 خیلی زیاد. بالای ١٠٠نفر با من تماس گرفته‌اند. کافی است آگهی بزنید، نیازمند و در مقابل بیمارستان طالقانی ولنجک یا ‌هاشمی‌نژاد ونک بچسبانید. دیگر امان نمی‌دهند، ٢ماه پیش که آگهی را اطراف بیمارستان ‌هاشمی‌نژاد در ونک چسباندم، بلافاصله تعداد زیادی دلال با من تماس گرفتند، آنها اطراف همین بیمارستان‌ها مرتب شماره‌های جدید را رصد می‌کنند و قبل از این‌که بیمار تماس بگیرد، خودشان زنگ می‌زنند، البته فقط اینها نیستند، از خارج از کشور هم خیلی با من تماس گرفته‌اند، از ترکیه، مالزی و دوبی. حتی انگلستان.

خیلی‌هاشان دلال هستند، قیمت‌های خوبی هم می‌دهند، با دلار حساب می‌کنند. این اعضا را برای بیماران خارجی می‌خواهند. یکی، دو نفر هم خودشان بودند اما آماده جراحی نبودند، یکی‌شان گفت تا برج ٤‌سال دیگر، اگر بیمارشان خوب نشود به کبد نیاز پیدا می‌کند. از مالزی هم زنگ زدند، از من خواستند برایشان آزمایش بفرستم، من هم همه را فرستادم اما خبری نشد. برای کسی در دوبی هم فرستادم.
 
کجا این عمل‌ها را انجام می‌دهند؟

 
من به خاطر بدهکاری که دارم، ممنوع‌الخروج هستم، یکی از دلال‌ها از دوبی به من گفت که بروم آبادان، از آن‌جا با لنج مرا به ابوظبی یا شارجه می‌فرستند، عمل می‌کنم و بعد از همان مسیر مرا برمی‌گردانند.
 
کبد را چطوری جراحی می‌کنند؟ به درد چه کسانی می‌خورد؟
 

نصف کبد را برمی‌دارند، برای کسانی که بیماری سیروز کبدی دارند قابل استفاده است یا کسانی که هپاتیت A دارند و تعداد ویروس‌هایشان بالاتر از یک‌میلیون نباشد، می‌توانند از این پیوند استفاده کنند، البته فقط کبد و کلیه‌ام نیست، قرنیه چشم و مغز‌استخوانم را هم برای فروش گذاشتم.
 
اینها را هم برای فروش گذاشتی؟ چه قیمتی؟

 
بله، قرنیه چشم ٢٠٠‌میلیون تومان، مغزاستخوان هم ١٠٠میلیون. مغزاستخوان بیشتر برای بیماران سرطانی است.
 
قرنیه چشم را بردارند که بینایی‌تان را از دست می‌دهید، حاضرید این کار را انجام دهید؟


بله، چاره‌ای ندارم.
 
برای اینها هم مشتری پیدا شده؟

 
از طریق این دلال‌ها پیدا می‌شود. دلال‌ها خودشان قیمت همه‌چیز را دارند، جا دارند، آزمایشگاه و تیم پزشکی دارند، اوکی را بدهی، همه کار می‌کنند، بعضی‌هایشان پزشک هستند. آدم‌های کم‌سواد و معمولی نمی‌توانند از این خریدوفروش‌ها کنند، باید تخصص پزشکی داشته باشند.

برای قرنیه چشم هم با یکی از مراکز پیوند قرنیه چشم تماس گرفتم، آن‌جا پزشکی بود به من گفت که مریض را پیدا کن، توافق کن، من عمل را انجام می‌دهم. بیمارستان نمازی شیراز هم زیاد رفتم، البته آن‌جا اسمم را برای پیوند کبد نوشتم، گفتند که ١٨٥‌میلیون تومان می‌توانم بفروشم.
 
به همین راحتی؟
 

بله، در این ٢ماه متوجه خیلی چپزها شدم، در برخی موارد، کسانی هستند که دچار مرگ مغزی می‌شوند، همان جا عده‌ای با دلال تماس می‌گیرند، دلال هم به خانواده و برای هر عضو، قیمت اعلام می‌کند. بعد با موافقت خانواده، خریدوفروش انجام می‌شود.
 
چه اتفاقی برای شما افتاده که اعضای بدنتان را برای فروش گذاشته‌اید؟ نابینایی و زندگی با یک کلیه و نصف کبد، کار آسانی نیست؟
 
بله می‌دانم، برای خودم هم سخت است، من بدهکارم، قبلا در بسته‌بندی حبوبات کار می‌کردم، آذرماه ‌سال ٩١، به مشکل خوردم، یکی از دوستانم ٦٥٠‌میلیون تومان از من جنس خرید، همه را هم چک داد، هیچ‌کدام پاس نشد، منم گرفتار شدم. خانه فروختم، ماشین فروختم، از این و آن قرض گرفتم. زندگیم از هم پاشید، زنم طلاق گرفت، دختر ٨ساله‌ام را هم با خودش برد، الان ٩ماه است ندیدمش. حتی بعضی از دوستانم هم به‌خاطر قرض‌هایی که من از آنها گرفتم، به مشکل خورده‌اند، خانواده‌هایشان در حال پاشیدن است. از قرض‌هایم ١٨٠‌میلیون تومان مانده، اگر حتی ٦٠‌میلیون هم با این فروش اعضا برایم جور شود، کافی است چون دو، سه نفری که از آنها قرض گرفتم، خیلی محتاجند، باید زودتر پولشان را بدهم.
 
الان بیکارید؟

 
نه پراید یکی از دوستانم که بهش بدهکار هستم، روزهای پنجشنبه و جمعه دستم است، با آن کار می‌کنم اما پول زیادی گیرم نمی‌آید، خانه‌ای هم ندارم، در خوابگاهی در فردوسی زندگی می‌کنم. جایی ندارم بروم، به مادرم ٦٠‌میلیون تومان بدهکارم، رویم نمی‌شود خانه مادرم بروم. منتظرم مشتری برایم پیدا شود.
 
یعنی نتوانستید کسی را پیدا کنید که به شما پولی قرض دهد یا کمکی کند؟

 
 یک‌بار این اتفاق افتاد، یک آقای بازاری با من تماس گرفت، مدارکم را هم خواست که مشخص شود بدهکارم، شماره پرونده‌هایم را برایش فرستادم. بعد وکیلش تماس گرفت و گفت که بروم پیش همان آقا. رفتم، به من گفت می‌توانم برایت ٥‌میلیون تومان وام بگیرم اما با ٥‌میلیون تومان دردی از من دوا نمی‌شود، کلیه‌ام را بفروشم ٣٠تومان گیرم می‌آید. من واقعا نیازمندم، از ‌سال ٩١ پیش خیلی‌ها رفتم،  حتی گفتم که وام بدهید با ٢٠ یا ٣٠‌درصد سود. هیچ‌کس کمکم نکرد، من می‌دانم فروش اعضای بدن معصیت است، اما کارم اورژانسی است، حق‌الناس است.
 
بدهکاران از شما شکایت کرده‌اند؟

 
بله، ٨ پرونده باز دارم، یک‌سوم‌شان شکایت کردند.
 
چطور شد که به فکر فروش اعضای بدنتان افتادید؟

 
یک روز در مترو نشسته بودم، برای یک آقایی درددل کردم از بی‌پولی و بدهکاری‌ام. به من گفت که خودش، پسرش و دامادش هر سه کلیه‌شان را نفری ٤٠‌میلیون تومان فروخته‌اند. حتی گفت که دامادش به خاطر داشتن گروه خون -O، توانسته ٧٠‌میلیون تومان بفروشد. به من گفت که برو بیمارستان‌ هاشمی‌نژاد، آن‌جا راحت فروخته می‌شود. منم همان جا رفتم، بعد آگهی‌ها را جلوی در ١٦ بیمارستان دیگر در بیمارستان چسباندم. همین که این آگهی را چسباندم، ساعت ٩ صبح روز بعدش، دلال‌ها شروع کردند به زنگ زدن. آنها مافیایی برای خودشان درست کرده‌اند.
 
یعنی چه کار می‌کنند؟

 
کسی که آگهی فروش کلیه یا کبد می‌گذارد، نیاز مالی شدید دارد، همین که این دلال‌ها بفهمند نیاز مالی داری، کاری می‌کنند که فقط به خودشان بفروشی. حتی اگر با آنها به توافق نرسی، آدم را اذیت می‌کنند. من بارها می‌رفتم جلوی بیمارستان، اما خبری از آگهی‌ام نبود، هر بار آگهی می‌چسباندم یا آگهی‌ام نبود یا رویش رنگ ریخته می‌شد یا آگهی دیگری رویش چسبانده می‌شد.

یک‌بار به رفتگر شهرداری گفتم که تو را به خدا آگهی من را برندار. به من گفت که من کاری نمی‌کنم، یک آقایی هر روز صبح می‌آید و این کار را می‌کند. کسانی هستند که هر روز با ماشین‌های مدل بالا می‌آیند، شماره‌های قدیمی را پاک می‌کنند و شماره‌های جدید را برمی‌دارند، یکی از همین‌ها هم شماره من را پاک می‌کرد. خیلی اذیتم کردند.
 
چه اذیتی؟

 
نمی‌دانم، ٢بار با من تماس گرفتند، قرار هم گذاشتیم، همین که به آنها نزدیک می‌شدم، مرا کتک می‌زدند، ٢بار این اتفاق برایم افتاد. یک‌بار هم از نیروی انتظامی با من تماس گرفتند و گفتند که این کار را ادامه نده. چون یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای با من تماس گرفته بود و اسمم را خواست، اما من با آنها صحبت نکردم. با من تماس می‌گرفتند و تهدید می‌کردند. یک‌بار هم وزارت بهداشت با من تماس گرفت، خبر به گوش معاون وزیر رسیده بود، ٣هفته پیش بود که زنگ زدند، گفتند که چرا داری این‌کار را می‌کنی و ... قرار شد باز هم زنگ بزنند.
 
چرا در این مدت به دلال‌ها نفروختید؟
 
من نمی‌خواهم به اینها بفروشم، چون هم کمیسیون می‌گیرند، هم بیمار آماده ندارند.
 
چقدر کمیسیون می‌گیرند؟
 
برای کلیه از هرطرف ٢‌میلیون تومان، برای کبد قیمتش بالاتر است، نزدیک به ٤٠‌میلیون تومان از هرطرف. من نمی‌خواهم این‌قدر پول به آنها بدهم، به همین خاطر منتظر بیمارم.
 
یعنی در این مدت، بیماری برای کلیه و کبد زنگ نزده؟
 
چرا زنگ زده‌اند، به غیر از دلال‌های از ایران و خارج از کشور، چند بیمار هم زنگ زدند، اما هنوز آماده جراحی نبودند. قیمت‌های خوبی هم می‌دادند. اما نمی‌شود یکی از آنها پسر ٢٢ساله‌ای بود که هپاتیت داشت اما فوت کرد، نفر دیگر هم مرد ٧٠ساله‌ای است که هنوز آماده عمل نیست. یک دلالی به من گفته که چون گروه خونی‌ام +B است، می‌تواند برایم مشتری خوبی پیدا کند.
 
برداشتن نصف کبد برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

 
چرا می‌کند، گفته‌اند پیوند نصف کبد، ٥‌سال از عمر را کم می‌کند، هزینه‌های بعد از عمل هم خیلی بالاست، نیاز به مصرف دارو برای مدت طولانی و استراحت دارد، البته بعد از ٣‌سال کبد خودش را ترمیم می‌کند. پیوند کبد، عمل سختی است و ١٤ساعت زمان می‌برد.

 



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با فارس:

بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران بود/ هلی‌کوپتر را امانتی به هلال احمر داده بودیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سرانجام به حرف آمد و گفت: بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران اما در اختیار هلال احمر بوده است.

 خبرگزاری فارس: بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران بود/ هلی‌کوپتر را امانتی به هلال احمر داده بودیم

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره سقوط یک بالگرد در تاریخ 7 اسفند 1393 در منطقه پس قلعه و کشته شدن سه نفر شد اظهار داشت: مالکیت این بالگرد برای مدیریت بحران کشور بوده است و در مدتی قبل، در تدارکاتی این بالگرد به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و نهایتاً نیز دراختیار هلال احمر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص، نامه‌ای نیز نوشته شده است که به صورت امانت به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شود چرا که هم ناوگان هلال احمر افزایش پیدا می‌کرد و هم از این بالگرد نیز نگهداری و مراقبت می‌شد



تاريخ : 8 / 12 / 1393برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به علت نامناسب بودن وضع جوی در جزیره قشم و منطقه بندرعباس، ۳ پرواز در فرودگاه دستغیب شیراز فرود اضطراری داشتند. ۱۵ تن از مسافران این پرواز با اتوبوس به بندرعباس عزیمت کردند و بقیه مسافران نیز قرار است با پرواز ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه به بندرعباس بروند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: پرواز شماره 348 هواپیمایی هما ساعت 10 و 45 دقیقه  تبریز -  بندرعباس
با 98 مسافر به علت وضع بد جوی ساعت 13 و 13 دقیقه در فرودگاه شهید دستغیب به زمین نشست.


این پرواز ساعت 14 و 45 دقیقه فرودگاه شیراز را به سمت بندرعباس ترک کرد که دوباره به علت کمی دید به فرودگاه شیراز بازگشت.


حمیدرضا سیدی افزود: 15 تن از مسافران این پرواز با اتوبوس به بندرعباس عزیمت کردند و بقیه مسافران نیز قرار است با پرواز شماره 328 ساعت 20 و 10 دقیقه به بندرعباس منتقل شوند.


همچنین پرواز شماره 1240 شرکت هواپیمایی «قشم ایر» در مسیر تهران -  قشم به علت مناسب نبودن وضع جوی، ساعت 14 و 19 دقیقه در فرودگاه شیراز به زمین نشست.


پرواز 3807 شرکت هواپیمایی «آسمان» در مسیر شیراز- قشم نیز که ساعت 9 و 22 دقیقه امروز به قشم رفته بود، به علت بدی آب و هوا و دید کم نتوانست در فرودگاه قشم فرود آید و ساعت 10 و 22 دقیقه مجبور به بازگشت و در فرودگاه شهید دستغیب شیراز فرود آمد. این پرواز نیز ساعت 11 و 38 دقیقه پس از بهبود وضع جوی عازم قشم شد.



تاريخ : 8 / 12 / 1393برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک زن عمره گذار ساعت ۲ بامداد از روی نرده‌های طبقه فوقانی طواف خود را به پایین انداخت. با وجودی که مسئولان حرم وی را مشاهده و به سویش شتافتند، اما نتوانستند او را از این کار بازدارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  یک زن عمره‌ گزار با رفتن به طبقه فوقانی طواف حرم، به کمک صندلی از نرده‌ها بالا رفت و خود را به پایین پرت کرد.

خودکشی یک زن در مکه در کنار خانه خدا

وی به محض برخورد با سطح صحن حرم، جان خود را از دست داد و جسدش به سردخانه منتقل شد.

تحقیقات درباره علت مرگ زن چینی ادامه دارد، کارشناسان جنایی عربستان بر این عقیده‌اند که  وی از نظر عقلی مشکل داشت.

وی در ساعت 2 بامداد با قرار گرفتن  روی نرده‌های طبقه فوقانی طواف، خود را به پایین انداخت و با وجود این که مسئولان حرم وی را مشاهده و به سویش شتافتند اما نتوانستند او را از این کار بازدارند.

شلبی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در مصاحبه ای گفت : گزارش‌های پزشکی قانونی ثابت کرد که این زن در اثر سقوط از بلندی در ناحیه سر و جمجمه دچار شکستگی و خونریزی داخلی شده بود.



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد معتقد است: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.
 
به گزارش ایسنا، امام جمعه اصفهان در مجمع کمیسیون‌های فرهنگی ـ اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها همچنین با اشاره به این‌که یک زن معتاد می‌تواند حداکثر 14 نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر 6 نفر را به اعتیاد بکشاند، خاطرنشان کرده که ما باید از لحاظ فرهنگی به خوبی کار کنیم و اگر بخواهیم برای از زیر در رفتن مسئولیت‌مان دیگران را مسئول اعتیاد جوانان بدانیم تا ده سال آینده که هیچ تا صد سال آینده نیز به هدفمان نخواهیم رسید و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از برنامه ریزی برای جایگزینی دو خودروی خارجی به جای خودروهای فرسوده ۲۰۶ و بنز فعلی پلیس راهور در سال آینده خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در پلیس راهور تهران بزرگ برای تغییر ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت اظهار داشت:‌ به امید خداوند در نظر داریم برای سال 94، ناوگان راهنمایی و رانندگی پایتخت را مورد نوسازی قرار دهیم و بخش قابل توجهی از خودروهای فرسوده موجود را از رده خارج کنیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت در ادامه با بیان مدل خودورهای فرسوده‌ای که قرار است از رده خارج شود، گفت: در حال حاضر تعدادی از خودروهای پژو 206 و بنزهای پلیس، جزو خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل پلیس راهور پایتخت محسوب می‌شوند که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای سال 94، این خودروها از رده خارج خواهند شد.

وی با اشاره به نوع خودروهای جایگزین خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به بررسی‌های انجام شده، قرار است دو خودروی خارجی را جایگزین خودروهای پژو 206 و بنز فرسوده کنیم که امیدواریم بتوانیم برای این دو برند به تصمیم گیری نهایی برسیم ولی در صورت عدم موفقیت برای جایگزینی این دو برند خارجی، بهترین خودروی تولید داخل را جایگزین خودروهای فرسوده فعلی خواهیم کرد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد که در صورت عدم موفقیت برای جایگزین کردن خودروهای خارجی، قطعاً خودروی انتخابی داخلی، خودروی سمند نخواهد بود.