تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:مکان,جدید,طواف,کعبه,عقاب نیوز, | 8:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساخت و راه اندازی مکان جدید برای طواف در مسجد الحرام در شهر مکه به مراحل نهایی خود نزدیک می شود.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، ساخت این مکان با 95 درصد پیشرفت، به مراحل نهایی خود نزدیک شده و در چند روز آینده راه اندازی می شود.
 
این مکان جدید برای طواف افراد دارای ناتوانی جسمی و سن بالا ساخته می شود و ظرفیت میزبانی 1500 نفر در ساعت را خواهد داشت.
 
این سازه جدید با عرض 12 متر در ارتفاع 13 متری از سطح زمین ساخته شده و هدف از آن فراهم کردن مکان امن و راحت برای طواف افراد ناتوان و سن بالاست.
 



تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جدول قیمت انواع خودروهای داخلی در بازارامروز

 



ادامه مطلب
تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:, | 8:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
تاکیدرهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی:
ضرورت حفظ جهت گیری صحیح انقلاب بر اساس قرائت معتبر امام(ره)/ مسئله اقتصاد و ادامه پیشرفتهای علمی باید در اولویت کار مسئولان باشد/ تعامل با دنیا بدون برگشت از مسیر صحیح

 



ادامه مطلب
تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:پیرمرد,108ساله,صاحب,فرزند,عقاب نیوز, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس: پیرمرد 108 ساله مازندرانی صاحب فرزند یازدهم شد.

 نورالله رهبر مرد مازندرانی 108 ساله است که برای یازدهمین بار صاحب فرزند شد.

نورالله رهبر اهل یکی از روستاهای قائمشهر است که به گفته خودش هنوز در سلامت کامل است و به کار کشاورزی مشغول است.

وی تصریح کرد: هنوز نیازی به پزشک نداشته است و در سلامت کامل به زندگی‌اش ادامه می‌دهد.

پیرمرد 108 ساله مازندرانی پدر شد! +عکس



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

خبرگزاری فارس: دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب

عقاب نیوزبه نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح خبر بیانات مهم رهبر انقلاب در این دیدار و تصاویر تکمیلی متعاقباً منتشر خواهد شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به 60 هزار تومان هم افزایش خواهند داد.

پایگاه خبری عقاب نیوز :مدیرعامل انجمن دیابت ایران نسبت به افزایش قیمت داروی انسولین ایرانی و خارجی هشدار داد و گفت:انسولین ایرانی ظرف دو تا سه هفته اخیر با ۴برابر قیمت قبلی عرضه می‌شود و قیمت نوع وارداتی آن نیز ۲.۵ برابر شده است.

کامران نیکوسخن در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت داروهای بیماران دیابتی گفت: اغلب داروهای مصرفی این بیماران گران شده است به طوری که داروی انسولین بعد از عید و در آغاز سال، 3500 تومان بود اما ظرف دو تا سه هفته اخیر به 12500 هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: انسولین نوع خارجی نیز به قیمت 70 هزار تومان در هفته‌های گذشته به فروش می‌رسید اما اکنون 170 هزار تومان شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران تصریح کرد: همچنین نوارهای تست قند خون به شدت در هفته‌های اخیر گران شده است به طوری که این نوارها بین 15 تا 20 هزار تومان تهیه می‌شد اما اکنون یک بیمار دیابتی برای تهیه نوار تست باید 45 هزار تومان پرداخت کند.

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به 60 هزار تومان هم افزایش خواهند داد.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران همچنین چندی پیش به فارس گفته بود که انسولین های ایرانی در بازار به شدت کم شده و در مقابل انسولین‌های هندی با 2برابر قیمت نوع ایرانی در بازار توزیع شده است.

وی از کاهش انسولین های ایرانی در سطح بازار خبر داده و گفته بود: شاهد توزیع انسولین های خارجی در بازار هستیم و بیماران مجبور به خرید این انسولین ها هستند.متأسفانه انسولین های خارجی گرانتر از نوع ایرانی است به طوری که قیمت آن چه با پوشش بیمه و چه با قیمت آزاد، 2 برابر انسولین ایرانی است.



تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:واریز,سهمیه بنزین,عقاب نیوز, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

سهمیه بنزین تیرماه بدون تغییر در قیمت و حجم سهمیه در ساعات پایانی فرداشب (31 تیرماه) در کارتهای سوخت خودرو خواهد بود.

به گزارش ایسنا، 60 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی مردادماه خودروهای سواری شخصی ساعت 24دوشنبه در کارت‌های سوخت است.

 همچنین بعد از اتمام سهمیه بنزین یارانه‌ای، اجازه برداشت بنزین با نرخ 700 تومان نیز 300 لیتر در ماه است. البته مسوولان تاکید کرده‌اند که در صورت نیاز افراد هیچ مانعی برای عرضه بیش ازاین مقدار وجود ندارد و جایگاه‌داران سوخت می‌توانند با کارت سوختی که در اختیار دارند نسبت به عرضه بنزین 700 تومانی اقدام کنند.

 همچنین سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها نیز مانند ماه‌های پیش 25 لیتر است که بامداد اول تیرماه در کارت‌های سوخت خواهد بود. البته 60 درصد سهمیه بنزین موتورسیکلت‌هایی که نسبت به تعویض پلاک خود اقدام نکرده‌اند کاهش خواهد یافت.



تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:استخدام,بانک,سینا,عقاب نیوز, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بانك سينا براي تامين نيروي انساني مورد نياز خود استخدام مي كند.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، بانك سينا به منظور تامين نيروي انساني مورد نياز خود، از بين داوطلبان زن و مرد حائز شرايط و دانش آموختگان متولد 1364 به بالا كه داراي مدرك كارشناسي در رشته هاي تحصيلي مديريت (دولتي، بازرگاني، صنعتي و مالي)، اقتصاد (نظري، محض، بازاريابي و صنعتي)، حسابداري و بانكداري مي باشند از طريق برگزاري آزمون دعوت به همكاري مي نمايد.

به همين منظور سايت استخدام بانك سينا به نشاني www.sinabank.ir از روز سه شنبه اول مرداد ماه سال جاري به مدت 2 هفته براي ثبت نام متقاضيان فعال خواهد بود.



تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:دیدار ,کارگزاران,نظام,رهبری,عقاب نیوز, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جمعی از کارگزاران و مسئولان نظام، امشب نیز همچون سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان، با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در این دیدار که پیش از افطار آغاز می‌شود، محمود احمدی‌نژاد به ارائه گزارشی از عملکرد دولت خواهد پرداخت و پس از آن مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند کرد و در پایان نیز کارگزاران نظام افطار را مهمان مقام معظم رهبری خواهند بود.

 

در این دیدار روسای سه قوه، رییس‌جمهور منتخب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعدادی دیگری از مقامات عالیرتبه کشور حضور خواهند داشت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این راستا واحد گشتی کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در ساعت 20 و 55 دقیقه در خیابان الهیه بود که پسر جوان کوتوله‌ای را با همان مشخصات دریافت شده، شناسایی کرد.
پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران: پسر جوانی که با یک دستگاه موتورسیکلت تندرو به کابوسی برای دختران جوان شمال تهران تبدیل شده بود توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.

طبق شکایات دختران جوان شمال پایتخت در خصوص زورگیری با تهدید سلاح سرد توسط جوانی 1 متری، پلیس به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم را در  الویت کار خود قرار داد.

ماموران پس از اینکه با چند شاکی صحبت کردند توانستند اطلاعاتی را در خصوص مشخصات ظاهری متهم به دست آورند.

به دنبال این موضوع اطلاعات کسب شده از قربانیان به تمامی واحد های گشتی شمال تهران اعلام شد.

در این راستا واحد گشتی کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در ساعت 20 و 55 دقیقه در خیابان الهیه بود که پسر جوان کوتوله‌ای را با همان مشخصات دریافت شده، شناسایی کرد.

پسر جوان با رویت ماموران با موتورسیکلت کوچک خود اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز کوتاه متهم تعادل خود را از دست داد و به زمین برخورد کرد.

رئیس کلانتری 101 تجریش "سرهنگ سعید کفراشی" با اعلام این خبر ؛ اظهار داشت: متهم به نام "مهران" 19 ساله در مرحله اول اعمال مجرمانه خود را انکار کرد ولی زمانی که شاکیان وی را در کلانتری شناسایی کردند و با توجه به ادله کافی لب به اعراف گشود و به ده‌ها فقره زورگیری با تهدید سلاح سرد از دختران در خیابان‌های فرشته، دربندی، الهیه، شریفی منش، خزر و تختی اعتراف کرد.

به گفته کفراشی متهم به دلیل حساسیت موضوع و کشف سایر جرائم و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:روزه,سردرد,میگرن,صرع,عقاب نیوز, | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افرادی که سردردهای خفیف و قابل تحمل دارند، منعی برای روزه‌ گرفتن ندارند، ولی مبتلایان به سردردهای میگرنی شدید و مکرر نمی توانند روزه بگیرند، زیرا با کاهش قند خون این سردرد‌ها برای آنها غیرقابل تحمل می‌شود.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، متخصص مغز و اعصاب به بیماران مبتلا به صرع ، ‌میگرن و سکته مغزی برای روزه‌ داری  توصیه کرد: این افراد از خوردن شام و افطار سنگین خودداری کنند، زیرا سردرد را تشدید می‌کند.


دکتر منصوره تقاء درباره وضعیت بیماران مختلف مغز و اعصاب برای روزه‌ داری خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به صرع به طور کلی روزه نگیرند، مگر این که چندین سال از آخرین تشنج آنها گذشته باشد و نوار مغزی نرمال داشته باشند و پزشک معالج اجازه روزه‌ داری را به آنها داده باشد.

وی ادامه داد: اما اکنون ساعات روزه‌ داری طولانی است و قند خون پایین می‌آید و می‌تواند زمینه تشنج را در این بیماران فراهم کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماران مبتلا  به ام‌ اس گفت: برای همه بیماران ام اس نمی‌توان یک نسخه پیچید، اما آنهایی که در مرحله حمله بیماری قرار دارند یا داروهای استروئیدی و داروهای شیمی‌ درمانی مصرف می‌کنند، نمی‌توانند روزه بگیرند، اما افرادی که ام‌ اس کنترل شده دارند و علائم آنها شدید نیست، می‌توانند روزه بگیرند و اگر تردید داشته باشند، با مشورت پزشک یک یا چند روز را به طور آزمایشی روزه بگیرند.

دکتر تقاء  به همه بیماران مغز و اعصاب که امکان روزه‌ گرفتن دارند، توصیه کرد: فوری پس از اذان روزه خود را برای تأمین قند بدن با افطار سبک باز کنند و با فاصله نیم تا یک ساعته شام سبک میل کنند.
 

وی گفت: این افراد نباید افطار یا شام سنگین بخورند، زیرا همین موضوع عاملی برای ایجاد سردرد است؛ همچنین خوردن سحری ضروری است و مصرف غذای کامل شامل نان یا برنج به همراه مواد پروتئینی به همراه سبزی یا میوه‌های آبدار توصیه می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب به آنهایی که سردردهای مزمن دارند، پیشنهاد کرد: از خوردن قهوه، نسکافه و چای پررنگ در وعده سحری خودداری کنند، زیرا  سردرد را تشدید می‌کند، اما خوردن چای کمرنگ اشکالی ندارد.

دکتر تقاء همچنین گفت: افراد مبتلا به سردرد سعی کنند، به طور کلی به ویژه در ایام روزه‌ داری در معرض نور آفتاب فعالیت نداشته باشند، زیراعلاوه بر کاهش آب بدن سردرد را هم تشدید می‌کند.

وی گفت، افرادی که اخیراً سابقه سکته مغزی یا لخته‌ شدن خون در مغز دارند به گفته این متخصص مغز و اعصاب در روزهای طولانی تابستان نباید روزه بگیرند.

دکتر تقاء گفت، آنهایی که اختلال حافظه دارند یا به پارکینسون مبتلا هستند  به دلیل شرایط ذهنی یا کهولت سن امکان روزه‌ گرفتن ندارند، ولی آنهایی که جوان هستند، در صورت پیشرفته نبودن بیماری و امکان تقسیم دارو به افطار و سحر با مشورت پزشک می‌توانند روزه بگیرند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه خبری المیادین در خبری فوری از اصابت خمپاره به اطراف حرم حضرت زینب کبری(س) خبر داد و تأکید کرد مدیر حرم نیز کشته شد.


به گزارش عقاب نیوز به نقل ازگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  شبکه خبری «المیادین»، در خبری فوری از اصابت خمپاره تروریست‌ها به اطراف حرم حضرت زینب خبر داد و تأکید کرد که در پی این انفجار مدیر حرم جان خود را از دست داده است.

هنوز جزئیات این حادثه گزارش نشده است اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به خود حرم آسیبی نرسیده است.

سایت العاجل سوریه نیز در خبری فوری بدون پرداختن به جزئیات تنها از کشته شدن مدیر این حرم در حمله خمپاره ای خبر داد.

سایت دام پرس سوریه نیز گزارش داد که «انس رومانی» مدیر اداری حرم بر اثر اصابت خمپاره به صحن حرم کشته شده است و این حمله خسارت‌های زیادی به بار آورده است.

این سایت خبری در عین حال اشاره ای نکرد که در این حمله به خود حرم نیز خسارتی وارد شده است یا خیر.

شبکه خبری المنار لبنان نیز گزارش داد که گروههای مسلح در سوریه با چندین خمپاره حرم حضرت زینب (س) را هدف قرار دادند که یکی از این خمپاره به محوطه حرم اصابت کرد که در آن «انس رومانی» مدیر اداری حرم کشته و یک نفر دیگر زخمی شد و همچنین خسارت مادی به محل وارد شد.

بر اساس این گزارش، در واکنش به این حمله، گروهی از کمیته‌های مردمی یک رشته عملیات را بر ضد پناهگاه افراد مسلح در منطقه حجیره انجام دادند که در جریان آن چندین تن از تروریست‌ها زخمی شدند.



تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:تصویر,روحانی,فوتبال,عقاب نیوز, | 1:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عقاب نیوزبه نقل از مشرق تصویری از یک روحانی را می‌بینید که در مواجهه با کودکان و نوجوانان از زبان فوتبال کمک می‌گیرد تا بتواند ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار کند و همراه با لبخند معصومانه کودکان زمینه دوستی بیشتر آن‌ها با خدا را فراهم کند.

 عکس از «سیدمجتبی نریمانی»، منتخب جشنواره عکس حوزه (اشراق) 



تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:طبع,سرد,ام اس,عقاب نیوز, | 5:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز برای شما درباره کسانی که احتمال زیاد دارند که در آینده بیماری ام اس بگیرند صحبت میکنیم . گروه نخست افرادی هستند فوق‌العاده حساس، زودرنج و عصبی و با کمترین ناملایمات از حالت عادی خارج شده و تعادل خود را از دست می‌دهند.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، یکی از عمده‌ترین علت‌های این بیماری، عصبی شدن افراد است که مهم‌ترین دلیل آن در واقع کمبود مواد غذایی یا مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن و همچنین مواد زائد در سلول‌ها و بافت‌ها است. هرگاه شخص از نظر فیزیولوژی دچال اختلال شود، از نظر سیستم عصبی نیز دچار ناراحتی روحی و روانی خواهد شد و با کمترین برخوردی، عکس‌العمل نشان خواهد داد.‌وقتی که تعادل املاح معدنی در بدن به هم می‌خورد، انسان با کمترین برخوردی عصبی می‌شود و همچنین کار غدد درون‌ریز در بدن مختل می‌شود. همین امر موجب می‌شود که ترشحات طبیعی معده مختل و اسید معده به اندازه دوبرابر حد طبیعی شود.

روزانه معده یک انسان بالغ حدود دو لیتر اسید کلریدریک ترشح می‌کند که در هضم غذا نقش اصلی را ایفا می‌کند. وقتی فردی عصبی می‌شود، این مقدار اسید به دو برابر حجم واقعی و طبیعی خود می‌رسد که در واقع روزانه چهار لیتر اسید معده که فوق‌العاده قوی است، ترشح می‌شود.

اختلال در غدد درون‌ریز موجب می‌شود که سیستم داخلی بدن به هم ریزد و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج شود. پس می‌توان نتیجه گرفت بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس نیز برای این گروه مؤثر خواهد بود، پرهیز از بروز تنش در مناسبات بین‌فردی و سعی در کنترل احساسات و عواطف شخصی است افراد زودرنج و حساس باید تلاش کنند تا تفسیر خود را از موقعیت‌های اجتماعی به‌گونه‌ای تغییر دهند تا کمترین فشار روانی بر آنان وارد شود.

گروه دوم شامل افرادی است که از نظر ژنتیکی دارای طبع سردی هستند و مدام از غذاهای سرد (غذاهایی با PH اسیدی) به حد وفور استفاده می‌کنند و علاقه زیادی به خوردن ترشی، سرکه، تمر هندی، ماست، قره‌قروت و امثال آن دارند. افرادی که دارای چنین طبعی هستند، اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند، بیشتر در معرض بیماری ام.اس قرار می‌گیرند.

عموماً در بیماران مبتلا به ام.اس، PH خون گرایش به حالت اسیدی دارد و اگر این حالت بر اثر نوع تغذیه تکرار شود، بیمار در معرض حملات مداوم قرار خواهد گرفت و حال بیمار به مرور رو به وخامت خواهد رفت. جالب توجه اینکه این نوع بیماران علاقه وافری به مصرف غذاهای دارای حالت اسیدوز نشان می‌دهند، مانند: ماست، بستنی، ترشی، تمر هندی، ماهی و امثال آن.

این‌گونه بیماران باید از مصرف غذاهای اسیدی دوری جویند تا بدین وسیله از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورند. برای پیشگیری از این بیماری در سایر افراد نیز می‌توان مصرف متعادل مواد غذایی به‌ویژه اجتناب از مواد غذایی اسیدی را توصیه کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجااز برگزاری دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی در نهم آبان ماه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی مسئولان دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجا و اعضای برگزاری این همایش در سالن اجتماعات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امیر حسینی به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های انجام شده جهت برگزاری این همایش پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری موفقیت آمیز همایش اول و حمایت‌های خوب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از آن و نیازی که کشور و به ویژه نیروهای مسلح به این بحث در امور پزشکی دارند؛ ما دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی را در نهم آبان ماه سال 92 برگزاری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در این همایش بیشتر به ضوابط شرعی در درمان و آموزش پزشکی و رفع ابهام ها و سوالات موجود در این زمینه پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم نیز در ادامه این نشست، ضمن مهم برشمردن همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، آن را مورد خواست و رضایت مقام معظم رهبری دانست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید اجرای دستورات اسلام در بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح نهادینه شود، گفت: رعایت دستورات شرع مقدس اسلام در دستور العمل های پزشکی و اخلاق پزشکی از موارد مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: اجرای دستورالعمل‌های پزشکی، هماهنگ با شرع مقدس اسلام در بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث می‌شود بیماران بدون دغدغه به این بیمارستانها مراجعه کرده و حرمتشان حفظ شود.

آل‌هاشم در ادامه گفت: نهادینه کردن مسائل شرعی در امور پزشکی باید در زمینه آموزش نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که آموزش پایه و اساس انجام امور درمانی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش در جمع اعضای برگزاری دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش، توجه بیشتر به طب سنتی را خواستار شد و گفت: لازم است در این زمینه پژوهش های بیشتری صورت بگیرد.

در این نشست حجج اسلام واحدی و موسوی، معاونین فرهنگی و روابط عمومی و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بیان نقطه نظرات خود در زمینه برگزاری هرچه بهتر این همایش پرداختند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جام کشکول؛ به نظر می‌آید حمید لولایی گزینه خوبی برای ایفای نقش رییس جمهور منتخب در فیلمی اقتباسی از زندگی او باشد. تصویر را ببینید:
شباهت باور نکردنی بازیگر مشهور به حسن روحانی! + عکس

 

به گزارش پارس،به نقل ازبرترین ها،جالب این که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد هم گفته می‌شد که شباهت محمود بصیری به این مقام باعث دردسرهای زیادی برای او شده است که البته خودش در مصاحبه‌ای به شدت این موضوع را انکار کرد.

باید دید این اتفاقات گریبان حمید لولایی را هم خواهد گرفت یا نه.



 

ماه چهره خلیلی بازیگر خوب کشورمان که این روزها با سریال «کلاه پهلوی» مهمان خانه های ماست، مصدوم شده.
 
بازیگر زن مشهور سینمای ایران درسانحه رانندگی بشدت مصدوم شد/عکس

 

به گزارش جام نیوز،خلیلی هفته پیش در سانحه رانندگی که در اتوبان چمران اتفاق افتاد از ناحیه کمر و دنده دچار آسیب دیدگی شدید شد و فعلا تحت مراقبت پزشکی است.

پیگیری ها برای گفتگو با خانم خلیلی به دلیل نامساعد بودن حال وی بی نتیجه ماند اما ظاهرا وضعیت نهایی وی طی روزهای آینده و بعد از روشن شدن نتایج آزمایشات و عکسبرداری مشخص خواهد شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

هيات وزيران به 16 دستگاه اجرایی مجوز داد تا نسبت به پرداخت فوق‌العاده ويژه به ميزان حداکثر تا 25 درصد حقوق و فوق‌‌العاده‌هاي مستمر با رعايت سقف 25 درصد از مشاغل اقدام کنند.
 

خبرگزاری مهر: هيات وزيران به 16 دستگاه اجرایی مجوز داد تا نسبت به پرداخت فوق‌العاده ويژه به ميزان حداکثر تا 25 درصد حقوق و فوق‌‌العاده‌هاي مستمر با رعايت سقف 25 درصد از مشاغل اقدام کنند.

هيات وزيران بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و به استناد به بند 10 ماده 68 قانون مديريت خدمات کشوري مصوب سال 1386، این مصوبه را تصویب کرده است.

براساس این مصوبه، به دستگاه‌هاي اجرايي زير اجازه داده مي‌شود نسبت به پرداخت فوق‌العاده ويژه به ميزان حداکثر تا 25 درصدحقوق و فوق‌‌العاده‌هاي مستمر با رعايت سقف 25 درصد از مشاغل با تائيد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و محل وجوه حاصل از صرفه جويي دستگاه متبوع اقدام کند.

1- وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان‌هاي وابسته

2- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان‌هاي وابسته

3- وزارت ورزش وجوانان و سازمان‌هاي وابسته

4- وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي و سازمان‌هاي وابسته

5- وزارت راه و شهرسازي و سازمان‌هاي وابسته

6- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان‌هاي وابسته

7- وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌هاي وابسته

8- وزارت جهادکشاورزي و سازمان‌هاي وابسته (به استثناي سازمان دامپزشکي کشور)

9- وزارت آموزش پرورش و سازمان‌هاي وابسته

10- وزارت ارتباطات و فناوري ارتباطات و سازمان‌هاي وابسته

11- سازمان حفاظت محیط زیست

12- سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری

13- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

14- -بنیاد شهید و امور ایثارگران

15- نهاد ریاست جمهوری

16-معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مراکز وابسته

2- دستگاه‌های اجرایی که قبلا از ابلاغ این تصویب‌نامه طبق مصوبات هیات وزیران از فوق‌العاده مذکور برخوردار شده‌اند، مشمول این تصویب‌نامه نیستند.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:تغییر,مدیرعامل,ایسنا,عقاب نیوز, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه در جهاد دانشگاهی تغییر مدیریت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: تغییر مدیر عامل ایسنا تایید شد

این مقام آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، تغییر مدیریت خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا» را تایید کرد.

به گفته این منبع در این تغییر مدیریت،ساسان والی‌زاده با حکم رئیس جهاد دانشگاهی جای خود را به علیرضا زجاجی داد.

 

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: زجاجی به عنوان سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران تعیین شده‌است.

 

نامبرده پیش از این نیز در سال ۹۰ به مدت کوتاهی به عنوان سرپرست ایسنا انتخاب شده بود.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:ابقا,جنتی,شورای,نگهبان,عقاب نیوز, | 6:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز در نخستین جلسه دوره جدید شورای نگهبان، با آرای اعضا آیت‌الله احمد جنتی مجددا به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد.

خبرگزاری فارس: آیت‌‌الله جنتی در سمت دبیر شورای نگهبان ابقا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، امروز در نخستین جلسه دوره جدید شورای نگهبان، با آرای اعضا آیت‌الله جنتی مجددا به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد.

در این جلسه همچنین علیزاده مجدداً ‌به عنوان قائم مقام دبیر شورای نگهبان برگزیده شد.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:امامزاده,قل قلی,عقاب نیوز, | 10:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آن‌ها جلوی ورودی اما‌مزاده دراز می‌کشند، نیت می‌کنند و سپس غلت می‌زنند و از پله‌ها پایین می‌روند، همان‌طور هم غلت‌زنان به سر جای اول‌شان برمی‌گردند و معتقدند اگر در این غلت زدن آسیب نبینند، حاجت خود را می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ نام اصلی‌اش «محمد بن حَنفیه» است؛ اما مردم محلی آن را «امامزاده قل‌قلی» یا «غلتان» نامیده‌اند، حکایت این نام هم در روایت برخی مردم ریشه دارد که معتقدند برای حاجت گرفتن باید مسیری را غلتان طی کرد.

امامزاده حنفیه یا قل‌قلی را در راه قزوین - گیلان می‌توان یافت، در 15 کیلومتری شهر «لوشان» و در روستای مرتفع «بیورزن». آرامگاه این امامزاده را در ارتفاع 1045 متری ساخته‌اند. سنگ بنای آن در زمان آل‌ بویه گذاشته شد و در هر دوره، این بنا را به نحوی بازسازی کرده‌اند؛ اما ساختمان تاریخی امامزاده در زلزله‌ی رودبار سال 1368 کاملا فرو ریخت و دوباره ساخته شد. حالا شکل آن شبیه بیشتر امامزاده‌هایی است که در شمال کشور دیده می‌شود، ساختمانی آجری و مکعبی‌شکل با درها و پنجره‌های فلزی سبز رنگ و گنبد و مناره‌هایی طلایی.

 

امامزاده حنفیه را بیشتر، مردم محلی و گیلک‌ها می‌شناسند؛ ولی با همان نام «قل‌قلی». هر سال هم جمعیت زیادی به‌مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) برای زیارت به این امامزاده می‌آیند، خیلی‌ها هم این باور را دارند که برای گرفتن حاجت‌شان باید در این امامزاده غلت بزنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:تولد,بره,باسر انسان,عقاب نیوز, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی یادآور شد: من احتمال می‌دهم كه به دلیل ازدیاد و انباشت ویتامین A در بدن گوسفند مادر، این بره به چنین وضعی به دنیا آمده باشد.
وقوع چنین رویدادی یك واقعه عجیب و در عین حال بی‌سابقه است. درگزارش یكی از روزنامه‌های « تركیه » آمده است كه یك بره از یك گوسفند در یكی از روستاهای « ایزمیر » به دنیا آمد، اما زنده نماند. نكته جالب در تولد این بره مرده آن است كه این حیوان صورت انسان دارد و باعث شد تا دامپزشكی كه مسوولیت به دنیا آوردن آن را داشته باشد به شدت شوكه شود.

به گزارش ایسنا «ارهانالی بول» ـ دامپزشك مسوول ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی تركیه، خاطر نشان كرد: من برای زنده نگهداشتن مادر مجبور به عمل شدم. من پیش از این گوساله دو سر و چهار چشم و حتی پنج پا هم دیده بودم، اما تولد این بره با سر انسان بسیار غیر‌قابل باور است.

وی یادآور شد: من احتمال می‌دهم كه به دلیل ازدیاد و انباشت ویتامین A در بدن گوسفند مادر، این بره به چنین وضعی به دنیا آمده باشد.

گفتنی است، سال گذشته نیز در «زیمباوه» چنین بره‌ای به دنیا آمد و حتی چند ساعت نیز زنده ماند، اما به شدت باعث ترس و وحشت مردم روستایی شده بود.

فرماندار استان «ازمیر» نیز اضافه كرد: تولد این بره مرده با سر انسان بسیار دلهره‌آور و ترسناك است. تا به حال چنین چیزی را ندیده بودم، انگار كه سر انسان بر روی بدن  بره‌ای باشد.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:لیمو,کک و مک,عقاب نیوز, | 1:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 
کک ومک را با لیمو محو کنید


سلامت نیوز : وجود کک و مک روی بینی و گونه‌ها و صورت، بخشی از زیبایی شما را خدشه‌دار می‌کند و آثار کک و مک از روی پوست با هیچ لیف و صابونی پاک نمی‌شود...کک و مک به خاطر نقص در بعضی سلول‌های پوستی رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌شود که عامل اصلی بروز کک و مک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ همچنین در بعضی افراد هورمون‌ها تعادل ندارند و استروژن بیش از اندازه سلول‌های تولیدکننده رنگدانه را تحریک می‌کند تا به محض قرار گرفتن در معرض خورشید رنگ بیشتری تولید کنند و کک و مک ایجاد شود.


وجود کک و مک روی بینی و گونه‌ها و صورت، بخشی از زیبایی شما را خدشه‌دار می‌کند و آثار کک و مک از روی پوست با هیچ لیف و صابونی پاک نمی‌شود، اما راه‌هایی برای کمرنگ شدن آنها و یا حتی از بین بردنشان وجود دارد، کک و مک لکه‌های گرد ملانین است که در افراد سفیدپوست شایع‌تر است.

این لکه‌ها پراکنده هستند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند، کک و مک بیشتر در فصل تابستان روی پوست ایجاد می‌شود و در زنان و مردان به یک نسبت اتفاق می‌افتد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 4 / 1392برچسب:عکس , گاف , سریال ,مادرانه,عقاب نیوز, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در قسمت گذشته سریال مادرانه که هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود بازیگر این سریال گوشی تلفن همراه را به صورت برعکس گرفته و با آن صحبت می نماید که این گاف بامزه از دید دست اندرکاران سریال مخفی مانده است.
برچسب ها: 



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:ساعت,روزه داری,کشورهای,جهان,عقاب نیوز, | 9:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعت‌های روزه‌دارای در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند.

ساعت‌های روزه‌داری در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند. در این میان مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با ۹ ساعت کوتاه‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، ساعت‌های روزه‌دارای در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند.

بر این اساس، مسلمانان کشورهای اروپایی طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند و در این میان مسلمانان کشور دانمارک با 21 ساعت  طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با 9 ساعت و نیم کوتاهترین ساعات روزه‌داری را در جهان سپری می‌کنند.

اما میانگین ساعات روزه‌داری در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه 14 تا 15 ساعت اعلام شده است که  عربستان سعودی و یمن از جمله این کشورها هستند.

ساعت روزه‌داری در شمال آفریقا نیز مانند کشورهای لیبی و مغرب به 14 ساعت می‌رسد، در حالی‌که ساعات روزه‌داری در مصر به 16 ساعت و نیم می‌رسد.

اما در استرالیا مسلمانان این کشور 10 ساعت روزه می‌گیرند و در آفریقای جنوبی ساعات روزه‌داری به 10 ساعت و نیم می‌رسد.

نکته قابل تامل این‌جاست که هرچه از نیم کره جنوبی به نیم کره شمالی حرکت می‌کنیم، بر تعداد ساعات روزه‌داری افزوده و هرچه از نیم کره شمالی به سمت نیم کره جنوبی حرکت می‌کنیم، ساعات روزه‌داری کاهش می‌یابد.

اما میانگین روزه‌داری در دیگر کشورهای جهان بین 14 تا 16 ساعت است و با وجود طولانی بودن ساعات روزه‌دارای در اکثر نقاط جهان با این حال مسلمانان بر ادای فرایض خود در این ماه مبارک تاکید دارند.



 

با صدور احکامی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛
ابقای سه تن از فقهای شورای نگهبان و انتصاب عضو جدید

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استناد اصل نود و یكم قانون اساسی، حضرات آیات آقایان حاج شیخ محمّد مومن، حاج شیخ محمّد یزدی و حاج سیّد محمود هاشمی شاهرودی را در عضویت فقهای شورای نگهبان ابقا و همچنین در حکم جداگانه ای، جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ مهدی شب زنده دار را بعنوان عضو جدید فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص ابقای سه تن از فقهای شورای نگهبان به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرات آیات آقایان حاج شیخ محمّد مومن، حاج شیخ محمّد یزدی و حاج سیّد محمود هاشمی شاهرودی دامت توفیقاتهم
با توجه به پایان یافتن دوره عضویت آقایان محترم و با توجه به اصل نود و یکم قانون اساسی، مجدداً حضرات آقایان را بعنوان فقهای محترم شورای نگهبان برای یک دوره‌ی جدید منصوب می‌کنم.
توفیقات روزافزون آقایان را از خداوند متعال خواستارم.
سیّد علی خامنه‌ای
24/ تیر ماه/ 1392

همچنین متن حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص انتصاب عضو جدید فقهای شورای نگهبان به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشمند محقق جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ مهدی شب زنده دار دامت توفیقاته
با توجه به فقدان مرحوم آیت الله رضوانی(ره) در مجموعه فقهای شورای نگهبان، جنابعالی را بجای ایشان –به استناد اصل نود و یکم قانون اساسی- برای دوره‌ی جاری به عضویت آن شورای محترم منصوب می‌کنم.
دوام توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.
سیّد علی خامنه‌ای
24/ تیر ماه/ 1392



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:زلزله,پرو,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد زمین لرزه ای مهیب کشور پرو را لرزاند.
به گزارش این شبکه، مرکز لرزه نگاری آمریکا وقوع زمین لرزه ای با شدت شش ممیز دو دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) را در کشور پرو ثبت کرده است. این زلزله مهیب در مناطق جنوبی این کشور آمریکای لاتین رخ داده است. هنوز از خسارتها و تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1392/04/25

بیست ویکمین نشست پیشکسوتان جهاد وشهادت در مسجد ولیعصر (عج) با حضور فرماندهان دفاع مقدس و سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب برگزار شد .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر در این نشست که چهره هایی مانند محسن رضایی ، علی فدوی ، محسن رفیق دوست ، علی شمخانی ، حاجی زاده ، علی فضلی و حجج اسلام آل هاشم و علوی حضور داشتند حسین اعلایی در سخنانی پیش از حضور دکتر روحانی به بیان پیام های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
وی گفت: این انتخابات دو پیامد داخلی و خارجی داشت که در پیامد داخلی آن به اقرار همه کسانی که ناظر این انتخابات بودند، انتخابات برگزار شده از سالم ترین انتخابات دنیاست که همه مردم از برگزاری و نتیجه آن احساس رضایت کردند و با این انتخابات قدرت دستگاه دیپلماسی و ضریب امنیت کشور افزایش یافته است .
وی افزود : در بعد پیامد خارجی و منطقه ای، ‌همه کشورهای منطقه از این انتخابات استقبال کردند و پیام تبریک دادند همچنین آمادگی خود را برای تجدید نظر در روابط با ایران اعلام کردند بنابراین نتیجه این انتخابات کاهش میزان ایران هراسی در منطقه خواهد بود .
اعلایی گفت: رژیم صهیونیستی در خارجی و سازمان منافقین در داخل از بازندگان اصلی این انتخابات بودند و این انتخابات امکان اجماع علیه ایران را کاهش داده است .
علی شمخانی از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این نشست گفت : این جلسه ، جلسه اعتدال است نه راست و نه چپ و البته گفتمان رئیس جمهور منتخب هم اعتدال بود که رای مردم را به خود جذب کرد .
وی افزود: اگر بتوانیم این انتخابات را که تحول و الگو سازی با منشاء‌داخلی داشت به صورت الگوی موفق از داخل ارائه کنیم می توانیم از فرصت به دست آمده به نحو احسن استفاده کنیم .
در هنگام قرار گرفتن دکتر روحانی در جایگاه برای ایراد سخنرانی، سردار قربانی از فرماندهان دفاع مقدس خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت : ما پیشکسوتان عهد می بندیم که بدون چشم داشت و با صداقت از شما حمایت کنیم .



تاريخ : 24 / 4 / 1392برچسب:عکس,خفن,مخملباف,اسرائیل,عقاب نیوز, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

makhmalbaf001

مخملباف اخیراً با ساخت فیلمی در تبلیغ فرقه  منحرف بهائیت (که مرکزیت آن در فلسطین اشغالی و تحت حمایت و سرپرستی صهیونیسم جهانی است) عملاً نشان  داد که به کجا متصل است.

در همین  رابطه این بیچاره  طی یک اقدام خیلی متهورانه گفت صهیونیست‌ها رو دوست داره (و لابد قراره قربونشون هم بره!)ولی ازشون درخواست می‌کنه که به ایران حمله نکنن! احتمالا ًایشون از جریان نقشه‌های جغرافیایی و کشورهایی که زیر پونز گم می‌شن نداشته!



تاريخ : 24 / 4 / 1392برچسب:, | 2:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

كمك یک میلیارد و 200 میلیون ریالی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) همزمان با جشن گلریزان ویژه كمك به آزادی زندانیان نیازمند كشور، یک میلیارد و 200 میلیون ریال به ستاد دیه كمك كردند.
جشن گلریزان هر سال به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و كمك به زندانیان نیازمند برگزار می‌شود.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:مخالفت,ناجا,خانه,سینما,بازگشایی,عقاب نیوز, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز و در شرایطی که قراربود خانه سینما بازگشایی شود تجمع جمعی ۴۰ نفره از سینماگران جلوی خانه سینما مانع بازگشایی قانونی و رسمی آن شد.

به گزارش فارس، تجمع اهالی سینما امروز (25 تیر ماه) مانع بازگشایی قانونی و رسمی خانه سینما شد. در شرایطی که قرار بود امروز خانه سینما به هیئت مدیره قانونی آن که متشکل از 5 عضو از صنوف قانونی است ،تحویل گردد تجمع تعدادی از سینماگران و اهالی سینما مانع از بازگشایی خانه سینما شد.
 
فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره سابق خانه سینما در توافقی که با سعید منتظر‌المهدی معاونت اجتماعی ناجا صورت داد تلاش کرد تا 48 ساعت دیگر خانه سینما تحت حفاظت نیروی انتظامی باشد و هیچ کس در آن اجازه ورود یا خروج نداشته باشد با این شرایط روند بازگشایی خانه سینما دور جدیدی را آغاز خواهد کرد در حالی که تعدادی از اهالی سینما با قانونی بودن صنوف همچنین برگزاری مجمع عمومی و هیئت مدیره قانونی مخالفت خود را با حضور جلوی درب خانه سینما اعلام کردند.
 
بنابراین گزارش رؤسای صنوف سینمایی و تعدادی از اهالی سینما امروز جلوی درب خانه سینما حضور داشتند و جلسه خود را که تصمیم داشتند در محل خانه سینما برگزار کنند به ساعت 13:30 امروز در خانه سینمای شماره 2 موکول کردند. در این تجمع مازیار میری، فرهاد توحیدی، رویا تیموریان،حسن برزیده،سیروس الوند،غلامرضا موسوی،منوچهر شاهسواری، مسعود رایگان، منوچهر محمدی، همایون اسعدیان، رضا کیانیان و ... حضور داشتند و جمال شورجه به عنوان یکی از اعضای هیئت نظارت بازگشایی خانه سینما حاضر شد. در شرایطی روسای صنوف جلوی درب خانه سینما حاضر شدند که رئیس هیئت مدیره سابق این خانه تاکید کرد که اگر ظرف 48 ساعت آینده  خواسته های برآورد ه نشود تجمع اهالی سینما روز پنج شنبه نیزادامه خواهد داشت.
 
به گزارش فارس، روز های گذشته هیئت مدیره خانه سینما خطاب به اهالی صنوف بیانیه‌ای منتشر کردند و از آنها خواستند تا با تجمع جلوی خانه سینما مانع از بازگشایی قانونی آن شونداما از میان 2500 عضو خانه سیمنا تنها حدود 40 نفر از روسای صنوف 29 گانه خانه سینما و خبرنگاران جلوی درب خانه سینما حاضر شدند.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:فرزاد,جمشیدی,همسر,عقاب نیوز, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزاد جمشیدی مجری جنجالی تلویزیون در آخرین ضیافت افطاری وزیر ارشاد دولت دهم با هنرمندان حضور یافت.

ضیافت افطار سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان، شامگاه یکشنبه در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم فرزاد جمشیدی مجری جنجالی تلویزیون در میان دعوت شدگان حضور داشت. وی که از چندی پیش و در پی شکایت زن جوانی به محاکم قضائی به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده و ماه گذشته نامه خداحافظی خود از تلویزیون را منتشر کرده بود دیروز به همراه همسرش در این ضیافت حضور یافته بود.


 

تیرماه 91 بود که ماهنامه «همشهری آیه» گفت و گویی خانوادگی با مجری نام آشنای سحرهای ماه مبارک رمضان منتشر کرد.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:خودپرداز,بدون کارت,عقاب نیوز, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این عدد توسط sms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود. شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به طور کامل ویا در چند مرحله برداشت کند.
برداشت وجه بدون کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن امکان پذیر شد.

به گزارش تسنیم، رییس اداره خدمات نوین بانک مسکن، با بیان مطلب فوق افزود: این سرویس برای نخستین بار در کشور و تنها بر روی کارت‌های بانک مسکن قابل اجراست و در مورد کارتهای شتابی صدق نمی‌کند.

وی در تشریح چگونگی استفاده از این سرویس گفت: مشتریان با استفاده از شماره تلفن همراه گیرنده وجه و وارد کردن رمز ۵ تا ۱۲ رقمی، مبلغ مورد نظر را (با در نظر گرفتن محدودیت سقف برداشت نقدی روزانه از خودپردازها) از طریق اینترنت بانک و یا دستگاه‌های خودپرداز به شماره مسکن کارت گیرنده وجه، واریز کرده و یک کد با حداقل ۱۰ رقم به عنوان Ticket دریافت می‌کنند.

این عدد توسط sms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود. شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به طور کامل ویا در چند مرحله برداشت کند.

صفری تاکید کرد: Ticket های تولید شده در سیستم، دارای مدت اعتبار محدود بوده که پس از سپری شدن این مدت، مبلغ باقی مانده به حساب شخص انتقال دهنده باز می‌گردد.



تاريخ : 23 / 4 / 1392برچسب:پیش,ثبت نام,عتبات,عقاب نیوز, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از انجام پیش‌ثبت‌نام برای سفر به عتبات عالیات در ماههای شهریور و مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود اخوان گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 29 مردادماه سال جاری  لغایت  15 مهر سال جاری هستند، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) می توانند برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
 
شروع پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز یکشنبه مورخ 23 تیرماه  لغایت ساعت 24 روز یکشنبه 30 تیرماه خواهد بود.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 4 / 1392برچسب:دورجدید,ثبت نام,قطار,عقاب نیوز, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون راه‌آهن از آغاز دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار حد فاصل یازدهم مرداد تا دهم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی کاظمی‌منش با اعلام این مطلب در مورد دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار گفت: دور جدید پیش‌فروش بلیت‌های قطار از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه - 26 تیر - آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: پیش‌فروش بلیت قطارهای شرکت رجاء از ساعت 8 صبح و پیش‌فروش بلیت قطارهای 10 شرکت حمل و نقل مسافری ریلی در سامانه جامع برنامه‌ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطار راه‌آهن از ساعت 10 صبح همان روز آغاز می‌شود.
 
متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی یا سایت اینترنتی www.raja.ir بلیت تهیه کنند.
 
کاظمی‌منش گفت:‌ بلیت‌های عرضه شده برای کلیه قطارهای مسافری داخلی حد فاصل یازدهم مرداد تا دهم شهریور است. همچنین بلیت قطارهای بین‌المللی از ساعت 10 صبح سه‌شنبه - 25 تیر ماه - فروخته می شود.



تاريخ : 23 / 4 / 1392برچسب:آمبولانس,عقاب نیوز, | 10:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 23 / 4 / 1392برچسب:عوامل,نفخ,معده,عقاب نیوز, | 9:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

گاز معده به علت تجمع هوای اضافه در معده ایجاد می شود. به گفته محققان، نفخ مکرر در زنان باید بررسی شود زیرا بیماری های رحم و تخمدان باعث نفخ معده می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ عوامل متعددی در ایجاد نفخ معده موثر است که در ادامه مطلب به بخشی از این عوامل اشاره می شود.

مصرف آب همراه با غذا:

 اگرچه نوشیدن آب با غذا به ظاهر مشکلی ایجاد نمی کند اما محققان می گویند، این عادت باعث نفخ می شود. به طور طبیعی هنگام نوشیدن مایعات یا خوردن غذا مقدار کمی هوا قورت می دهیم. تند خوردن نیز علت دیگر تراکم هوا در معده است. به طور معمول خوردن هر وعده غذا باید ۲۰ دقیقه طول بکشد. هنگام ایستادن، راه رفتن و تماشا کردن تلویزیون از غذا خوردن بپرهیزید زیرا باعث وارد شدن هوا به معده می شود.

ورزش:

نتایج بررسی ها نشان می دهد، ۷۱ درصد ورزشکاران دونده دچار ناراحتی گوارشی مانند نفخ و باد معده می شوند زیرا هوای بیش از حد وارد معده آن ها می شود.


مصرف غذاهای نامناسب:

سندروم روده تحریک پذیر (IBS) از مشکلات گوارشی است که یکی از علایم آن نفخ است. اگرچه علت دقیق این اختلال مشخص نیست اما یکی از دلایل بروز آن مصرف غذاهای حاوی کربوهیدراتی است که به خوبی جذب نمی شود.این مواد در روده بزرگ از طریق باکتری تخمیر می شود و در نتیجه باعث ایجاد گاز معده می شود.

اضطراب:

اغلب ما هنگام استرس ناخودآگاه هوای زیادی را قورت می دهیم.

مصرف لبنیات:

لاکتوز موجود در لبنیات از طریق آنزیمی به نام «لاکتاز» شکسته می شود. اگر لاکتوز درست شکسته نشود، وارد روده بزرگ می شود و در آن جا پس از تخمیر، گاز تولید می کند.

مصرف برخی داروها:

داروهای ضد سوزش معده که برای کاهش تولید اسید معده تجویز می شود، روی باکتری موجود در روده تأثیر می گذارد که این امر باعث افزایش گاز معده می شود. برخی داروهای ضد سرفه نیز حاوی شیرین کننده مصنوعی مانند «سوربیتول» است. این قند غیرقابل جذب است و رشد باکتری را بیشتر می کند. این امر باعث افزایش گاز معده می شود.

آب پرتقال:

مصرف پرتقال بهتر از مصرف آب آن است زیرا هنگام آب گرفتن فروکتوز رها می شود و این قند در معده نفخ ایجاد می کند.

فتق:

آروغ زدن یکی از علایم اولیه فتق در مردان است که در یک سوم مردان بالای ۵۰ سال دیده می شود. در این حالت دریچه بین مری و معده ضعیف تر می شود و گاز معده به سمت گلو حرکت می کند.

مصرف غذای مانده:

گرم کردن غذاهای سرد شده باعث می شود که نشاسته مقاوم در غذا ایجاد شود. این نشاسته در روده به سختی هضم می شود و به ایجاد نفخ می انجامد.

جویدن آدامس:

جویدن آدامس علاوه بر افزایش بلع هوا به علت مواد موجود در آن باعث نفخ می شود.

نوشیدنی های سرد:

دی اکسید کربن موجود در نوشیدنی های گازدار به ویژه نوشیدنی های سرد باعث افزایش گاز معده می شود. این گاز به علت تغییر دمای بدن در فاصله زمانی کم در معده ایجاد می شود.



تاريخ : 23 / 4 / 1392برچسب:, | 9:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی جزو پرمصرف‌ترین داروها در سطح جهان به‌شمار می‌آیند، اما به دلیل عوارض جانبی خطرناکی که بر روی دستگاه گوارش ایجاد می‌کنند مصرف آنها نگرانی‌ها و محدودیت‌هایی را به همراه دارد، بطوریکه امروزه این مشکل به یکی از دغدغه‌های مهم علم پزشکی مبدل شده است.

در تحقیقاتی که اخیرا توسط یکی از پژوهشگران کشورمان انجام شده، اثر پیشگیری و درمانی گیاه سیاه‌دانه بر روی زخم معده ناشی از داروی ضد التهاب غیراستروئیدی ایندومتاسین به اثبات رسیده است.

به گزارش ایسنا، صغری پاسبان محقق جوان کشورمان، در تحقیقاتی که در قالب پایان‌نامه خود جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی پزشکی انجام داده، به نتایج جالبی درخصوص اثرات درمانی گیاه سیاه‌دانه بر روی بیماری زخم معده پی برده که به گفته او این اثرات عمدتا از طریق مهار لیپو پراکسیداسیون و نیز افزایش ترشح مخاط معده اعمال شده است.

پاسبان به ایسنا گفت: در تحقیقات انجام گرفته با عنوان "بررسی اثر سیاه‌دانه بر روی زخم معده ناشی از ایندومتاسین در موش صحرایی"، سیاه‌دانه در حدود 80 درصد از ایجاد زخم معده پیشگیری و در حدود 70 درصد اثر درمانی برای زخم معده از خود نشان داد و در این مطالعه اثر درمانی سیاه‌دانه در درمان و پیشگیری از زخم معده حتی از داروی معروف و پرمصرفی همچون رانیتیدین نیز بیشتر بود که این موضوع بسیار جالب توجه است.

او یکی از عوارض جانبی داروی‌های ضدالتهاب ‌غیراستروئیدی را که در درمان بیماری‌های التهابی بسیار پر کاربرد است، ایجاد زخم معده در افراد دانست و اظهار کرد: داروهای ضد التهاب‌ غیراستروئیدی معمولا برای از بین بردن التهاب در بیماری‌هایی که احتیاج به درمان طولانی مدت دارند مانند آرتریت روماتوئید، آرتروز و همچنین در تسکین دردهای مختلف از جمله دردهای زودگذر عضلانی، سردردهای میگرنی و دردهای بعد از عمل جراحی تجویز می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت یافتن راهی جهت کاهش عوارض این داروها، تصریح کرد: امروزه بیش از 30 میلیون بیمار در سراسر کره زمین از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نظیر ایندومتاسین استفاده می‌کنند که یکی از عوارض شایع این داروها ایجاد زخم معده در انسان می‌باشد، بطوریکه در بیش از 20 درصد از افراد تحت درمان با داروی ایندومتاسین زخم معده ایجاد شده است.

وی ابراز کرد: داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی جزو پرمصرف‌ترین داروها در سطح جهان به‌شمار می‌آیند، اما به دلیل عوارض جانبی خطرناکی که بر روی دستگاه گوارش ایجاد می‌کنند مصرف آنها نگرانی‌ها و محدودیت‌هایی را به همراه دارد، بطوریکه امروزه این مشکل به یکی از دغدغه‌های مهم علم پزشکی مبدل شده است.

این محقق جوان ایرانی در ادامه به بیان خصوصیات و ویژگی‌های گیاه سیاه دانه پرداخت و متذکر شد: سیاه‌دانه یا در اصطلاح انگلیسی Black cumin در طب سنتی ایرانی مصارف متعددی داشته و در درمان بسیاری از امراض همچون سوء هاضمه، سر درد مزمن، اسهال، استفراغ، سرماخوردگی، از دست دادن اشتها، آسم، بیماری‌های قلبی، ضعف جسمانی، مشکلات گوارشی، دیابت، رماتیسم، جذام و بسیاری موارد دیگر تجویز و مورد استفاده قرار می‌گرفته است

پاسبان از سیاه‌دانه با عنوان گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نام برد و خاطر نشان کرد: منافع سیاه‌دانه از یکسو در کتاب انجیل و نوشته‌های عبری ذکر شده و در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) منقول است که "سیاه دانه داروی تمام دردها بجز مرگ است" و از سوی دیگر مطالعات اخیر خواص ضد باکتریایی، کاهندگی قند خون، ضد فشار خون، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این گیاه را به اثبات رسانده است.

این پروژه تحقیقاتی که روند اجرای آن از زمستان 90 آغاز و تا اعلام نتایج نهایی در تابستان 92 به طول انجامید در محل و با حمایت مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تحت نظارت دکتر سعید نیازمند، دانشیار گروه فیزیولوژی پزشکی این دانشگاه انجام گرفته است.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:گرما,هوا,عقاب نیوز, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت:‌ هفته جاری یکی از گرم ترین هفته‌های اوایل تابستان امسال خواهد بود.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در هفته جاری به ویژه در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هوای گرم تابستانه بیشتر نقاط کشور را فرا می‌گیرد، تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود این هفته یکی از گرمترین هفته‌های تابستان امسال باشد.

وی به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی اشاره کرد و افزود:‌ بر این اساس طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:بیماری,روزه,نگرفتن,عقاب نیوز, | 11:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک فوق تخصص غدد اظهارداشت: بيماران ديابتي تيپ يک، زنان باردار ديابتي و بيماراني که سه ماه قبل از ماه مبارک رمضان افزايش و افت قندخون خيلي شديد داشته‌اند و نيز آنها که از وضعیت افت قندخونشان اطلاع ندارند، به هيچ وجه نبايد روزه بگيرند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر پروین لایق گفت: شرط روزه‌داري بيماران ديابتي اين است که قندخونشان کنترل شده باشد و طي مدت روزه‌داري در روز، هر دو تا 5ساعت ميزان قند خونشان بررسي شود.

روزه‌گرفتن ديابتي‌هاي کم‌خطر به شرط کنترل ميزان قند خون



ادامه مطلب