نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایردر کلیبر برگزار می‌شود
تاريخ : 10 / 2 / 1391برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کلیبر –خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کلیبر از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در منطقه عمومی قره قیه در 29 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله  اصغرپور، فرماندار کلیبر ظهر روز یکشنبه 10 اردیبهشت در جلسه هماهنگی این جشنواره با اعلام این خبر افزود: به منظور معرفی فرهنگ بومی عشایر همه ساله این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: امسال علاوه بر اسب سواری برادران و خواهران مسابقات طناب کشی، کشتی سنتی، شترسواری، دو نیمه استقامت جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای کودکان خردسال نیز برنامه رهاسازی بادبادک نیز در این جشنواره اجرا خواهد شد که مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط را خواستاریم.

محمد حسن آل هاشم ، مدیرکل امور عشایری استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه امسال برای این منظور 250 میلیون اعتبار پیش بینی شده است و جوایز نقدی مسابقات به دو برابر افزایش یافته است.

وی از برگزاری نمایشگاه از توانمندیها و نقش زنان عشایر در جامعه نیزخبر داد و گفت: صنایع دستی و توانمندیهای زنان عشایر در قالب غرفه های نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد و در این مراسم از زنان برجسته عشایری از جمله مادران شهدا و نخبگان خواهر عشایری تجلیل بعمل خواهد آمد.   



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: