دلیل علاقه رئیس جمهور به انتصاب متهمین در دولت چیست؟
تاريخ : 9 / 2 / 1391برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

شفاف: این روزها نهاد ریاست جمهوری محل خبر انتصاب های جنجالی است.انتصاب هایی که اعتراض به همراه دارد اما در نهایت دولتی ها آن کاری را می کنند که می خواهند و در نهایت نه کسی برکنار می شود و نه خبری از استعفا هست.


هنوز جوهر حکم انتصاب سعید مرتضوی ، متهم ماجرای کهریزک خشک نشده بود که خبر انتصاب امیری فر متهم مستند جنجالی ظهور نزدیک است، که مدتی هم بازداشت شد، در رسانه ها پیچید.

در این حکم آمده بود، عباس امیری فر پیش نماز مسجد سلمان فارس نهاد ریاست جمهوری با حکم حمید بقایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.
 
 
 

حکمی باز هم اعتراض آفرید اما دریغ از کوچکترین توجه دولتی ها.حالا  در حالیکه نه قول شرف سعید مرتضوی برای استعفا  عملی شده است و نه امیری فر برکنار شده، یک انتصاب جدید در نهاد ریاست جمهوری خبر ساز شده است.

این بار اما نوبت متهم پرونده جریان انحرافی است که مشاور رئیس جمهور شود. محمود احمدي‌نژاد براي «محمدشريف ملك‌زاده» حكم صادر كرده است ، حکم مشاورت ، آن هم برای کسی که سابقه دستگیری برای پرونده جریان انحرافی را داردو این حکم تنها پس از  10 ماه که از  بازداشت وی گذشته، ابلاغ شده است.
 
 

ماجرای باز داشت ملک زاده اما به«شوراي‌عالي ايرانيان خارج از كشور» برمی گشت. بعد از آنکه ماجرای هزینه های میلیاردی و حضور جریان انحرافی د ر این شورا رسانه ای شد،مجلس تحقيق و تفحص از اين شورا را آغاز كرد. سوال اصلی  رسانه‌ها اما این بود که  چگونه برگزاري يك نشست با حضور ايرانيان خارج از كشور «80‌ميليارد تومان» هزينه برده مگر چند نفر ميهمان بودند که برگزاری یک نشست اینقدر هزینه بر بوده است؟در هر حال نتیجه این اعتراضات این بود که ملک زاده دیی شورای عالی ایرانیان را رها کند  و به ماموریتش پایان دهد.

این استعفا اما پایان کار محمد شریف ملک زاده در دولت نبود و وی بالافصله بسمت معاونت امور مالي وزارت خارجهمنصوب شد.29 خرداد روز معارفه شریف زاده برای سمت جدید بود؛ آن هم در ميان اعتراض نمايندگان و اعلام استيضاح وزير امور خارجه به دليل اين انتصاب.

در همان روزها علي‌اكبر صالحي، وزیر امور خارجه، به نمايندگان گفته بود نقشي این انتصاب نداشته  و این حکم، خواست رييس دفتر رييس‌جمهوري و خود رييس‌جمهوري بوده  است. در هر حال مطابق روال معمول، در  ميان اعتراض مجلس مراسم معارفه ملك‌زاده در سمت معاونت اداري مالي وزارت خارجه برگزار شداما این معارفه  دو روز بيشتر دوام نياوردچرا که  31خرداد روز استعفا بود.

سرانجام دولتی ها زیر فشار بهارستان کوتاه آمدند و ملک زاده 2 روز بعد از مراسم معارفه استعفا داد اما این تازه شروع ماجرا بود.

محمد شريف ملک‌زاده دوم تیر ماه سال 90 پس از احضار و تفهیم اتهام، با حکم مرجع قضایی راهی زندان شد و حدود سه ماه بعد و در روز ۲۱ شهریور عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی استان تهران در جمع خبرنگاران از آزادی او با "قرار وثیقه" خبر داد و در عین حال یادآور شد که "رسیدگی به پرونده ملک‌زاده همچنان ادامه دارد."
 
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوي قوه قضائيه نیز در بیست و هشتمین نشست خبری خود كه در فرودين ماه سال جاري برگزار شد، در مورد آخرین وضعیت پرونده ملک زاده گفت: در این پرونده قرار صادر شد ولی مورد اختلاف بازپرس و دادستان قرار گرفت و پرونده وارد دادگاه شد و دادگاه قرار را به نفع دادستان صادر کرد و هم اکنون پرونده در مرحله ارسال به دادگاه است.

با این حال محمد شریف ملک زاده به سمت مشار رئیس جمهور منصوب مس شود.سمتی که بیشترین نزدیکی را با  محمود احمدی نژاد دارد .

این در حالی است که باز انتخابات دور دوم مجلس نزدیک است و مجلسی ها گرفتار انتخابات خواهند بود  و بعد از استیضاح ناموفق وزیر کار و ابقای سعید مرتضوی با ترفند دولتی ها ، انتخاب زمان براین حکم جدید هوشمندانه به نظر می رسد چرا که مجلس در گیر امور انتخاباتی خواهد بود.

هر چند انتصابات جنجالی در دولت با اسفدیار رحیم مشایی و  بعد از آن حمید بقایی آغاز شد اما نگاهی به پرونده های انتصاب های جنجالی دولت نشان می دهد، در نهایت این دولتی ها بودند که موفقیت کسب کرده اند و حرف خود را به کرسی نشانده اند.

در هر حال ، به نظر می رسد، دولت در دادن قدرت به افرادی که به حلقه جریان انحرافی معروفند و بی میل نیست و قصد دارد افراد وابسته به این حلقه را در پست های کلیدی قرار دهد.

باید منتظر ماند و دید .واکنش مجلس به این انتصاب جدید چه خواهد بود  وآیا بازهم تنش جدید بین دولت و مجلس شکل می گیرد یا خیر؟


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: