به علایم دهانی ایدز توجه کنید
تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از علایم دهانی ایدز، آفت‌های دهانی مقاوم به درمان و لکوپلاکی مویی دهان است. ویروس EBB در محیط وجود دارد و در افراد سالم ایجاد بیماری نمی‌کند ولی در افراد مبتلا به ایدز باعث ایجاد لکوپلاکی می‌شود.

دکتر حمید عمادی، متخصص عفونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد موضوع علایم دهانی ایدز گفت: بعد از ورود ویروس HIV به بدن، تقریبا 2 تا 10 سال طول می‌کشد که علایم بیماری ایجاد شود گروهی از علایم در مخاط دهان باعث ایجاد ضایعات می‌شود که برای بیمار دردناک و ناراحت کننده است. 

 

 

وی در ادامه افزود: آفت‌ جزء علائم دهانی است که در ایدز مقاوم به درمان است و ممکن است در هر فردی ایجاد شود که بعد از مدتی از بین می رود لکوپلاکی مویی دهان، کناره‌های سفید زبان که در اثر ویروس EBB فقط در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ایجاد می‌شود، عفونت شایع دیگری که در گلوی افراد بیمار در مراحل انتهایی ایجاد، می‌شود و قابل ملاحظه‌ است، باعث ایجاد گلو‌درد شدید می‌شود که نمی‌تواند غذا بخورد. 

 

 

متخصص عفونی در خصوص درمان این علائم گفت: وقتی به این افراد داروی ضد ایدز می‌دهیم، سیستم ایمنی دوباره قوی می‌شود و خیلی از علائم بر طرف و تا حدی کنترل می‌شود. 

 

 

وی گفت: یکی از سرطان‌های شایع در افراد مبتلا به ایدز، سرطان سارکوم کاپوتی است که معمولا در دهان افراد مبتلا به ایدز ایجاد می‌شود که می‌توان با شیمی درمانی علائم را از بین برد. 

 

 

عمادی در پایان گفت: این علائم اختصاصی بیماری ایدز نیست و ما می‌توانیم این علائم را در سایر افراد هم ببینیم.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: