هویت مردم با درس های دفاع مقدس گره خورده است/ نیازمند شهدا هستیم
تاريخ : 3 / 3 / 1394برچسب:, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش های دفاع مقدس به طور کامل به نسل جوان منتقل نشده است چراکه این ارزش ها با هویت ملت ایران پیوند ناگسستنی دارد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(3خرداد) در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، گفت: اکنون سال ها از دوران جنگ و دفاع مقدس می گذرد، اما هنوز آنگونه که شایسته است نتوانستیم دلاوری های این ملت در آن دوران را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

 

وی افزود: ملت ایران با وحدت و پیروی از ولایت فقیه توانست به این نقطه مهم تاریخی برسد و اگر می خواهیم بار دیگر شکست خوردن دشمن را ببینیم باید وحدت خود را حفظ کنیم.

 

آل هاشم، با اشاره به اینکه دشمنان با حمایتی که از یکدیگر می کردند، پیروزی ایران را غیرممکن می دانستند، تصریح کرد: اما رزمندگان ایران با غیرت و شجاعت، استقلال و حاکمیت ملی خود را از گزند بیگانگان حفظ کردند و امروز ما وظیفه پاسداری را بر عهده داریم.

 

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز باید با تکیه بر قدرت واحد الله و وحدت در مقابل قدرت های شیطانی تمام قد بایستیم و از آرمان های این شهدا و امام راحل دفاع کنیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با شیطنت های دشمنان اسلام و انقلاب، خاطرنشان کرد: همان قدرت های شیطانی توان دیدن پیروز های دانشمندان ما در عرصه های جهاد علمی را ندارند و با به شهادت رساندن دانشمندان ایران می خواهند این عرصه را بر ما تنگ کنند که بدانند درب های شهادت در این کشور همچنان باز است.

 

وی ادامه داد: امروز زمان جنگ نیست ولی هیچکدام از ما ایرانیان میدان جهاد را خالی رها نکرده ایم و اگر آن روزها زمان دفاع بود امروز زمان مقاومت و تلاش در عرصه علمی و فرهنگی است.

 

آل هاشم، پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس و به یاد داشتن عبرت های آزادی خرمشهر را وظیفه شرعی هموطنان دانست و گفت: آزادی خرمشهر باعث تقویت وحدت و انسجام ملی و تقویت موقعیت راهبردی در ایران و افزایش امید در بین دوستداران نظام و بسیجیان جان بر کف بود.

 

این مسئول، به بیان گوشه ای از رشادت های رزمندگان در جریان آزادی خرمشهر پرداخت و افزود: بعد از پیروزی و فتح خرمشهر صفحه جنگ برگشت و نیروهای نظامی ایران پیروزی های عظیمی را در دفتر سترگ مقاومت به ثبت رساندند.

 

وی ادامه داد: بعد از آزادی خرمشهر بود که تمامی مجامع غربی به فکر اتمام جنگ و نوشتن قطعنامه شدند وگرنه ما تا امروز در حال جنگ بودیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ما نیازمند شهدا هستیم، تصریح کرد: ما امروز نیازمند فرهنگ شهدا و دفاع مقدس هستیم چراکه این عزت و افتخار در عرصه های گوناگون به برکت خون شهداست.

 

این مسئول در خاتمه گفت: باید تلاش کنیم که با تاسی از فرهنگ والای اسلامی و قرآنی قدم در مسیر باورهای شهدا بگذاریم تا خدای نکره به این خون های پاک خیانت نکنیم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از یادمان و تمبر یادبود دو شهید گمنام پرده برداری شد.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: