روش درمان دندان‌های فاصله‌دار
تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به وسیله این روش درمانی دندان‌ها در پوزیشن صحیح خود قرار می‌گیرند و اگر جای دندان‌ها تنگ باشد، به وسیله فنر باز می‌شود.

اکبر فاضل دندان پزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین روش درمان دندان‌های فاصله دار،‌ ارتودنسی است، یعنی ردیف کردن و جمع کردن دندان‌ها. حال گاهی اوقات ممکن است دندان‌ها از نظر سایز و اندازه کوچک باشد و دندان‌ها فاصله‌دار باشند؛ آن زمان  به وسیله ترمیم یا روکش تمام چینی می‌توان فواصل آن‌ها را پر کرد، ولی اولویت اول ما ترجیحا ارتودنسی است.
 
وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه ارتودنسی انجام شد و در پوزیشن صحیح قرار گرفت، کارهای زیبایی را انجام می‌دهیم. اگر جای دندان‌ها تنگ است، برای جابجایی دندان‌ها به وسیله فنر دندان‌ها باز می‌شود ولی اگر دندان‌ها فاصله دارد و فضا بین دندان‌ها باز است، قوس جمع می‌شود و دندان‌ها تنگاتنگ هم قرار می‌گیرند و فضا بسته می‌شود.
 
فاضل عنوان کرد: ایده آل ارتودنسی این است که در سن 13 و 14 سالگی یعنی زمانی که تمام دندان‌های شیری ریخته شده و دندان‌های دائمی درآمده شروع شود که معمولا ارتودنسی ثابت انجام می‌شود.
 
این دندانپزشک در پایان خاطرنشان کرد: ارتودنسی تا سن 24 و 25 سالگی که فک‌ها در حال رویش است و جابجایی خیلی راحت تر است، انجام می‌شود. در سنین بالاتر نیز مشکلی ندارد ولی کار مشکل‌تر می‌شود و پاسخ دادن نیروهای ارتودنسی که به دندان وارد می‌شود، یک مقداری ممکن است دچار اشکال شود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: