اخذ عوارض از اتباع خارجی تصویب شد
تاريخ : 10 / 11 / 1393برچسب:, | 9:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب یک فوریت طرح اخذ عوارض از اتباع خارجی خبر داد.

 به گزارش مشرق، علیرضا دبیر با اشاره به مصوبه سال ۸۵ شورای دوم اسلامی‌شهر تهران گفت:‌ این مصوبه به دلیل اختلافی که بین شهرداری و استانداری وجود داشت سال‌ها مسکوت مانده بود. اما با مذاکراتی که با معاون استاندار انجام شده قرار شد سهم استانداری به صورت تسهیلات پرداخت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌شهر تهران با اشاره به اینکه بیشتر مهاجرینی که در شهر تهران ساکن هستند این عوارض را به شهرداری باقرشهر پرداخت می‌کنند؛ خاطر نشان کرد:‌ از آنجایی که مصوبه قانونی برای این طرح وجود دارد ما هم می‌توانیم پرداخت نقدی را به صورت تسهیلات انجام دهیم تا این درآمد پایدار نیز برای شهر تهران کسب شود.

دوستی به عنوان مخالف دوفوریت این طرح پیشنهاد رأی گیری برای یک فوریت آن را ارائه داد و گفت:‌ من طرفدار کسب درآمد پایدار هستم اما ممکن است برای دولت و شهرداری انعکاس منفی داشته باشد. چون با این متن شامل سفرا و مهاجرین سیاسی هم می‌شود و من با آن مخالف هستم.

سرخو نگرانی خود را بابت قانونی شدن اقامت کسانی که به طور غیرقانونی واردکشور شده اند مطرح کرد و گفت: اصل موضوع که از مهاجرین عوارضی اخذ شود درست است اما این نگرانی وجود دارد که مهاجرین غیرقانونی با پرداخت صد هزار تومان اقامت قانونی به دست بیاورند و این صحیح نیست.

چمران در پاسخ به سرخو گفت:‌ این عوارض زمان تمدید کارت اقامت دریافت می‌شود و این نگرانی وجود ندارد.

کاشانی نیز اظهار داشت: ما در رابطه با افرادی صحبت می‌کنیم که تحت نظر وزارت کشور وارد کشور شده‌اند نه کسانی که غیرقانونی آمده‌اند. شهرداری از مردم شهر عوارض می‌‌گیرد ما نزدیک ۱۰ میلیارد از این کد پروژه می‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم و این قانونی است. طبیعتا اگر کسی کارت سبز نداشته باشد شامل این مصوبه نمی‌شود.

دنیامالی  پیشنهاد کرد دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌ها و نمایندگان فرهنگی کشورها از این عوارض مستثنی باشند.

دبیر در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده گفت:‌ این قانون جدید نیست و در سال ۸۵ در شورای دوم تصویب شده است. بر اساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای سال عوراض نسبت به اخذ عوارض از مهاجرین خارجی مقیم شهر تهران به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون ریال سالانه دریافت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:‌ در گذشته مشکل این بود که شهرداری نمی‌توانست ۳۰ درصد را نقد پرداخت کند اما حالا برای حل این مشکل به صورت تسهیلات سهم استانداری را پرداخت می‌کنیم.

رزمی‌مدیرکل تشخیص وصول و درآمد شهرداری تهران نیز در دفاع این مصوبه اظهار داشت: این مصوبه برای کل شهردرای‌های کشور به طور یکسان وضع شده است. این عوارض با هماهنگی و تایید اداره کل اتباع خارجی انجام می‌شود. ما از کسانی عوراض می‌گیریم که این اداره کل به ما معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ برای دریافت این عوارض مصوبه وجود دارد و ما تنها به اصلاح نرخ نیاز داریم. در چند سال گذشته به خاطر مشکلات اجرایی این مهاجرین به اردوگاه‌های شهرهای همجوار سوق داده می‌شدند و برای افراد دیپلماسی بر اساس روال متفاوتی کارت اقامت صادر می‌شود و این نگرانی وجود ندارد.

دنیامالی در پایان پیشنهاد برای بررسی بیشتر این طرح دو فوریتی به صورت یک فوریت بررسی شود که این پیشنهاد توسط چمران به رای گذاشته شد و به تصویب رسید

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: