سرقت ۲۰۰ میلیونی با تقلید صدا
تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 2:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مجرم سابقه‌دار که با تقلید صدا توانسته بود ۲۰۰میلیون تومان از حساب مشتریان خوش‌نام بانک‌ها سرقت کند به دام پلیس افتاد.

تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد شیاد از شهریور امسال شروع شد. شاکی پرونده نماینده حقوقی یکی از بانک‌ها بود که پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: چند روز پیش مردی با بانک تماس گرفت و خودش را به نام یکی از مشتریان خوش‌نام و خوش‌حساب شعبه معرفی کرد. او بعد از احوالپرسی از کارمند بانک خواست که 54میلیون تومان از حسابش به‌حساب دیگری منتقل کند. کارمند بانک هم با شنیدن صدای وی، باورش شد که تماس گیرنده مشتری خوش‌نام بانک است و بی‌آنکه از او مدرکی بخواهد، قبول کرد که این کار را برایش انجام دهد اما با تماس صاحب اصلی حساب معلوم شد که کارمند بانک فریب یک کلاهبردار را خورده است.

با شکایت نماینده حقوقی بانک، پرونده‌ای در اداره آگاهی به جریان افتاد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که شکایات دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت. طبق همه این شکایت‌ها، مردی در تماس با شعبه‌های بانکی خودش را به نام یکی از مشتریان خوش‌حساب معرفی و با گفتن این جمله که کار بانکی فوری دارد، درخواست انتقال مبالغی هنگفت از حسابش به‌حساب دیگری کرده بود. کارمند بانک نیز فریب وی را خورده و به تصور اینکه تماس‌گیرنده، خود صاحب حساب است، اقدام به انتقال وجه کرده بود.

بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با این شگرد توانسته مبلغی حدود 200میلیون تومان از حساب 4نفر سرقت کند. از سوی دیگر مأموران دریافتند که این مرد تمامی این مبالغ را به حسابی منتقل کرده بود که با مدارک شناسایی مسروقه افتتاح شده بود.

مأموران در ادامه متوجه شدند که مرد کلاهبردار بعد از هر سرقت راهی صرافی‌ها شده و با پول‌های سرقتی اقدام به خرید دلار و سکه کرده است. در بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته این صرافی‌ها تصویر مرد کلاهبردار به دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد برای اینکه صاحبان صرافی‌ها به او مشکوک نشوند، هربار که برای خرید سکه و ارز به آنجا می‌رفته لباس خلبانی به تن می‌کرده تا همه تصور کنند که وی کاپیتان هواپیماهای مسافربری است.

تصویری که از متهم به‌دست آمده بود بررسی و مشخص شد که این تصویر متعلق به یک مجرم سابقه‌دار است. مردی به نام مهران، 40ساله که پیش از این نیز به جرم کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بود. با این سرنخ، مخفیگاه متهم در شهرستان کرج شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به سرقت و کلاهبرداری 200میلیون تومانی با تقلید صدای مالباختگان اعتراف کرد. به‌گفته سرهنگ جان‌پرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای مشخص شدن شگرد متهم برای دستیابی به مشخصات مالباخته‌ها ادامه دارد.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: