تحول بزرگ در پیوند اعضا؛ قلب‌های از تپش‌افتاده به سه نفر پیوند شد
تاريخ : 4 / 8 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جراحان استرالیایی روز جمعه ۲۵ اکتبر (۳ آبان)‌ اعلام کردند که برای نخستین بار در جهان از قلب‌های از تپش‌افتاده را به طور موفقیت‌آمیزی برای پیوند به کار برده‌اند و به این ترتیب می‌توان تحولی در در شیوه اهدای اعضا ایجاد کرد.

پزشکان تاکنون برای پیوند قلب بر قلب‌های در حال تپش از اهداکنندگانی که مرگ مغزی آنها اعلام شده بود، تکیه داشته‌اند و اغلب اندام‌های برداشته‌شده را روی یخ می‌گذارند و به سرعت به گیرندگان پیوند می‌رسانند.

اما به گزارش خبرگزاری فرانسه بیمارستان سنت وینسنت سیدنی با همکاری انستیتوی پژوهش قلبی ویکتور چانگ تکنیکی را ابداع کرده‌اند که با آن می‌توان قلب‌هایی را برای ۲۰ دقیقه ساکن بوده‌اند، احیا کرد و ضربان انها را حفظ کرد و به بیمار پیوند کرد.

به گفته آنها این شیوه جدید یک «تغییر پارادیمی» در پیوند اعضا ایجاد خواهد کرد.

تا به حال سه نفر به این شیوه پیوند قلب شده‌اند، و دو نفر از آنها در شرایطی مناسب در حال بهبود یافتن هستند و سومین نفر که اخیرا پیوند شده است هنوز به مراقبت ویژه نیاز دارد.

کومود دیتال، جراح و استادیار در دانشگاه نیو ساوث‌ویلز در سیدنی گفت: «فقط سه نفر در جهان به این شیوه پیوند شده‌اند.»

او افزود: «ما می‌دانیم که قلب در طول زمان معینی مانند سایر اندام‌‌ها، قابل احیاِ و دوباره به کار انداختن است، و فقط اکنون است که توانسته‌ایم این کار را به شیوه‌ای انجام دهیم که قلب از تپش‌اقتاده را بتوان بوسیله تیم پیوند دوباره به کار انداخت، به ماشین متصل کرد تا جراحان بتوانند آن را پیوند بزنند.»

این تکنیک شامل انتقال قلب‌‌های اهدایی به ماشین‌هایی پرتابل به نام «جعبه قلب» (heart in Box) است که اندام پیوندی در یک محلول نگهدارنده در آنها قرار می‌گیرد، احیا می‌شود و گرم نگهدا‌شته می‌شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: