امیر سرتیپ موسوی در اولین یادواره شهید فلاحی در طالقان:
تاريخ : 10 / 7 / 1393برچسب:, | 7:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهید فلاحی در شرایطی دشوار سرمایه ملی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد/ فلاحی نمونه کامل مدیریت جهادی است

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه شهید سرلشکر ولی الله فلاحی در شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد گفت: ما بخاطر صلابت شهید فلاحی وارد ارتش شدیم و ایشان الگو کامل مدیریت جهادی است که متاسفانه آنچنان که لازم و شایسته بوده معرفی نشده و شخصیت او مورد تحلیل قرار نگرفته است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم اولین یادواره بزرگداشت شهید سر لشگر فلاحی که در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بنده به عنوان سرباز کوچک ارتش اسلام از همه عزیزانی که در برگزاری این یادواره تلاش کردند تشکر می کنم.

وی افزود: سال 58 چند مصاحبه و از جمله مناظره به یاد ماندنی و معروف و تاریخی شهید فلاحی را با نمایندگان گروهک ها در تلویزیون دیدم و صحبتهای ایشان را در نماز جمعه شنیدم.

امیر موسوسی تصریح کرد: آن هیبت مردانه، صدای باصلابت و استحکام سخن که در عین اقتدار صداقت در آن موج می زد و وقتی حرف می زد گویی او نماد اقتدار و قدرت و اراده ملت ایران است که سخن می گوید آنچنان در من تاثیر گذاشت که عاشق پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام شدم و این عشق را همچنان در دل دارم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در شهریور 84 که به ریاست ستاد مشترک ارتش انتخاب شدم و وارد دفتر کارم شدم در آن 3 سال یکی از کارهای من نگاه کردن به تصویر شهید فلاحی بعنوان زینت بخش آن دفتر بود و فکر کردن به اینکه این مرد بزرگ در چه شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد.

وی افزود: شهید فلاحی ارتش را مداوا و تقویت کرد و دشمن را از خاک این کشور بیرون ریخت و ارتش را سرافراز کرد و نگهبان آن میراث گرانبها بود که با صبر و بردباری  و گذشت و فداکاری و مدیریت و دور اندیشی ارتش را به اینجا رساند.

امیر موسوسی اظهار داشت: من هر چقدر درباره شهید فلاحی مطالعه کردم دیدم چقدر درباره او نمی دانم.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بعد از تقدیر مقام معظم رهبری درباره مدیریت جهادی مطالعاتی در این زمینه انجام دادم و در این یک هفته مطالعه در احوال شهیدو فلاحی دیدیدم برجسته ترین مصداق یک مدیر جهادی و کاملترین الگو در اینباره را در دو ونیم سال زمان حضور این شهید بزرگوار از پیروزی انقلاب تا مهر ماه 60 را می بینیم.

وی افزود: زمانی که سازمانی از هم گسیخته بود و با بحران های عجیبی دست و پنجه نرم می کرد کسی که آن سازمان را تحویل بگیرد و سامانی بدهد و وارد جنگ کند شهید فلاحی بود که در این مدیریت هرگز نباید شک کرد.مدیریت در شرایطی که مشکلات کمرشکن و استخوان خرد کن بود و خواب و خوراک را از انسان می گرفت.

امیر موسوی اظهار داشت: همسنگر شهید فلاحی در اهواز تعریف می کند که بعد از آن همه تلاش روزانه وی شب تا صبح چشم بر هم نمی گذاشت و فکر می کرد که چه کاری باید انجام دهد.

وی تصریح کرد: مردی که از ثانیه ها  نگذرد و گله نکند و و خم به ابرو نمیاورد و هر حرفی از کمبودها نزند و سرمایه اش ایمان و اراده خلل ناپذیر، جدیت، قاطعیت و ایمان به موفقیت و پیروزی و خون پاکش باشد و مصداق استقامت در راه خدا باشد شهید فلاحی بود که نمونه کامل مدیریت جهادی است.

امیر موسوی گفت: بنده بعنوان یک محقق و مدرس دانشگاه در درس مدیریت به همه پژوهشگران و استادان علاقه مند به مدیریت جهادی پیشنهاد می کنم تا این دو و نیم سال مدیریت شهید فلاحی را به دقت مطالعه کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار داشت: برخی شهید فلاحی را یک نظامی عالم و دارای تخصص و اشراف و علم نظامی، نبوغ جنگ و مقابله با آن و افسری بسیار شجاع و معتقد ذکر کردند و برخی انسانی مخلص در خدمت انقلاب و حاضر در خط مقدم رئوف و مهربان و در تصمیم گیری ها قاطع دانسته اند.

وی تصریح کرد: برخی او را فداکار ، میهن دوست، انقلابی، فدایی حضرت امام(ره)، و برخی از همشهریان و هم سن و سالهای او وی را نمازخوان، مودب، آگاه به مسائل شرعی و منظبط نامیده اند.

امیر موسوی اظهار داشت: برخی او را حم بردبار، دارای اخلاق پسندیده، سخنرانی قوی و با منطق، ساده زیست و مردمی، دارای آرامش فوق العاده و اعتقادات ریشه ای پابرجا و نفوذ معنوی بر دیگران دانسته و برخی وی را افسری ورزیده ، قوی بنیه، بسیار جدی و دارای پشتکار و اعتماد به نفس بالا و جنگجویی تمام عیار و آماده شهادت و عارف گفته اند.

وی افزود: اما آنچه جلب توجه می کند مظلومیت این شهید بزرگوار است که آنچنان که لازم و شایسته است معرفی و تجلیل نشده و شخصیت او به اندازه کافی مورد تحلیل قرار نگرفته است.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار داشت: دوشنبه که بر سر مزار او مراسمی برگزار شد اهالی طالقان گفته بودند که ما سالها منتظر شما بودیم چرا اینقدر دیر آمدید؟

وی افزود: برادر عزیزی می خواست فیلمی بسازد و ما فیلمنامه را در خور این شهید عزیز ندیدیم و به اوگفتیم: این فلاحی فیلمنامه تو آن  فلاحی نیست. او گفت شما باید از من متشکر باشید که بدون هیچ امکانتتی این فیلم را می سازم.وی حق داشت، برای اینکه ما شهید فلاحی را آنطور که باید نه شناسایی کرده و نه شناسانده بودیم.

امیر موسوی تصریح کرد: از همه نویسندگان ، خبرنگاران و علاقه مندان به مفاخر ایران در دفاع مقدس دعوت می کنیم تا گرد ناشناخته ها را از چهره این مرد بزرگ پاک کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: شهید فلاحی و خانواده بزرگ او هیچج نیاز به ما ندارند اما جامعه و تاریخ ما سخت به شناختن شهید فلاحی نیازمند است . ما شهید زیاد داده ایم اما این شهید چیز دیگری است. پس چگونه می شود یک نفر به اینجا می رسد. او زنده است و زنده می ماند.

وی تصریح کرد: کوه های قهرمانپرور خطه طالقان باید به خود ببالند که چنیبن مردان بزرگی را در دامان خود پرورش داده اند و فرزندان برومند این خطه افتخار کنند که طالقانی هستند.

وی افزود: آروزی شهید فلاحی سربلندی و آقایی ایران اسلامی بود که برآورده شد.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: در پیشگاه خانواده معظم شهید فلاحی متعهد می شویم که همواره آرمانهای این مرد بزرگ یعنی اسلام ، قرآن کریم، ولایت، ارزشهای اسلامی، و ایران عزیز را با خون خود پاسداری خواهیم کرد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از همسر شهید فلاحی و خانواده معظم ایشان با حضور امیر موسوی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد نماینده طالقان در مجلس  و تهامی استاندار البرز، تجلیل به عمل آمد و از تندیس شهید فلاحی ونرم افزار چند رسانه ای شهید فلاحی رونمایی شد.
 
 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: