سازمان حج و زیارت: قیمت فیش حج باواگذاری کارهای نقل وانتقال به کارگزاران کاهش یافت

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام به عتبات عالیات گفت: کار ثبت نام دوره جدید از طریق سایت از روز گذشته آغاز شده و اعزام از 14 ماه مبارک رمضان از سر گرفته می شود.
رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با واگذاری کارهای نقل و انتقال فیش های حج به کارگزاران، قیمت این فیش ها کاهش محسوسی داشته است.
 
به گزارش ایرنا، ˈسعید اوحدیˈ سه شنبه شب در نشستی خبری در گرگان افزود: با این کار دست دلالان و سودجویان کوتاه شده و قیمت ها به یک پنجم کاهش یافته است.
 
به گزارش ایرنا، این تصمیم برای اولین بار در دولت تدبیر و امید گرفته شد تا کار نقل و انتقال ها که برخی به اشتباه از خرید و فروش آن یاد می کنند، آزاد شود.
 
وی تصریح کرد: برخی از افراد بنابه دلایل اقتصادی توانایی عزیمت به حج را بعد از انتظار طولانی در نوبت اعزام ندارند و از سوی دیگر عده ای با وجود توان اقتصادی ثبت نام نکرده اند، و این آزادسازی به این منظور انجام شده است.
 
اوحدی ادامه داد: امروز قریب به شش میلیون و 700 هزار نفر زائر عمرده مفرده در انتظار اعزام به مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، اما با توجه به محدود بودن ظرفیت در اعزام، زمان نسبتا زیادی برای اعزام آخرین نفر خواهیم داشت.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: کار ثبت نام عمره مفرده در دوره جدید، با پیش بینی های انجام شده، سه سال دیگر انجام می شود.
 
اوحدی افزود: در دوره گذشته بیش از هفت میلیون زائر ثبت نام کرده اند و یک میلیون نفر هم از گذشته در نوبت بودند، در صورتی که سال قبل تنها موفق به اعزام 800 هزار نفر شدیم و اگر سطح کیفی خدمات در عربستان با توجه به قول های داده شده طی دو سال آینده افزایش یابد، ظرفیت اعزام ها نیزافزایش خواهد یافت.
 
وی اظهار کرد: در حج تمتع نیز ظرفیت هر کشور از سوی سازمان کشورهای اسلامی اعلام می شود و این ظرفیت به ازای هر سال یک هزارم جمعیت آن کشور بوده و سال گذشته نیز این میزان 20 درصد کاهش داشته است.
 
به گفته اوحدی، اکنون 5/1 میلیون نفر زائر تمتع در صف انتظار هستند که با توجه به ظرفیت های در نظر گرفته شده برای هر سال، اعزام نفر آخر، 18 سال زمان می خواهد.
 
وی در خصوص اعزام به عتبات عالیات گفت: کار ثبت نام دوره جدید از طریق سایت از روز گذشته آغاز شده و اعزام از 14 ماه مبارک رمضان از سر گرفته می شود.
 
اوحدی یادآور شد: البته با توجه به مسائل روز عراق و حضور نیروهای داعش در این کشور، اعزام ها تنها از طریق مرز هوائی و به مقصد نجف اشرف می باشد و برای زائرانی که امکان فرودگاهی در شهرهای خود ندارند، تدابیری اندیشیده شده تا از طریق نزدیکترین فرودگاه اعزام شوند و مشکلی در نجف و کربلا نخواهیم داشت.
 
وی در خصوص شیوع بیماری ˈکروناˈ نیز گفت: این بیماری از طریق فرآورده های لبنی شتر شیوع و سرایت می کند و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این بیماری فصلی است.
 
رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: از 807 هزار زائر اعزام شده به عمره مفرده از کشورمان، خوشبختانه حتی یک مورد هم گزارش در خصوص این بیماری برای زائرین ایرانی نداشتیم و از سوی دیگر این بیماری در عربستان مهار شده است.
 
اوحدی با اشاره به ارتقاء سطح کمی و کیفی ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی مشرف به حج تمتع سال جاری، گفت: تاکنون 68 درصد از این زائران تحت معاینات و معالجات پزشکی قرار گرفته اند و اقدامات در خصوص مابقی نیز تا 15 ماه رمضان انجام خواهد شد و از زائران می خواهیم چنانچه بیماری خاصی دارند و یا از هر گونه داروئی استفاده می کنند به پزشکان اطلاع دهند تا نسخه مخصوص برای آنان نوشته شود که مشکلی در کشور مقصد نداشته باشیم.
 
وی در خصوص مواد مخدر گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با آموزش های لازم و تذکرات و سخت گیریهای پلیس ایران، هیچ ایرانی در این خصوص در عربستان زندانی نیست و شاید عده ای معدود که در قبرستان بقیع با نیروهای پلیس این کشور درگیر شده اند، در زندان باشند که به زودی کار آزادی آنان انجام خواهد شد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فوت شدگان ایرانی در کشور عراق و یا عربستان نیز گفت: در مورد زائرانی که از طریق شرکت های معتبر زیرنظر سازمان اعزام شده اند، تاکنون مورد خاصی در خصوص فوت نداشته ایم، همچنین با رایزنی های انجام شده، چنانچه زائران قانونی فوت شوند، شهید و اگر مجروح شوند، جانباز محسوب می شوند.
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: