هشدار لاریجانی به یک تخلف احمدی‌نژاد
تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطار قانون اساسی و پس از بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی اظهار داشت: بنده از نظر شکل بررسی طرح سوال از رییس جمهور که به نظرم موجب تقویت دولت و مجلس شد، خوشحالم اما از نظر محتوا مسائلی درجریان بررسی این طرح مطرح شد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: طبق قانون اساسی رئیس جمهور در برابر ملت و رهبری و مجلس مسئول است و طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی رئیس جمهور در برابر مجلس مسئولیت دارد.
 
یوسف‌نژاد ادامه داد: رئیس‌جمهور در اینجا گفت که نامی از بنده برده نشده است از این رو از رئیس مجلس انتظار داشتیم که طبق قانون اساسی از مجلس دفاع می‌کرد و راجع به این موضوع اظهار نظر می‌کرد.
 
وی متذکر شد: عنوان اینکه این موضوع ارتباطی به رئیس جمهور ندارد، مغایر اصل ۱۲۳ قانون اساسی است اما از نظر شکل قضیه خوشحالم که این موضوع در مجلس هشتم مطرح شد اما از نظر محتوا انتظار است که راجع به مسائل مطروحه دفاع می‌کردید.
 
علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اخطار یوسف‌نژاد گفت: ‌ما از نظر قواعد کلی مشکلی در سوالات ندیدیم و اجازه دادیم که مطرح شود و اینکه آیا مربوط هست یا نه، این موضوع با هیات رییسه مجلس است.
 
لاریجانی تاکید کرد که در مورد قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی با تاخیر وزیر این وزارتخانه به مجلس تخلف صورت گرفته و مسئول اجرای این امور رئیس جمهور است و این اشکال در این زمینه وارد نیست.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: