حجت الاسلام آل هاشم : دژ فرهنگ دفاع مقدس قابل تسخیر نیست

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر امروز دفاع نظامی در میدان‌های جنگ وجود ندارد اما این نکته قابل توجه است که ما همگی به این فرهنگ محتاجیم و فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که قابل تسخیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران امروز شنبه هفتم تیرماه با حضور سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی، سردار فضلی جانشین بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حجت الاسلام مصلحی رئیس سازمان روحانیت و دفاع مقدس، حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش و رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس قدم برداریم چرا که اگر امروز دفاع نظامی در میدان‌های جنگ وجود ندارد اما این نکته قابل توجه است که ما همگی به این فرهنگ محتاجیم فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که قابل تسخیر نیست.

وی ادامه داد: همه جوانان نسل جدید ما باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا باشند. بنیاد حفظ آثار در ارتباط با انتظار این فرهنگ به جوانان و جامعه امروزی نقش ارزشمندی دارد با ثبت خاطرات و وصایای شهدا ضبط سخنان فرماندهان دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا می‌تواند قدم مثبتی در این راستا بردارد. همچنین تدوین و چاپ کتب در این حوزه بسیار موثر است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: راهیان نور نیز قدم مثبت دیگری در حفظ ارزشهای دفاع مقدس است که در ایام نوروز پیگیری می‌شود راهیان نور بهترین راه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به شمار می‌آید. ما باید در همه حال آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و این فرهنگ را حفظ کنیم تا در مواقع ضرورت از جوانان غیور و انقلابی استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم سردار عبدالله روشن که به معاونت رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران منصوب شد طی سخنانی از اعتماد و انتخاب مسئولان مربوطه تشکر کرد و گفت: دفاع مقدس نقطه عطف کشور ما محسوب می‌شود دفاعی که فقط به نیروهای مسلح اتکا ندارد بلکه متعلق به همه آحاد ملت است انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر وظیفه حساسی به شمار می‌آید. حفظ این فرهنگ و به رخ کشاندن حماسه آفرینی‌ها پشتوانه عظیمی برای ملت به شمار می‌آید و نوعی نقش بازدارندگی ایفا می‌کند. دشمن در مقابل این فرهنگ توان مقابله را در خود نمی‌بیند وبه فکر هجوم و مقابله نمی‌افتد نه اینکه نخواهد بلکه نمی‌تواند.

وی ادامه داد: به دلیل رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس اگر بخواهیم کشور خود را بیمه کنیم باید به نشر ارزشها توجه ویژه‌ای داشته باشیم فرهنگ مقاومت امروزی با فتنه عظیمی که در جهان اسلام مواجه است از اهمیت بسیاری برخوردار است مردم ولایت‌مدار برای مقابله با کشور و آمادگی در برابر دشمن باید به آن توجه داشته باشند. همانگونه که امام و رهبری خواستار فرهنگ مقاومت بودند امیدوارم بتوانم در حد بضاعت خویش خدمات ناقابلی را تقدیم این عرصه کنم.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: