صید بزغاله مار در دانشگاه فردوسی
تاريخ : 6 / 3 / 1393برچسب:, | 7:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیر حوزه یک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از صید بزغاله مار در دانشگاه فرودسی این شهر خبر داد.
 

خبرگزاری ایسنا: مهدی رضایی افزود: به دنبال تماس ساکنان کوی دانشگاه فردوسی مشهد با سامانه 125 مبنی بر مشاهده حیوان ناشناخته عظیم الجثه‌ای در محوطه حیاط یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه کوی، با توجه به حساسیت موضوع ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد گروه نجات ایستگاه شماره 25 را به محل حادثه واقع در کوی دانشگاه فردوسی مشهد اعزام کرد.

رضایی افزود: نجاتگران با حضور در محل مشاهده کردند که یک گونه نادر از بزغاله مار به طول یک متر و قد 10 سانتیمتر در حال جست وخیز در محوطه حیاط یکی از خوابگاه‌هاست که آنان با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و با استفاده از تور صید حیوانات موفق به زنده‌گیری این حیوان (بزغاله مار) شدند.

مدیر حوزه یک عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: با شروع فصل گرما، بعضی از حیوانات برای دستیابی به آب و غذا وارد محیط های شهری می‌شوند و با توجه به اینکه قسمتی از کوی دانشگاه فردوسی مشهد شبهه بیابانی است این حیوان توانسته از طریق نواحی کوهستانی جنوب مشهد به این منطقه وارد شود.

به گزارش ایسنا، بزغاله مار جزو خانواده خزندگان است. سر این حیوان به بزغاله‌های کوچک و بقیه بدنش هم به مار شباهت دارد.

بزغاله مار در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، زمین‌های ماسه‌ای با سطوح ناهموار، خاک‌های رسی و در دامنه کوهها زیست می‌کند و از پستانداران کوچک، پرندگان، تخم پرندگان و خزندگان، عقرب‌ها، حشرات بزرگ و وزغ‌ها تغذیه می‌کند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: