تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست وزیر اسبق اوکراین در اظهاراتی از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "یولیا تیموشنکو" دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری اوکراین که قرار است روز چهارم خرداد برگزار شود، نامزد خواهد شد.

تیموشنکوی ۵۳ ساله تصمیم خود را در یک کنفرانس خبری در کی یف اعلام کرد. او که اصلی ترین رقیب ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور برکنار شده اوکراین بود، بعد از تغییر دولت در این کشور، و پس از حدود سه سال از زندان آزاد شد.

او در سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهام سوءاستفاده از قدرت به تحمل هفت سال زندان محکوم شده بود. هواداران تیموشنکو و کشورهای غربی این اتهام را سیاسی خوانده بودند.

تیموشنکو دو دوره نخست وزیر اوکراین بود و در سال ۲۰۱۰ در انتخابات ریاست جمهوری در رقابتی نزدیک با ویکتور یانوکوویچ، شکست خورد. تیموشنکو کمی بعد در محاکمه ای جنجالی به اتهام سوء استفاده از قدرت و اختلاس به هفت سال زندان و ۱۸۸ میلیون دلار پرداخت غرامت محکوم شد. وی در ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ از زندان آزاد شد. آزادی او مقارن با اوج گرفتن انقلاب دیگری علیه یانوکوویچ در اوکراین بود که چند روز بعد به سرنگونی یانووکویچ از قدرت منتهی شد.

تیموشنکو در جریان انقلاب نارنجی مردم اوکراین از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، و از همراهان ویکتور یوشچنکو (رهبر حزب مخالف دولت) بود. وی پس از ورود به عرصه سیاست به فعالیت اقتصادی در صنعت گاز اوکراین مشغول بود و بر اساس برخی برآوردها یکی از ثروتمندترین افراد در این کشور است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: