آل‌هاشم: فرهنگ، مختص به یک وزارتخانه و سازمان نیست/باید شاهد شکوفایی اقتصاد و فرهنگ

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "تنها راه مقابله با دشمن، پیگیری مسائل فرهنگی است"، گفت: مراقبت از نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن و جلوگیری از غلو و افراط در دین و ایجاد حیات معنوی در جامعه، از جمله اهدافی است که باید در سال جدید و سال‌های آتی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی"، خاطرنشان کرد: مسأله اقتصاد موضوعی بسیار مهم است. امروزه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل و مفاهیمی مواجه است که تاکنون به هیچ عنوان در عرصه‌های نظری و عملی مشابه واقعی نداشته است.

وی با بیان اینکه "هر کشوری پرچم استکبارستیزی را استوار کند، نیازمند الگوسازی در عرصه‌های اقتصادی خود خواهد بود"، تصریح کرد: بر این اساس، خود انقلاب اسلامی مکلف به نوعی نوآوری،‌ ابتکار، نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "اقتصاد مقاومتی یکی از این نوآور‌ی‌ها به حساب می‌آید"، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر بارها مطرح کرده‌اند، ما باید یک اقتصاد مقاومتی و واقعی در کشور بوجود بیاوریم؛ چراکه این یک واقعیت است که چنانچه کشور در مقابل فشارهای خارجی از جمله تحریم‌ها مقاومت مدبرانه‌ای از خود نشان دهد، نه فقط روند حربه‌های آنها را کُند می‌کند بلکه استفاده از این حربه‌ها را در سال‌های آینده امکان‌ناپذیر خواهد کرد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه "اقتصاد موضوع بسیار با اهمیتی است"، گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری دارای الزاماتی است. کاهش وابستگی به نفت از جمله همین الزامات است. همچنین، مردمی کردن اقتصاد و توانمندسازی بخش خصوصی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت مصرف از جمله دیگر الزاماتی است که برای بحث اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه "مدیریت مصرف به معنای مصرف متعادل و پرهیز از اسراف است"، تاکید کرد: نه تنها دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بلکه مردم نیز باید به مدیریت مصرف و مصرف متعادل منابع طبیعی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه مدیریت در مصرف امروزه به عنوان یک جهاد به حساب می‌آید. امروز پرهیز از اسراف، بی‌شک در مقابل دشمنان یک حرکت جهادی نامیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به مطرح شدن موضوع فرهنگ در شعار سال 93، گفت: مسأله فرهنگ مسأله‌ای به مراتب مهمتر از مسائل اقتصادی است. فرهنگ از این جهت دارای اهمیت است که نظام ما با انقلابی فرهنگی روی کار آمده است. انقلاب اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی تاکنون همواره مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته است.

آل‌هاشم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه همه‌جانبه به بحث فرهنگ در جامعه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از 20 سال قبل همواره به بحث تهاجم فرهنگی و مباحثی نظیر شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم اشاره کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که باید به فرهنگ توجه ویژه‌ای شود. ایشان در مقاطع مختلف هشدارهای لازم را به مردم و مسئولان در این زمینه داده‌اند

وی با بیان اینکه "امروز دشمن می‌خواهد عقیده و اراده جوانان و مردم کشور را مورد حمله قرار دهد"، اظهار کرد: ما باید در داخل کشور فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم و در عرصه فرهنگی روز به روز در مقابل هجمه‌های عظیم دشمن فعال‌تر از گذشته باشیم؛ چراکه دشمن قصد دارد از طریق ترویج فساد، بی‌بندباری، فحشا،‌ بی‌حجابی و مواد مخدر جوانان ما را از ما بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با بیان اینکه "دشمن قصد ایجاد اختلاف میان مسئولان و همچنین برادران اهل تسنن و تشیع و اقوام ایرانی را دارد"، گفت: به جز از طریق پیگیری مسائل فرهنگی، هیچ راهی برای مقابله اینگونه اقدامات دشمن وجود ندارد. ما باید فعالیت‌های فرهنگی خود را روز به روز گسترش دهیم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم. ما باید اهداف فرهنگی خود را روشن کنیم و با اولویت قرار دادن آنها در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی اضافه کرد: دعوت به سوی خدا و خارج کردن مردم از ظلمات و حرکت به سوی نور، باید یکی از اهداف و اولویت ما در سال جدید باشد. مراقبت از نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن و همچنین جلوگیری از غلو و افراط در دین و ایجاد حیات معنوی در جامعه، از جمله اهدافی است که باید در سال جدید و سال‌های آتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه "موضوع فرهنگ، مسأله‌ای مختص به یک وزارتخانه و سازمان نیست"، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان، بویژه روحانیون،‌ دانشگاهیان و معلم‌ها باید به نهادینه‌سازی فرهنگ در جامعه کمک کنند.

آل‌هاشم در پایان گفت: امیدوارم همگی بتوانیم در راستای تحقق بخشیدن به اوامر و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم تا همانگونه که در سال گذشته با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین روز قدس و راهپیمایی روز 22 بهمن، در حماسه سیاسی موفقیت‌های چشمگیری به دست آوردیم، امسال نیز شاهد شکوفایی‌های گسترده‌ای در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: