اخبار جدید از تعطیلی پنج شنبه‌ ها
تاريخ : 9 / 11 / 1392برچسب:, | 11:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت : اصلا بحث لغو تعطیلی ۵ شنبه‌ ها مطرح نیست ،‌ قرار نیست به معلمان که سنگربان اصلی ما هستند یک جمله زور بگوییم و ساعات کار آنها را افزایش دهیم.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر  ، حمید رضا کفاش در پاسخ به این پرسش که هم‌ اکنون در رابطه با تعطیلی پنج شنبه‌ های مدارس فضای ملتهبی در جامعه ایجاد شده که موجب نگرانی معلمان و دانش‌آموزان شده است برای روشن‌سازی افکار عمومی آخرین جزئیات را در این زمینه عنوان کنید، اظهار داشت: در رابطه با تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس، شاهد این موضوع بودیم که اخبار به درستی منعکس نشد در حقیقت اصلا بحث لغو تعطیلی 5 شنبه‌ها مطرح نیست.

وی افزود: سال تحصیلی آینده همچنان 5 شنبه‌ها مدارس تعطیل خواهند بود اما در کنار این تعطیلی از آنجایی که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تاکید دارد ساماندهی زمان آموزش در 5 روز هفته باشد و یک روز به فعالیت‌های فوق برنامه یعنی اردو، آموزش معلمان و فعالیت‌های تربیتی اختصاص یابد، وزیر آموزش و پرورش برای احیای این موضوع دستور دادند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق دستور وزیر آموزش و پرورش کمیته‌ ای با مسئولیت بنده و عضویت رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد گفت : این کمیته بر روی طرح یک روز بدون کیف و کتاب که قرار است به فعالیت‌های فوق برنامه و پرورشی بپردازد، متمرکز می‌شود.

کفاش بیان کرد : مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ساعاتی را علاوه بر ساعات آموزشی به عنوان فوق برنامه در نظر گرفته است و برای اینکه بتوانیم یک روز فعالیت‌های جذاب و فوق برنامه در مدارس داشته باشیم ابتدا باید کارهای مطالعاتی را انجام داد و سپس وارد مرحله برنامه ریزی، جذب اعتبار و نیروی انسانی شویم.

وی با اشاره به اینکه یک روز بدون کیف و کتاب پس از طی مراحلی که عنوان کردم از سال آینده به صورت آزمایشی در تعداد محدودی از مدارس اجرا می‌شود، گفت: اجرای آزمایشی طرح‌ها در سال‌های گذشته در آموزش و پرورش وجود نداشت  به گونه‌ای که شاهد بودیم کلاس ششم به یکباره و بدون اجرای آزمایشی در سراسر کشور اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تبلیغی که رسانه‌ها انجام داده‌اند باعث شده تا معلمان ابتدایی تصور کنند که قرار است بعد از مدتی که تبعیض برداشته شده بود و ساعات موظف آنها کمتر شده، مجدد پنج‌شنبه‌ ها به نظام آموزشی برمی‌گردد و به معلمان ابتدایی می‌گوییم با همین حقوق ، پنج‌شنبه‌ها نیز به مدارس آمده و کارشان را انجام دهند در حالیکه به هیچ وجه این گونه نیست.

کفاش افزود: هم‌ اکنون در مرحله برنامه ریزی برای یک روز بدون کیف و کتاب هستیم و در تلاشیم تا پس از آن نیروی انسانی و منابع مالی را تامین کنیم و برای سال تحصیلی آینده به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس سراسر کشور این طرح اجرا شود البته در مدارسی که خودشان داوطلب هستند.

وی با اشاره به شرایط لازم برای مدارسی که قرار است یک روز بدون کیف و کتاب را اجرا کنند، عنوان کرد: امکانات لازم، افراد علاقه‌مند و مدیر دلسوز از شرایط اصلی برای اجرای این طرح است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر قرار است این طرح در یک مدرسه اجرا شود به طور قطع پیش بینی خواهیم کرد که این مدرسه به چه تعداد نیروی حق التدریس، امکانات و منابع مالی نیاز دارد و آنها را تامین خواهیم کرد. زمانی که طرح یک روز بدون کیف و کتاب را بعد از برنامه ریزی وارد مرحله تصویب کرده و آن را به تصویب رساندیم به طور قطع منابع مالی و انسانی را تامین خواهیم کرد.

کفاش اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده که یک روز بدون کیف و کتاب به صورت آزمایشی اجرا می‌شود همزمان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به ارزیابی آن خواهد پرداخت و اگر طرح با موفقیت همراه بود در سال تحصیلی 94-95 با شیب ملایم در سایر مدارس اجرا می‌شود و باز هم به صورت سراسری در تمام مدارس عملیاتی نمی‌‌شود، آیا این موضوع به معنای لغو تعطیلی پنج شنبه مدارس است

وی ادامه داد: به معلمان ابتدایی می گویم که اگر قرار باشد در روزهای پنج‌شنبه مدارس به صورت آزمایشی بازشوند، آنها همچنان ساعات موظف خود را خواهند داشت و اگر قرار باشد از آنها در این روز استفاده کنیم داوطلبانه بوده و حق و حقوقشان را پرداخت می‌کنیم. قرار نیست به معلمان که سنگربان اصلی ما هستند یک جمله زور بگوییم و ساعات موظفی آنها را افزایش داده و مدرسه را بدون تامین امکانات لازم به فعالیت‌های اضافه و فوق برنامه وادار کنیم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم‌اکنون این فضا در جامعه ایجاد شده که معلمان تصور می‌کنند قرار است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از سال تحصیلی آینده لغو شود و ساعات موظفی آنها افزایش یابد، افزود: در چنین شرایطی مشخص است که معلم ناراضی می‌شود اما به آنها می‌گویم که هیچ تغییری در ساعات موظفشان ایجاد نمی‌شود. ما قصد نداریم تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس را لغو کنیم بلکه تلاش داریم تا یک روز را در مدرسه به فعالیت‌های شاد تبدیل کنیم.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: