آغاز ثبت‌نام مرحله دوم عمره مفرده از فردا
تاريخ : 1 / 11 / 1392برچسب:, | 6:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان حج و زیارت گفت:نام نویسی در کاروان های مرحله دوم عمره مفرده از فردا با انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار آغاز می شود.

سعید اوحدی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر با بیان این که متقاضیانی که اولویت های آنان اعلام می شود می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات حج و زیارت نام نویسی کنند،افزود:در این مرحله نیز همچون مرحله نخست،اولویت ها به صورت پلکانی اعلام می شود و در هفته اول،اولویت های یک تا 360 دوباره فراخوان می شوند.

وی گفت:از هفته دوم به فراخور ظرفیت خالی استان ها، از اولویت 360 به بعد از طریق رسانه های محلی اعلام ظرفیت خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت از افرادی که اولویت آنان از یک تا 300 است خواست برای سفرعمره در سال جاری برنامه ریزی کنند زیرا سازمان حج و زیارت تصمیم دارد از سال آینده اولویت های یک تا 300 را در صورت نام نویسی نکردن به آخرین اولویت منتقل کند.

اوحدی همچنین از متقاضیانی که پیش از پنجم فروردین 86 ودیعه گذاری کرده اند درخواست کرد که قبل از نام نویسی حتما فیش 400 هزارتومانی خود را به فیش 800 هزارتومانی تبدیل کنند.

وی گفت:سود سپرده گذاری این متقاضیان برای آنان لحاظ خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره قیمت سفرعمره در مرحله دوم،گفت:این دوره،دوره ایام خاص یعنی ماه های رجب،شعبان و رمضان است و به طور طبیعی همه ساله در این ایام افزایش قیمتی وجود دارد.

اوحدی افزود:امسال افزایش قیمت ایام خاص نسبت به دوره اول حدود 5 درصد است یعنی اگر کف قیمت در دور اول یک میلیون و هفتصد هزارتومان باشد،در ایام خاص حدود 60 هزار تومان افزایش قیمت خواهد داشت.

وی ادامه داد:در ایام رمضان نیز به علت قصد زائران،دوره عمره 15،17 و 19 روزه است که در این ایام قیمت عمره به دو میلیون و هفتصد هزارتومان می رسد.

اوحدی افزود: در دور دوم سفرعمره مفرده اعزام ها از هشتم فروردین سال آینده شروع می شود و تا پنجم تیر ادامه خواهد داشت.

وی گفت:در این دوره نیز تلاش خواهیم کرد زمینه تشرف 420 هزار متقاضی سفر عمره را فراهم
کنیم تا به وعده افزایش 70 درصدی عمره امسال یعنی اعزام 850 هزار زائر دست یابیم.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به تاخیر پروازهای عمره و عتبات در فصل زمستان،گفت:عمده این تاخیرها به خاطر شرایط نامساعد جوی و مه گرفتگی فرودگاه ها بوده است.

اوحدی با فراخواندن زائران به حوصله و تحمل، افزود:به همه زائران اطمینان می دهم که شرکت فرودگاه ها،سازمان هواپیمایی و سازمان حج و زیارت همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا زائران با اولویت امنیت،در رفاه باشند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: