غذاهایی که باعث تولید خون رقیق می‌شوند
تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود، همچنین تخم‌مرغ عسلی باعث تولید خون رقیق و گوشت گوساله خون غلیظ تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  سمیه فتعلی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره غذا و تغذیه در طب سنتی، اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران، مواد غذایی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روان موثر است، همچنین غذا علاوه بر تامین انرژی، جایگزین بخش‌های از دست رفته یا همان ترمیم بافت‌ها می‌شود و هر ماده غذایی اثرات مثبت و منفی خود را بر بدن دارد که بر جسم و روان افراد تاثیر گذار است.

به گفته وی به جز آب هر ماده ای که وارد بدن می‌شود و بین آنها فعل و انفعالی صورت می‌پذیرد جز یکی از ۶ صورت غذای مطلق، دوای معتدل، غذای دوایی، دوای مطلق، دوای سمی و سم مطلق است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: غذای مطلق غذایی است که در تعامل با بدن تغییر یافته و شبیه به آن می‌شود، اما بدن را تغییر نمی‌دهد، مانند آب گوشت‌های لطیف و تخم مرغ عسلی؛ دوای معتدل، نیز غذایی است که در تعامل با بدن تغییر می‌کند اما نه شبیه آن می‌شود و نه در بدن تغییری ایجاد می‌کند. همچنین غذای دوائی، غذایی است که در تعامل با بدن هم خود تغییر پیدا می‌کند و هم بدن را تغییر می‌دهد و شبیه بدن شده و جز آن می‌شود، مانند شلغم، کاهو، اسفناج و ...

فتعلی اضافه کرد: دوائی مطلق نیز غذایی است که در تعامل با بدن هم خود تغییر پیدا می‌کند و هم بدن را تغییر می‌دهد، مانند زنجبیل، رازیانه، فلفل و ... ولی در آخر شبیه بدن نشده و جز آن نمی‌شود، دوائی سمی نیز آن است که در تعامل با بدن تغییر پیدا می‌کند و بدن را نیز تغییر می‌دهد و به تباهی آن می‌انجامد و سم مطلق نیز، آن است که در تعامل با بدن تغییر نمی‌کند ولی بدن را تغییر داده و آن را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه غذاها به ۲ دسته لطیف و کثیف تقسیم می‌شوند، ادامه داد: غذای لطیف، سهل هضم بوده و از آن، خون رقیق ایجاد می‌شود مانند زرده تخم مرغ عسلی و هضم غذای کثیف نیز دشوار است مانند گوشت گوساله و از آن، خون غلیظ تولید می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: غذاهای لطیف و کثیف هر کدام به ۲ گروه کثیر الغذا و قلیل الغذا تقسیم می‌شوند که کثیرالغذا ماده‌ای است که بیشتر آن به خون تبدیل و انرژی زیاد و سیری طولانی دارد و قلیل الغذا برعکس است و هر یک از این ۲ نیز به صالح الکیموس و فاسد الکیموس تقسیم می‌شوند.

فتعلی خاطرنشان کرد: صالح الکیموس غذایی است که از آن به میزان مناسب اخلاط تولید شده و منجر به تغییر در مزاج فرد نمی‌شود و فاسد الکیموس از آن خون فاسد تولید می‌شود و در نهایت بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: