جبارزاده کلیددار استانداری آذربایجان‌شرقی شد

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالاخره انتظارها به سر رسید و دود سفید از دودکش کلبه هیئت دولت بیرون آمد و روحانی کلید استان آذربایجان شرقی را به اسماعیل جبارزاده به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی سپرد.

خبرگزاری فارس: جبارزاده کلیددار استانداری آذربایجان‌شرقی شد 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: با تصویب هیئت دولت اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی شد.

محمداسماعیل جبارزاده پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: هر زمان به وجود بنده نیاز باشد حاضرم برای خدمت و این امر را بزرگ‌ترین افتخار برای خود می‌دانم که خادم ملت آذربایجان باشم.

 

 

اسماعیل جبارزاده کیست؟

«اسماعیل جبارزاده» در سال 1339 در شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی به دنیا آمد. دوران تحصیل را در این شهر سپری کرد و با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی را در جبهه‌های جنگ و دفاع از آب و خاک و کیان این کشور پرداخت. او هم مانند بسیاری دیگر از سرداران و مدیران ارشد استان، در لشکر همیشه سرافراز عاشورا سابقه فعالیت دارد. او مسئول بهداری لشکر عاشورا بود.

بعد از پایان جنگ در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد و از همین مرحله بود که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. ابتدا و به طور همزمان در سال 1378 به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و هیئت علمی انستیتو پاستور ایران درآمد.

اما علاقه او به فعالیت‌های سیاسی سبب شد تا در سال 71 عزم خود را برای حضور در مجلس شورای اسلامی جزم کند. سال 71 برای او خوش یمن بود. چرا که موفقیت بزرگی به دست آورد و در همان اولین سال کاندیداتوری در کسوت نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به مجلس چهارم راه یافت. موفقیتی که تا چهار دوره دیگر یعنی 16 سال بعد هم دوام یافت. شاید در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعداد نمایندگانی که بیش از چهار دوره به مجلس راه یافته باشند انگشت‌شمار باشد و جبارزاده نیز از جمله همان وکلایی است که به این افتخار نایل آمد. از همین رو در سال‌های آخر نمایندگی به چنان اعتبار و جایگاهی دست یافت که برخی از نمایندگان مجلس و حتی رئیس اصولگرای آن از تجربیات و دانش او در مورد برخی آئین نامه‌ها و قوانین نظرخواهی می‌کردند.

حداد عادل (رئس مجلس هفتم) و باهنر (نائب رئیس مجلس) هر گاه جبارزاده اخطار آئین‌نامه‌ای می‌داد و یا در مورد قانون و تبصره‌ای در مجلس تشکیک پیش می‌آمد سراغ جبارزاده می‌رفتند و نظر او را نافذ می‌دانستند.

جبارزاده در مجلس ششم به عضویت هیئت رئیسه مجلس درآمد و یکی از معتمدین رئیس وقت مجلس  شد.

او بسیار کم حرف بود، اما وقتی کارت خود را برای تذکر آیین نامه‌ای بالا می‌برد قطعا یک نکته کلیدی را بازگو می‌کرد. در این دوره از مجلس که اکثر تذکرات آیین نامه‌ای از سوی هیئت رئیسه ناوارد بیان می‌شد کسی به خاطر ندارد که تذکر آیین نامه‌ای جبارزاده ناوارد اعلام شود.

وی از معدود نمایندگان مجلس ششم بود که توانست اعتماد مجدد مردم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را جلب کند و در کنار محمدرضا میرتاج الدینی، اکبر اعلمی و عشرت شایق برای چهارمین بار در سال 83 لباس وکالت تبریزی‌ها را به تن کند.

اسماعیل جبارزاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ربع رشید تبریز است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: