شرایط پذیرش بدون آزمون در دانشگاه شریف
تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 12:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشگاه صنعتي شريف از بین دانشجويان ممتاز در دوره كارشناسي ارشد 13 دانشگاه سراسری برای سال تحصيلي 94-93 بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند.

به گزارش مهر، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئين‎نامه "ارائه تسهيلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر" وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، از ميان دانشجويان کارشناسی ورودی 89 و دورشته‌اي‌های ورودی 88 اين دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منتخب به شرح پیوست، تعداد محدودي را بدون آزمون ورودي جهت ورود به دوره‎هاي كارشناسي ارشد مي‎پذيرد.
 
متقاضيان مي‎بايست فرم درخواست و مدارک خود را از تاريخ 4 آبان تا 19 آبان 92 به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ارائه كنند. زمان تقریبی اعلام نتایج پذیرش، نیمه دوم آذر 92 و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت پذیرش از میان تقاضاهای ارائه شده در مهلت فوق‌الذکر، مرداد 1393 خواهد بود.
 
داوطلبان باید دارای حداقل معدل 17 بوده و حداقل 100 واحد درسی در مقطع کارشناسی را گذرانده باشند از دیگر شرایط برای پذیرش می توان به  اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ 31شهریور93، داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها (پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند امّا معدّل آنان 18 و بالاتر است نیز قابل بررسی است) اشاره کرد.
 
صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی، علوم کامپیوتر و مهندسی وعلم مواد، پرونده داوطلبانی که معدل بالای 16.5داشته و جزء 10% نخست دوره کارشناسی رشته خود باشند، قابل بررسی است.
 
پذيرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشويق و حمايت از دانشجويان با وضعيت تحصيلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادي کارشناسی ارشد است. لذا تاكيد مي‎شود كه ارائه تقاضا از اين طريق  هيچگونه حقي در رابطه با برخورد ویژه با متقاضي در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ايجاد نمي‎نمايد و به كليه متقاضيان توصيه مي‎شود مراحل و پيش‌نيازهاي آزمون عادي کارشناسی ارشد را دقيقاً رعايت کنند.
 
پذیرش دانشجو فقط ازدانشگاه‌های، 1-صنعتی شریف 2- دانشگاه تهران 3- دانشگاه صنعتی امیرکبیر 4- دانشگاه صنعتی اصفهان 5- دانشگاه شیراز 6- دانشگاه علم و صنعت 7- دانشگاه فردوسی مشهد 8- دانشگاه تبریز 9- دانشگاه شهید بهشتی 10- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 11- دانشگاه صنعت نفت(رشته مهندسی نفت) 12- دانشگاه اصفهان (رشته‌های علوم پایه) 13- دانشگاه علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) خواهد بود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: