پوکی استخوان ،بیماری خاموش
تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:پوکی استخوان,بیماری خاموش,عقاب نیوز, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص ارتوپدی، تغذیه سرشار از کلسیم را عامل مهمی در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد.

 

دکتر مرتضی صائب با اشاره به موارد بسیار پوکی استخوان در زنان، گفت: این بیماری را نمی توان مختص زنان دانست، اما اغلب موارد آن در زنان مشاهده می شود.

به گفته صائب موارد پوکی استخوان در زنان بعد از سن یائسگی بسیار دیده می شود که این مسئله به علت تغییرات هورمونی زنان در این دوران می باشد.

این متخصص ارتوپدی از پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش یاد کرد و افزود: این بیماری بدون علامت بوده تا زمانی که فرد با مشکلات شکستگی استخوان مواجه شود. به همین علت ضروری است که زنان، بعد از سن یائسگی تست تراکم استخوان را انجام داده و نسبت به وجود یا عدم وجود این بیماری مطلع شوند.

صائب پیشگیری در زمینه پوکی استخوان را موثرتر از درمان آن دانست وعنوان کرد: چنانچه فردی از ابتدای تولد خود کلسیم بیشتری دریافت کند، دیرتر به پوکی استخوان مبتلا می شود که در این زمینه تغذیه می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

وی علاوه بر تغذیه فعالیتهای بدنی را در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر دانست و افزود: به هنگام فعالیتهای بدنی علاوه بر عضله، استخوانها نیز تقویت می شوند و همین امر مانع ابتلا به پوکی استخوان در افراد می شود.

صائب همچنین وجود ویتامین D در بدن را یکی از فاکتورهای مهم در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد و اظهار داشت: کلسیم به واسطه وجود ویتامین D جذب می شود .

وی به همین علت توصیه کرد: همه افراد به ویژه زنان به مدت 10 تا 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرند تا ویتامین D در پوست آنها ساخته شود./



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: