کم خون ها انبه بخورند!
تاريخ : 3 / 7 / 1392برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یک کارشناس ارشد تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خواص بسیار زیاد میوه انبه گفت: افرادی که دارای کم‌خونی، سوء هاضمه، عادات ماهیانه و مشکلات روده‌ای هستند باید انبه مصرف کنند.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از آفتاب : یک کارشناس ارشد تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خواص بسیار زیاد میوه انبه گفت: افرادی که دارای کم‌خونی، سوء هاضمه، عادات ماهیانه و مشکلات روده‌ای هستند باید انبه مصرف کنند.

مصطفی رنجبر اظهار کرد: انبه محتوی مواد مغذی و تقویت‌کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان است.کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: مصرف انبه در افراد دارای سوء هاضمه به علت مقادیر زیاد ویتامین C و آهن بسیار توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف انبه، موجب خون‌سازی در بدن می‌شود، تصریح کرد: افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند و همچنین در طول بارداری و عادات ماهانه، باید انبه مصرف کنند.رنجبرادامه داد: میوه انبه حاوی ویتامین‌های مختلفی چون ویتامین A یا بتاکاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است که چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه انبه منابع غنی از بتاکاروتن دارد، ابراز داشت: خانواده ویتامین B تقویت‌کننده سیستم عصبی است که به بدن کمک می‌کند تا با استرس‌ها و فشارهای روانی مقابله کند.

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اضافه کرد: مصرف انبه، در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست بسیار مؤثر است.رنجبر خاطرنشان کرد: انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش‌ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.

وی خاطرنشان کرد: آنزیم‌های بسیاری درانبه وجود دارد مثل ماگنه فرین که سبب می‌شود میوه در برابر حشرات در امان بماند، این آنزیم‌ها به تنظیم سوخت و ساز کمک و روده را پاک‌سازی می‌کنند.

به گزارش پارسینه،این کارشناس تغذیه تصریح کرد: اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است و گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می‌کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: