آل هاشم :فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با «نسیم»: فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست/ برنامه اصلی دشمنان نظام ایران که از سال‌ها قبل برای آن در حال برنامه ریزی هستند، جنگ نرم است که تقویت فرهنگ دفاع مقدس راه مبارزه با آن است.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از نسیم :مهمترین محورهای گفتگوی حجت الاسلام، سید محمد علی آل‌هاشم با خبرنگار «نسیم»، به شرح زیر است:

- مراسم هیئت شهدای گردان وحدت 60 مراسمی بسیار معنوی و به یاد ماندنی است علی الخصوص این برنامه هایی که هم دوره های گردان وحدت انجام می دهند، یعنی آنهایی که در سال 1360 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدند، برنامه هایی در جهت تکریم و سرکشی به خانواده معظم شهدای گردان و همدوره های خودشان دارند.

- تکریم و تجلیل از مقام شهید در واقع تعظیم فرهنگ ایثار و شهادت است.

- در حال حاضر که جنگ نظامی با دشمن و دفاع فیزیکی را نداریم، ما نیازمند به فرهنگ دفاع مقدس هستیم که نباید به فراموشی سپرده شود.

- فرهنگ دفاع مقدس دژی است مستحکم که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست، ما باید این فرهنگ را در جامعه تقویت کنیم و این فرهنگ را به نسل جدید جامعه انتقال بدهیم. ما به این فرهنگ در حال حاضر به شدت نیازمندیم.

- درست است که دشمنان ما را تهدید نظامی می کنند، اما برنامه اصلی دشمنان، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از سال ها قبل در حال برنامه ریزی هستند و این همان جنگ نرم دشمن است. یعنی هجمه عظیم فرهنگی بر علیه جمهوری اسلامی ایران، یا همان تهاجم فرهنگی که از آن می توان با واژه هایی همچون شبیه خون فرهنگی، عملیات روانی یا جنگ نرم نام برد. در مقابل این هجمه ها ما نیازمند این هستیم که فرهنگ دفاع مقدس را تقویت کنیم.

- برنامه برادران عزیز گردان که این فرهنگ را بین خانواده ها، همدوره ها و فرزندان کارکنان تقویت می کنند وحدت در همین راستا است، که این یک امر بسیار ارزشمند است.

- افسران عزیزی که در گردان وحدت بودند و مسئولیت های مختلفی همچون فرماندهی در دوران دفاع مقدس داشتند به خوبی می دانند که این گردان به نحو احسنت به وظیفه خودش در دفاع مقدس عمل کرده است. 32 شهید از گردان وحدت تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، حدود 12 آزاده از این گردان در دفاع مقدس داشتیم و دهها جانباز که اینها هر کدام به وظیفه سنگین خودشان در دفاع مقدس عمل کرده اند.

- مجموعه اقدامات بسیار ارزشمندی در این هیئت صورت گرفته است، از اوایل سال 1380 این دوستان همدوره اجتماعاتی تشکیل داده اند و به دنبال تجلیل از خانواده شهدای این گردان بوده و هستند.

- یکی از کارهای خوب این هیأت این است که از سال 1386 این مجموعه را ساماندهی کردند و معمولا دو ماه یکبار به مناسبت های مختلف در تهران و در شهرستان ها جمع می شوند و این مراسم مذهبی را به پا می دارند و در کنار این مراسم از خانواده شهدا تجلیل می کنند.

- از ویژگی های این گردان که آنها را از گردان ها و همدوره های دیگر متمایز کرده است انسجام آنهاست و اینکه با توجه به شایستگی های آنها اکثرا در سمت های مختلف ارتش و نیروی زمینی مسئولیت دارند که این یکی از امتیازات این گردان است.

- سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بدون منت وظیفه خود می داند از این حرکت ارزشمند فرهنگی حمایت کند، چراکه تکریم خانواده شهدا، تکریم این فرهنگ است. ما به این فرهنگ نیازمندیم، مخصوصا درموقعیت کنونی که فرهنگ جهاد و شهادت را باید ترویج کنیم و اقدامات صورت گرفته کارهای بسیار ارزشمند و ماندگاری است، و این نیاز احساس می شود که این کارها در همه عرصه ها انجام گیرد. ما هم آمادگی خودمان را اعلام می کنیم که تا آنجایی که توانش را داریم از این حرکت فرهنگی حمایت کنیم.

- من لازم می دانم در اینجا به ارواح طیبه شهدای این گردان، شهدای گردان وحدت و به روح بلند و ملکوتی امام عظیم الشأنمان، که امروز سربازان امام اینگونه در راستای تحقق بخشیدن به فرامین آن بزرگوار تلاش می کنند، درود بفرستم. و عرض سلام و درود خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا که امروز شاهدیم بعد از ارتحال امام (ره) ، باوجود گذشت 24 سال از ارتحال ایشان، راه امام، روش امام و خط امام با همان صلابت امام پیموده می شود. ما خداوند متعال را شاکریم که در آن حادثه ای که در ششم تیر ماه سال 1360 در مسجد ابوذرتهران اتفاق اقتاد و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بمبی را در تریبون مسجد ابوذر تهران تعبیه کرده بودند تا هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری که آن زمان امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند، منفجر کنند، اما عنایت و تفضلات خداوند بود که این بمب فقط چاشنی اش منفجر شد تا ایشان برای نظام بمانند ، تا اینکه بعد از امام رهبری نظام را به عهده بگیرند.

- مقام معظم رهبری نه تنها رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عهده دارند بلکه امروز هدایت مسلمانان جهان نیز به عهده ایشان است و به این خاطرخدا را شاکریم.

- ایشان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس همیشه تأکید دارند این را هم باید سرمشق کار خودمان قرار دهیم تا بتوانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: