دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی در ارتش برگزار می‌شود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجااز برگزاری دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی در نهم آبان ماه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی مسئولان دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجا و اعضای برگزاری این همایش در سالن اجتماعات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امیر حسینی به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های انجام شده جهت برگزاری این همایش پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری موفقیت آمیز همایش اول و حمایت‌های خوب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از آن و نیازی که کشور و به ویژه نیروهای مسلح به این بحث در امور پزشکی دارند؛ ما دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی را در نهم آبان ماه سال 92 برگزاری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در این همایش بیشتر به ضوابط شرعی در درمان و آموزش پزشکی و رفع ابهام ها و سوالات موجود در این زمینه پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم نیز در ادامه این نشست، ضمن مهم برشمردن همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، آن را مورد خواست و رضایت مقام معظم رهبری دانست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید اجرای دستورات اسلام در بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح نهادینه شود، گفت: رعایت دستورات شرع مقدس اسلام در دستور العمل های پزشکی و اخلاق پزشکی از موارد مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: اجرای دستورالعمل‌های پزشکی، هماهنگ با شرع مقدس اسلام در بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث می‌شود بیماران بدون دغدغه به این بیمارستانها مراجعه کرده و حرمتشان حفظ شود.

آل‌هاشم در ادامه گفت: نهادینه کردن مسائل شرعی در امور پزشکی باید در زمینه آموزش نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که آموزش پایه و اساس انجام امور درمانی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش در جمع اعضای برگزاری دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش، توجه بیشتر به طب سنتی را خواستار شد و گفت: لازم است در این زمینه پژوهش های بیشتری صورت بگیرد.

در این نشست حجج اسلام واحدی و موسوی، معاونین فرهنگی و روابط عمومی و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بیان نقطه نظرات خود در زمینه برگزاری هرچه بهتر این همایش پرداختند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: