ثبت آنلاین تمامی معاملات در دفاتر اسناد رسمی از شهریور 92
تاريخ : 5 / 4 / 1392برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از ابتدای شهریور ماه سال جاری تمامی معاملات کشور به صورت آنلاین در دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا دشتی‌اردکانی در نشست «آموزش نحوه صدور گواهی و دریافت توکن» برای دفاتر اسناد رسمی متصدی گواهی امضای الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: قرار بود ثبت آنی معاملات تا پایان سال 1390 تکمیل شود، اما این امر به دلیل کمبود بودجه و مهیا نشدن زیرساخت‌ها محقق نشده است و امیدواریم که این مهم در سال جاری انجام شود.

 

وی با اشاره به استقرار دستگاه کارتخوان در دفاتر اسناد رسمی، استعلام‌های الکترونیک، ارسال خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی و اختصاص گواهی امضای الکترونیک دفاتر اسنادرسمی را در بحث الکترونیک پیشگام، پیشقدم و همراه سازمان ثبت دانست.

 

در ادامه این نشست، بردیا صدرنوری سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت آنی معاملات از اول شهریور خبر داد و گفت: از ابتدای شهریور ماه تمامی معاملات کشور به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که امضای الکترونیک در یک‌صد دفتر اسنادر سمی در استان قزوین به صورت پایلوت اجرا شده است، گفت: مصمم هستیم تا یک ماه آینده 7 هزار دفتر اسناد رسمی، صدور امضای الکترونیکی را آغاز کنند.

 

صدرنوری با اشاره به اینکه اکنون 8 میلیون خدمت از 30 میلیون خدمت در سازمان ثبت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: تا پایان سال جاری تمامی فرآیندهای ثبتی با امضای الکترونیکی انجام می‌شود.

 

سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد هزینه صدور توکن‌ها و این که از کدام مرکز تامین می‌شود، گفت: قیمت صدور امضای الکترونیکی در دفترخانه 25 هزار تومان است و تامین آن هم با کانون سردفتران و دفتریاران است.

 

وی گفت: به زودی تمامی معاملات در کشور با امضای الکترونیکی انجام می‌شود که این نوع امضا امنیت بالایی دارد.

 

صدرنوری افزود: هر ساله 3 میلیون استعلام در ادارات ثبت انجام می‌شود که صرفه‌جویی از 7 میلیون برگ کاغذ است و با ورود امضای الکترونیکی و نرم افزار ثبت آنی معاملات، تحول بزرگی در کاهش تردد شهروندان، تسهیل امور و حفظ محیط زیست انجام خواهد شد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: