اینترنت یک گیگ برای موبایل ایرانی‌ها
تاريخ : 27 / 3 / 1392برچسب:, | 1:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام وزیر ارتباطات عنوان کرد: در حال حاضر ما به نسل سوم ارتباطی دسترسی پیدا کرده‌ایم و کم کم به سمت نسل چهارم می رویم که اگر به این نقطه برسیم اینترنت با پهنای باند یک گیگ را در قالب تلفن همراه به کاربران ارائه خواهیم کرد؛ حال سوال این است که در این تغییر و تحولات و این تغییر نسل‌ها دانشگاه‌ها تا چه اندازه تاثیر دارند.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مرتضی براری اظهار کرد: در سال گذشته مخابرات ایران در حوزه ICT بیش از 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته که این رقم در ایرانسل حدود چهار هزار میلیارد تومان بوده است و با توجه به گردش مالی موجود در این حوزه این نکته جای سوال دارد که تاکنون دانشگاه‌های ما تا چه اندازه وارد این حیطه شده‌اند.

براری با بیان این‌که در حال حاضر طبق آمارها 25 میلیون ایرانی خریدار بازی‌های رایانه‌ای هستند گفت: این که در این بازار دانشگاه‌های ما تا چه اندازه سهم دارند موضوعی است که جای صحبت دارد. ما اکنون بیش از 60 میلیون سیم کارت فعال در بازار داریم و دانشگاه‌های ما می‌توانند در ارائه خدمات ارزش افزوده به اپراتورهای مختلف این سیم‌کارت‌ها یاری برسانند.

وی همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر طی این سال‌های تلفن ثابت ما به دلیل آن‌که خدمات ارزش افزوده را نداشته به شبکه‌ای ضررده تبدیل شده است در حالی که می‌توان با همکاری با دانشگاه‌ها خدمات ارزش افزوده مختلفی برای آن تعیین کرد.

او یادآور شد: در حال حاضر بیش از 34 میلیون ایرانی به اینترنت متصل هستند و کاربر اینترنت محسوب می‌شوند که می توان با تقویت رابطه بخش ارتباطی با دانشگاه‌ها ارائه خدمات به این کاربران را تقویت کرد.

براری در ادامه با اشاره به ورود ICT به حوزه بانکداری و تاثیری که فن‌آوری اطلاعات در این بخش ایجاد کرده اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا از فن‌آوری اطلاعات بهره‌های مختلفی گرفته می‌شود و حتی امسال شعارهایی که در این زمینه وجود دارد هم به فن‌آوری اطلاعات و ایمنی جاده‌ها مربوط شده است؛ این درحالی است که در حال حاضر طبق آمارهای ارائه شده کشورمان سالانه 25 هزار کشته بر اثر تصادفات جاده‌ای دارد. به عبارت دیگر در هر چهار سال ما به اندازه یک استادیوم کشته‌های جاده‌ای داریم که می‌توان در این زمینه هم از فن‌آوری اطلاعات کمک گرفت و باعث کاهش این خطرات شد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود به رشد روزافزون و رقابت شدید شرکت‌های فعال دراین زمینه اشاره کرد و گفت: اکنون شرکتی مانند فیس بوک تلاش کرده و با بهره گیری از جامعه شناسان، حقوق‌دانان، روانشناسان و طیف‌های مختلف از گوگل پیشی بگیرد. اکنون ما هم اگر در پروژه‌های متعدد دانشگاهی سرمایه‌گذاری کرده و وارد مرحله تجاری‌سازی شویم، قطعا می‌توانیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم اما بزرگترین مشکل ما این است که در تجاری سازی این پروژه‌ها نتوانسته‌ایم ورود پیدا کنیم.

براری همچنین به اطلس فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در اطلس فضای مجازی وضعیت اینترنتی تمام کشورها در قالب یک وقفه ترسیم شده است و بر روی این نقشه سایت‌های بزرگ نیز جایگاه خاص خود را دارند؛ در سال 2007 فیس بوک بر روی این اطلس مانند یک کشور کوچک بود اما در سال 2010 به یک جزیره بسیار بزرگ تبدیل شده بود، حال ما نیز آماده‌ایم با دانشگاه‌های مختلف همکاری کنیم تا در سال 2015 میلادی شاهد حضور پررنگ ایران در اطلس فضای مجازی باشیم.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: