پاسخ هاشمی به درخواست‌ها برای حضورش
تاريخ : 12 / 2 / 1392برچسب:, | 10:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برخی درخواست‌ها برای حضورش در انتخابات خاطرنشان کرد: با وجودی که ارزش زیادی برای دعوت مردم قائلم و از صمیم قلب به آن احترام می‌گذارم، اما با توجه به ملاحظاتی که دارم باید با کمک صاحب‌نظران برای آن تدبیری اندیشید.
 

 

به گزارش  ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی کشور به ویژه استان اصفهان، با تشریح وضعیت کنونی کشور و مقایسه آن با مقطع سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: پس از جنگ با مذاکرات عقلانی و رفتار صحیحی که انجام دادیم، قطعنامه سازمان ملل به نفع ایران صادر شد و در آن ضمن محکومیت صدام، ایران را مستحق دریافت غرامت اعلام کردند و ایران با اعتمادسازی با خارج و برنامه‌ریزی معقول، به تدریج جایگاه خود را در منطقه و دنیا بدست آورد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این روند بویژه پس از اتخاذ سیاست خارجی ایران در قبال اشغال کویت روند صعودی یافت و معتقدم که اصلاح امور و جبران اشتباهات در دوره کنونی امکان‌پذیر است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران، به تشریح وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و گفت: این تصور که همه مصالح کشور ابتدا باید در مجمع تأیید و سپس کارها براساس آنها انجام شود، اشتباهی است که در اذهان به وجود آمده است و این در حالیست که اساس تشکیل مجمع داوری در اختلاف مجلس و شورای نگهبان است که ریشه آن به ابتدای انقلاب برمی‌گردد و این مسائل از زمانی که من عهده‌دار ریاست مجلس بودم، خود را نشان داد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در آن زمان بخشی از اختلافات با دستور امام(ره) حل می‌شد اما خیلی از مسائل مهم از جمله قوانین کار، معادن، بازرگانی خارجی و موارد دیگر به خاطر اختلاف به وجود آمده بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف ماند که برای حل و داوری بین این اختلافات مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به با انتقاد از نحوه همکاری دولت‌های نهم و دهم با مجمع اظهار کرد: حتی از حضور وزرا در جلسات مجمع ممانعت به عمل می‌آوردند که این موجب وارد آمدن آسیب جدی و عدم پایبندی به برنامه‌های پنجم و سیاست‌های کلی نظام است.

وی با ابراز تأسف از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: مردم ایران شایسته تحمل این‌گونه مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها که هر روز هم بیشتر می‌شود، نیستند و امیدوارم در دوره جدید اجرایی به تدریج کشور بر مشکلات و معضلات فائق آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره برخی درخواست‌ها برای حضورش در انتخابات خاطرنشان کرد: با وجودی که ارزش زیادی برای دعوت مردم قائلم و از صمیم قلب به آن احترام می‌گذارم، اما با توجه به ملاحظاتی که دارم باید با کمک صاحب‌نظران برای آن تدبیری اندیشید.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار برخی از حاضران دیدگاه‌های خود را پیرامون اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بیان کردند و خواستار کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: