اعلام تبعات غیبت مشمولان سربازی
تاريخ : 6 / 2 / 1392برچسب:, | 7:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از یک سال باشد، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به مراجع صالحه قضایی معرفی می شوند. 

 سرهنگ رحمان علیدوست در گفتگو با مهر اظهار داشت: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک برای اعزام یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده غایب محسوب می شوند. 
 
وی در خصوص مهلت معرفی مشمولان گفت: مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) فارغ التحصیل شده، انصراف داده،ترک تحصیل کرده یا اخراج شده اند با ورود به سن مشمولیت حداکثر 6 ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خودشان را مشخص کنند. 
 
همچنین مشمولانی که پس از ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) فارغ التحصیل شده اند، انصراف داده، ترک تحصیل کرده یا اخراج شده اند از تاریخ مذکور حداکثر به مدت یک سال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس 10+ ) مشخص کنند. 
 
علیدوست با اشاره به رفتارهایی که با مشمولان غایب در صورت معرفی یا دستگیری می شود، گفت:مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از 3 ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. مشمولانی نیز که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال باشد علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالحه قضائی معرفی می شوند. 
 
معاون احضار و اعزم سازمان وظیفه عمومی افزود: مشمولان غایب که تا کنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند با مشکلات اجتماعی نظر عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم امکان درخواست معافیت کفالت، ممنوعیت خروج از کشور، عدم امکان اخذ گواهینامه و دریافت تسهیلات بانکی و... مواجه می شوند. این افراد باید وضعیت خدمتی را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) مشخص کنند.
 
مشمولان متولد 1355 تا فروردین 1374 که تاکنون وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده و وارد غیبت شده اند، باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتشان اقدام کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: