مبتلایان به سنگ کلیه با خیال راحت کلسیم لبنی بخورند
تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در گذشته ثابت شده بود که خوردن شیر عامل تولید سنگ کلیه در بدن نیست، دانشمندان دریافتند که مصرف تمامی فرآورده‌های لبنی این ویژگی را دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مطالعات جدید نشان داده است زنان و مردانی که از کلسیم غذایی و لبنی استفاده می‌کنند 20 درصد کمتر به بیماری سنگ کلیه مبتلا می‌شوند.

دکتر اریک تیلور یک متخصص کلیه در این باره گفت: البته مطالعات ثابت کرده است افراد مبتلا به سنگ کلیه باید در رژیم‌های غذایی خود کمتر از مواد کلسیم‌دار استفاده کنند.

تیلور افزود: مردم باید بدانند که سنگ کلیه از جنس اگزالات است و کلسیم موجود در مواد غذایی تاثیر زیادی در ایجاد آن ندارد مگر آن‌که به میزان بسیار زیاد استفاده شود. همچنین خوردن غذاهای غنی از کلسیم به نظر می‌رسد که باعث دفع سنگ کلیه نیز می‌شود اما مکمل‌های غذایی کلسیم‌دار بهتر است استفاده نشوند.

این مطالعات به مدت یک دهه است که روی بیش از یک میلیون زن و مرد انجام شده است. محققان این افراد را به 5 گروه تقسیم کردند و به مدت 20 سال مصرف کلسیم در آنها را مطالعه نمودند. نمونه‌های آزمایشی را کسانی تشکیل می‌دادند که بیماری کلیوی نداشتند. نتایج بررسی های 20 ساله نشان داد که افرادی که به اندازه کلسیم مصرف کردند 77 درصد کمتر از آنهایی که بیش از اندازه کلسیم استفاده کرده اند به بیماری سنگ کلیه مبتلا شدند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: