علائم ام اس چیست؟
تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تاری دید یکطرفه، دوبینی، تاری بیش از ۲۴ ساعت و گاهی چندین هفته، ناتوانی و بی‌تعادلی در راه رفتن و هرگونه اشکال در تکلم می تواند از نشانه‌های بیماری ام‌اس باشد.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت قره‌گزلو اظهار داشت: معمولاً شروع بیماری ام‌اس از 15 تا 45 سالگی است و فرد در اوج شکوفایی سنی و جنسی و زمانی که نقشی فعال در جامعه دارد، درگیر این بیماری می‌شود.

وی افزود: علائم اولیه این بیماری بسیار خفیف و شامل مواردی مانند سرگیجه و نبود تعادل، خستگی، ضعف دست و پا، التهاب اعصاب چشمی، بی‌حسی یا سوزش موضعی، درد شدید در ناحیه صورت و نقص در بینایی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاهی جوانان می‌گویند زمانی که از جا بلند می‌شوند، چشمانشان تار می‌شود و گاهی تعادل ندارند و به زمین می‌خورند، دستهایشان خواب می‌رود و نگران بیماری ام‌اس هستند باید این نکته را یادآوری کرد که در بسیاری از موارد، این علائم نشانه‌های بیماری ام‌اس نیست.

وی خاطرنشان کرد: این نشانه‌ها باعث کوتاهی عمر شخص بیمار نمی‌شود و بسیاری از آنها مانند افراد سالم به زندگی فعال خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فارس، بیماری ام اس از جمله بیماری‌هایی است که به تأیید متخصصان مغز و اعصاب بیشتر در قشر جوان و تحصیلکرده به چشم می‌خورد ولی منشا ایجاد آن هنوز مشخص نیست.این بیماری اگر چه قابل درمان است ولی مصرف نکردن دارو می‌تواند به پیشرفت بیماری و ناتوانی فرد در حرکت و راه رفتن شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: