پیامكی كه ۴ میلیون ایرانی را فریب داد
تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:پیامک,فریب,عقاب نیوز, | 7:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرگرد نصرت الله امیری اظهار داشت: چندی قبل ماموران پلیس فتا اقدام به رصد سایتها و شبكه های اجتماعی به منظور جرم یابی كردند كه در یك سایت با ارایه یك شماره حساب برای واریز وجه به منظور دریافت جایزه مسابقه پیامكی روبرو شدند.با بررسی بیشتر كارشناسان پلیس فتا مشخص شد این سایت جعلی بوده و فعالیت این افراد كلاهبرداری است. 

وی افزود: این افراد در شبكه های ماهواره ای اقدام به تبلیغات كرده و با استفاده از ارایه زیرنویس در شبكه های ماهواره ای فارسی زبان طعمه های خود را شناسایی می كردند ضمن اینكه آنها افراد مختلف را شناسایی كرده و با ارسال پیامك های دسته جمعی مدعی برنده شدن این افراد در مسابقات پیامكی می شدند. 

امیری ادامه داد: در بررسیهای بیشتر مشخص شد این افراد تحت عنوان برنده شدن در مسابقه پیامكی با افراد تماس گرفته و برای دریافت بسته هدیه باید ۳۰ هزار تومان هزینه پست به حساب این فراد واریز شود. این كلاهبرداران برای جلب اعتماد مخاطبان پس از مدتی اقدام به ارسال بسته های هدیه به مالباختگان می كردند كه ۴ هزار تومان بیشتر ارزش نداشت. 

وی افزود: سرانجام ماموران پلیس فتای زنجان توانستند این دو كلاهبردار را در استان البرز شناسایی و دستگیر كنند. 

به گفته امیری، از كلاهبرداران تا كنون ۱۵ شماره حساب شناسایی شده است كه آنها پس از واریز وجه اقدام به انتقال پول به حساب های دیگر می كردند تا ردیابی نشوند. ضمن اینكه هیچ كدام از شماره حساب ها و شماره تلفن ها به نام افراد نبوده و آنها فرد دیگری را قربانی كرده و با پرداخت مبالغ اندكی به نام آنها حساب باز كرده و یا با استفاده از مدارك مفقود شده افراد اقدام به افتتاح حساب می كردند. 

وی با بیان اینكه این متهمان حدود ۲۸ سال سن دارند تصریح كرد: هم اكنون در حال پیگیری سایر شماره حسابها هستیم تا سایر مالباختگان شناسایی شوند. 

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینكه تاكنون ۱۲۱ میلیارد تومان از حساب های این كلاهبرداران كشف شده است گفت: این افراد از ۴ میلیون نفر كلاهبرداری كرده اند. به تمامی پلیسهای فتای استانهای كشور اعلام كردیم كه اگر پرونده ای در این رابطه وجود دارد به پلیس فتای زنجان ارسال شود. 

امیری در پایان به شهروندان هشدار داد: شناسایی هویت افراد در فضای مجازی امكان پذیر نیست و نباید به راحتی به هر فرد اعتماد كرد. مالباختگان چرا از خود نپرسیدند كه چگونه بدون شركت در مسابقه ای برنده شده اند. كلاهبرداران بیشتر به سراغ افراد ساده لوح و بزه دیدگان بی انگیزه می روند چرا كه این افراد می گویند ۳۰ هزر تومان ارزش پیگیری كردن یا سفر به استان دیگری را ندارد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: