تولید 20 درصد مواد پروتئینی و لبنی آذربایجان شرقی توسط عشایر ارسباران

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از تأمین بیش از 20 درصد پروتئین و گوشت قرمز استان از سوی جامعه عشایر خبر داد.
 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدحسن آل هاشم در جمع عشایر ارسباران گفت: عشایر آذربایجان شرقی 2.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که با وجود این امر نقش اساسی در تأمین نیاز فرآورده های گوشتی و لبنی را به عهده دارند.

وی، عشایر را مصداق عینی تحقق شعار سال در حمایت از تولید ملی برشمرد و افزود: عشایر غیور و شلحشور با تفکر بسیجی توانسته اند گام های اساسی در رسیدن به خودکفایی در حوزه فعالیت خود بردارند.

آل هاشم، خدمات دولت خدمتگزار را در رسیدگی به مناطق عشایری بسیار مؤثر در توسعه این مناطق برشمرد و افزود: با وجود همه این مسائل مناطق عشایری بیش از پیش اختصاص اعتبار لازم و کافی را در تقویت زیرساختهای عشایری را می طلبد که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولین کشور و استان شاهد ارائه خدمات مطلوب این قشر خدوم و غیور باشیم.

مدیرکل امور عشایری استان شناساندن قابلیت های بالقوه جامعه عشایری را از برنامه های اولویت دار این اداره کل اعلام کرد و برگزاری جشنواره های عشایری در حوزه فعالیتهای جامعه عشایری از برنامه های آتی این اداره کل برشمرد.

وی افزود: در جهت افزایش درآمد عشایر در کنار توجه به توسعه دام و اصلاح نژاد آنها به مشاغل جانبی از جمله زنبورداری، پرورش ماهی، صنایع دستی و سایر شغل های مرتبط که نقش اساسی در ارتقای درآمد آنها داشته باشد برنامه ریزی شده است.

مدیرکل امور عشایری استان با اشاره به اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران یکی از مناطق مهم عشایرنشین استان می باشد ایجادمکانی مناسب را برای جشنواره سوارکاری دراین شهرستان در جهت جذب گردشگران خواستار همراهی مسئولان منطقه در تحقق این امر شد.

آل هاشم ارائه خدمات بیشتر به این قشر زحمتکش را نیازمند تأمین اعتبارات لازم با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از خشکسالی و سایر حوادث غیر مترقبه اعلام کرد و خواستار اختصاص اعتبارات ویژه در توسعه مناطق عشایری شد.

وی، بازسازی راه ها، مرمت و بهسازی و احداث راه های عشایری، احداث آبشخورها، بازسازی چشمه ها و نزدیک رسانی آبها، مرمت و لایروبی طرح های مهم از جمله سد چولقشلاقی و مغار، طر ح های مطالعاتی، آبرسانی سیار ، توزیع گاز مایع و توزیع نهاده های دامی توسط شرکت ها را از کارهای مهم انجام شده در مناطق عشایری اهر اعلام کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: