مسدود کردن حساب بانکی برخی از نامزدها
تاريخ : 16 / 11 / 1390برچسب:, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

به گزارش مشرق به نقل از فرارو، سید فاضل موسوی در پاسخ به اینکه ولخرجی در انتخابات به چه علتی صورت می‌گیرد، گفت: «با توجه به اینکه در کشور ما احزاب قدرتمند جایگاهی ندارند بنابراین این مسائل رخ می دهند. برای اینکه این مسائل رخ ندهد باید بستر چند حزب قدرتمند و متعهد را در عرصه سیاسی کشور فراهم کنیم تا این احزاب جوابگوی اعمال خود و طرفدارنشان باشند.»

موسوی ادامه داد: «در غیر این صورت بروز این مسائل در کشور طبیعی است. اصل این گونه ولخرجی‌های درست نیست اما یک نامزد چگونه باید به تبلیغ بپردازد. نامزد‌ها در این وانفسایی که برخی با وابستگی به یک قدرت و ثروت ویژه می‌خواهند وارد مجلس شوند، با چه ابزاری خود را بشناسانند. اگر چه ولخرجی‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نادرست است، اما چه ابزاری برای تبلیغات وجود دارد.»

وی افزود: «وقتی ابزار رسانه‌ای و حزبی وجود ندارد و نامزدها قدرت‌ ویژه و خارق‌العاده ندارند، سعی خواهد شد تا از این راه‌هایی که بسیار ضعیف است و کاربرد خوبی ندارد و بازار مکاره‌ای هم از جهت تبلیغات در جامعه به وجود می‌آورد استفاده شود.»

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه ابزارهایی که برخی از نامزدها استفاده می‌کنند به خاطر این است که جو عمومی جامعه آمادگی رفتارهای منطقی را ندارد، گفت: «این افراد فکر می‌کنند هر چه در دل دارند بگویند تا بتوانند چیزی را که می‌خواهند به دست بیاورند.»

نماینده مردم خدابنده در مجلس افزود: «راه‌های مختلف ناپسندی پیش گرفته می‌شود و کارها و قول‌های بسیار مشمئزکننده و حرف‌های بسیار خاصی زده می‌شود و برخی قول‌هایی را به مردم می‌دهند که اساسا جنبه مدیریتی ندارد.»

وی ادامه داد: «کسانی که در راس کار هستند و مجموعه نظام باید بستر مناسبی را برای حضور جریان‌های سیاسی اصیل و درون نظام و معتقد به آرمان‌های انقلاب را فراهم بکنند تا ما شاهد چنین چیزهایی نباشیم. در غیر این صورت این رفتارها ادامه خواهد داشت.»

موسوی تصریح کرد: «من در مورد شیوه‌های تبلیغاتی گزارش‌هایی از نقاط مختلف کشور را شاهد هستم که واقعا ناراحت کننده است و این نه به صلاح مردم است و نه خود نامزدها. در ادوار گذشته برخی از افراد متاسفانه وارد مجلس می‌شدند که الفبای قانون‌گذاری و مسائل در حوزه مسئولیت خود را نمی دانستند و این تبعات نبود احزاب و شیوه‌های نادرست تبلیغاتی بود.»

وی ادامه داد: «این‌ها آفات نظام‌مند و قانونمند نبودن فضاست. ما پذیرفته‌ایم که در یک فضای مدنی و توحیدی زندگی کنیم و این نوع زندگی نیازمند کسانی که در آن حوزه زندگی اجتماعی رفتار قانونمند و جهت‌داری برای تعالی جامعه داشته باشند.»

موسوی در پاسخ به اینکه با توجه فقدان احزاب آیا زمینه ورود افراد بدون شناسنامه با استفاده از رانت به مجلس را فراهم می‌کند، گفت: «وقتی احزاب درون نظام، قدرتمند، هوشمند، عاقل و توانا وجود نداشته باشد، شما هر امکانی را می‌توانید در این مورد بدهید. دیروز به من می‌گفتند در یکی از شهرها حساب بانکی برخی از نامزدها را مسدود کرده‌اند، حالا ببینید چه اتفاقاتی افتاده است. برخی از نامزدها وعده وعده پرداخت‌ها میلیونی می‌دهند، چک می‌کشند، ولخرجی می‌کنند و گزارش این مساله از نقاط مختلف کشور وجود دارد.»

وی ادامه داد: «قطعا اگر احزاب قدرتمندی در جامعه وجود نداشته باشد، چنین کارهایی رخ خواهد داد. متاسفانه این مسائل در ادوار گذشته هم بوده و من فکر می‌کنم که این دور قطعا این مساله شدید‌تر خواهد بود.»

موسوی تصریح کرد: «من در نطقم هم عرض کردم اگر موضوعاتی که برخی از دوستان در نشریات نوشته‌اند مبنی بر اینکه اگر برخی افرادی که با رانت و قدرت ارتباط دارند، یک تا سه میلیارد برای برخی از حوزه‌ها اختصاص داده‌اند، دیگر باید فاتحه مجلسی که به حال مردم، کشور و انقلاب مفید باشد را خواند.»

نماینده مردم در مجلس افزود: «من شدیدا نگران انتخابات هستم. خروجی مجلس به هر حال چیزی خواهد شد. الان آخرین ما‌ه‌های مجلس هشتم می‌باشد و ما شاهد هستیم که این مجلسی با حداقل‌ها فاصله دارد و این بدان خاطر است که ما دقت لازم در شرایط ورودبه مجلس از نظر آگاهی، دانش، تعهد و دیگر شرایط نداشته‌ایم بنابراین آسیب این مساله را هم ملاحظه کرده‌ایم.»

موسوی در پایان گفت: «همین قضیه باعث شده است برخی از قوانینی که در مجلس تصویب می‌کنیم نه تنها کار اجرا را تسهیل نکرده بلکه مشکلاتی را هم ایجاد کرده است، بنا براین باید سنجیده‌تر عمل نمود.»


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: