حضور ناوگروه‎نيروي‌دريايي‌ارتش در سواحل‌عربستان

عقاب نیوز:

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ماموریت ناوگروه هجدهم، گفت: این ناوگروه شامل ناو خارک و ناوشکن شهید نقدی و با همراهی گروهی از دانشجویان دانشگاه امام نوشهر، صبح امروز در بندرجده پهلو گرفت.

به گزارش فارس،‌ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از کتاب "نیروی دریایی نیروی راهبردی" که صبح امروز شنبه برگزار شد،‌ با بیان اینکه این کتاب می‌تواند به عنوان یک مرجع مورد استفاده نیروی دریایی قرار گیرد، گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور در دریاهای آزاد و اقتدار کشور و همچنین دیگر تدابیر و فرمایشات ایشان درباره نیروی دریایی به صورتی است که راه را برای یک قرن دیگر نیز مشخص کرده است.

وی افزود: این کتاب به تدریج در سال‌های آینده تکمیل خواهد شد. ایران برای رسیدن به قله 1404 باید از این تدابیر استفاده کند و من مطالعه کتاب "نیروی دریایی، نیروی راهبردی" را برای همه ستادها و نیروها پیشنهاد می‌کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص جایگاه و اهمیت دریا برای هر کشور و به خصوص ایران اظهار داشت: دریا از بُعد اهمیت دفاع استراتژیک و جنبه‌های اقتصادی منابع دریا، انتقال فرهنگ، تجارت دریایی، سازندگی و توسعه پایدار در هر کشور دارای اهمیت است.

سیاری با اشاره به ماموریت ناوگروه هجدهم ارتش، گفت: این ناوگروه شامل ناو خارک و ناوشکن شهید نقدی و با همراهی گروهی از دانشجویان دانشگاه امام نوشهر در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری برای حضور در دریاهای آزاد و برای نشان دادن اقتدار کشور، صبح امروز در بندرجده پهلو گرفت.

وی با تاکید بر تلاش نیروی دریایی در جهت اجرایی کردن تدابیر مقام معظم رهبری برای حضور در دریاها، افزود: این ماموریت چند روز پیش آغاز شده است و هدف از اعزام این ناوگروه به دریای سرخ و بندر جده، نشان دادن اقتدارنظام جمهوری اسلامی  ایران در عرصه آب‌های ازاد و مقابله با ایران هراسی است و ماموریت این ناوگروه 70 تا 80 روز خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پیام ما برای همه کشورهایی که با آنها رفت و آمد می کنیم پیام صلح و دوستی است، ادامه داد: در این ماموریت نیز امروز دید و بازدیدهای مختلف فرماندهان ناوگروه و دانشجویان، با هم ردیفان خود و دید و بازدید رسمی از بندر جده در دستور کار است و پس از توقف چند روزه ادامه مسیر خواهند داد.

سیاری در ادامه به رزمایش ولایت90 اشاره و تصریح کرد: در این رزمایش ما به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم از جمله اینکه عزم و اراده جدی نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی در منابع و منافع کشور و توان دفاع و بازدارندگی نیروی دریایی نشان داده شد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: