ضریح جدید امام حسین اول ماه صفر به سمت کربلا حرکت داده می شود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 ضریح جدید سیدالشهدا(ع) که چندی پیش با حضور مقامات، مسوولان و محبین اهل بیت(ع) در شهر قم پرده برداری شد، اول ماه صفر جاری طی مراسمی خاص به سمت کربلای معلی حرکت داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: قرار است این اثر ارزشمند، ابتدا از قم به تهران منتقل شده و بعد از چند روز که در مصلای تهران در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت از استان های قم، مرکزی، لرستان و خوزستان عبور داده شده و به کربلا برسد.

ˈعباسی فرˈ ادامه داد: با تأمین امنیت لازم و برنامه ریزی دقیق، ضریح جدید امام حسین(ع) از مرز شلمچه خارج شده و به سمت کربلا حرکت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به ظرافت سازه و زحمات زیادی که سازندگان آن متحمل شده اند تمامی دست اندرکاران برآنند که با محاسبه همه موارد لازم این هدیه بی نظیر که قرار است روی مضجع شریف سرور و سالار شهیدان نصب شود به سلامت به کشور عراق منتقل شود.

عباسی فر اضافه کرد: به مسوولان ستادهای پنج استانی که در مسیر انتقال ضریح قرار دارند تأکید شده است که با بهره گیری از توان همه مسوولان استان ها تلاش کنند تا ضریح جدید بدون هیچ آسیبی در میان شور و شوق و عرض ارادت ملت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی به کربلای معلی انتقال یابد.

معاون فرهنگی ستاد عتبات از آمادگی کامل همه دستگاه ها و مسوولان برای این اقدام خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با نصب این ضریح که شاهکار هنر اسلامی ایرانی است تا سالیان سال زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با دیده تقدیر و سپاسگذاری از این اقدام شایسته خواهند نگریست.

وی اعلام کرد که به زودی اخبار دقیق تری از نحوه انتقال و نصب ضریح مذکور به اطلاع محبین اهل بیت علیهم الاسلام خواهد رسید.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: