آل‌هاشم: مدیریت اسلامی، مدیریت مشارکت همگان بر اساس شایستگی‌هاست
تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 10:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اصول مدیریت علوی گفت: مدیریت اسلامی، مدیریت مشارکت همگان بر اساس شایستگی‌ها در اداره امور است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گردهمایی فرماندهان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش، به انتظارات، بایدها و نبایدهای مدیریتی و اصول مدیریت علوی از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و افزود: اساس مدیریت اسلامی به عنوان مبانی اصول حکمرانی در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر ذکر شده است.

 

وی، مدیریت اسلامی را جزئی از متن دین و لازمه اسلام و ایمان مسلمانان دانست و دیانت، عبودیت و بندگی خدا را از الزامات مدیریت اسلامی برشمرد و افزود: جوهر مدیریت، سیاست است و سیاست، عین هدایت و جوهر آن نیز هدایت است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیوند زدن انسان‌ها به یکدیگر با محوریت قرار دادن محبت و خدا را از وی‍ژگی‌های مدیریت اسلامی عنوان کرد و گفت: پیوند دنیا به آخرت و رفع مشکلات در راه سعادت ابدی، تنظیم اداره امور برای رشد و شکوفایی و به کمال رسیدن انسان‌ها، دانش و تجربه و نافع کردن علم و بکارکرفتن آن از جمله مواردی است که امام علی (ع) درباره مدیریت اسلامی در نامه خود به مالک اشتر اشاره کرده‌اند.

 

آل‌هاشم با اشاره به ضرورت اجرای مدیریت علوی از سوی فرماندهان نظامی خاطرنشان کرد: یک فرمانده باید کار خود را با نام خدا آغاز کند و خود را بنده خدا بداند و دارای هدف، برنامه و سیاست باشد و در این راستا رویکرد توانمندسازی، مشارکت‌دهی و عمومیت‌سازی را مدنظر قرار دهد.

 

وی، روزمرگی و بی‌برنامه بودن را آفت مدیریت دانست و تاکید کرد: یک مدیر موفق باید اهداف و انتظارات خود را از مجموعه و سازمان تحت امرش بداند و آن را اعلام کند و در بیان اهدافش نگاه جامع و فراگیر داشته باشد و در این بین، مسائل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را در اولویت قرار دهد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، به ذخیره‌سازی عمل صالح، توکل به خدا، تقوا و پیروی از کتاب آسمانی به عنوان رفتارهای مدیریتی از دیدگاه امیرالمومنین(ع) یاد کرد و افزود: مدیر خوب، مدیری است که کارهای خوب مدیران قبلی را به رخ بکشد و تعریف کند و درصدد رفع اشتباهات او برآید اما در این رابطه سخن نگوید و بداند که مردم همواره بر اعمال او ناظر هستند.

 

آل‌هاشم در پایان، به وی‍ژگی‌های یک مدیر خوب از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: داشتن انصاف، عیب‌پوشی، روحیه مشورت‌خواهی، گزینش افراد صالح و شایسته و دوری از مدح بی‌جا از جمله این خصوصیات است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: