اشک وداع زائران ایرانی با مدینه
تاريخ : 21 / 7 / 1391برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دومین دعای کمیل زائران ایرانی سرزمین وحی با اشک وداع با شهر خاتم پیامبران، محمد (ص) با نظمی ستودنی و بدون کوچکترین مشکلی شب گذشته در مدینه منوره برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مدینه منوره، دومین دعای کمیل مدینه منوره شب گذشته پنج شنبه 20 مهر ماه با حضور هزاران زائر ایرانی برگزار شد و مسافران قبله در آستانه وداع با شهر پیغمبر، ندای "الهی و ربی من لی غیرک" سر دادند.
 
با توجه به آنکه هفته گذشته نخستین دعای کمیل برگزار شده بود، این هفته نیز زائران ایرانی با نظم ستودنی در بین‌الحرمین حاضر شدند به طوری ‌که برنامه دعا راس ساعت 21:30 دقیقه شب آغاز شد.
 
پیش از برگزاری این دعای پر فیض و برکت هم تمامی خیابان‌ها و تقاطع‌های منتهی به بین‌الحرمین به ویژه خیابان‌های علی ابن ابی طالب (ع) و ابوذر توسط نیروهای پلیس و امنیتی عربستان سعودی مسدود شده و تنها زائران ایرانی اجازه حضور در این منطقه را داشتند.
 
از سوی دیگر با توجه به آنکه هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری دعای کمیل از روزهای قبل انجام شده بودند و نیروهای داوطلب زیادی از کاروانها در کنار مسوولان اجرایی برای تامین نظم و امنیت مراسم تلاش‌های زیادی به خرج دادند عملا شرایط برای برگزاری این دعا در مدینه منوره بدون کوچکترین مشکل و حاشیه‌ای فراهم شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر ایران در عربستان سعودی و تعدادی از مرجع و علما از مهمترین حاضران سرشناس این دعا بودند.
 
این آخرین دعای کمیل زائران ایرانی مستقر در مدینه قبل از انجام مناسک حج بود از این رو بسیاری از زائران با پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع وداع کردند تا به‌زودی عازم مکه مکرمه شوند.
 
بر این اساس شب گذشته بین‌الحرمین حال و هوای عجیبی داشت. زائران با اشک چشم از پیامبر اکرم درخواست می‌کردند که این سفر را آخرین سفر عمرشان قرار ندهد و یک بار دیگر توفیق حضور در مدینه‌النبی را پیدا کنند.
 
به گفته مجید آخوندزاده دبیر ستاد برگزاری دعای کمیل و مشاور نماینده ولی فقیه، پس از پایان مناسک حج و آمدن زائران مدینه بعد به شهر پیغمبر، یک بار دیگر مراسم دعای کمیل در مدینه برگزار خواهد شد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: