ديدارخصوصي هاشمي رفسنجاني با ناطق نوري
تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

يك روزنامه حامي هاشمي رفسنجاني، از ديدار خصوصي وي با ناطق نوري خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: «آرمان روابط عمومي» كه معمولا اخبار نزديك به هاشمي رفسنجاني را منتشر مي كند، به پيشنهاد «دولت وحدت ملي» از سوي هاشمي اشاره كرده و نوشته است: «واژه دولت وحدت ملي را همه به نام علي اكبر ناطق نوري مي شناسند. او بود كه سوم شهريور ۸۷ در مصاحبه اي از طرح دولت وحدت ملي رونمايي كرد.»

براساس گزارش روزنامه مذكور «تا پيش از اين صحبت از كانديداتوري احتمالي ناطق نوري براي اين انتخابات زياد بود، اما وي به صراحت اين مساله را تكذيب كرد و اكنون خبر مي رسد كه خود او در ديدار اخيرش با هاشمي رفسنجاني ضرورت حضور وي در فضاي انتخابات رياست جمهوري را مورد تاكيد قرار داده و حمايت كرده است. هاشمي هم مي گويد در انتخابات حاضر خواهم شد.

حسين مرعشي دبير سياسي كارگزاران در آستانه انتخابات قبلي رياست جمهوري مدعي شده بود ما به خاطر انتخابات سال ۷۶ و حمايت از خاتمي، يك حمايت به ناطق نوري بدهكاريم و حاضريم در ايجاد دولت وحدت ملي از وي حمايت كنيم! مهاجراني به عنوان يك عضو كارگزاران سازندگي و با وجود نوشتن مقاله اي در توجيه لزوم تغيير قانون اساسي و ابقاي هاشمي در رياست دولت براي بار سوم، هنگامي كه وزير ارشاد در دولت اصلاحات شد اجازه داد كتاب هاي كساني چون اكبر گنجي براي متهم كردن هاشمي رفسنجاني به عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي به چاپ برسد.

در همين حال وب سايت بي بي سي در تحليلي به قلم «حسين-ب» از همكاران فراري حزب مشاركت ضمن اشاره به خبر روزنامه زنجيره اي آرمان نوشت: اين گمانه زني وجود دارد كه تشديد بحران اقتصادي و گسترش اين احساس كه ريشه وضعيت بي سابقه موجود، تحريم هاي بين المللي بر سر برنامه هسته اي است، هاشمي رفسنجاني و همكفرانش را به اين نتيجه گيري رسانده كه زمان ورود جدي تر به عرصه سياسي فرا رسيده است. وي هرگز پنهان نكرده كه از مدت ها پيش حامي تنش زدايي با كشورهايي بوده كه تحريم هايشان، اقتصاد ايران را به وضعيت كنوني دچار كرده است. البته استفاده از اين برگ، براي گروه هاي سياسي ديگري همچون اصلاح طلبان نيز امكان پذير است. اما به نظر مي رسد ترديدي باقي نمانده باشد كه حكومت ايران، اين گروه ها را خارج از حكومت و حتي دشمن آن محسوب مي كند و تا اطلاع ثانوي، احتمال تن دادن حكومت به بازگشت اصلاح طلبان، بسيار ناچيز به نظر مي رسد.

بي بي سي در عين حال ترديدهايي نسبت به موفقيت سناريو محتمل براي هاشمي مطرح كرد و نوشت: اميدواري به ورود ميانه روها به عرصه انتخابات با ابهاماتي روبروست از جمله اينكه حكومت در برابر تحريم ها سرسختي نشان مي دهد و غرب هم بعيد است تغيير موضع از جمهوري اسلامي را بپذيرد. حتي اگر هم ايران قصد تجديدنظر در برنامه هسته اي را داشته باشد- كه قصد كوتاه آمدن ندارد- نيازمند آن نيست كه با دست خود زمينه تسلط نيروهايي چون اصلاح طلبان يا هاشمي بر دولت را فراهم كند. نيروهايي كه در بهترين حالت غيرقابل اعتماد مي داند و با صرف هزينه هاي سياسي و امنيتي موفق به مهار آن شده است.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: