تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 4:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

همچنین بارش تگرگ، برخی روستاهای شهرستان را سفیدپوش کرده است و موجب خسارت به محصولات جمع‌آوری کشاورزان شده و برودت شدید هوا را در پی داشته است.

هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است: بررسی نقشه‌های هم‌دیدی، آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان‌دهنده جوی ناپایدار است که زبانه پرفشار سطح زمین و گذر امواج تراز میانی در ساعات بعدازظهر و شب موجب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران (گاهی رگبار و آذرخش) و کاهش نسبی دما خواهد شد.

هواشناسی فعالیت  این سامانه را در نواحی شمال‌شرقی استان منطقه اسباران (مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان) اعلام کرد.

براساس این گزارش، کمترین دما مناطق زلزله‌زده شب‌ها به پنج درجه بالای صفر می‌رسد، هوایی که کلانشهرها زمستان‌ها بعد از بارش باران تجربه می‌کنند.

46روز از زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان می‌گذرد، ساکنان چادرهای سفید در مناطق زلزله‌زده ورزقان، اهر، هریس و 418 روستای این مناطق این روزها شب‌های سردی را همراه با لرزه‌های سرما و پس‌لرزه‌ها می‌گذرانند اما سوز این سرما به علت کوهستانی بودن به روزها نیز منتقل می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران گفت:، با سرد شدن هوا جمعیت هلال احمر پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و کیسه خواب، چادرهای اقلیمی و لباس گرم به مقدار مورد نیاز دپو کرده است.

محمود مظفری به برخی مشکلات روستاییان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه هیتر برقی توزیع شده است ولی اداره برق سیم‌کشی مطمئنی برای استفاده از هیتر انجام نداده، همچنین والور توزیع شده و اکنون کمبود سوخت در منطقه وجود دارد که امیدواریم در این زمینه نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

براساس این گزارش، امیدواریم مسئولان امر هر چه زودتر نسبت به تدابیر لازم برای زلزله‌زدگان منطقه ارسباران بیاندیشند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: