ارز مسافرتی 1500 دلار شد
تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - رئیس شورای همانگی مدیران عامل بانك های دولتی از افزایش سهمیه ارز مسافرتی به 1500 دلار خبر داد و گفت: این رقم در گذشته یك هزار دلار بوده است.

1390/11/11 - 11:11

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'فرشاد حیدری' روز سه شنبه در نشستی خبری كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: در گذشته شاهد پنج نوع نرخ ارز در بازار بودیم كه این موضوع با تك نرخی شدن ساماندهی شده است.

به گفته وی، هر وارداتی كه از مبادی قانونی كشور انجام می شود با نرخ 1226 تومان خواهد بود و برای ارز غیر بازرگانی، دانشجویی و عتبات عالیات ارز از ناحیه بانك مركزی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه ارز مسافری باید تأمین شود، ضمن آن كه ارز مورد نیاز در این بخش را بانك مركزی می تواند تأمین كند.

حیدری حمایت از تولیدات داخل را از سیاست های پولی كشور اعلام كرد و گفت: واردات كشور باید برای كالاهای واسطه ای باشد، نه مصرفی.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تغییرات نرخ ارز مسافری ارائه شده در روزهای گذشته به مسافران تصریح كرد: بانك مركزی به بانك ها اختیار داد كه با دریافت كارمزد خدمات ارزی را به مردم ارائه كنند و بر همین اساس صرافی ها می توانند اسكناس را با یك درصد كارمزد و حواله را با 3 الی 5 درصد كارمزد ارائه دهند.

وی تاكید كرد: به همین دلیل نرخ ارز مسافرتی ارائه شده در این روزها بیشتر از 1226 تومان بوده است.

مدیر عامل بانك ملی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر دلیل فعالیت صرافی های آزاد با وجود سیاست ممنوعیت خرید و فروش ارز آزاد، گفت: صرافی ها عمدتاً باید كار حواله را انجام دهند، زیرا دیگر قرار نیست ارز به صورت فیزیكی جا به جا شود.

وی در خصوص تعهدات بانك ملی پس از جریان اختلاس تصریح كرد: بعد از انتشار كیفر خواست، اینجانب به عنوان مسئول بانك برای وصول مطالبات، اقامه دعوی خواهم كرد و اگر مقام قضایی سوالی را از بنده داشته باشد باید پاسخگو باشم.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: