رونمایی از داروی درمان هموفیلی
تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کشورمان در تولید داروی نوترکیب فاکتور 7 برای کمک به درمان بیماران مبتلا به هموفیلی به خودکفایی رسید و توانست مقام دوم تولید این دارو در دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش مهر، این دارو به عنوان اولین داروی بیوکسی میلار فاکتور 7 انعقادی فعال نوترکیب در دنیا شناخته می‌شود که با چندین مورد مطالعه پیش بالینی و آزمایشگاهی و نیز طی کارآزمایی بالینی مختلف شباهت کامل آن با اثر بخشی و ایمن بودن با داروی برند اصلی که هم اکنون در دنیا استفاده می‌شود به اثبات رسیده است.
 
دکتر حسن ابوالقاسمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران امروز در مراسم رونمایی از داروی نوترکیب فاکتور 7 با اشاره به اینکه ایران 1.5 درصد مصرف دارو در جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: با توجه به برنامه میان مدت سند وزارت بهداشت میزان تامین دارو توسط ایران تا 5 سال آینده به 900 میلیون دلار خواهد رسید.
 
وی با اشاره به داروهایی که از مشتقات ناشی از پلاسما در دنیا تولید می‌شود و داروی نوترکیب فاکتور 7 نیز از آن جمله است، گفت: بالغ بر 26.5 لیتر پلاسما روزانه وارد کارخانه‌های تولید دارو می‌شود که مقدار زیادی از آن می‌تواند در تولید داروهای نوترکیب برای درمان بیماری‌های ناشی از انعقاد خون موثر واقع شود.
 
وی با اشاره به سهم ایران در بازار پلاسمای دنیا خاطرنشان کرد: با توجه به بانک خون ملی که هم اکنون در کشور راه اندازی شده است یک چهارم پلاسماهای موجود در این بانک خون برای بیمارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
دکتر ابوالقاسمی با اشاره به میزان اهدای خون در کشور که 26.2 به ازای هر هزار نفر جمعیت است،‌ گفت: ‌ایران بالاترین ‌آمار میزان اهدای خون در خاورمیانه و غرب آسیا و به صورت 100 درصد داوطلبانه دارد.
 
رئیس سابق سازمان انتقال خون ایران نیاز به فاکتورهای دارویی را رو به افزایش برشمرد و گفت: در کشور ما به دلیل ازدواج‌های فامیلی بیماری‌های ناشی از کمبود فاکتور 7 بیشتر از دیگر کشورها است.
 
وی اهمیت فاکتور 7 را در حدی دانست که بازار این دارو 4 میلیارد دلار در کل دنیا برآورد می‌شود و گفت: ایران به عنوان دومین تولید کننده داروی نوترکیب فاکتور 7 در جهان به خودکفایی در زمینه این دارو و نیز صادرت آن به دیگر کشورها می‌تواند قدم موثری در تولید علم در دنیا بردارد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: