خبرهای حاشیه ای روز دوم المپیک:
تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 12:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

**ناتاليا پارتيكا پينگ پنگ‌باز 23 ساله لهستاني كه به صورت مادرزادي از ناحيه دست راست دچار معلوليت است، با پيروزي 4 بر 3 مقابل حريف دانماركي خود به جمع 32 پينگ پنگ‌باز برتر المپيك پيوست.

پاتريكا چهار سال پيش در بازي‌هاي المپيك و پاراليمپيك پكن نيز حاضر بود و با وجود اينكه در المپيك به موفقيتي نرسيد، مدال طلاي پاراليمپيك را از آن خود كرد.

وي به همراه اوسكار پيستوريوس دونده معلول آفريقاي جنوبي دو ورزشكاري هستند كه در المپيك و پاراليمپيك 2012 لندن شركت خواهند كرد.

**کميته بين المللي المپيک روز يکشنبه اعلام کرد لوئيزا گاليولينا ژيمناست تيم بانوان ازبکستان به سبب مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگش از رقابت هاي المپيک لندن محروم شد.
 کميته بين المللي المپيک اعلام کرد ازمايش دوپينگ گاليوليا در روز بيست و پنجم ماه ژوئيه مثبت اعلام شد اما تصميم نهايي به نتيجه آزمايش نمونه بي اين ورزشکار موکول شد. او امروز مي بايست در المپيک لندن به رقابت مي پرداخت.
او دارنده دو مدال برنز آسيايي است. اين ژيمناست ازبک امسال در آلمان نيز در بخش حرکات زميني قهرمان جهان شد.
او دومين ورزشکار دوپينگي المپيک لندن محسوب مي شود . پيش از او آزمايش دوپينگ هيسن پولاکو وزنه بردار آلبانيايي مثبت اعلام شده بود.

** "اوا چرنوويژكي" جودوكار زن مجارستاني در مسابقه خود مقابل نماينده بلژيك از حال رفت و بي‌هوش شد. به اين ترتيب، اين جودوكار مسابقه خود را واگذار كرد و در گروه بازنده‌ها قرار گرفت.

چرنوويژكي پس از اين واقعه به خبرگزاري فرانسه گفت: نمي‌دانم كه چه اتفاقي افتاد. ناگهان احساس كردم كه به خواب مي‌روم. فكر مي‌‌كنم داور گفت "مته"(در جودو به معني تمام).

با اين حال، اين جودوكار در دو بازي بعدي خود به پيروزي رسيد و موفق شد مدال برنز المپيك لندن را به خود اختصاص دهد.

**در رقابتهای روئینگ بازیهای المپیک لندن ، اریک مورای و هامیش بوند با ثبت زمان 6:08:50 دقیقه در مرحله مقدماتی ماده دو نفره کاکس لس رکورد جهانی جدیدی را به ثبت رساندند.
رکورد جدید حدود 6 ثانیه بهتر از رکورد قبلی این ماده است که در اختیار ماتئو پینسنت و جیمز کراکنل از انگلیس بود که 10 سال قبل به ثبت رسید.

**'رایان لوكتی' قهرمان شنای آمریكا قصد داشت هنگام دریافت مدال طلای خود در شنای 400 متر انفرادی مختلط روی سكو دندان های سفارشی سرخ و سفید و آبی اش را بگذارد اما مسوولان مانع شدند. به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ها، استفاده از این دندان های طلا نوعی حركت نمادین به افتخار قهرمانان باستانی المپیك است.

هنگامی كه لوكتی قصد بالا رفتن از سكوی دریافت مدال را داشت یكی از مقامات كمیته بین المللی المپیك به او گفت كه اگر از این دندان ها استفاده كند، از مدال طلای خود محروم خواهد شد.

 

**"آرسن گالستیان" به عنوان اولین جودوکار طلایی تاریخ روسیه - پس از جدایی از شوروی - مدال خود را به سیل‌زدگان کشورش اهدا کرد. این جودوکار 23 ساله که با برتری مقابل "ریشود سوبیروف" ازبکستانی، شگفتی همگان را برانگیخت، گفت: احساس فوق العاده‌ای دارم. این مدال برای من و به ویژه برای مردم سیل‌‍زده روسیه معنی بسیاری می‌دهد.


 ** تيم تيروکمان زنان کره براي هفتمين بار متوالي قهرمان مسابقات تيمي المپيک شد. تيم هاي چين و ژاپن در اين رقابتها سوم شدند.
 تيم ملي تيروکمان زنان کره جنوبي با پيروزي 210 بر 109 در ديداري نزديک مقابل چين را شکست داد و اجازه از دست رفتن سلطه بر مسابقات تيمي المپيک را نداد. زنان کره اي از سال 1988 به بعد در تمام دوره هاي المپيک قهرمان شده اند. مسابقات تيمي تيروکمان از سال 1988 وارد المپيک شده و تيم مردان کره نيز به علاوه بازيهاي امسال تنها سه بار قهرماني اين بخش را از دست داده اند.

**جكسون نیوموگابو شناگر رواندایی در بازیهای المپیك لندن بجای مربی یك كتاب را راهنمای خود قرار داده است. نیوموگابو كه در شنای آزاد 50 متر شركت می كند برای بهبود شنای خود از كتابی با عنوان راز پیشرفت شنا استفاده كرده است.

این شناگر 24 ساله كه دو بار در المپیك حضور داشته گفت، مربی اصلی من در تمام زندگی ام این كتاب بوده است.
او منبع اطلاعات ارزشمند دیگری نیز در اختیار دارد كه راهنمای او در سفر از یك شهر توسعه نیافته در شرق آفریقا به المپیك است و آن تلویزیون است.
او رقابتهای قهرمانان شنا را تماشا می كند و با تصاویر كتاب خود مقایسه می كند. این كتاب به زبان فرانسوی نوشته شده و او فرانسوی نمی داند.
او با مقایسه تصاویر كتاب و تلویزیون آموخته های خود را هنگام تمرین در امتداد قایق های ماهیگیری در دریاچه ای كه رواندا را از كنگو در شرق جدا می كند، بكار می گیرد.
این شناگر رواندایی این شیوه یادگیری را بسیار دشوار بیان كرد و گفت، ساعتها در سالن انتظار هتل به تلویزیون خیره می شوم و وقتی شنا می كنم حتی كسی نیست كه كرونومتر بگیرد و بهبود عملكردم را به من بگوید.

**در دومین روز از رقابتهای وزنه برداری بازیهای المپیک لندن، یکی از نادرترین اتفاقهای این رشته ورزشی رقم خورد و طی آن یکی از وزنه برداران کره شمالی درحالی که در گروه B وزنه زده بود، رکورد دنیا را شکست و قهرمان المپیک شد. این درحالی است که در پایان رقابت هیچ کدام از وزنه برداران قدرتمند گروه A نیز نتوانستند به گرد پای او برسند.
 


 
در این مسابقه بسیار مهم "اوم یون چول"، وزنه بردار 56 کیلوگرمی کره شمالی با مهار وزنه 168 کیلوگرم در حرکت دوضرب، رکورد وزنه بردار افسانه ای دنیا یعنی هلیل موتلو – دارنده سه مدال طلای المپیک را شکست. او همچنین با این رکورد پنجمین وزنه بردار تاریخ لقب گرفت که سه برابر وزن بدن خود وزنه بالای سر برده است. نخستین وزنه بردار تاریخ که توانست سه برابر وزن بدن خود در وزنه مهار کند کسی نبود جز محمد نصیری که در بازیهای المپیک 1968 مکزیکوسیتی با وزن بدن 50 کیلوگرم، وزنه 151 کیلوگرمی را بالای سر برد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: